صفحة 35 من 139 الأولىالأولى ... 25293031323334353637383940414585135 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 511 إلى 525 من 2084
    الصورة الرمزية LaGoOnA
    LaGoOnA غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: استراتيجية بن فريحان لربح10 نقاط مضمونة بإذن الله ( توصيات يومية )

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بن فريحان مشاهدة المشاركة
    أرفع لك القبعة تقديراً لتفكيرك
    حتى وإن لم تنجح الفكرة يكفي أن تملك جانباً واسعاً من التفكير

تحياتي وتقديري لشخصك الكريم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

صراحة أستاذنا الواحد مش عارف يقول لحضرتك إيه ولا يرفع قبعة إيه الموضوع أكبر من كده بكتير فعلا والله مش لاقى حاجة اعبر بيها عن فرحتى بوجود واحد زى حضرتك ما بينا انا للأسف لسه مشترك فى المنتدى جديد ودخلت كده أشوف الدنيا فيها إيه عندكم وقريت من أول صفحة كل مشاركة ولقيت نفسى خلصت الصفحات كلها بدون ما أدرى والله وتمعنت فى كل كلمة إتقالت وكل اللى طلعت بيه من الليلة ده كلها إن إحنا ما بين إدينا كنز فعلا الكنز ده مش طريقة حضرتك اللى ما شاء الله أستوب واحد حتى الأن وإتعوض فى نفس اليوم ولكن الكنز الحقيقى هوه فعلا حضرتك بصراحة كلك على بعضك كده أسلوبك وطريقتك وأخلاقك وتقبلك للنقد وكل حاجة فعلا وعلشان كل حاجة أنا إكتشفتها ولسه مكتشفتهاش سجلنى واحد من أشد المتابعين بإذن الله

بس عندى إستفسار بسيط أوى كل الناس قالت أننا بنستخدم التمبليت رقم 3 ولما نزلته وحطيته على البرنامج المستخدم لقيته انه إستراتيجية لوحده وإيه مش أى إستراتيجية ما شاء الله من بداية اليوم بياخد العملة زى المنشار طالع نازل وجربته على أكتر من عملة مبتفرقش معاه شغااااااااال عامة أنا هقول لحضرتك طريقة الدخول اللى أنا فهمتها من التمبليت ده على التشارت المرفق للبوند دولار فريم الساعة

أولا الدخول لونج لما يظهر السهم الأخضر واللى أظن هيظهر مع إغلاق شمعة الساعة
    وبرضه هيبقه الويليامز طالع من تحت مستوى ال80 وهنفضل بإذن الله فى اللونج لغاية ما تظهر علامة الخروج من الصفقة وهى علامة إكس الحمرا اما لو ظهرت خلال صفقتنا علامة إكس خضرا يبقه ده بيأكد موقفنا بإذن الله فى الشراء ولما تظهر علامة الخروج ننتظر سهم جديد بدخول جديد بإذن الله وطبعا عكس الكلام ده كله فى البيع انا عارف ان حضرتك تكلمت فى مشاركة قبل كده عن طريق الدخول بالوليامز من فوق بيع ومن تحت شراء بس أنا سؤالى دلوقتى واللى مهم اوى أعرف إجابته من حضرتك
    هل الأسهم الخضرا والحمرا اللى هيه مؤشر السوبر سيجنال ده لما بتظهر بتغير مكانها
    ولا بتفضل ثابته وبتبقه كده الشروط إكتملت ويتم الدخول بمجرد إغلاق الشمعة وظهور احد السهمين وهكذا إشارة الخروج من الصفقة علامة إكس بتغير موضعها برضه ولا ثابتة ؟

منتظر من حضرتك الإجابة فعلا على أحر من الجمر

وفعلا مش عارف أشكر حضرتك إزاى على كل اللى بتقدمه لينا وعلى اللى لسه هتقدمه ربنا يبارك لنا فيك يارب وعذرا على الإطالة
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.gif‏  

الصورة الرمزية salama630ii
    salama630ii غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم

لو سمحت في اكتر من تمبلت استخدم اي واحد؟؟؟

الصورة الرمزية بن فريحان
    بن فريحان غير متواجد حالياً مـتداول مـميـز

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة LaGoOnA مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

