مشاهدة نتائج الإستطلاع: كم تعتقد قدرتك علي الدخول في صفقات بمفردك وتحديد الاهداف والستوب حسب طريقه العمل

المصوتون
993. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • 25 %

317 31.92%
  • 50 %

208 20.95%
  • 75 %

250 25.18%
  • 100 %

218 21.95%
صفحة 147 من 1075 الأولىالأولى ... 4797137141142143144145146147148149150151152153157197247647 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,191 إلى 2,205 من 16120
    الصورة الرمزية faissal
    faissal غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: الهارمونيك طريقك للمليون بإذن الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبقرينو مشاهدة المشاركة
    شو رايك اخوي فيصل بالين هل سيعود الى مستوى 104

شوف هذا الشارت رغم انه خارج الهارمونيك
    وعذرا من الاخ ناشئ
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 6.gif‏  

الصورة الرمزية mr pirate
    mr pirate غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اليورو فرنك باين عليه هيهبط بس فى دعم عند 944 تقريبا و لم يتخطاه حتى الآن

الصورة الرمزية mr pirate
    mr pirate غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ازاى ارسم الخط اللى بيكتب رقم الفايبو بين نقطتين ؟؟ , زى الخطوط اللى بيعملها مؤشر ZUP بين النقاط و بعضها

تقبل الله صيامكم وقيامكم
    فرصة يورو دولار على شارت الاربع ساعات للمتابعة

usdchf- 1h

الصورة الرمزية ابو رغدا
    ابو رغدا غير متواجد حالياً عضو نشيط

ياناس ايش وضع الباوند فرنك واليورو باوند

الصورة الرمزية عبقرينو
    عبقرينو غير متواجد حالياً موقوف

مشكوووور اخوي فيصل

الصورة الرمزية Unknown
    Unknown غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله
    اولا انا بشكرك اخونا ناشيء علي الاسلوب الجميل في سرد وشرح الموضوع وجزاك الله عنة وعنا خيرا ونظرا لمتابعتي فقط هذا الاسبوع للموضوع فقد قرأت فقط الصفحات الاولي التي بها المفيد للطريقة والحمدلله اعتقد اني قد فهمتها جيدا ولا يوجد اي اسئلة عندي والحمدلله حتي الان ولكن وددت ان اشارك بهدية بسيطة لك ولكل الاخوة الاعضاء المتابعين للموضوع وهو مؤشر zz_fibo_generator وهو عبارة عن زجزاج ايضا ولكن المفيد فية لنا جميعا انة يكتب لنا الحروف ترتيبا صحيحا مع بداية من حرف X وحتي حرف D مما يساعدنا بسهولة علي المتابعة واستنتاج الاشكال الصحيحة حسب الشروط الموضوعة بدون كتابة وترقيم وبحث ايضا هذا المؤشر يرسم الفايبوناتشي ولكن المشكلة انة يرسمة من النقطة B الي النقطة A وليس من B الي C كما تفضلت وطلبت منا عند الرسم فلا اعلم بعد متابعتك لة هل من الممكن الاستفادة منة بشكل عكسي او شكل اخر او ماهو رأيك .. وبالطبع سنضع المؤشرين سويا اي zz_fibo_generator مع ZUP_v78 حتي نعمل بشكل طبيعي علي مؤشرك بجانب الاستفادة من ترقيم مؤشري وسهولة ايجاد النماذج وايضا الاستفادة من رسم الفايبو تلقائي اذا كان ذلك ممكن بأي شكل بعد متابعتك لة ولكن يجب ظبط اعدادات مؤشر zz_fibo_generator مثل اعدادات ZUP_v78 لكي يكونا متوافقين في الحركة تماما وذلك بتغييرها كما في الشارت المرفق الاول اما الشارت الثاني فهو عبارة عن صورة للمؤشر المفرق منفرد توضح شكلة وطريقتة وماهيتة واخيرا الشارت الثالث وهو عبارة عن المؤشرين سويا بعض ظبطهما معا وكيفية الشكل النهائي لمها .. اتمني ان اكون افدت وارجو الخيرللجميع وبالتوفيق ان شاء الله وكل عام وانتم بخير
    تحياتي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 0.GIF‏   1.gif‏   2.gif‏  
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية تاكايا
    تاكايا غير متواجد حالياً عضو نشيط

جزاك الله خيرا اخي UNKNOWN ولكن هل المؤشر الجديد يكتب الحروف بعد اكتمال النموذج X,A,B,C,D?

