صفحة 71 من 81 الأولىالأولى ... 216165666768697071727374757677 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,051 إلى 1,065 من 1208
    الصورة الرمزية sherefesam
    sherefesam غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

04 رد: استرلينى نيوزلادنى صفقة على اعلى مستوى رحاء انى فى كرب فادعولى

اشوف وشوكو بخير يا جماعه كان نفسي اكمل معاكو بس بالشكل ده و الخساره المتتاليه و تخلي بوند عنا (و الله اعلم يمكن ظروف خاصه منعته من التواجد معانا) على العموم انا قررت ابعد عن السوق شهرين بسب خسارتي الكبيره و عشان قربت ادخل على امتحاناتي وعلى فكره يا جماعه انا كان مكسبي الوحيد الاسبوع ده هو اني اتعرفت عليكو و اتمنى بعد ما ارجع بعد شهرين تكونو خلصتو رحلة ال3000 بيب اللي مش ناويه تخلص ديه و خليكو مع بعض يا جماعه فالمكسب و الخساره لا قدر الله و اتمنى لكم التوفيق والمكسب الدائم ان شاء الله

و اخير اقدم سلامي لكم جميعا وخاصه

1- الاستاذ بوند : راجل محترم و حريص على مصلحة الجميع جزاه الله كل خيير و اتمنى له العوده من جديد عشان يساعدكو

2- بورصجي : شاب زي العسل بس نحس شويه ( متزعلش مني يا صحبي )

3- ميمو : شاب جدع اوي بس ايدو تقيله شويتيين

4- زيرو : راجل محترم و متابع باستمرار لمساعدة الجميع

ويارب ارجع اشوفكو مدبلين حسابتكم اكثر من مره يا رب امييييييين

و انا بعتذر جدا جدا على الاطاله بس حبيت اسلم عليكو قبل مامشى

مع خالص احترامي و تقديري لكم جميعا

الصورة الرمزية m707707
    m707707 غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: استرلينى نيوزلادنى صفقة على اعلى مستوى رحاء انى فى كرب فادعولى

السلام عليكم

انا متخلتش عنكم بس انسحبت لاخذ فرصة من التقاط الانفاس واعادة تقييم الاتجربة بحلوها ومرها واين العيوب واين التقصير وين المميزات وهل من الممكن التطوير؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

ناس كتي بعتت على الخاص انها لاتاخذ بتوصيتى لانى لا اضع استوب لوس اوك انا بقول واعترف انى غلطان ولكن هل من الممكن انى اخش جوة نفس الماركت ماكر لاعرف كام استوب لوس فى قرارة نفسة هوة ممكن ياخدها قبل اتجاة الصفقة ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

فى دراسات غربية اتعملت على العرب وجدو ان كل العرب تقريبا بيضعو استوب لوس على بعد 40 او 60 بيب
    الموضوع دراسات علمية اذن انها دراسات واحتمالات وتوفيق ارجو انى اكون وضحت نقطة الاستوب لوس دى

ثانيا.................... احنا هنتبع طرق تانية مع بعض وهامة جدااااااااا وهيية انا سنتعيض عن الاهداف الكبرى من حيث الاف البيباتوهناخد اهداف قصرة على فريمات صغيرة وبوضع استوب لوس طبقا للشارت اللى هنزلها وانت لك الحكم فى دخول الصفقة او السستوب لوس للشارت اللى هنزلة عشان تعلاف تتعامل مع السوق فى كل اوقات الازمات

ثالثا...اهدافنا ستوكن سريعة وصفقات متنوعةوسنحقق باذن الله اهداف تقترب من300 بيبيب فى اليبوم واوعدك بذلك

رابعا................ الازواج الاسيوى يت التعامل معها بطلاق مختلفة لان لى باع طويل فى التعامل معها ودائئما هيية ازواج فرصة كبيرة لاخذ اهداف بعيدى المدى كالصاروخ العابر لقارات

خامسا............................نقطة هامة يجب اخدها فى الاعتبار وانتم قوليلى ازاى اتحقق منها وهيية نقطة هامة جدااااااااااة بالنسبة لية كانسان واحب ان ارى ثمرة مجهودى انى تاكد ان الصفقات اللى بتعب نفسى واسهر عشانها عشان اوضبها ليكم صفقات على حساب حقيقى وليس ديمو هتقوليلى انت حط توصياتك ولنا الاخيتار هقولك هشعر بالاحباط الشديد ومش ممكن اخد الموضوع بجدية واصرار وعزيمة عشان حساب ديمو؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! وكفاية انى بترك شغلى ومصالح خاصة ليا عشان احاول اجتهد وافيدكم واخدم دينى واسلامى فى موهبة اعتقد ان الله حباها لية فى هذا المجال لاخدم امة الاسلام

