صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123
النتائج 31 إلى 37 من 37
    الصورة الرمزية عبده المصرى
    عبده المصرى غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

افتراضي رد: ازاي أعمل ايداع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a_h601288 مشاهدة المشاركة
    منتظر الرد ضروري

لازم يكون الحساب البنكى باسم صاحب الحساب،،،،،
    توقيع العضو
    متداول محترف متفرغ للفوركس

الصورة الرمزية طه
    طه غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

سؤال أخير

دلوقتي مثلا بالنسبة لبنك nsgb أنا معنديش حساب فيه ولو هفتح حساب هيأخذ وقت

في واحد صحبي فاتح حساب فيه ينفع أخليه يحول من حسابه ولا لازم يكون الفلوس تكون مبعوته من حساب باسمي

مع العلم ان هكتب رقم حسابي بتاع فكسول في الوصل

.........
    لا حول ولا قوه الا بالله
    يا اخي الكريم انت ليه مستعجل بهذه الطريقه ما انا قلت لك ان الفوركس موجود مش حيطير
    معقول انت مستعجل لدرجه انك لم تقراء الاتفاقيه اللي بينك وبين الشركه طبعا معظم الشركات واحتمال جميعها لا تقبل طرف ثالث

الصورة الرمزية طه

بالمناسبه يا اخي اذا كنت لسا ما حولتش فلوسك . انا سالت اخ لي مصري طبعا يتعامل مع fxcm وقال انه ارسل الحواله من البنك الاهلي المصري مع ان حسابه هو في بنك اخر غير الاهلي ولم يجد اي مشكله في التحويل ولم يستغرق مع موظف البنك اكثر من عشر دقائق . لو كنت لسا ماحولتش او عندك مشكله في التحويل خذ العنوان وروح البنك الاهلي وباذن الله ستجد الامور كلها ميسره . تحياتي لك
    ممكن سؤال يا اخي انت ما عندك حساب في اي بنك طيب كيف تمت الاتفاقيه بينك وبين الشركه وكيف اكملت الاوراق المطلوبه هو مش المفروض انه يكون عندك حساب بنكي وترسل للشركه رقم حسابك مع رقم السويفت بالاضافه الي باقي البيانات طيب لوانت ربحت وحبيت تسحب كيف يرسلو لك ارباحك وما عندهم اي بيانات بنكيه لك

الصورة الرمزية a_h601288
    a_h601288 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طه مشاهدة المشاركة
    بالمناسبه يا اخي اذا كنت لسا ما حولتش فلوسك . انا سالت اخ لي مصري طبعا يتعامل مع fxcm وقال انه ارسل الحواله من البنك الاهلي المصري مع ان حسابه هو في بنك اخر غير الاهلي ولم يجد اي مشكله في التحويل ولم يستغرق مع موظف البنك اكثر من عشر دقائق . لو كنت لسا ماحولتش او عندك مشكله في التحويل خذ العنوان وروح البنك الاهلي وباذن الله ستجد الامور كلها ميسره . تحياتي لك
    ممكن سؤال يا اخي انت ما عندك حساب في اي بنك طيب كيف تمت الاتفاقيه بينك وبين الشركه وكيف اكملت الاوراق المطلوبه هو مش المفروض انه يكون عندك حساب بنكي وترسل للشركه رقم حسابك مع رقم السويفت بالاضافه الي باقي البيانات طيب لوانت ربحت وحبيت تسحب كيف يرسلو لك ارباحك وما عندهم اي بيانات بنكيه لك
    أنا فاتح الحساب تبع المتداول العربي

أوراق ايه الي مطلوبة هما طلبو شوية بيانات الاسم والسن والعنوان وبعدين طلبم البطاقة واثبات السكن
    وبعدين طلبم اني أمضي علي ورقة الغاء الفائدة وبعدين بعتولي رقم الحساب غلي الايميل
    والحمد لله كان ليا حساب في nsgb كنت بحسبه مش شغال وبعت وله تمام

