رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستحيل_
انت فين يا عم سمير :Emoticon1:.....ّّّ!!!!
همسه:
يرجي الانتباه لاعاده اختبار خط الترند عند 2.0589 والله اعلم سيكون لها دور في حركه الباوند على الاقل 70 نقطه سلبا او ايجابا (ارتداد او اختراق المقصود)
والله تعالى اعلم
حقق اللو 2.0585 وارتفع +70 نقطه ايجابا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستحيل_
سيناريو متوقع الحدوث
اعاده اختبار وملامسه الترند الصاعد عند 2.0589 الارتداد منه يعنى ننتظره عند 2.0720
اما اختراقها للاسفل فالنقطه الكفيله لاحتضانه هي 2.0510
والله تعالى اعلم
نحو 2.0720 والله اعلم
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستحيل_
حقق اللو 2.0585 وارتفع +70 نقطه ايجابا [/center]
نحو 2.0720 والله اعلم[/center]
شاطر يا باوند
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة golden2000
بعد اذنكم ياجماعة سؤال
فى احتمال تخفيض الفائدة على الدولار وكمان تخفيض على الاسترلينى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مين يكسب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا جماعة محدش جاوبنى:no3:
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة golden2000
يا جماعة محدش جاوبنى:no3:
ممكن توضح سؤالك اكتر ؟
كيف يعني مين يكسب؟
رد: مين ناوى يبيع الباوند
الي بيضرب وبيهرب هو الي بكسب
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستحيل_
ممكن توضح سؤالك اكتر ؟
كيف يعني مين يكسب؟
بمعنى اخر هل الترند ينعكس على الاسبوعى ونشوف 1.9 مثلا
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة golden2000
بمعنى اخر هل الترند ينعكس على الاسبوعى ونشوف 1.9 مثلا
1.900..!!!!
بعيد كتير هذا الكلام وخصوصا هذا العام
الدولار له فتره بسيطه من السنه وغالبا ما تكون الربع الاول من السنه
الباوند تحديدا يعمل ضمن دوائر تقدر كل دائره ب 500 نقطه
ارجع لتاريخ الباوند وستتاكد من موضوع الدوائر
بمعنى اخر حتى استطيع توصيل الفكره اليك تكون الحركه كالتالى :
1.800--1.850
1.850--1.900
1.900--1.9500
1.950--2.0000
وهكذا.....................
والدخول في اي دائره من هذه الدوائر يصعب عليه الخروج منها الا بشق الانفس ولو خرج منها سرعان ما يعود اليها
ومعظم تحركاته تكون من الدائره الاصغر الى الدائره الاكبر والاوسع (ضعف دولار)
ارجو ان اكون قد اجبتك ان كنت مؤهلا للاجابه
وتقبل ودي واحترامي
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستحيل_
1.900..!!!!
بعيد كتير هذا الكلام وخصوصا هذا العام
الدولار له فتره بسيطه من السنه وغالبا ما تكون الربع الاول من السنه
الباوند تحديدا يعمل ضمن دوائر تقدر كل دائره ب 500 نقطه
ارجع لتاريخ الباوند وستتاكد من موضوع الدوائر
بمعنى اخر حتى استطيع توصيل الفكره اليك تكون الحركه كالتالى :
1.800--1.850
1.850--1.900
1.900--1.9500
1.950--2.0000
وهكذا.....................
والدخول في اي دائره من هذه الدوائر يصعب عليه الخروج منها الا بشق الانفس ولو خرج منها سرعان ما يعود اليها
ومعظم تحركاته تكون من الدائره الاصغر الى الدائره الاكبر والاوسع (ضعف دولار)
ارجو ان اكون قد اجبتك ان كنت مؤهلا للاجابه
وتقبل ودي واحترامي
فهمت قصدك بمعنى انه فى حالة وجود موجة صاعدة اخرى هيكون هدفها 2.16
وده يتاكد من اختراق 2.11 ويطلع فوقها ساعتها نخش نشترى والهدف 2.16
بس انا بلاحظ ان البوند بياخد مدة طويلة بين كل دورة والتانية مش زى المجنون الله يخرب بيته
اليورو
مش كدة ولا ايه
يعنى حسب ما فهمت والله اعلم ان لو حصل تخفيض للفائدة للبوند سيكون تاثيره وقتى
وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااا
1 مرفق
رد: مين ناوى يبيع الباوند
الملف المرفق 99706الملف المرفق 99707 اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة golden2000
فهمت قصدك بمعنى انه فى حالة وجود موجة صاعدة اخرى هيكون هدفها 2.16
وده يتاكد من اختراق 2.11 ويطلع فوقها ساعتها نخش نشترى والهدف 2.16
بس انا بلاحظ ان البوند بياخد مدة طويلة بين كل دورة والتانية مش زى المجنون الله يخرب بيته
اليورو
مش كدة ولا ايه
يعنى حسب ما فهمت والله اعلم ان لو حصل تخفيض للفائدة للبوند سيكون تاثيره وقتى
وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااا
كده لازم يطلع غصب عن الكل
رد: مين ناوى يبيع الباوند
من المرجح ان يعود الباوند لادراجه و خصوصا في حالة صدور خبر اليوم القوي بالنسبة للباوند و الله يستر الجميع و يوفق الجميع
1 مرفق
رد: مين ناوى يبيع الباوند
ان شاء الله تكون وجهة نظر صح
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faissal
ان شاء الله تكون وجهة نظر صح
ممكن شرح لوجهة النظر لانه بصراحة مش فاهم شي من الشارت
رد: مين ناوى يبيع الباوند
تم كسر القناة الصاعدة التى التزم بها من يوم 16-11 الى اليوم
اى اغلاق 4 ساعات تحت 2.0550 فيكون مزيد من الهبوط الى 2.0400 و 2.0350
وبالاغلاق تحتها اليوم تتاكد الوجهة الجنوبية ان شاء الله
1 مرفق
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام
تم كسر القناة الصاعدة التى التزم بها من يوم 16-11 الى اليوم
اى اغلاق 4 ساعات تحت 2.0550 فيكون مزيد من الهبوط الى 2.0400 و 2.0350
وبالاغلاق تحتها اليوم تتاكد الوجهة الجنوبية ان شاء الله
:ongue::ongue:
كسرها
رد: مين ناوى يبيع الباوند
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DUBAI_IM
ممكن شرح لوجهة النظر لانه بصراحة مش فاهم شي من الشارت
قناه يا باشا
منتظرين كسرها
والباقي شخابيط