رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waoool
منتظرين افتتاح السوق على خير بأذن الله
ربنا يستر أخي وائل عندي عقد بيع في الباوند بـ 30 سنت وخايف أوي يحصل اللي حصلي أول مساء يوم الأربعاء الماضي :0023:
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
بأذن الله الامور تمشى على خير
خلى ثقتك فى ربنا كبيرة
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heartsangel
فمثلا إذا أردت وضع توصية يومية نقول الواضح أن الباوند ممكن أن ينزل إلى 1.6180 والستوب 1.6460 ونقطو الدخول هي 1.6370 وبالتالي الهدف 170 نقطة والستوب 90 نقطة ، ،،،
تفعل الدخول من 1.6370 وحققت الصفقة +91 نقطة والحمد لله ،،،
نتابع المستجدات ويجب وضع الستوب عند نقطة الدخول لمن لم يغلق الصفقة :0031:
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة djzero
اراك من الأعضاء المميزين بالمنتدى اخى هيرتس
واثق دائما فى اسلوبك لطرح المواضيع والتوصيات وعدم التسرع
اما الآن فأثق بك اكثر على صراحتك المتناهية فى طرح هذا الموضوع كما تفضل وشرحها دموع السحاب
وللعلم انه من عدة اشهر كانت بداية دخولى السوق ب 1000 دولا وطارت طبعا كلها مافاضلش منها الا 9 سنت
وكانت الأسباب طبعا هى الاسباب المعروفة طبعا لديكم بالإضافة الى شخص تعرفت عليه عرض علي
اعطائى توصيات مضمونة وكانت النتيجة 1000 - 999.01 = 0000.09 $
قررت الأنتقام ........
فعكفت ل3 اشهر .......
على دراسة بعض الاستراتيجيات
ودراسة كتاب جون ميرفى و لم انته منه بعد
ونبذة سريعة فى التحليل الاخبارى وبعض المؤشرات الهامة
والدراسة على الباك تيست و حساب الديمو مع تحقيق ارباح 100% كما تعلمون
واكتساب خبرة فى الاحساس بنفسية السوق ونفسية المتاجرين والبروكر ايضا !
والحمد لله اعدت شحن حسابى بمبلغ مماثل 1000$ واعمل عليه منذ اربعة ايام فقط !
تحول من 1000 الى 1060 فى اول يوم
من 1060 الى 1160 فى ثانى يوم
من 1160 الى 970 ثالث يوم
واليوم وصل الى 900 ثم اخيرا 1280 الحمد لله محققا الى الآن 28% ربح فى اربعة ايام فقط
النصيحة يا اخوة انا الآن خائف ومتردد جد ان اخسر هذا الحساب ايضا وان دخلت بعقود 1% من رأس المال مثلا اصبح وقتى يضيع فى الفوركس هبااااااء حتى ان حققت ارباح فماذا افعل انصحونى
عذرا يا اخوة اطلت عليكم
اقبلوا تحياتى جميعا:eh_s(7):
اخوكم ابو مريم
سعادة الباشا
تقريبا نفس تجربتك حصلت معايا
بس مع اختلاف الرقم
من 5000 دولار الى 17 بس
يعني خساره ما بعدها خساره
وعملت زيك بالظبط .. ادربت على الديمو وعلى الاستيراتيجيات
بس النتيجه واحده بردو ,, بعد ما عملت ايداع بـ 1000 دولار كمان
وصل دلوقتي الى 119 دولار ,, مش عارف العيب في مين
بس بقالي شهر تقريبا ماشي على خطة عمل تقريبا هي الحل
اني افتح عقد اول ما السوق ما يشتغل الساعه 2 بليل بتوقيت مصر
حسب الترند العام للشارت اليومي يعني لو الترند صاعد ( افتح شراء والعكس لو نازل )
واقفل على 10 نقط بس ( عارف يعني ايه بس )
والهدف ييجي بعد ربع ساعه يا معلم
وشكرا اقفل الجهاز ومش عايز حاجة تانيه من البرنامج الا تاني يوم
وهكذا .. والحمد لله الموضوع انا شايف انه لو مشي كده .. ممكن يعمل حاجة على المدى البعيد
يعني 2000 نقطه في الشهر ( وافتكر ان ده مش شويه )
صح ولا ايه يا باشا
وربنا يوفق الجميع يارب لما فيه الخير دائما
انا أسف طولت عليك
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heartsangel
تفعل الدخول من 1.6370 وحققت الصفقة +91 نقطة والحمد لله ،،،
نتابع المستجدات ويجب وضع الستوب عند نقطة الدخول لمن لم يغلق الصفقة :0031:
ألف ألف مبروك حققت الصفقة منذ مدة قصيرة حوالي +141 نقطة والحمد لله ،،،
:AA::AA::AA:
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة entaomry
سعادة الباشا
تقريبا نفس تجربتك حصلت معايا
بس مع اختلاف الرقم
من 5000 دولار الى 17 بس
يعني خساره ما بعدها خساره
وعملت زيك بالظبط .. ادربت على الديمو وعلى الاستيراتيجيات
بس النتيجه واحده بردو ,, بعد ما عملت ايداع بـ 1000 دولار كمان
وصل دلوقتي الى 119 دولار ,, مش عارف العيب في مين
بس بقالي شهر تقريبا ماشي على خطة عمل تقريبا هي الحل
اني افتح عقد اول ما السوق ما يشتغل الساعه 2 بليل بتوقيت مصر
حسب الترند العام للشارت اليومي يعني لو الترند صاعد ( افتح شراء والعكس لو نازل )
واقفل على 10 نقط بس ( عارف يعني ايه بس )
والهدف ييجي بعد ربع ساعه يا معلم
وشكرا اقفل الجهاز ومش عايز حاجة تانيه من البرنامج الا تاني يوم
وهكذا .. والحمد لله الموضوع انا شايف انه لو مشي كده .. ممكن يعمل حاجة على المدى البعيد
يعني 2000 نقطه في الشهر ( وافتكر ان ده مش شويه )
صح ولا ايه يا باشا
وربنا يوفق الجميع يارب لما فيه الخير دائما
انا أسف طولت عليك
صح ولا ايه ؟ بصراحة معرفش صح ولا ايه شوف حد يفيدنا احنا الأتنين
الأهم فى هذا السوق انا احنا العرب لا نصبر على المكسب ونقول القناعة
لكن لما بتيجى الخسارة لازم تكون محترمة وبرضه بالقناعة :0023:
في رأيى الشخصى فى حل بسيط لما تلاقى صفقة رابحة حط الاستوب عند نقطة الدخول وانساها وحاجة من الأتنين يا يضرب الاستوب وانت مش خسران حاجة
يا تلاقى نفسك بعد كام يوم من الأثرياء وجرب ب 30% من حسابك على الأقل
بشويت تحليل طبعا بس لو عكس السعر قبل ما تحقق ربح :mad_argue: انا ماليش دعوة :0023:
فكرتنى بموضوع الوافى رحمه الله كان بيسأل انتوا ليش قاعدين تخسرون
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heartsangel
ألف ألف مبروك حققت الصفقة منذ مدة قصيرة حوالي +141 نقطة والحمد لله ،،،
:AA::AA::AA:
مبروك عليك يا باشا
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة djzero
مبروك عليك يا باشا
أنا شايف هيك إنه ما في حد دخل ولا إيش ؟ أسكر الموضوع يعني !!!
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heartsangel
أنا شايف هيك إنه ما في حد دخل ولا إيش ؟ أسكر الموضوع يعني !!!
الصراحة انا مالحقيتش الدخول
وممكن يكون حد من الأخوة دخل لكن لم يشارك
وموضوعك ناجح ومفيد هذا في ميزان حسناتك ليش تسكره
ثمرة النجاح رضا الله والوالدين بارك الله فيك
تقبل تحياتى :eh_s(7):
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة djzero
الصراحة انا مالحقيتش الدخول
وممكن يكون حد من الأخوة دخل لكن لم يشارك
وموضوعك ناجح ومفيد هذا في ميزان حسناتك ليش تسكره
ثمرة النجاح رضا الله والوالدين بارك الله فيك
تقبل تحياتى :eh_s(7):
شكرا أخي العزيز
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
توصيات يوم الإثنين 19-10-2009
2. لمن لم يدخل في التوصية المبدئية صباح اليوم :
بيع معلق للباوند دولار من 1.6305
الهدف : 1.6250
الستوب : 1.6350
3. شراء معلق لليورو دولار من 1.4910
الهدف : 1.4990
الستوب : 1.4870
4. بيع معلق للباوند ين من 147.80
الهدف : 146.80
الستوب : 148.30
بالتوفيق ،،،
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اخي هارت
تم التعديل بعد ان افادنا اخي هارت
لمن لم يدخل الصفقة من بدايتها
شكرا مقدما
تحياتي
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
متابع فى اول الطابور
الباوند دولار معايا عقد استنادرد شراء من 6280 ياريت يوصل 6305 وانا ابيعه وابيع انجلترا كمان
اليورو دولار معايا عقد استاندرد شراء من 4930 و هدف اول 4960
وعلشان توصيتك الجميلة هدف ثانى 4990
اما ابو الندال (المحتوت) ماتكلمنيش عنه علشان انا مابكلمهوش مخاصمه وبعدين الحمد لله انا عقلت خلاص
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو احمد المصري
اخي هارت
هل ممكن الدخول الان ؟
ان كان ممكن فما هي نقطة الستوب ؟
شكرا مقدما
تحياتي
كل توصية محدد بها الهدف والأستوب يا اخى
تقبل تحياتى
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة djzero
متابع فى اول الطابور
الباوند دولار معايا عقد استنادرد شراء من 6280 ياريت يوصل 6305 وانا ابيعه وابيع انجلترا كمان
اليورو دولار معايا عقد استاندرد شراء من 4930 و هدف اول 4960
وعلشان توصيتك الجميلة هدف ثانى 4990
اما ابو الندال (المحتوت) ماتكلمنيش عنه علشان انا مابكلمهوش مخاصمه وبعدين الحمد لله انا عقلت خلاص
ستاندرد يعني النقطة ب 10 دولار ! هل دخولك من 1.6280 ب 10 دولار شراء ؟
عموما إن شاء الله بيوصل 1.6305 وربما أكثر قليلاً ، المتحكم الرئيسي هو اليورو إذا صعد إلى 1.4960 بعد قليل سيصل الباوند 1.6305 بإذن الله ،،، :eh_s(7):
رد: توصـيــــــــــــــــــات بماء الذهب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heartsangel
ستاندرد يعني النقطة ب 10 دولار ! هل دخولك من 1.6280 ب 10 دولار شراء ؟
عموما إن شاء الله بيوصل 1.6305 وربما أكثر قليلاً ،
:eek: ايوه النقطة ب 10 دولار وعموما ولا تخاف عليا اخوى
سكرنا بربح 30 نقطة كفاية الحمد لله 1.6310
يسلم تحليلك الرائع :015:
فى مثل فى مصر بيقول خبطة بالمطرقة ولا 10 بالشاكوش
المهم بقى فى الموضوع المطرقة تدق على السوق ولا على دماغى:0023:
المتحكم الرئيسي هو اليورو إذا صعد إلى 1.4960 بعد قليل سيصل الباوند 1.6305 بإذن الله ،،، :eh_s(7):
المعلومة دى انا ملاحظها بس اول مرة اسمعها من حد كنت فكرها مصادفه
عموما شكرا جزيلا للتأكيد