يا ريت يا اخي طه توضح موضوع الاتفاق والعقود علشان أنا ممضيتشي علي عقود ومش عارف ايه الي يثبت حقي في الشركة

وحاجة تانية هل بما ان الشركة مسجلة في ال nfa هل دا يمنع اي حد يسألني مثلا زي البنك ..... من اين لك هذا ..........؟؟؟

وايه الاثبات للبنك انها فلوسي.....؟؟؟

منتظر التوضيح

الصورة الرمزية طه

أنا فاتح الحساب تبع المتداول العربي

أوراق ايه الي مطلوبة هما طلبو شوية بيانات الاسم والسن والعنوان وبعدين طلبم البطاقة واثبات السكن
    وبعدين طلبم اني أمضي علي ورقة الغاء الفائدة وبعدين بعتولي رقم الحساب غلي الايميل
    والحمد لله كان ليا حساب في nsgb كنت بحسبه مش شغال وبعت وله تمام

يا ريت يا اخي طه توضح موضوع الاتفاق والعقود علشان أنا ممضيتشي علي عقود ومش عارف ايه الي يثبت حقي في الشركة

وحاجة تانية هل بما ان الشركة مسجلة في ال nfa هل دا يمنع اي حد يسألني مثلا زي البنك ..... من اين لك هذا ..........؟؟؟

وايه الاثبات للبنك انها فلوسي.....؟؟؟

منتظر التوضيح
    لا تقلق يا اخي اوراق الاتفاقيه هي التي ذكرتها انت مثل الغاء الفائده واعتقد تحمل المخاطره او خبرة الفوركس بالاضافه الي اوراق اثبات السكن او التليفون بالاضافه الي صورة البطاقه اوجواز سفر يعني موضوع عادي خالص مفيش اكثر من كده عشان كده .سالتك انت لم تطلع على هذه الاوراق لان فيها بند بيقول ان الشركه لا تقبل طرف ثالث بالنسبه للسحب او الايداع الا اذا تم الاتفاق على وجود شريك هذا ما اذكره طبعا انا بتكلم على fxcm واكيد ان fxsol نفس الشئ
    والحاجه الثانيه انت ذكرت انه لايوجد لديك حساب في اي بنك ومن المفروض انه يكون لديك حساب بنكي على اساس ترسله للشركه مع الاوراق التي ذكرتها حتى على اساس انك لو سحبت فلوس بتسحب عليه بس يعني الموضوع بسيط ما فيش اي حاجه تستدعي القلق
    انما من ناحيه اي اللي يثبت حقك في الشركه اعتقد لا يوجد اي اثبات وبصراحه انا كمان يوم فتحت الحساب سالت نفس سؤالك كيف يكون الوضع لو ان الشركه مزقت الاوراق وقالت ما لكش حاجه عندي فاجابني احد الاخوه بقوله لا يوجد اثبات سوا التجربه فقط وخليها على ربك يعني الشركه مش ممكن تخسر سمعتها عشان تضحك على واحد زي حلاتي او زي حلاتك
    اخيرا بخصوص الشق الاخير هو البنك ممكن يسالك لو كان السحب اكثر من 10.000 دولار هذا ما سمعته من الاخ سمير صيام وممكن هو يجاوبك عليه بالتفصيل . تحياتي لك

الصورة الرمزية صاحب قرار
    صاحب قرار غير متواجد حالياً عضو نشيط

..... من اين لك هذا ..........؟؟؟
    اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه ادخل عالم الفوركس وتعرف ؟ شكلك مؤمل كثير

الصورة الرمزية a_h601288
    a_h601288 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخيرا بخصوص الشق الاخير هو البنك ممكن يسالك لو كان السحب اكثر من 10.000 دولار هذا ما سمعته من الاخ سمير صيام وممكن هو يجاوبك عليه بالتفصيل . تحياتي لك
    طيب مش معني ان الشركة مسجلة في ال nfa دا يمنع سؤال من أين لك هذا.......... يعني مقدرشي أحصل علي تقرير من الشركة بالصفقات الي تثبت فلوسي.....؟؟؟؟

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123