رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esmo
:015::015::015::015:
سلام عليك بارك الله فيك اخوية اسموا
1 مرفق
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
ارتداد الكيبل عند 1.5340 اذا اغلق تحت هذا المسوى فسيكون النقطة الثانية عند 1.5290 وفي حالة الكسر رح نشوف مستويات 1.4860 مرة أخرى..
مرفق الشارت
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
من امبارح لما نزل مؤشر ثقة المستهلكين ببريطانيا سلبي توقعت انه مع بداية فترة لندن سيهبط الباوند
ولكن الهبوط علي مستوي جميع العملات
الحمد لله اخيرا يوم مكسب :)
وللاخوة الي عاملين هيدج ربنا معاكوا الهيدج دا اخطر شيء علي المحفظة الله يستر
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
$EURUSD eyes 13470 $$
من اشرف العايدي:016:
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة VEVA
الاخوة اللي بتقول دخلتوا هيدج ليه
دخلنا بناء على كلام الاخ نور ان فيه ضعف للدولار الايام اللي جاية بناء على مستجدات طرأت على الدولار انديكس
طيب لماذا الان لا نرى هذا الضعف.....هذا هو السؤال المحير ...منذ ساعات في الامس كان الرايي تغير الى ضعف في الدولار اندكس...
الان نرى قوة للدولار........فما السبب الذي غير وجهة النظر خلال ساعات دون اسباب رئيسية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
انا خايف ان الموضوع مجرد تصحيح
يعني الان انا الباوند على الرغم من الهبوط الجميل اليوم فلازلت بالسالب
و افكر بان افتح هيدج من هذه المستويات
الحمد لله البارحة لم افتح هيدج
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
و الله اسف لازعاجكم بس انا متضايق عشانكم اساسا
اللي اقصده ان الواحد لو قرر يهدج يبقى بس يختار نقطة مناسبة هو فيه صعود على طول ولا نزول على طول؟؟؟؟
اكيد فيه ارتدادات صح؟ يبقى بس نستغل الارتدادات للتهديج دة قصدي
و كمان المفروض ان الواحد يهدج بعد اقتناعه الشخصي بالتهديج حتى لو التوصية من اوباما نفسه
ربنا يفرجها و اعدكم بتقليل مشاركاتي
ربنا يكرمكم و جميع المسلمين
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قاصد الكريم
والله يا شباب ما في احلى من التلقيط
بيع من هاي واشتري من لو وخلي العمليات منطقيه وخذ 20 30 نقطه واهرب
بلا اتجاه بلا هم
والله انك جبت التايه :015:
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nour1978eddine
ألف مبروك أخي العزيز و زادك الله من فظله .
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tahadream
خير ما عملت
سلام عيكم شكرا جزيلا ويارب تخرجو منه بربح كويس :asvc:
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد ابوالعز
اخى الكريم الاخ نور اقترح 3 اقتراحات منهم اغلاق الصفقات ومنهم الهيدج.. وانا مليش فى الهيدج .. وكمان شغال مدرس ثانوى.. يعنى مكنتش هقدر اتابع الهيدج .
ثانيا انا مقلتش نهائى انى مش هدخل صفقات جديده معاكم.. جبتها منين دى .. حرام عليك يا اخ طه..
الله يسامحك.
كلامك سليم 100% وانا اسف لكني توقعت منك عدم الدخول بسبب خسارتك اكثر من مرة.... على كل ابقى معنا حتى حضور الاخ نور وان شاء الله رح يلاقي حل لمشكلتك... بس انت كون هادىء واعرض المشكله على الاخ نور بهدوء وان شاء الله خير.
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد ابوالعز
والله حرام عليك يا اسمو..
اللى يخالف كلام الاستاذ نور تنتقده..
واللى ينفذ كلامه برضه تتنقده..
امال نعمل ايه؟
يا عم اووول ياباسط وسبها على الله
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قاصد الكريم
$EURUSD eyes 13470 $$
من اشرف العايدي:016:
:0023: منذ يومين كان يقول 1.37 :0023:
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Reem
طيب لماذا الان لا نرى هذا الضعف.....هذا هو السؤال المحير ...منذ ساعات في الامس كان الرايي تغير الى ضعف في الدولار اندكس...
الان نرى قوة للدولار........فما السبب الذي غير وجهة النظر خلال ساعات دون اسباب رئيسية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
هناك اخبار من المانيا ضد المساعدات لليونان اضافة الى تصحيحات
و عموما من غير المنطقي كان الدخول بصفقات معاكسة من مستويات عالية
ربما دخل شخص لونج الان يكون الامر مفهوم
اما عند القمة و عند مستويات قوية يتم الدخول فهذا غير منطقي
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
يا شباب بعد هذه التجربه للجميع
لا يوجد من يعرف اتجاه ........لانه ببساطه يتغير
خلينا شغالين مثل اول نلقط تلقيط
والله ما كنت اعرف الخساره
عكسك 40 نفطه اطلع وشوف غيره
رد: تحليل الاسواق المشتركة ( نور الدين م. الحموري )
شباب لا اعرف ما بكم الاستاذ نور لم يجزم يوم بان السعر سيذهب بهذا الاتجاه او ذاك
و حتى لو قال انه سيذهب بهذا الاتجاه فلا يجب ان تنسوا ان هذا السوق في تصحيحات و لا يذهب للهدف مباشرة
الرجاء النضج في التعامل مع الاسواق