سادسا................................نقطة هامة جدا جدااااااااااااااااااااااا جدااااااااااااااااا جداااااااااااااااا جدااااااااااااااجدااااااااااااااااااااااااجداااااا اااااااااااااااجدااااااااااااااااااااااااجدااااااا اااااااااااااجدااااااااااااااااجدااااااااااااااااا ااااااااادجدااااااااااااااااااااااااجددددددددددددد ددددد جداااااااااااااااااااااااااا جداااااااااااااااا

اننا هنعمل صندوق للاعضاء لمن ينتفعون بالتوصبات سيخصص صالخة بالاشراف منكم بالطبع وليس لى اى دخل فية بل هوة اشراف منكم ولكم للارامل والمساكين واليتامى طبقا للمكاسب التىا وفقنا فيها باذن الله تعالى وحدة واقترح نسبة خمسة فى المائة كل شهر لهذا الصندوق وهوة هدفى الاسمى من هذا الموضوع ويعلم الله نيتى فى ذلك واعلمو انة لانقص مال من صدقة

ارجو منكم.................... ان تكون علاقتنا ليس علاقة مبنية على توصيات ومكاسب فقط بل علاقة انسانية مبنية على الترابط والتلاحم ومساعدة الاخرين فى وقت الشدة واوعدكم وعد الحق انى لو استلمت فلوسى المحجوز عليها من كوران انى اعمل صندوق من مالى الشخصى لمساعدة المتضررين منكم وانتم على لمن الشاهدين

ارجوكم حتى ولو اختفيت لظرف ما فارجو ان يكون هذا الباب بابا تلتقون فية دائما وابدا مهما حدث فقج احزنى نفارقة شريف لنا بسبب بعدى عن المنتدى ارجوكم تلاحمو وترابطو سواء كنت موجود ام غير موجود

اخيرا...........................................صد قونى حبتكم كتير جدا رغم انى لم ارا احد فيكم من قبل بس هسيبكم فترة وطبعا هاجى ازرككم على فترات بسبب انشغالى فى امر هام وعمل تكتيك خاص مناسب لكم من حيث الصفقات السريعة وتالمباشرة

رجاء اخير.............................................. . كونو يد واحدة دائما

الصورة الرمزية رشدي
    رشدي غير متواجد حالياً عضو نشيط

الصورة الرمزية ابو راجي
    ابو راجي غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

احسنت اخي الكريم
    واتمنى لك ولجميع الاخوة في هذا الموضع بالتوفيق
    جزاك الله خير على مجهودك

الصورة الرمزية Leonardo
    Leonardo غير متواجد حالياً عضو نشيط

معاك يا استاذنا و شريف هينقطع فترة بس بسبب امتحاناته و هيرجع معانا تانى لما يخلص الامتحانات بتاعه ربنا يوفقه ان شاء الله
    على فكرة .. فكرة الصندوق دى جميلة اوى اوى وانا عن نفسى بعمل كدا من اى مكسب يجيلى بطلع منه للفقرا و المحتاجين الحمد لله

الصورة الرمزية رشدي

ده البهوات كلهم صاحيين اهو

الصورة الرمزية رشدي

شكرا على كلامك الحلو يا شريف

الصورة الرمزية رشدي

خامسا............................نقطة هامة يجب اخدها فى الاعتبار وانتم قوليلى ازاى اتحقق منها وهيية نقطة هامة جدااااااااااة بالنسبة لية كانسان واحب ان ارى ثمرة مجهودى انى تاكد ان الصفقات اللى بتعب نفسى واسهر عشانها عشان اوضبها ليكم صفقات على حساب حقيقى وليس ديمو هتقوليلى انت حط توصياتك ولنا الاخيتار هقولك هشعر بالاحباط الشديد ومش ممكن اخد الموضوع بجدية واصرار وعزيمة عشان حساب ديمو؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! وكفاية انى بترك شغلى ومصالح خاصة ليا عشان احاول اجتهد وافيدكم واخدم دينى واسلامى فى موهبة اعتقد ان الله حباها لية

سهلة خالص كل يوم جمعة

كل واحد هايجيب كشف حسابه زى الشاطر ويشخبط بأى برنامج على رقم الحساب وارقام الصفقة ورصيده الكلى والذى منه
    ويبعته مشاركة زى الباشا

ولو الحساب ديمو وهو بيكسب وشغال تمام هو من نفسه تانى يوم هايعمل حساب حقيقى
    الموضوع كله سهل فى شركات بتقبل دولار

لكن بقى لو حسابه ديمو ونازل فيه رايح جاى هايخسره كله وهايتكشف زى الباشا لأن كشف الحساب اللى هايبعته مش هايكون فيه الأرقام اللى كانت موجودة من الأسبوع اللى قبله

