صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123
النتائج 31 إلى 40 من 40
    الصورة الرمزية محمد فتحي
    محمد فتحي غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: ***رأس المال +أرباح 100% ***قصتي مع الفوركس

مبروك يا محمود

أسأل الله لك مزيد من التوفيق

تحياتي

الصورة الرمزية mhemam2005
    mhemam2005 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة freedomfighter مشاهدة المشاركة
    مبروك يا محمود

أسأل الله لك مزيد من التوفيق

تحياتي
    أهلا بأخي محمد
    و بارك الله لك و جزاك خيرا عن مواضيعك بالمنتدى التي افادتني فعلا
    تحياتي لك

الصورة الرمزية Walid Basset
    Walid Basset غير متواجد حالياً عضو نشيط

ماشاء الله
    والله حاسس بالفرحة بين كلماتك
    والصدق فى نصائحك
    ربنا يزيدك يا أخى ويفتح عليكم
    أمين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة short مشاهدة المشاركة
    ماشاء الله
    والله حاسس بالفرحة بين كلماتك
    والصدق فى نصائحك
    ربنا يزيدك يا أخى ويفتح عليكم
    أمين
    اهلا بالأخ الكريم
    تسلم لمشاركتك و دعوتك لاخيك .. فعلا أخي فرحان جدا و سيكتمل هذا الشعور لدي حين وصول السحب إلى رصيدي , فادعوا لي اخي بالتيسير في ذلك , و رزقنا الله جميعا
    .

الصورة الرمزية احمد_هيكل
    احمد_هيكل غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخى العزيز على قولك لتجربتك المفيده لكن اسمحلى اختلف معاك فى نقطه وهو انه الخطوه الاولى لتعليم الفوركس هو التحليل الاساسى يعنى الاخبار وتاثيرها انا على ما اعتقد انه دا كلام صحيح فى بعض الحالات والبعض الاخر لا فمثلا فى معظم الاستراتجيات اللى فى المنتدى اه لابد من التحليل الاساسى بل بالعكس 90% منها بتقول فى وقت الاخبار خليك بعيد لكن مع اساسيات التحليل الفنى لا اعتقد انه لها دور فمثلا انا كنت اعمل بالوافى وكنت ادخل العمليه واترقب الشارت والاخبار ولكن بصراحه لم انجح هو بصراحه معظم الاستراتجيات اللى فى المنتدى فشنك وكلام فى الهوا وطول ما انت شغال بالاستراتجيه تلاقى حركه للعملات انت مش عارف سببها ايه لذلك فانا انتقلت الى اليوت بصراحه رائع هو صعب فى التعليم وشاق لكن كل حركه على الشارت ليها تفسير فى اليوت ولا تقولى اخبار ولا مش اخبار الاتجاه للسوق بيتححد باليوت اى كانت الاخبار بل بالعكس الاخبار بتاخد الاتجاه اللى على الشارت لو انت مرقم صح يعنى من الاخبار ملهاش لازمه فى حاله انت بتتعامل مع السوق بالاساس اللى هو بيتحرك عليه وانا على ما اعتقد اساسع حاجتين اليوت اللى هو مبدء الموجات والثانى هو الدورات الزمنيه بس غير كدا كلها حلات معينه من الاتنين دول تقبل التحقيق ام لا وفى انتظارك والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    توقيع العضو
    مهتم بالتحليل الفني والتداول فى الاسواق الماليه خاصه السوق السعودي .. حاصل علي شهاده CFTe , CME , CEWA-L1 . حاصل علي بكالوريوس هندسه وماجستير فى اداره الاعمال .. اعشق التحليل الكلاسيكي والموجي

الصورة الرمزية احمد_هيكل
    احمد_هيكل غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته من الحق نسيت اسالك انت اشتركت فى شركه ايه وسحب الفلوس بيبقى فيها ازاى والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    توقيع العضو
    مهتم بالتحليل الفني والتداول فى الاسواق الماليه خاصه السوق السعودي .. حاصل علي شهاده CFTe , CME , CEWA-L1 . حاصل علي بكالوريوس هندسه وماجستير فى اداره الاعمال .. اعشق التحليل الكلاسيكي والموجي

الصورة الرمزية عمرو الكيلانى
    عمرو الكيلانى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مبروووك يمحمود ان شاء الله بالتوفيق الدائم بأذن الله
    انتا انسان رائع وتستاهل كل خير وطبعا رجوع راس المال ليه فرحه كبيرة جدا ربنا يفرحك على طول
    بالتوفيق