صراحة أستاذنا الواحد مش عارف يقول لحضرتك إيه ولا يرفع قبعة إيه الموضوع أكبر من كده بكتير فعلا والله مش لاقى حاجة اعبر بيها عن فرحتى بوجود واحد زى حضرتك ما بينا انا للأسف لسه مشترك فى المنتدى جديد ودخلت كده أشوف الدنيا فيها إيه عندكم وقريت من أول صفحة كل مشاركة ولقيت نفسى خلصت الصفحات كلها بدون ما أدرى والله وتمعنت فى كل كلمة إتقالت وكل اللى طلعت بيه من الليلة ده كلها إن إحنا ما بين إدينا كنز فعلا الكنز ده مش طريقة حضرتك اللى ما شاء الله أستوب واحد حتى الأن وإتعوض فى نفس اليوم ولكن الكنز الحقيقى هوه فعلا حضرتك بصراحة كلك على بعضك كده أسلوبك وطريقتك وأخلاقك وتقبلك للنقد وكل حاجة فعلا وعلشان كل حاجة أنا إكتشفتها ولسه مكتشفتهاش سجلنى واحد من أشد المتابعين بإذن الله

بس عندى إستفسار بسيط أوى كل الناس قالت أننا بنستخدم التمبليت رقم 3 ولما نزلته وحطيته على البرنامج المستخدم لقيته انه إستراتيجية لوحده وإيه مش أى إستراتيجية ما شاء الله من بداية اليوم بياخد العملة زى المنشار طالع نازل وجربته على أكتر من عملة مبتفرقش معاه شغااااااااال عامة أنا هقول لحضرتك طريقة الدخول اللى أنا فهمتها من التمبليت ده على التشارت المرفق للبوند دولار فريم الساعة

أولا الدخول لونج لما يظهر السهم الأخضر واللى أظن هيظهر مع إغلاق شمعة الساعة
    وبرضه هيبقه الويليامز طالع من تحت مستوى ال80 وهنفضل بإذن الله فى اللونج لغاية ما تظهر علامة الخروج من الصفقة وهى علامة إكس الحمرا اما لو ظهرت خلال صفقتنا علامة إكس خضرا يبقه ده بيأكد موقفنا بإذن الله فى الشراء ولما تظهر علامة الخروج ننتظر سهم جديد بدخول جديد بإذن الله وطبعا عكس الكلام ده كله فى البيع انا عارف ان حضرتك تكلمت فى مشاركة قبل كده عن طريق الدخول بالوليامز من فوق بيع ومن تحت شراء بس أنا سؤالى دلوقتى واللى مهم اوى أعرف إجابته من حضرتك
    هل الأسهم الخضرا والحمرا اللى هيه مؤشر السوبر سيجنال ده لما بتظهر بتغير مكانها
    ولا بتفضل ثابته وبتبقه كده الشروط إكتملت ويتم الدخول بمجرد إغلاق الشمعة وظهور احد السهمين وهكذا إشارة الخروج من الصفقة علامة إكس بتغير موضعها برضه ولا ثابتة ؟

منتظر من حضرتك الإجابة فعلا على أحر من الجمر

وفعلا مش عارف أشكر حضرتك إزاى على كل اللى بتقدمه لينا وعلى اللى لسه هتقدمه ربنا يبارك لنا فيك يارب وعذرا على الإطالة
    أهلا أخي الكريم.. وشرفني تواجدك بموضوعي والموضوع ازداد إشراقاً بتواجدك
    أشكر لك كل كلماتك الذوق والتي أسأل الله أن أكون عند حسن من ظن بي خيراً

أخي الكريم.. أنا من حزب المفكرين وأحب كل من يفكر ويمعن التفكير في الشيء

والآن سأوجه لك سؤالاً وأعطيك فترة من الوقت لتجيب عليه

هل اكتشفت شيئاً في التمبليت رقم 3؟ أقصد هل لفت انتباهك شيء في حركة الأسهم وعلامة x عند ظهورها على الشارت؟ أقصد ياليت تعيد النظر جيداً وتكتشف متى تظهر تلك العلامات؟؟ وللعلم تستطيع الاستغناء عنها في ذلك التمبليت.. لأن غيرها في التمبيلت يغني...

