رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قاصد الكريم
اكتشفت حركه بسيطه يا شباب بعد كل هالخسائر
ممكن تفيد الجميع
نسبه الخطا فيها 20%
قبل التطبيق ارجو منكم تتأكدوا اول
ممكن تعمل فيها 100 نقطه والخساره 20
بتحبوا اشرحها؟
ده سؤال يا راجل
اشرح طبعا وبسرعة
:ongue::AA::AA::AA::ongue:
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قاصد الكريم
اكتشفت حركه بسيطه يا شباب بعد كل هالخسائر
ممكن تفيد الجميع
نسبه الخطا فيها 20%
قبل التطبيق ارجو منكم تتأكدوا اول
ممكن تعمل فيها 100 نقطه والخساره 20
بتحبوا اشرحها؟
اشرحها اخوي قاصد لعلنا نستفيد منها
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
الموضوع بسيط جدا ولكن التزم بستوب انت حدده
شمعه الساعه السابقه الشمعه19
انتظر حتى نهايتها وادخل عكس من 80 اللى 90% من شموع 19
تم تغطيتها
وتابع حتى الاغلاق وغالبا على طول
وحاول خلى الستوب اذا عكسك للاغلاق لانه ممكن يرجع يغطي في اخر دقيقه
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
ملاحظه بسيطه
اذا كانت شمعه انعكاسيه تجنبها
ممكن تكون صعبه
وادخل على شئ بما فيهم الداو والنفط عدا الذهب والكروسات
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nour_adean
بقي القليل من التصحيح نتابع المزيد من التحركات حتى الاغلاق
أي تصحيح تقصد أخي نور ؟
وبأي اتجاه أنا لم أفهم
صعود أم هبوط للباوند ؟
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
السلام عليكم جميعا
شكرا يا اخ تبو منيف
كده يا اسموا تعطينى بومبه
طيببببببببببب
اللى يشتغل فى الفوركس ميعرفش يغمض عنيه
ربنا يستر ومحمد ما يطلع زىى
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قاصد الكريم
الموضوع بسيط جدا ولكن التزم بستوب انت حدده
شمعه الساعه السابقه الشمعه19
انتظر حتى نهايتها وادخل عكس من 80 اللى 90% من شموع 19
تم تغطيتها
وتابع حتى الاغلاق وغالبا على طول
وحاول خلى الستوب اذا عكسك للاغلاق لانه ممكن يرجع يغطي في اخر دقيقه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قاصد الكريم
ملاحظه بسيطه
اذا كانت شمعه انعكاسيه تجنبها
ممكن تكون صعبه
وادخل على شئ بما فيهم الداو والنفط عدا الذهب والكروسات
تابعو الشموع واحكولي رأيكم
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
حرااااااااااااااااااااااام :)
أنام 7 ساعات و أصحى
ألاقي 22 صفحة بحوالي 330 مشاركة
قريتهم كلهم
حاسس بصداع وشبكية عيني إتحرقت
عموما....
ألف مبروك لمن إستفاد من الهبوط
أنا أمس كنت متوقع هبوط اليورو لكن بصرحة لم أكن أتوقع هبوط الباوند
كنت أعتقد أنه سيحدث إعادة تقييم بأن يهبط اليورو ويترك الباوند
اقتباس:
أخي العزيز النقطة دي قوية فعلا
أنا لو مكنتش وصلت لنسبة المخاطرة إللي أنا محددها لنفسي كنت بعت يورو من المستويات دي
وعملت إستوب لوز 1.3680
عموما خير وتتعوض
:)
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
هل تتوقع هبوط الداو الليله
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
هل تتوقع هبوط الداو الليله
ننتظر الإغلاق اليومي للتحديد
فاليوم قارب على الإنتهاء
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yousefh
ننتظر الإغلاق اليومي للتحديد
فاليوم قارب على الإنتهاء
لا ان شفت تصريح لنور يتوقع هبوط الداو ولكن لم افهم كل شئ
DowJones looking for 200 WEEK MA at 11137, Short Selling Pressure to begin there
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
تامر يالغالي بس أخلص من الموضوع اللي في يدي أحطلك موقع فيه كل الدعوم والمقاومات ومعاها الكماريلا بعد حق الأخ العزيز جمال بسيس
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
https://forum.arabictrader.com/t59851.html
أتفضل يالغالي كل المؤشرات موجودة على هذا الرابط
بس أنصحط تسوي سيرج على كماريلا كيلي ليفل لأني ما أدري شسالفة اللي عندي من أدخل على ملف الأنديكيتور يكون موجود عليه مثل القفل يعني مخفي و مادري كيف أحطه لك
نفس الموجود مع المؤشرات بتلقى ويكلي دور أنت على الديلي
وما أنصحك في مؤشر كماريلا أيفري داي
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اظن الااستاذ نور بتنتظار اغلاق اليوم بالنسبة للمتوسط
http://i1028.photobucket.com/albums/...ralforex/4.png
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
السلام عليكم
اشوفكم بعد منتصف الليل
يكون الامور اتضحت