الصورة الرمزية عمرو الكيلانى
    عمرو الكيلانى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مبرووووووووووووك
    مبروك يصديقى فرحتلك والله طبعا فرحه رجوع راس المال فرحه كبيرة
    انتا انسان رائع اتمنالك كل خير وربنا يفرحك على طول يارب
    اخوك عمرو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hard_revenge مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته الف شكر اخى العزيز على قولك لتجربتك المفيده لكن اسمحلى اختلف معاك فى نقطه وهو انه الخطوه الاولى لتعليم الفوركس هو التحليل الاساسى يعنى الاخبار وتاثيرها انا على ما اعتقد انه دا كلام صحيح فى بعض الحالات والبعض الاخر لا فمثلا فى معظم الاستراتجيات اللى فى المنتدى اه لابد من التحليل الاساسى بل بالعكس 90% منها بتقول فى وقت الاخبار خليك بعيد لكن مع اساسيات التحليل الفنى لا اعتقد انه لها دور فمثلا انا كنت اعمل بالوافى وكنت ادخل العمليه واترقب الشارت والاخبار ولكن بصراحه لم انجح هو بصراحه معظم الاستراتجيات اللى فى المنتدى فشنك وكلام فى الهوا وطول ما انت شغال بالاستراتجيه تلاقى حركه للعملات انت مش عارف سببها ايه لذلك فانا انتقلت الى اليوت بصراحه رائع هو صعب فى التعليم وشاق لكن كل حركه على الشارت ليها تفسير فى اليوت ولا تقولى اخبار ولا مش اخبار الاتجاه للسوق بيتححد باليوت اى كانت الاخبار بل بالعكس الاخبار بتاخد الاتجاه اللى على الشارت لو انت مرقم صح يعنى من الاخبار ملهاش لازمه فى حاله انت بتتعامل مع السوق بالاساس اللى هو بيتحرك عليه وانا على ما اعتقد اساسع حاجتين اليوت اللى هو مبدء الموجات والثانى هو الدورات الزمنيه بس غير كدا كلها حلات معينه من الاتنين دول تقبل التحقيق ام لا وفى انتظارك والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

و عليكم السلام أخي الكريم..
    أتفق معاك جدا ان إليوت رائعة لتحديد نهاية الموجات الحالية .. لكن ألا تتفق معي أن جعل إليوت هي من يتحكم بالأخبار أمر غريب يعني هل ممكن ان نتصور ان الموجات قالت هبوط موجة دافعة و لتكن الثالة أو الخامسة فنتصور ان تأتي اخبار اقتصاد دولة ما لتوافق هذا الاتجاه.. أيضا لإليوت دوما سيناريو بديل بحالة عكس السعر على السيناريو الأول صح و لا لأ

قد تكون المسألة مثل الفرخة و البيضة ايهما وجد اولا .. لذا لن أجادل كثيرا بهذا الأمر
    ( اقصد هل إليوت هو ما يحدد الأخبار و هذا استبعده .. أم يعكس ناتج الأخبار و يشرح نفسيات الكبار بالسوق ..)
    لكن احب أن اوضح مسألتين :
    1- التحليل الأاساسي ليس دوما يكون واضح مثل هذه الأيام .. لذا طبعا فرص الدخول تبعه ليست متوفرة كل حين.
    2- أنا اتوجه بالموضوع و الطريقة التي قلتها للمبتدئين امثالي .. حيث أنه اسهل لنا ان نحاول تعلم التحليل الأساسي و متابعة وجهات النظر الأساسية بالمنتدى و خارجه لوضع تصور عام لاتجاه العملة هذا الاسوبع مثلا و محاولة دخول فرصة على هذا الاتجاه..

أخيرا اخي .. اخوك ضعيف بموجات إليوت أعرف مبادئها فقط .. و لكن كما يقال التحليل الأساسي .. اساسي ......و لكن إن كانت تدر الربح عليك أنت شخصيا فأنعم بها و اكرم و كما نقول بمصر
    " اللي تغلب به.. العب به.." فعلا تشرفت بمشاركتك ..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hard_revenge مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته من الحق نسيت اسالك انت اشتركت فى شركه ايه وسحب الفلوس بيبقى فيها ازاى والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    افكسول .. و الله أرسلت النموذج امس و للساعة الرصيد كما هو لم يسحبوا رأس المال كما طلبت بالنموذج.. دعواتك اخي و كل الإخوة لي ..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fox 2000 مشاهدة المشاركة
    مبرووووووووووووك
    مبروك يصديقى فرحتلك والله طبعا فرحه رجوع راس المال فرحه كبيرة
    انتا انسان رائع اتمنالك كل خير وربنا يفرحك على طول يارب
    اخوك عمرو
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fox 2000 مشاهدة المشاركة
    مبروووك يمحمود ان شاء الله بالتوفيق الدائم بأذن الله
    انتا انسان رائع وتستاهل كل خير وطبعا رجوع راس المال ليه فرحه كبيرة جدا ربنا يفرحك على طول
    بالتوفيق
    حبيبي عمرو
    تسلم على دعمك لي.. بارك الله لك
    همسة : توقيعك رائع اخي .. ربنا يجازيك عليه خيرا..

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123