والسؤال لجميع من يهوون التفكير

تحياتي
    توقيع العضو
    حساب السناب: binfrihan
    قناة التلجرام : binfrihannet
    حساب تويتر : @binfrihan
    الموقع الشخصي: www.binfrihan.net
    البريد الالكتروني : [email protected]

الصورة الرمزية بن فريحان
    بن فريحان غير متواجد حالياً مـتداول مـميـز

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salama630ii مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم

لو سمحت في اكتر من تمبلت استخدم اي واحد؟؟؟
    أخواني...
    التمبلات الموضوعة ماهي الا استئناس لمعرفة حركة الزوج واتجاهه اي انها تحليل مؤشرات فنية لا أقل ولا أكثر

لذلك استراتيجتنا تعتمد على التمبليت رقم 6 وليس 3 ولكن أنا قلت أفضل ان تعمل على رقم 3 من أجل وجود مؤشر الوليامز الذي تستطيع ان تستأنس به في عملية الاتجاه للزوج هل الى نزول او صعود قبل اتخاذ القرار في الدخول مع العلم اننا نوهنا إلى ان الدخول مع النقاط المحددة في الاستراتيجية جااااائز ولكن من أحب أن يأخذ دخولاً من افضل نقطة فعليه برؤية الوليامز

تحياتي للجميع
    توقيع العضو
    حساب السناب: binfrihan
    قناة التلجرام : binfrihannet
    حساب تويتر : @binfrihan
    الموقع الشخصي: www.binfrihan.net
    البريد الالكتروني : [email protected]

الصورة الرمزية محمود علي
    محمود علي غير متواجد حالياً عضو نشيط

هل اكتشفت شيئاً في التمبليت رقم 3؟ أقصد هل لفت انتباهك شيء في حركة الأسهم وعلامة x عند ظهورها على الشارت؟ أقصد ياليت تعيد النظر جيداً وتكتشف متى تظهر تلك العلامات؟؟ وللعلم تستطيع الاستغناء عنها في ذلك التمبليت.. لأن غيرها في التمبيلت يغني...

تحياتي
    ارجو منك استاذي العزيز تصحيح اجابتي

الاسهم وعلامات X تظهر عند ارتداد او كسر مؤشر ويليامز لمستويات - 20 باللون الاحمر و -80باللون الاخضر
    وتظهر علامة X فقط على الفريم الاكبر في حالة ان الارتداد كان من على فريم اصغر
    مثال: ظهور علامة X فقط على فريم نصف ساعة او ساعة يكون علامة X مع سهم على فريم الربع ساعة وهذا يعني ان المستوى كان احد المستويين المذكورين على الفريم الصغير ولكنه ينحصر بينهم على الفريم الكبير

والله تعالى اعلى واعلم

الصورة الرمزية LaGoOnA

تحياتي
    انا صراحة متوصلتش لإجابة قاطعة للسؤال بس أنا لاحظت حاجة لما فتحت خصائص

المؤشر كما هو موضح فى التشارت أن الرقم الأول اللى هوه 21 ده بيحدد ظهور

الأسهم والرقم التانى 14 ده بيحدد ظهور علامات إكس والسؤال دلوقتى هل كلمة Dist

إختصار لكلمة distance اللى هيه مسافة يعنى طيب لو هيه كده إيه المسافة اللى

بتقيسها اللى مقدارها 21 علشان السهم يظهر واللى مقدارها 14 علشان علامة غكس

تظهر وخاصة انا لاحظت أنى لما بقلل القيمة ده الأسهم بتكتر أوى ولما بزودها الأسهم

بتقل أوى يعنى تناسب عكسى أنا بقه متهيألى والله أعلم أن الأرقام ده هى علاقة

إغلاق الشموع ببعض ومقدار الفرق ما بينهم أو مقدار فرق الهايات عن بعض مثلا أو اى

حاجة من هذا القبيل أنا شايفها متنفعش غير علاقة شموع ببعض والله أعلى واعلم

بس أنا سؤالى كان عن إحترام السعر لهذه الأسهم وإشاراتها فهل يمكننى اإعتماد

عليهم فقط فى الدخول والخروج لأنى عملت باك تست سريع كده ما شاء الله حاجة

تفرح فعلا

وتقبل فائق إحترامى
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة untitled.JPG‏  

