أنا شاريه
شارتي للكندي
فكر حتى فوق 2000 :)
بالتوفيق :0031:
Printable View
اللي يدخل يسمي بالله ويدخل برجلو الشمال وعلى مسؤوليتو :0023:
فيه شمعة انعكاسية على شارت الساعة في حال نزل شوية ممكن تدخل بس لاحظ إن الاستوب ممكن يكون 1730.. يعني احسبها واعقلها وتوكل مع إني أشك في الهبوط تحت 1790 لأنها مقاومة قوية لكن كل شي في الفوركس جــــايز..
هدف أول ممكن 1970 عند فيبوناتشي 38 من الضلع CD وممكن برضو مثل ما قلت فوق 2000 يعني عند 2050 وبعدها لكل حادث حديث ..
وأنا آخر من ينصحك خصوصا وأنا غير مطلعة على أخبار الكندي حاليا ولا الدولار :)
أنا برضو مستنية نزول مناسب للتعزيز أو الدخول في حسابي الثاني اللي ماسكني فيه الباوند والين عن عمل أي صفقة :(
رايحة آخذ قيلولة فسلام مؤقتا ..
بالتوفيق إن شاء الله
يورو دولار
بايع من
1.3238
دخلت بيع بعد كسر الترند المرسوم على4ساعات
:0023:مشكلتى بقا اخرج من الصفقة أمتا
أرضا بال50ولا هيبعد لتحت
احساسى يمكن يبعد لتحت لأن فى اتنين موفينج هيتقاطعو لسة لتحت
الف شكر على التوضيح
حطيت امر معق شراء من 1.1813 استوب 1.1730
الحمد للـه خرجت بمكسب اكتر من اللى اتمنيتو
الداو همتو عالية...!!!
الله يستر :(
:inlove: أحــبــتــي :inlove:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أسعد الله كل أوقاتكم ومن رزقه زادكم
ألف مبروك على الربحانين والله يعوض على الخسرانين
++======:boxing:========== المجنون ======:boxing:========== ++
و شارت يوضح فكرة البيع والأستوب المقترح
https://forum.arabictrader.com/uploaded/18640_MN.gif
:eh_s(7): نسأل الله دوام التوفيق والسداد :eh_s(7):
يسعد مساك وصباحك اخي ابو تالين
لو سمحت عندي سوال مهم ، وحابب اسمع وجهة نظرك بالموضوع
بالنسبه للدولار ، اجا خبر ايجابي عليه ليه نزل وهلكنا معاه هكذا اما العملات ، هل ممكن ان يستمر اكثر من ذلك الهبوط اما العملات ، ام انه الان سوف يصعد امامهم (اليورو ، الفرنك ، اللاسترالي )
وشكر جزيلا لك
أهلا بالأمير أمير :inlove:
و يسعد مساك يا غالي . . .
سؤال صعب صراحة . . و المشكلة ان أكثر العملات في مناطق قوية .
بالنسبة لليورو كسر ترند هابط
فهو للصعود أقرب . فإغلاقة يؤهله للصعود لمستويات الـ. 1.3565 . والله أعلم .
والفرنك كسر ترند صاعد
وسيكون للنزول أقرب وأيضا تماشاي مع قاعدة سيره المعاكس لليورو .
بالنسبة للأسترالي
فبصراحه مو عارف ليه هذا الطلوع القوي . وضرب عليه أستوب أمس :0010: وربنا يعوض . . وهو الآن في مناطق قوية فعلا ومن المفترض ألا يخترقها ويبدأ النزول . بس بعد ما ضرب الاستوب قفلت شارته وكرهته .:0023:
:icon26::icon26::icon26:
أتمنى أن أكون وفقت في إفادتك .
وأي سؤال أو إستفسار أنا حاضر للطيبين .
:eh_s(7): أسأل الله أن يوفقنا وأياك ويكتب لنا الرزق ويبعد عنا الخساير يارب :eh_s(7):