وهايبقى شكله وحييييييييييييييييييييييييييييييييييييش

وممكن نقول نلتزم بتوصياتك علشان آخر الأسبوع نطرح الخسارة الإجمالية من المكسب الإجمالى ونعرضه فى الصفحة والأعضاء تأكده

بس برضه اللى عايز يدخل فى صفقات خارجية هو حر طبعا
    آخر تعديل بواسطة رشدي ، 25-04-2009 الساعة 08:34 AM

الصورة الرمزية Leonardo
    Leonardo غير متواجد حالياً عضو نشيط

تمام جدا يا زيرو

الصورة الرمزية m707707
    m707707 غير متواجد حالياً عضو نشيط

ان شاء الله هنعمل شغل على احدث الطرق العلمية
    الصفقات قبل دخولها هيتم تصنيفها من درجة مستوى الخطورة a b c
    تصميف لمستوى الاهداف a b c

تصنيف لحجم العقود حسب حجم محفظتك فاذا كانت مثلا اقل من خمسة الاف دولار هتخش بكام
    اذا كانت اكبر هنخش بكام (حرفية ادارة راس المال)

هنشتغل على الحطف والكر والفر بمعنى نحطف من 30 الى 50 بيب ونخرج وهكذا بمعنى اصح شغل الفريمات الدقيقة كنت فاتح ورشة على فريم الدقيقة سواء هنا او فى المنتدى المجاور وانظر مدى صدق التوصسات والنتائج

هناك تقسسيم شامل للنتائج يومى واسبوعى وشهرى لنعرف انفسنا جيدا اين موقعنا من السوق وهل فى تطور ام تراجع فى المستوى

استفتاء على نوعية الصفقات المميزة او الفاشلة واية اهم اسبابها

كل الشغل الىل هعملة دة وحد يقولى انة بيشتغل ديمو تفتكر ساعتها ممكن انا اعمل اية اومدى الاحباط اللى هيصبنى !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ولازم اتاكد بطريقة انت تقولى عليها عشان اعرف انك شغال حقيقيى مش ديمو

الصندوق هوة غرضى الاساسى من التعب اللى هسهرة معاكم انا ممكن اتاجر لوحدى ومش محتاج حاجاة من حد ولكن الصندوق هيدينى سعادة حاصة جدا انى اولا انى اطمن انى سبب فى رزقك ثم سبب فى رزق ايتام ومساكين ودة عندى اهم من كنوز الدينا

اتمنى انكم تكونو علىلا ثقتى سلام

الصورة الرمزية ahmadj
    ahmadj غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله عليك يا بوند
    كلامك زي العسل
    احنا بانتظارك ليلة الاحد
    عودت والعود احمد والمنتدى منور فيك

الصورة الرمزية aljoufi
    aljoufi غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اولا الحمد لله على السلامة
    ثانيا جزاك الله خير على فعل الخير وحث الناس على فعله
    ثالثا ثق تماما بأن هناك من يدعو لك بظهر الغيب فأنت بإذن الله سبب لرزق الكثير فلا تجعل للشيطان
    مدخل لإحباطك عن مساعدة الآخرين.

تقبل تحياتي واتمنى للجميع أرباح كثيره
    اللهم لا تجعل الدنيا أكبر همنا ولا مبلغ علمنا ولا الى النار مصيرنا

الصورة الرمزية رشدي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Borsagy مشاهدة المشاركة
    تمام جدا يا زيرو

الحمد لله اهو الأستاذ رجع من تانى وشكله متحمس

مرحبا بك وسط اخوانك دكتور بوند

الصورة الرمزية sherefesam
    sherefesam غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

04 رد: استرلينى نيوزلادنى صفقة على اعلى مستوى رحاء انى فى كرب فادعولى

انام و اصحى بعدها اكتشف انكم قررتو تعملو كل ده اول ما انا قررت اني اسيبكو انتو مصدقتو ولا ايه طب كونتو تقولو كنت سيبتكو من الاول

على العموم يا استاذ بوند انا سعيييييييييييد جدا بعودتك لمساعدة كل من ينتظرك و هذا ان دل ,, دل على كرمك شخصك وحبك للخيير و مساعدة الجميع

على العموم انا هرجع اتابع معاكو تاني بس بعد الامتحانات ان شاء الله بس يا رب تكونو موجوديين و يفضل الموضوع مستمر,, مش تهربووو كلكم و افضل قاعد لوحدي

مع خالص احترامي و تقديري لكم جميعااااااااااا
    آخر تعديل بواسطة sherefesam ، 25-04-2009 الساعة 05:25 PM

الصورة الرمزية توفيق12
    توفيق12 غير متواجد حالياً موقوف

معاك يا معلم

صفحة 71 من 81 الأولىالأولى ... 216165666768697071727374757677 ... الأخيرةالأخيرة