الصورة الرمزية LaGoOnA

واللى يأكد كلامى عن موضوع المسافات ده أننا نلاحظ ان لما السهم بيظهر لازم علامة

إكس هيه كمان تظهر لأن لما المسافة توصل ل21 يبقه أكيد وصلت ل14 ولا إيه إنما لما

توصل لل 14 يبقه أكيد موصلتش ل 21 لسه علشان كده احيانا علامة إكس بتظهر بدون

ظهور السهم والذى يعنى الخروج من الصفقة
    آخر تعديل بواسطة LaGoOnA ، 25-05-2008 الساعة 05:29 AM

الصورة الرمزية mhemam2005
    mhemam2005 غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم
    لاحظت ايضا ان علامة الاكس لها علاقة ب مؤشر وليامز كما قال اخي
    و ننتظر التصحيح من اخي ابن فريحان

الصورة الرمزية شذى
    شذى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أخواني...

التمبلات الموضوعة ماهي الا استئناس لمعرفة حركة الزوج واتجاهه اي انها تحليل مؤشرات فنية لا أقل ولا أكثر

لذلك استراتيجتنا تعتمد على التمبليت رقم 6 وليس 3 ولكن أنا قلت أفضل ان تعمل على رقم 3 من أجل وجود مؤشر الوليامز الذي تستطيع ان تستأنس به في عملية الاتجاه للزوج هل الى نزول او صعود قبل اتخاذ القرار في الدخول مع العلم اننا نوهنا إلى ان الدخول مع النقاط المحددة في الاستراتيجية جااااائز ولكن من أحب أن يأخذ دخولاً من افضل نقطة فعليه برؤية الوليامز

تحياتي للجميع
    يعطيك العافية أستاذ ....
    من كلامك فهمت انه يمكننا الدخول مباشرة من النقاط المحددة في الشارت ...
    يعني الدخول شراء أو بيع من السعر الحالي كذلك الهدف من النقطة المحددة عند الخط البنفسجي ؟؟؟
    يعني دخولي كذا صحيح ... وايش الأزواج الأخرى الا نقدر نطبق الاستراتيجية عليهم
    جزاك الله خير

الصورة الرمزية mdraw
    mdraw غير متواجد حالياً موقوف

تنويه أن يوم الأثنين عطلة رسمية للباوند والدولار يعني في أمريكا وبريطانيا

الصورة الرمزية قدوري محمد
    قدوري محمد غير متواجد حالياً عضو نشيط

اتمنى ان نرى تلك الطريقة التي صفقاتها كلها ناجحة بنسبة 100% بدون صفقة واحدة خاسرة في موضوع منفصل ان كانت موجودة على وجه الارض فعلا

والتجربة امام الكل تثبت صدق الطريقة من عدمه
    لا تهتم بي وركز على طريقة بن فريحان لانها رائعة ممكن تحول 10000 الى مليون في سنة ب 20 دقيقة عمل في اليوم

الصورة الرمزية myehia83
    myehia83 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mdraw مشاهدة المشاركة
    تنويه أن يوم الأثنين عطلة رسمية للباوند والدولار يعني في أمريكا وبريطانيا
    السلام عليكم و رحمة الله
    هل المعلومة ديه صحيحة ؟يعني لا يوجد صفقات اليوم ؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية ahmadali86
    ahmadali86 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الصراحة النهاردة البايفوت مع الباوند دولار ومع سعر الفتح مش واضح اوى اننا دندخل فى صفقة

الصورة الرمزية mdraw
    mdraw غير متواجد حالياً موقوف

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myehia83 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم و رحمة الله
    هل المعلومة ديه صحيحة ؟يعني لا يوجد صفقات اليوم ؟؟؟؟؟
    نعم يا أخي المعلومة صحيحة
    راجع مفكرة المتداول العربي

لكن بانتظار السيد بن فريحان لنرى وجهة نظره
    من أجل صفقات اليوم

الصورة الرمزية السرحاني1
    السرحاني1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وينكم يا جماعه كم فتح البايفت بالله عندي 9802 صح والا انا غلطان يمكن باقي على الساعه 3 يفتح عندي