رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tato4all
عندك حق هو اكتر من 90 هو 110 نقطة بس زى ما قلت للأخ عبادى الفرصة مغرية فيها هبوط حوالى 400 نقطة
احيان يكون ابتعادك عن السوق مكسب ... اللي ابغى اقولك ياصاحبي مادام الدخول مخالف للشروف ... لا تدخل لأنه بكل بساطة لو لاقدر الله ضرب الاستوب حتندم ولازم ترجع تعوض يعني دخلت في معمعة الانتقام وبعدين عدم التركيز لاقدرالله والسبب انك خالفت شروط الدخول في الصفقة ... شفت ازاي ....... اقولك حاجة وقالوها قبلي ... الفرص لاتنتهي في سوق العملات وخليك صياد محترف بالتوفيق
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
1 مرفق
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
السلام عليكم جميعا
اخواني انا متابع قبل فترة بسيطة معكم بلورشة
مشكلتي ما ني متفرغ العمل أخذ اغلب وقتي بس حاب اشارك معكم متى ما كنت موجود
تقبلوني معكم
حاب ارفق لكم فرصة على الباوند دولار شارت اليومي وحاب تعلقون علية وتعطوني رايكم
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
متابع معكم :)
وان شاء الله اكون عضو فعال في الورشة
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريال قطري
متابع معكم :)
وان شاء الله اكون عضو فعال في الورشة
حياك الله اخوي بس ماقلت كيفك في الهارمونيك وبصراحة انا ماشفت لك مشاركات ... بس ياصاحبي ممكن يكون لك دور في امور اخرى على ماتتعلم وتتقن الفوركس ... منتظر ردك
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohmmad1
السلام عليكم جميعا
اخواني انا متابع قبل فترة بسيطة معكم بلورشة
مشكلتي ما ني متفرغ العمل أخذ اغلب وقتي بس حاب اشارك معكم متى ما كنت موجود
تقبلوني معكم
حاب ارفق لكم فرصة على الباوند دولار شارت اليومي وحاب تعلقون علية وتعطوني رايكم
تراها اول مشاركة لي بالمنتدى تكفون ابي دافع معنوي بسيط:0010:
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abaade
حياك الله اخوي بس ماقلت كيفك في الهارمونيك وبصراحة انا ماشفت لك مشاركات ... بس ياصاحبي ممكن يكون لك دور في امور اخرى على ماتتعلم وتتقن الفوركس ... منتظر ردك
هلا ما فهمت مقصدك بالضبط
يا الغالي انا بس معرفتي بالترندات والنماذج ولاكن عندي معرفة بسيطة في الهرمونيك وان شاء الله افيد واستفيد
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohmmad1
السلام عليكم جميعا
اخواني انا متابع قبل فترة بسيطة معكم بلورشة
مشكلتي ما ني متفرغ العمل أخذ اغلب وقتي بس حاب اشارك معكم متى ما كنت موجود
تقبلوني معكم
حاب ارفق لكم فرصة على الباوند دولار شارت اليومي وحاب تعلقون علية وتعطوني رايكم
:0031:
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريال قطري
هلا ما فهمت مقصدك بالضبط
يا الغالي انا بس معرفتي بالترندات والنماذج ولاكن عندي معرفة بسيطة في الهرمونيك وان شاء الله افيد واستفيد
طيب اقرأ الصفحة الاولى بتمعن شديد :boxing::boxing::boxing::boxing:
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريال قطري
متابع معكم :)
وان شاء الله اكون عضو فعال في الورشة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريال قطري
هلا ما فهمت مقصدك بالضبط
يا الغالي انا بس معرفتي بالترندات والنماذج ولاكن عندي معرفة بسيطة في الهرمونيك وان شاء الله افيد واستفيد
اهلا بيك أخي :eh_s(7):
يعني منتظرين مشاركاتك علشان نقدر نحدد فهمك للطريقه و ونقدر نضمك للفريق ان شاء الله
وعموما بغض النظر عن الفريق فجميع المشاركات أهلا بها وانا شخصيا استفيد منها
ارجو التوفيق للجميع
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abaade
طيب اقرأ الصفحة الاولى بتمعن شديد :boxing::boxing::boxing::boxing:
صار لي فتره متابع الورشة ولله الحمد استطيع استخرج النماذج
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
الاخ عبادي مشكور علي المجهود الكبير ولك مني هذه التحيه
https://forum.arabictrader.com/uploa...d3f155eb33.gif
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اخ ناشيء
بسراحة حبيت هالورشة من تجاوبك على كل من يسأل واخلاقك العالية الله يجزاك كل خير
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abaade
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سلام لكل الاعضاء
لحد الان تم تسجيل أعضاء الفريق ( سامح الجندي + افريج+ مراد+ عبادي + فوركس كت )
والله يجيب الخير .. على فكرة يتم تنزيل الفرص في اي وقت لأنه الان جالسين نكون الفريق وحتى لما يتكون الفريق من حق اي شخص ينزل فرصة في اي وقت وفي اي فريم حتى لو كان من غير اعضاء الفريق ... عشان تكون المشاركات غير محدودة بس الدخول يكون في فرصة مختارة ومتوافقة مع التحليل الكلاسيكي عشان نزيد من احتمالية نجاح الصفقة :hands: ....
