رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BRUFEN
وش رايكم في المجنون شكلها بيخربها قبل الإغلاق
بالنسبة للمجنون اى ارتفاع تصحيح للهبوط :icon13:
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
طب دلوقتى الصفقة دى انا كنت داخلها والسوق قفل عليها وهى شغالة هل لما السوق يفتح اقفل الصفقة ولا انتظر انكسار الترند مع العلم انى داخل صفقة بيع والسوق زى مانت عارف عكس عليا امس وخسران والسوق قفل على خسارة 33 نقطة
ايه رايك اعمل ايه
صورة الشارت بتاعك للتوضيح
https://forum.arabictrader.com/attac...64799653-1.gif
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibrahim_thebest2006
طب دلوقتى الصفقة دى انا كنت داخلها والسوق قفل عليها وهى شغالة هل لما السوق يفتح اقفل الصفقة ولا انتظر انكسار الترند مع العلم انى داخل صفقة بيع والسوق زى مانت عارف عكس عليا امس وخسران والسوق قفل على خسارة 33 نقطة
ايه رايك اعمل ايه
صورة الشارت بتاعك للتوضيح
https://forum.arabictrader.com/attac...64799653-1.gif
لا تقوم با غلاقها اخى ابراهيم
وسأقوم بالتنوية عنها عند بداية اففتاح السوق ان شاء الله
وفقك الله فيما تحبه ويرضاه:eh_s(7):
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
بس المشكلة انى كنت عامل استوب لوز وتيك بروفت
كما موضح
stop loss : 0.9410
take profit : 0.9343
اية العمل
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibrahim_thebest2006
طب دلوقتى الصفقة دى انا كنت داخلها والسوق قفل عليها وهى شغالة هل لما السوق يفتح اقفل الصفقة ولا انتظر انكسار الترند مع العلم انى داخل صفقة بيع والسوق زى مانت عارف عكس عليا امس وخسران والسوق قفل على خسارة 33 نقطة
ايه رايك اعمل ايه
صورة الشارت بتاعك للتوضيح
https://forum.arabictrader.com/attac...64799653-1.gif
سؤال الى الاستاذ محمد مرزق هنا العضو المحترم لم ينتظر الى ان يتم الكسر مش كده لان من شروط الاستراجيه هو كسر الترند واغلاق شمعه تحته وندخل مع افتتاح اول شمعه مش كده ولا انا غلطان
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibrahim_thebest2006
بس المشكلة انى كنت عامل استوب لوز وتيك بروفت
كما موضح
stop loss : 0.9410
take profit : 0.9343
اية العمل
لاء اخى ابراهيم قم بوضع الاستوب عند 0.9455
ولكن جميع التوقعات تنص على الهبوط
ولا تقلق اخى ابراهيم
ودى وتقديرى :eh_s(7):
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaaadel
سؤال الى الاستاذ محمد مرزق هنا العضو المحترم لم ينتظر الى ان يتم الكسر مش كده لان من شروط الاستراجيه هو كسر الترند واغلاق شمعه تحته وندخل مع افتتاح اول شمعه مش كده ولا انا غلطان
بالفعل اخى علاء حدث استعجال من قبل الاعضاء وباذن الله الهبوط قادم ولا حالة للقلق ونقطة دخول هذه الفرصة اغلاق شمعة كاملة تحت الترند لتأكيد كسر الترند
1 مرفق
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaaadel
سؤال الى الاستاذ محمد مرزق هنا العضو المحترم لم ينتظر الى ان يتم الكسر مش كده لان من شروط الاستراجيه هو كسر الترند واغلاق شمعه تحته وندخل مع افتتاح اول شمعه مش كده ولا انا غلطان
بما أنك تطرقت لهذه الفرصة التي وضعها العضو المحترم الذي لم ينتظر الكسر فأقول الكسر تم وأغلقت تحت الترند وأيضا إفتتاح الشمعة التي بعدها تحت الترند فأنظر إلى الشارت جيدا
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو محمد 2008
بما أنك تطرقت لهذه الفرصة التي وضعها العضو المحترم الذي لم ينتظر الكسر فأقول الكسر تم وأغلقت تحت الترند وأيضا إفتتاح الشمعة التي بعدها تحت الترند فأنظر إلى الشارت جيدا
الله عليك يا ابو محمد انا بجد فرحان ان فى حد بيصلحلى غلطى طب ايه العمل فى فى هذه الحالات ولا ده عادى
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaaadel
الله عليك يا ابو محمد انا بجد فرحان ان فى حد بيصلحلى غلطى طب ايه العمل فى فى هذه الحالات ولا ده عادى
بالنسبة لهذه الإشكالية على ماأعتقد إختلاف في المنصات فعند أستاذنا الغالي محمد مرزوق لم تغلق تحت الترند والمنصة اللي أستخدمها أغلقت تحت الترند ودقق في الشارت اللي وضعه الأخ محمد والذي وضعته أنا تجد فيه إختلاف بسيط :0023:
إن شاء الله الصوره وضحت :mad_argue:
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو محمد 2008
بما أنك تطرقت لهذه الفرصة التي وضعها العضو المحترم الذي لم ينتظر الكسر فأقول الكسر تم وأغلقت تحت الترند وأيضا إفتتاح الشمعة التي بعدها تحت الترند فأنظر إلى الشارت جيدا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو محمد 2008
بالنسبة لهذه الإشكالية على ماأعتقد إختلاف في المنصات فعند أستاذنا الغالي محمد مرزوق لم تغلق تحت الترند والمنصة اللي أستخدمها أغلقت تحت الترند ودقق في الشارت اللي وضعه الأخ محمد والذي وضعته أنا تجد فيه إختلاف بسيط :0023:
إن شاء الله الصوره وضحت :mad_argue:
مهما كان الاختلاف فالاتجاة هابط باذن الله
ما دام تم اختراق موفينج 200 على فريم 4 ساعات
:0031: وبالتوفيق لك ابو محمد
ودى واحترامى لشخصكم الكريم :eh_s(7):
2 مرفق
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
الاسترالى دولار ( فريم الدايلى )
بعد تكوين دبل توب على فريم الدايلى وتحدوث دايفراجنس على فريم الدايلى
تم كسر الترند ,
المنطقة الجيدة
للبيع 0.8906
هدف اول 0.8732
هدف ثانى 0.8612
الاستوب لوز 0.9016 خلف الترند مباشرة لتجنب اعادة اختبار الترند
ويمكن التعزيز بيع من أعادة اختبار الترند والله الموفق
ودى وتقديرى :eh_s(7):
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed marzouk
الاسترالى دولار ( فريم الدايلى )
بعد تكوين دبل توب على فريم الدايلى وتحدوث دايفراجنس على فريم الدايلى تم كسر الترند , المنطقة الجيدة للبيع 0.8906
هدف اول 0.8732
هدف ثانى 0.8612
الاستوب لوز 0.9016 خلف الترند مباشرة لتجنب اعادة اختبار الترند ويمكن التعزيز بيع من أعادة اختبار الترند والله الموفق ودى وتقديرى :eh_s(7):
بارك الله فيك وإلى الأهداف إن شاء الله وتحليل أكثر من رائع :asvc:
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
جزاك الله كل خير وبارك الله فيك أخوي محمد
وفي جميع الاخوان
إن شاء الله للأهداف ويارب يكون أسبوع موفق
وأرباح للجميع يارب
رد: █▓▒░ الترند المكسور طريقك للمليون باذن الله █▓▒░
فى فرصه لسه بتستوى على الدولار ين نصف ساعة يا ريت استاذ ابو محمد ومحمد مرزقيقلولى هل انا شغال صح ولا لا http://up4.m5zn.com/9bjndthcm6y53q1w.../juzbye3ns.bmp