الصورة الرمزية mohsen224
    mohsen224 غير متواجد حالياً عضو نشيط

الصورة الرمزية Unknown

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تاكايا مشاهدة المشاركة
    جزاك الله خيرا اخي UNKNOWN ولكن هل المؤشر الجديد يكتب الحروف بعد اكتمال النموذج X,A,B,C,D?
    وجزاك بمثلة اخي الكريم .. لا يا اخي الفاضل المؤشر لا يكتب الحروف بعد اكتمال النموذج والا اصبح غير ذات قيمة ولن يضيف شيء ولكنة يكتب مع بداية الاتجاة الجديد فور تكونة ولكن ليس معني ظهور الحرف ان هذة نهاية الموجة وبداية موجة جديدة حتي لا ينخدع احد فهو مثلة مثل مؤشر Zup 78 يتحرك مع السعر حتي انتهاء الموجة سواء كونت نموذج او لم تكون ولكن المميز في الموضوع تسهل عليك تخيل اخر شكل نموذج مكون اماك وهل هو مناسب وسليم ام لا ايضا انوة عن طريقة عملة فالحروف فية تتناقل تدريجيا بمعني انة بعد انتهاء موجة حرف D علي المجنون مثلا سينتقل هذا الحرف اللي الموجة الجديدة ويحل محلة حرف ال C ومحل ال C يكون حرف ال B وهكذا اي ان كل حرف يتقدم موجة مع بداية موجة جديدة وذلك ليمكنك من متابعة اخر ثلاث اضلاع مكونة بالفعل (X:A - A:B - B:C) وذلك لتحليل ما اذا كان هذا النموذج سليم ام لا وهكذا .. ومن الممكن استخدام الفايبوناشتي المرسوم تلقائيا من المؤشر من B الي A وذلك طبعا غير طرقة رسمة يدويا كما نوة الاخ ناشيء والتي تكون من B الي C في استخدام الارتداد من اي مقاومة علية والدخول مع بداية النقطة C بكل دقة مثلما حدث مع المجنون علي فريم الساعة سنجد ان النقطة C بدأت من ارتداد من فايبو 61,8 وهكذا .. ولكني ارجأت الامر والتحليل والرأي لصاحب الموضوع الاخ ناشيء حتي يقرر ما يري مناسب .. فقط هذة وجهة نظري وارجو ان اكون قد افدت
    تحياتي

الصورة الرمزية Unknown

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Unknown مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله

اولا انا بشكرك اخونا ناشيء علي الاسلوب الجميل في سرد وشرح الموضوع وجزاك الله عنة وعنا خيرا ونظرا لمتابعتي فقط هذا الاسبوع للموضوع فقد قرأت فقط الصفحات الاولي التي بها المفيد للطريقة والحمدلله اعتقد اني قد فهمتها جيدا ولا يوجد اي اسئلة عندي والحمدلله حتي الان ولكن وددت ان اشارك بهدية بسيطة لك ولكل الاخوة الاعضاء المتابعين للموضوع وهو مؤشر zz_fibo_generator وهو عبارة عن زجزاج ايضا ولكن المفيد فية لنا جميعا انة يكتب لنا الحروف ترتيبا صحيحا مع بداية من حرف X وحتي حرف D مما يساعدنا بسهولة علي المتابعة واستنتاج الاشكال الصحيحة حسب الشروط الموضوعة بدون كتابة وترقيم وبحث ايضا هذا المؤشر يرسم الفايبوناتشي ولكن المشكلة انة يرسمة من النقطة B الي النقطة A وليس من B الي C كما تفضلت وطلبت منا عند الرسم فلا اعلم بعد متابعتك لة هل من الممكن الاستفادة منة بشكل عكسي او شكل اخر او ماهو رأيك .. وبالطبع سنضع المؤشرين سويا اي zz_fibo_generator مع ZUP_v78 حتي نعمل بشكل طبيعي علي مؤشرك بجانب الاستفادة من ترقيم مؤشري وسهولة ايجاد النماذج وايضا الاستفادة من رسم الفايبو تلقائي اذا كان ذلك ممكن بأي شكل بعد متابعتك لة ولكن يجب ظبط اعدادات مؤشر zz_fibo_generator مثل اعدادات ZUP_v78 لكي يكونا متوافقين في الحركة تماما وذلك بتغييرها كما في الشارت المرفق الاول اما الشارت الثاني فهو عبارة عن صورة للمؤشر المفرق منفرد توضح شكلة وطريقتة وماهيتة واخيرا الشارت الثالث وهو عبارة عن المؤشرين سويا بعض ظبطهما معا وكيفية الشكل النهائي لمها .. اتمني ان اكون افدت وارجو الخيرللجميع وبالتوفيق ان شاء الله وكل عام وانتم بخير

تحياتي
    يا جماعة في ملحوظة مهمة جدا انا مكنتش واخد بالي منها في المؤشر كمان ودي في منتهي الاهمية وهي خاصة برسم الفايبوناتشي التلقائي منة وهي اولا انة بيرسم 3 فايبوناتشي مش واحد بس لاني سبق ونوهت انة بيرسم واحد بس من حرف B الي A وكنت قلت انة دة عيبة بس بالعكس انا اكتشفت انها ميزة مهمة جدا لية بقي .. لانة هنا كلة محتار ازاي يحدد النقطة C علشان يدخل منها او علي الاقل يكون قريب منها وهنا انا عاوز اقول انة دة دور الفايبو المذكور سابقا انك بتستني الارتداد قبل النقطة A من المناطق القوية زي فايبو 38 و61 وبالتالي هنحدد النقطة C بدقة اعلي وخطوط الفايبوناتشي دة بتكون باللون الاصفر اما الفايبو التاني اللي هو بيرسمة ودة اللي بيطلبة مننا الاخ ناشي وبيكون من حرف C الي حرف B ودة طبعا لتحديد الاهداف حسب ما ذكر اخونا الاستاذ ناشيء ودة هدية مني لكل الاخوة اللي لسة محتارين في رسم الفايبو بطريقة سليمة وخطوط الفايبوناتشي دة بتكون باللون الازرق الداكن اما الفايبو التالت بقي ودة اللي لونة اخضر ودة بيكون مرسوم من النقطة D الي النقطة C اي المفروض انها واخدة الموجة اللي احنا بندخلها وبنكسب اللي هي الموجة CD منها بس بشكل عكسي للصفقة ودي لسة مش متأكد قوي من فايدتها لاني متابعتهاش قوي بس متهيئلي والله اعلم انها بنسبة كبيرة طالما اترسمت بتكون نهاية الموجة او قربت علي النهاية لانة السعر مبيتخطاش خط الصفر بتاع الفايبو (الاخضر) من عند نقطة D بسهولة وحتي لو حصل مبيروحش بعيد ودة حصل النهاردة مع المجنون وتخطاة بنقطتين بس ورجع تاني نزل حوالي 100 نقطة لحد دلوقتي ومرفق شارت توضيحي علشان تلاحظة الخطوط دي وانة النقطة C بدات او ارتدت بمعني ادق من عند فايبو 61 الاصفر اللي من B الي A وازاي انة الهدف وصل لفايبو 261 باللون الازرق الداكن فوق خالص ودة اللي من C الي B زي ما قال الاخ ناشيء انة دة الهدف التاني دايما في اي صفقة .. وطبعا كل الالوان دي الخاصة بخطوط الفايبو المختلفة موجودة في اعدادات المؤشر وتقدروا تغيروها وتخلوها براحتكم انا بس شرحت علي الطبيعي علشان محدش يتلخبط وكل واحد براحتة بعد كدة .. ارجو انة تكون الصورة وضحت وصدقوني فعلا المؤشر دة تحفة للطريقة دي وهيريحنا من حاجات كتير قوي ومتهيئلي كدة في حاجات كتيرة اتسهلت ومبقاش في ترقيم حروف ولا رسم فايبو ولا اي حاجة من الكلام دة كل اللي علينا نتابع ونصطاد الفرص بس .. حد فهم مني حاجة اتمني فعلا اكون وفقت في الشرح ولو في اي استفسار انا تحت امركم ومستني تحليل ورأي اخونا ناشيء وارجو ان لا تنسوني بالدعاء
    تحياتي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.gif‏  
    آخر تعديل بواسطة Unknown ، 19-09-2008 الساعة 11:08 PM

الصورة الرمزية تاكايا
    تاكايا غير متواجد حالياً عضو نشيط

جميل وجزاك الله خيرا

نتابعه مع بعض الاسبوع القادم باذن الله

الصورة الرمزية stop
    stop غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اخي العزيز Unknown من خلال متابعتك لهذا المؤشر هل الحروف بمجرد ضهورها تثبت ام ان المؤشر يحركها حسب ضروف السوق ..؟بمعنى ان نقطة C مثلا اذا تم كتبتها من المؤشر هل هي ثابته ام انه قد يقدمها قليلا في حالة النزول او يرفعها ..
    مادري ان شاء تكون فهمت ماذا اقصد .
    والسلام عليكم.

الصورة الرمزية Unknown

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stop مشاهدة المشاركة
    اخي العزيز Unknown من خلال متابعتك لهذا المؤشر هل الحروف بمجرد ضهورها تثبت ام ان المؤشر يحركها حسب ضروف السوق ..؟بمعنى ان نقطة C مثلا اذا تم كتبتها من المؤشر هل هي ثابته ام انه قد يقدمها قليلا في حالة النزول او يرفعها ..
    مادري ان شاء تكون فهمت ماذا اقصد .
    والسلام عليكم.
    فهمت ان شاء الله اخي الفاضل .. سبق وشرحت هذة النقطة في ردي علي الاخ تاكايا في هذة الصفحة بالاعلي وذكرت انها غير ثابتة وتتحرك لانة في الاول والاخر دة زجزاج ولو كانت بتثبت مكنش حد غلب .. بس الهدف انة بيرقم بالنيابة عننا علشان تكون قاعد عارف انت باصص فين وانة دي اي موجة وانت عاوز منها اية وهكذا دة اولا .. دة غير انة الميزة والهدف الاكبر من المؤشر هي رسم الثلاث الفيبوناتشي كما سبق وشرحت كل واحد ودورة بالتفصيل ودي النقطة الاهم في الطريقة هي طريقة رسم الفايبو وتحديد نقط الدخول والهدف بدقة عالية حتي نحدد النقطة D لانة يحتوي علي فايبو بطريقة اخونا ناشيء كما سبق وشرح لتحديد الهدف بجانب رسمين فايبو اخرين احدهم يساعدنا في تحديد النقطة C بشكل كبير جدا وهذا ما يحير ويقلق كثير من الاخوة هنا خوفا من الارتدادات القوية وايضا غير كل ذلك لا يوجد اي مجال للخطأ في رسم الفايبو كما يحدث مع بعض الاخوة عن طريق الخطأ او السهو وهو ما يتسبب في كثير من المشاكل لا قدر الله وبذلك تكون ان شاء الله دائما صحيحة ومن هنا اري انها تكمن قوتة واهميتة .. ارجو ان اكون قد افدتك في استفسارك
    تحياتي
    آخر تعديل بواسطة Unknown ، 19-09-2008 الساعة 11:19 PM

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17