رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام
الماكد بكل تاكيد ده حتى الدايفرجنس من اسمه
ما شاء الله عليك,,
بكل مكان موجود
الله يعطيك الصحه و العافيه,,,
ما خطرت ببالي انه d بالماكد يعني divergance>>>>
طيب كمان سؤال صغير...
كنت اعتمد ع الستوكاستك بالتقاطع ادخل,,
طيب الماكد شو الاشارة اللي بتعطيني اياها,,, (غير تشكل قمه او قاع للدخول)
لانه ما رح يكون فيه تقاطع ع الماكد اكيد....
و شكرا
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed2A
ما شاء الله عليك,,
بكل مكان موجود
الله يعطيك الصحه و العافيه,,,
ما خطرت ببالي انه d بالماكد يعني divergance>>>>
طيب كمان سؤال صغير...
كنت اعتمد ع الستوكاستك بالتقاطع ادخل,,
طيب الماكد شو الاشارة اللي بتعطيني اياها,,, (غير تشكل قمه او قاع للدخول)
لانه ما رح يكون فيه تقاطع ع الماكد اكيد....
و شكرا
لا الماكد فيه تقطاع كمان
تقاطع الهيستوجرام مع الخط الاحمر
وفى ماكد خطى كمان عليه اطراف الهيستوجرام تمثل خط و يظهر تقاطعه مع الخط الاخر
https://forum.arabictrader.com/uploa...898_fghjkk.JPG
1 مرفق
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
السلام عليكم يا أهل الكافي:asvc:
فرصة على الدولار/ كندي بيع من 1.2470 أو أقرب منه
نموذج ab=cd بدأ في التكوين و قد اكتمل عند c و ارتد من تقريبا 78% و ان شاء الله امتداده سيكون حتى 1.2240 عند 127% أو يفوقه
مرفق الشارت و التوفيق من الله:eh_s(7):
ضرب الستوب بعد تكون نموذج هارمونيك انعكاسي و الحمد لله..
ننتظر كسر الترند للدخول بيع من جديد ان شاء الله:eh_s(7):
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصري أصلي
السلام عليكم ياشباب
أنا بقى في حسابي 51 دولار وكانت 500 دولار
أريد منكم توصيه قويه حتى أقدر أرفع مجموع حسابي الى 100دولار اليوم أو غداٌ
بارك الله فيكم وجعله في موازين حسناتكم
ربنا يعوض عليك يا باشا
هو الموضوع فى المقام الاول ليس خاص بالتوصيات
تابع معانا ان شاء الله وتابع الفرص ولو اتفقت احد الفرص مع تحليلك توكل على الله و ربنا يوفقك ويكرمك
ولو ان رأى انك محتاج وقفه شويه من اجل تحسين النفسيه و الوضوع ودراسة الاخطاء
ربنا يعوضك ويكرمك
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
هكذا كان النموذج رائع وصل الهدف 1.4170 و أكثر..
الف مبروك يا غالى :0031:
مزيد من الاربح ان شاء الله
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Misho Elmasri
لا الماكد فيه تقطاع كمان
تقاطع الهيستوجرام مع الخط الاحمر
وفى ماكد خطى كمان عليه اطراف الهيستوجرام تمثل خط و يظهر تقاطعه مع الخط الاخر
شكرا يا مان:eh_s(7):
و ايش هالحلاوة هيستوجرام,,,
ان شاء الله رح احط الماكد بدل الستوكاستك,,
مع انه الستوكاستك بيعطي فرص اكتر
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed2A
شكرا يا مان:eh_s(7):
و ايش هالحلاوة هيستوجرام,,,
ان شاء الله رح احط الماكد بدل الستوكاستك,,
مع انه الستوكاستك بيعطي فرص اكتر
العفو يا ابو حميد
الهيستوجرام مقصود بيها الخطوط الطوليه اللى بتمثل نسب المؤشر للشموع المتتاليه :0023:
الماكد فرصه الاقل ولكن الاقوى ان شاء الله
2 مرفق
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Misho Elmasri
https://forum.arabictrader.com/t44650.html موفق فى الامتحانات ان شاء الله يا باشا وترجع بالسلامه بخصوص الترند لاين الهابط المكسور على اليورو ين بعد ازنك انا حاسس انه يفقتر الى الارتكازات القويه ياريت بس نراعى قوة الركائز اللى بناخد عليها الترند لاينز و عددها .. يعنى 3 ع الاقل فى حالة الكسر و2 عند انتظار الارتداد ويكون فى تناسب فى المسافات بينها نسبيا قدر الامكان موفق يا غالى
شكرا يا ميشو يا حلو .. متعرفش وين مصطفى بطل يبين ؟؟ :eh_s(7):
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 10pips
شكرا يا ميشو يا حلو .. متعرفش وين مصطفى بطل يبين ؟؟ :eh_s(7):
لسه منزل موضوع عن تريدنج سيستم جديد :0023:
شاكله مريح شويه .. واخد ريست !
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
ميشو باشا
مفيش شغل اجمل من كدة :015:
:0031:
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 10pips
شكرا يا ميشو يا حلو .. متعرفش وين مصطفى بطل يبين ؟؟ :eh_s(7):
تسلم ياغالى على السؤال ,, ربنا يكرمك ويجزيك كل خير ,, وانا موجود بس يعنى تقدر تقول زى ما ميشو بيقول كدة مريح شوية ,,
مع شوية مشاغل
تحياتى يازعيم
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Misho Elmasri
لسه منزل موضوع عن تريدنج سيستم جديد :0023:
شاكله مريح شويه .. واخد ريست !
متابع انتا :0016:
تسلم يا حبيب قلبى ,, والله يا اخى مش عارف انا بحبك لية :0023::0023:
بس اكيد عشان انتا حد جميل ويتحب,,,,
وربنا يديم المحبة يابلدياتى :icon26:
تحياتى ياغالى
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
https://forum.arabictrader.com/uploaded/13745_maj.gif
https://forum.arabictrader.com/uploa...5_maj%204h.gif
المجنون
فريم الدايلي و الاربع ساعات
و الله خايف من المجنون يصير اليوم بفلس و نص,,,
اذا كسر المثلث,,,
ننتظر الاغلاق طبعا,,,
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=
رد: =***= كافيه المتداولون العرب=***=