عدة اسئلة ارجوا الاجابة علية من كل عضو اللي ذكرت اسمائهم فوق عشان اعرف اوزع المهام على الاعضاء : -
- مامدى فهمك للهارمونيك ؟؟ يعني هل اتقنت الطريقة قصدي حق الورشة حقنا بدون التعمق في الهارمونيك واشكالهم ونماذجهم ... بس طريقة الورشة
- مامدى فهمك للتحليل الكلاسيكي ؟؟
- هل تعرف ترسم النموذج يدوي ؟؟؟؟
- كم من الوقت متفرغ في اليوم وارجوا تحديد الوقت بالضبط ؟ عشان احاول اقسم العمل علينا
- كيف جديتك في الموضوع بالله ياشباب بأمانة عشان اللي شايف نفسة ماحيقدر عادي يتكلم من الان لأنه من البداية نكون شغالين بأمانة عشان نكون قد العمل اللي احنا شغالين فية
وبناء على الاجابة نقدر نحدد انة حنحتاج لأعضاء ولا حنكتفي
على فكرة والله ورشتنا هذه يبغالة متابعة والتزام وجهد فقط مش مهم الكثرة أو غيرة ..... وموجود التعاون بيننا والحمدلله
بالتوفيق وانتظر الردود
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ،،
1_ بالنسبة للهارمونيك اعتقد و الحمد الله اني كويسة فيه و باعرف ارسمه كويس بايدي و كمان عندي المؤشرات لو حابين استعملهم و باعرف اضع نقط الدخول و نقط الستوب كمان و انا باشتغل بقوانين الورشة تماما و باحب الستوب الصغير اللي ما يزيد عن 40 نقطة.
2_ بالنسبة للتحليل الكلاسيكي عندي فكرة كويسة جدا بسبب شغلي على السوق المصري و باذاكر حاليا كتاب جون ميرفي المترجم للعربية
3_بالنسبة للتفرغ انا تقريبا متفرغة يعني ما عندي مشكلة في الوقت لان البورصة اساس شغلي
انا كنت باتداول من شركة داينميك و دي شركة كبيرة في مصر للي يعرفها و كمان كنت بادور لعملا معايا من الأهل و الأصدقاء بس لما السوق انهار من سنة الشغل ما بقاش مستاهل النزول فبقيت بادور محفظتي من البيت و قررت انتهز الفرصة علشان اكمل دراسة على البورصة و حاليا باجهز ترتيبات المزاكرة و الانضمام للجمعية علشان اقدر امتحن
4_ بالنسبة للجدية فانا جادة جدا و معاكم و متابعة باهتمام شديد حتى لما ما كنتش بارد لكن باقرا كل المشاركات بمنتهي الأهتمام و التركيز لان انا دخلت ورش كتير و والله الورشة دي بالتحديد مختلفة تماما مع كامل احترامي لكل الورش الأخري و لكل الجهد المبذول من اعضاء كتير الا اني اقدر اؤكد لكل الموجودين ان المستوي العلمي للناس هنا فعلا مختلف و ان النقاش هنا بيوسع الرؤية و بيفتح افاق اعلى في التحليل لان الردود و التعليقات من بعض الأعضاء بتتطلب التفكير و القياس و المراجعة و ده بالتبعية يفتح العقل و يخليه في حالة نشاط عقلي في المجال ده طبعا و لان انا البورصة شغلي اساسا فده شيئ هائل و مفيد جدا ليا
5_ بس انا ليا طلب واحد انك تحدد ايه المطلوب مني بالظبط يعني عايزة مهمة واضحة و محددة بحيث اقدر اركز عليها و افيدكم بشكل مرضي ليا و ليكم و منها تكون فرصة لتقييمي من خلالكم اقدر اعرف منها نقط ضعفي و قوتي و اديني باتعلم كمان بشكل عملي
و انا منتظرة ردكم :016::016::016:
رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohmmad1
السلام عليكم جميعا
اخواني انا متابع قبل فترة بسيطة معكم بلورشة
مشكلتي ما ني متفرغ العمل أخذ اغلب وقتي بس حاب اشارك معكم متى ما كنت موجود
تقبلوني معكم
حاب ارفق لكم فرصة على الباوند دولار شارت اليومي وحاب تعلقون علية وتعطوني رايكم
الله ينور أخ محمد بدايه موفقه إن شاء الله والزعيم أعتمدهالك خلاص :0031: