صفحة 437 من 883 الأولىالأولى ... 337387427431432433434435436437438439440441442443447487537 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 6,541 إلى 6,555 من 13243
    الصورة الرمزية remo
    remo غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: هذه طريقتي يا مراقب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MYounis مشاهدة المشاركة
    الحمد لله لقد إنشغلت
    لكن حققت 120 نقطة بفضل الله وبحمدة

من ملاحظاتي:
    إنو الين اليباني بيقوى مع ضعف الدولار
    يعنى اية معلش عشان مش فاهم اشرح اكتر

هو اصلا اى ضعف للدولار بيكون نتيجتة ضعف للداو جونز وبالتالى هبوط ازواج الين
    لو دة اللى انت تقصدة يبقى خلاص

الصورة الرمزية رانيا وجدي
    رانيا وجدي غير متواجد حالياً متـــداول بلاتـيـــــني

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SamehKing مشاهدة المشاركة
    والله يا جماعه انا شايف (رأى خاص بيا انا) ان كل مايحدث هى بعض المناوشات التى لابد منها قبل كسر الدعم القوى, الاتجاه العام هبوط , واقرب خط دعم قوى اخر على سعر 209.63 بتاريخ 9-7-2006 , وعليه فكسر القاع والدعم امر لابد منه, الاتجاه الهابط + الترند الهابط يجبروه على الكسر والنزول .
    الترقب والانتظار هم اسياد الموقف , (واسلمه) , بس بما ان ايدى اكلتنى وحكتنى ف انا فتحت الصفقه (ربنا يستر)

طبعا عاااادى وعامل نفسى مفيش حاجه لانه ديمو
    بسم الله ماشاء الله عليك ياسامح مش قولتلك انت 100% بس مش عارف قيمة نفسك ربنا يكرمك يارب وتبقى أحسن متاجر فوريكس
    وايدى بتحكنى ده حاول تدرب على انك تبطلها عشان ده بجد ممكن تكون مصيدة لكل ارباحك وتاخد كل تعبك وتحليلك وتطير وخدها من أختك رنوش كلمة
    الدخول بلا داعى أسم من لدغ الافاعى وعجبى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود100 مشاهدة المشاركة
    الى الزعيم فادى والاخت الخطيرة رونا هل يعرف احد طريقة الميمورى

اهلا بك أخى محمود :

اتفضل هذا الموضوع يتحدث عن خطوط الميورى أتمنى يفيدك :

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يوسف250 مشاهدة المشاركة
    مبارك لمن حقق النقاط

ولكني اعتقد والله اعلم ان الدخول مخالف لشروط الاستراتيجية لان الاختراق بنقطة واحدة لايعتد به
    الدخول السليم يكون مع اعادة الاختبار

أرجوا تصحيحي ان كنت مخطأَ
    كلامك سليم وحسب الشارت عندى الاغلاق الاول بفارق نقطة وعلقت عليه للأخ ابو سلطان ان ننتظر كسر محرتم عشان ندخل والكسر المحترم جه بفعل الاخبار وادى لهبوط شديد صحيح الفرصة حققت لكل اللى دخل بس الاهم من الربح هو ان الدخول يكون سليم والدخول المرة دى لم يكن سليم بالرغم من تحقيق الربح ومش كل مرة هيحقق ربح لو استعجنا ودايما ننتظر كسر مؤكد ولا ننسى أن الفرصة الضائعة افضل مليون مرة من الفرصة الخاسرة ...
    تقبل تحياتى وتقديرى وكلامك 1000% سليم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egypt0 مشاهدة المشاركة
    وده الشارت اللى فيه الشمعه قفلت على الكسر
    وتم الدخول من الشمعه الجديده والحمد لله حققت ارباح
    اتمنى من الاخوه لو فى غلط يتم التصحيح؟
    الشارت عندك سليم بالرغم انى استخدم نفس البرنامج ونفس الخط على القاع واغلاق هذه الشمعة عندى على 94 وهذه الشمعة فى حد ذاتها تدل على هبوط قادم وسيطرة للبائعين ..
    كل ما فى الأمر يجب أن نتأكد ان الكسر للقاع أتى بشكل مريح وبعدد جيد من النقاط حتى نتأكد انه ليس وهمى وينعكس الاتجاه لا قدر الله بعد الدخول بيع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خيال2008 مشاهدة المشاركة
    ياشباب كم بيكون الهدف
    اخى خيال الهدف دائما 50 نقطة لنصف عقودك والنصف الثانى طارد ربحك وهدفه اول قمة فى الطريق اذا كنت بايع أو اول قاع فى الطريق اذا كنت شارى
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الطيب22 مشاهدة المشاركة
    بناء علي توقعات فادي باشا إمبارح واضح إن الدور القادم كسر القمه 211.90
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الطيب22 مشاهدة المشاركة

"بالنسبة للقمة 211.90 هي بعيدة عن خط الترند الهابط الثاني

ولو كانت قريبة منه اكثر او ملاصقة ليه حتكون فرصة رائعة

بس ننتبه عند كسرها ونراقب معاها كسر الترند

وعند كسرهما مع بعض ندخل ويمكن ما يصير اختبار غير للترند

ويكون هدفنا للعقد الاول 50 نقطة والثاني يكون عند خط الترند الهابط الاول على الساعة يعني تقريبا يكون هدف العقد الثاني حوالي 250 نقطة"

سؤالي للأخوه هنا:الترند الهابط إلي فوق القمهة 211.90 المستوي السعري عنده كام علشان مندخولش لما يكون كسر القمه والترند مع بعض....
    حد هنا خبير في الترندات يديني رقم من الأخر بدون رسم..يعني الترند إلي فوق القمة 211.90 عند كام بالظبط...وشكرا

اخى الكريم الطيب :

الترند صعب نديك رقم من الاخر وتفضل ثابت عليه ليه؟

لان الترند مش نقطة ثابته فى مكان هنحددها ونخلص
    الترند زى مانت شايف شبه عمود مائل وحسب المنطقة اللى هتشتغل عليها هتحدد الرقم بتاعه يعنى مثلا ترند هابط كل ماهتزيد الشموع قبل كسره الترند هيضغط علينا أكتر وهتلاقيه نازل اكتر عليك
    يعنى ممكن اول شمعة تلاقيه مثلا 100

وبعد 5 شموع تلاقيه بقى 75

بعد 10 تلاقيه 50

وهكذا

أتمنى تكون وضحت الفكرة وجرب ارسم ترند كده وبص عليه وانت هتلاقى كل الامور واضحه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abnoun مشاهدة المشاركة
    بسم الله الرحمن الرحيم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abnoun مشاهدة المشاركة

شباب السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

انا من بين المهتمين بهده الاستراتيجية و لكن اعتبر نفسي مبتدا في عالم الفواركس فهل المبتداين مرحبون بهم معكم او لا لاني قدمت استفسار و لم اتلقي سوى رد واحد وصاحبه مشكور جزاه الله بالف خير

و يا ريت لو تتكرمو و تردو علي هده المرة

ما هو اهم وقت تتاجرون فيه ( بتوقيت غرينتش ) و اللي عادت تححق الاهداف فيه ام ان الدخول يكون حسب معطيات الشارت اي حسب حسب شروط الاسترتيجية ( كسر القمم و القيعان ) و ما هو المدة التي تقضوها بمعدل في اليوم في السوق

رجاءا ان تردو علي يا اخوان فانا بحاجة الى ردكم و خاصة من المخترفين و هدا حتى اتعلم انا ايضا و الله لا يضيع اجر المحسنين

وفي انتظار الرد
    السلام عليكم

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته :

اهلا وسهلا بك أخى الكريم معنا :

اعتذر منك اذا لم أنتبه لسؤالك او استفسارك السابق اكيد لم اره فنحن هنا فريق عمل واحد واخوه فى الله ولا نتأخر على أحد بمعلومة لدينا والله خير شهيد على ذلك ...

سؤالك عن التوقيت اجابته لها قسمين :

الاول الطريقة هنا هل تصلح لكل الاوقات ؟

الاجابة نعم تصلح لكل الاوقات وليس لها وقت معين فى اى وقت تتكون قمة أو قاع وتتكسر هندخل عليها ان شاء الله

القسم الثانى :

مين يقدر يقعد 24 ساعة قدام شاشة ؟ ايه افضل الاوقات؟

أفضل الاوقات بتكون ان شاء الله من 8 صباحا بتوقيت مصر الى 6 مساءا بتوقيت مصر
    ده بيكون فيه افضل وأقوى الفرص وتحركات المجنون بتكون فيه كتيرة وسريعة لكن هذا لا يعنى ان نغفل بقية اليوم لان كمان فيه فرص بتتحقق قبل بداية السوق الاسيوى واحيانا منتصفه واحيانا ولا فرصة حتى صباح اليوم التالى ...

لو حابب أفضل الاوقات من 6 صباحا الى 4 مساءا بتوقيت جرينتش

لو عايز تسيطر على الكل يبقى ركز من 6 الى 4 وبقية الوقت متابعة فقط ...

تحياتى وتقديرى واى سؤال أخر لا تتردد كلنا فى الخدمة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudh7 مشاهدة المشاركة
    شخصيا اتاجر من

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudh7 مشاهدة المشاركة

6 ص : 2 م
    بتوقيت جرينتش

ولكن بالتاكيد يجب انتظار فرصة يؤكدها الشارت في اي وقت من اليوم
    ولا تجبر نفسك على فتح صفقات يوميه اذا لم تجد فرصة صحيحة لدخول صفقة
    أحلى كلام والله وخصوصا أخر سطر

كلمة حق اقولها للاخوة الراعين لهذه الورشة

انني رأيت منهم خلال الايام القليلة الماضية عدم تفاعل لم نتعود عليها وبالتالي قد يؤدي الى البعض من امثال الخبرة القليلة ان يتيه في متاهات لانعرف آخرها

عسى المانع خير

وارجوا الا يكون هجرا للاستراتيجية

فلم نعد نسمع من ناشيء ولا رونا ولا حتى الزعيم يترددون لفترات قليلة لاسمن ولايغني من جوع

انا شخصيا بدأت بالتطبيق مؤخرا وهذا مارأيته

ارجوا ان يسع صدر الجميع لما قلت

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:

اخى الكريم يوسف:

اكيد يتسع صدرنا لسماعك ومناقشتك فيما ترى فهذا واجبنا كأخوة وفريق عمل واحد هدفه الاول والاخير المصلحة العامة للجميع...

أتفق معك اننا لم نعد نتابع بالشكل السابق للورشة ولكن أكيد يجب أن لتمس لكل فرد العذر فلكل منا ظروفه الخاصه التى تحرمه من المتابعة وصدقنى هذه الظروف منعتنى حتى من استخدام حسابى الحقيقة فى الفترة الاخيره منذ توقفنا عن العمل الجميع عاد وانا مازلت لم استخدم حسابى الحقيقى لان مواعيدى غير مظبوطة بالمرة ...

الاخ فادى جزاه الله كل خير نلتمس له العذر فلديه عمل صباحى ولا يستطيع المتابعه الدائمة وقد قام بشرح الاستراتيجيه على اكمل وجه وتوضيح كافة النقاط المتعلقة بيها ودائما يأتى فى المساء ويناقشنا فيما حدث معنا صباحا والحمد لله كما ترى لدينا العديد من الاخوة الذين استوعبو الطريقة واتقنوها وأجادو العمل عليها واصبحنا لا نحتاج الى من يتابع ليعطى اشارات الدخول ..

الطريقة جدا بسيطة وتحتاج فقط الى بعض التركيز والمرونة مع الشارت وبعدها نتوكل على الله ...

وان شاء الله أعدك انى لن أتغيب عن الورشة مرة أخرى كل هذه الساعات المتواصلة ولكن أ‘طينى فقط فرصة لمدة يومين وان شاء الله تجدنى مقيمة اقامة كاملة معكم ان شاء الله ...

تقبل تحياتى وتقديرى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناشئ مشاهدة المشاركة
    كله و لا زعل الشباب ..

مرفق الشرح ..

جدير بالذكر انه يوجد أكثر من ترند هابط فيجب عدم اغفال ذلك

تمام يامعلم وننتبه جدا للترندات الداخلية

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remo مشاهدة المشاركة
    عايزك يا ناشىء تمخمخ وتقولى اية رائيك عشان انا كنت شايف الفلاج دة من قبل ما يحصل وفاضلة حوالى 300نقطة

أنا كمان شوفته
    بس قولت أستنى يكبر شوية

ولازم اللي موجود يتابع دائما .. لازم نراعي أن كل يوم هناك قادم جديد يدخل الورشة لانه رأى النجوم..

ولا يعرف شيئا ..

واجب من تعلم ان ينقل ما تعلمه ..

وانت يا سامح وعمرو وأبوحسن (فراس) دلوقت ممتازين ..

فسواء انا / فادي / رونا / ريمو .. موجودين أو لأ .. لازم الكل يتابع ويرفق الفرص الموثوقة ..

خبرتكم مش هينة .. صح ؟

صح الكلام جدا

رأي خاص .. ان من دخل مع كسر القاع 210.53 ولا يحب المخاطرة ممكن يخرج من مكان الدخول بسبب التذبذب القوي

دا للي لا يحب المخاطرة ..

وكل منا حر طبعا ..

وماحدش يلومني لو حقق الهدف بعد الخروج

بالتوفيق ..

كلامك سليم ياناشىء وكمان توتر السعر اللى حاصل ده مع التوقيت الحالى بعد انتهاء الحركة القوية للسوق مش هيجيب للى دخل الصفقة الا القلق وحرقة الاعصاب لأن غالبا السعر هيفضل متوتر كده الى افتتاح اسيا والله أعلم

بص يا سبايدر المشكلة تكمن فى ان شمعة الكسر اتحركت 166 نقطة واعتقد انة لو كان تم الكسر باكثر من شمعة كان القاع المكسور حقق هدفة وزيادة

ولكن ارى ان القاع مثالى واعتقد انة السعر سيكون قاع جديد ويكسر القاعين القديم والجديد والله اعلم

كلامك سليم ياريمو وعشرة على عشرة وفيه كائن غريب كده اتكون تحت القاع اللى قولت عليها يبعد عنها 7 نقاط بس هو صحيح مش قاع مثالى ولكن اللى يقويه ان فيه قاع قبليه شكله كويس كسرهم سويا هيعطى قوة للكسر والسعر يعيد اختبار القاع الجديد

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو كريم_2007 مشاهدة المشاركة
    المشكلة الوحيدة الي مش عارف اعبر عنها هي كيف اعبر عن شعور بالرضى للارباح الي ربحتها اليوم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو كريم_2007 مشاهدة المشاركة

الحمد الله ويارب الجميع يكون دخل وحقق ارباح

مساء الورد والارباح للجميع تحياتي للجميع وخاصة الزعيم فادي والمحترف محمد (ناشىء) ورونا وابو حسن وميرو ووووووووو وكل الحبايب والله يبعد عنا الستوب لوس

اللهم أمين ربنا يبعده عنا يارب خالص

ألف مبروك أخى ابو كريم وان شاء الله دايما موفق يارب

ودائما : اللهم لك الحمد كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ازيك يا مؤمن ؟؟ سلامو عليكم يا سيدي

لابد للمتاجر على المجنون أن يتمتع بالحاسة السادسة .. لازم والله .. استراتيجية قلبي دليلي على رأي فادي ..

المماطلة والمناوشة بعد نزول دي معناها تصحيح قادم وضعف الترند الهابط ..

والكسر كان بسبب خبر .. وشمعة ليموزين ..

وهو رايح جاي على 30 نقطة فوق وتحت ..

why u risk ur cash man

???

فكك .. الخروج من نقطة الدخول غنيمة هنا

....

حبيبي يا أبوكريم .. والله لا تتخيل فرحتي لما اقرأ كلامك انك ربحت وراضي ومبسوط ..

اتمنى من الله ان لا يفارق اللون الأخضر برنامجك ..

تحياتي ..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spider man مشاهدة المشاركة
    يا مرحب يا مرحب

أقولك على حاجة بس ما تزعلش

الموضوع مش بس حاسة سادسة ولا سابعة , لأ ,,, الموضوع فيه مخاطرة ولسببين

1. شمعة الكسر الطويله

2. مفيش قمة نحط فوقها استوب

أنا لو هشتغل باحاسة السادسة مش هدخل ولا عميلة ,

لكن مايمنعش ان لازم يكون عندك احساس بالشارت ,,,,, لكن الأهم هو الإلتزام التام , ومينفعش نختار صفقة ونترك صفقة بالإحساس

ودي وتقديري

Spider------Ma

انت عارف يامؤمن أنا أتفق مع محمد فى موضوع الحاسة السادسة مع المجنون وفى رأيى مع كل العملات اللى الواحد بيشتغل عليها

المقصود بالحاسة السادسة هى المرونة والاندماج مع الشارت تكون انت وهو كيان واحد وتتنبأ بأفعاله وردات أفعاله قبل ماتظهر بوادرها قدامك عالشارت

يكون فيه نوع من التوحد والاندماج

وفى نفس الوقت فيه حظر وتروى قبل أى خطوة

وتوكل على الله

آخر تعديل بواسطة رانيا وجدي ، 15-01-2008 الساعة 10:14 PM
    توقيع العضو
    متداول ومحلل محترف للأسواق المالية أسهم وعملات منذ 2006

الصورة الرمزية SamehKing
    SamehKing غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الله يكرمك يا ست البنات ومتشكر على كلامك الحلو ده

شوفوا بقى يا جماعه..,
    القاع الاول رغم انه كان جيد جدا ومبشر , بس خلاص فقد رونقه ونظرية الترهيب والترويع
    لانه انفأس يعنى من الشارت وده نتيجة التذبذب الى حصل جول نقطته.
    اما القاع الجديد (فى نظرى انه مش قاع اصلا) وممكن نعتبره لغم حقيقى, تذبذب واضطرابات .
    الوضع زى الصور المرفقه بيقول ويشير انه تقريبا النزول هيكون ضعيف حبيتين , يليه صعود ومناوشات حتى كسر القمه الاولى ثم تليها الثانيه , وبكده نكون كسرنا الترند الهابط وفتحنا ثغره فى السقف المتين ده.
    انا مشعارف اشرح مظبوط وجهة نظرى لانى لسه بتعلم زى ما انتم عارفين, بس الصور المرفقه يمكن توضح الادله ووجهة النظر عنى , وخاصة للاخوه المتمرسين اكثر.
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.GIF‏   2.GIF‏   3.gif‏   4.gif‏   5.gif‏  

الصورة الرمزية spider man
    spider man غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rona مشاهدة المشاركة
    انت عارف يامؤمن أنا أتفق مع محمد فى موضوع الحاسة السادسة مع المجنون وفى رأيى مع كل العملات اللى الواحد بيشتغل عليها

المقصود بالحاسة السادسة هى المرونة والاندماج مع الشارت تكون انت وهو كيان واحد وتتنبأ بأفعاله وردات أفعاله قبل ماتظهر بوادرها قدامك عالشارت

يكون فيه نوع من التوحد والاندماج

وفى نفس الوقت فيه حظر وتروى قبل أى خطوة

وتوكل على الله

الله يكرمك يا رونا
    تمام كلامك والله ,,, وانا مبعارضش رأي محمد , بالعكس انا متفق تماماً أنه لازم الواحد يكون عنده احساس بالشارت , لكن اللي عاوز أقوله أن الأحاسيس دي نستغلها بطريقة ايجابية وما تكونش هي المحرك الأساسي لينا , وإلا بالشكل ده نكون فتحنا باب للخوف للدخول في الصفقات ,و الميل لفرصة وترك أخرى ,,,,
    وأذكر مقولة لأستاذي الراحل الوافي رحمه الله (الخوف عدو الفوركس)
    لكن انتى جبتي نقطة أخرى مهمه جداً وهي ( ان الزوج استنفذ حركته اليومية) وده عامل تاني مهم
    للعلم , انا والله ما دخلت الفرصة دي ,, عارفة ليه ؟؟؟
    السبب اللي ذكرة محمد كان من ضمن الأسباب , لكن مش لوحده
    الأسباب التانية اللي ذكرتها مجتمعة كان ليها دور مع الإحساس
    وخذي عندك مثال اليوم
    كلنا شايفين الإسفين أو الوتد على شارت الساعة ومنتظرين كسره
    وفعلاً كسر الحد العلوي للإسفين , وكلنا كنا منتظرين يكسر القمة 211.91 ,,, لكن اللي حصل ايه؟؟؟
    الزوج ارتد من القمة دي ومحققش اللي كان منتظر منه من كسر الوتد
    والحمد لله ان بالإلتزام بالطريقة منعنا من دخول وهمي وكأن المجنون بيحترم طريقة فادي ومش عاوز يكسفة (ابن حلال) , ولكن للأسف الناس اللي بتشتغل بالإوردرات المعلقة فوق القمة بدون انتظار الكسر والإغلاق (أكيد خسرت كتير)
    خلاصة الكلام الممل ده ,,, أني متفق تماماً على ضرورة الإحساس بالشارت , بشرط عدم الميل التام لهذا ,,, لازم تكون فيه دوافع تاني تأكد الإحاسيس دي ,, وضرورة ضرورة الإلتزام بنفس أسلوب العمل طالما انه ناجح ومؤدي بشكل فعال
    وكلمة أخير أخذتها عن تجربة ( أذا مش هتخسر ,,, مش هتكسب ) المهم ان يكون التوتال (+++++)
    وأحلى مسا ليكي ولمحمد عشان الصداع اللي عملته

Spider------Man
    آخر تعديل بواسطة spider man ، 15-01-2008 الساعة 11:02 PM

الصورة الرمزية ابو حسن
    ابو حسن غير متواجد حالياً عضو نشيط

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كيف حالكم ؟ فرداً فرداً بدون استثناء..

انا تابعت جميع المشاركات السابقه, وما شاء الله عن الورشه. الله يديم الموده والربح ويبارك لنا جميعاً.
    الله يباركلك يا ابو كريم..ولجميع الاخوان الي دخلوا

يعطيكي مليون العافيه يا رونا على المجهود الرئع كالعاده, والله يسهلك كل خير, وان شاء الله بانتظار عودتك للمتابعه بشكل مكثف...

الصورة الرمزية ابو حسن

الله يكرمك يا رونا
    تمام كلامك والله ,,, وانا مبعارضش رأي محمد , بالعكس انا متفق تماماً أنه لازم الواحد يكون عنده احساس بالشارت , لكن اللي عاوز أقوله أن الأحاسيس دي نستغلها بطريقة ايجابية وما تكونش هي المحرك الأساسي لينا , وإلا بالشكل ده نكون فتحنا باب للخوف للدخول في الصفقات ,و الميل لفرصة وترك أخرى ,,,,
    وأذكر مقولة لأستاذي الراحل الوافي رحمه الله (الخوف عدو الفوركس)
    لكن انتى جبتي نقطة أخرى مهمه جداً وهي ( ان الزوج استنفذ حركته اليومية) وده عامل تاني مهم
    للعلم , انا والله ما دخلت الفرصة دي ,, عارفة ليه ؟؟؟
    السبب اللي ذكرة محمد كان من ضمن الأسباب , لكن مش لوحده
    الأسباب التانية اللي ذكرتها مجتمعة كان ليها دور مع الإحساس
    وخذي عندك مثال اليوم
    كلنا شايفين الإسفين أو الوتد على شارت الساعة ومنتظرين كسره
    وفعلاً كسر الحد العلوي للإسفين , وكلنا كنا منتظرين يكسر القمة 211.91 ,,, لكن اللي حصل ايه؟؟؟
    الزوج ارتد من القمة دي ومحققش اللي كان منتظر منه من كسر الوتد
    والحمد لله ان بالإلتزام بالطريقة منعنا من دخول وهمي وكأن المجنون بيحترم طريقة فادي ومش عاوز يكسفة (ابن حلال) , ولكن للأسف الناس اللي بتشتغل بالإوردرات المعلقة فوق القمة بدون انتظار الكسر والإغلاق (أكيد خسرت كتير)
    خلاصة الكلام الممل ده ,,, أني متفق تماماً على ضرورة الإحساس بالشارت , بشرط عدم الميل التام لهذا ,,, لازم تكون فيه دوافع تاني تأكد الإحاسيس دي ,, وضرورة ضرورة الإلتزام بنفس أسلوب العمل طالما انه ناجح ومؤدي بشكل فعال
    وكلمة أخير أخذتها عن تجربة ( أذا مش هتخسر ,,, مش هتكسب ) المهم ان يكون التوتال (+++++)
    وأحلى مسا ليكي ولمحمد عشان الصداع اللي عملته

Spider------Man
    السلام عليك يا مؤمن يا حبيبي (انا حابب اسمك)
    انا قرات مشاركتك وهي
    بس في عندك خطأ كبير بالمشاركه انا علمته بالاحمر بالاقتباس.......وارجوك لا تكرر هذا الخطأ مره ثانيه....الله يرضى عليك
    عشان الكل يستفيد...
    وصلت الفكره؟

الصورة الرمزية ابو حسن

تساؤلات وبدون مقدمات:
    بالنسبه للشارت 1
    طبعأ ترند الاربع ساعات اصدق واقوى من ترند الساعه( والارتكازات ابعد)..فكيف يكسر ترند ال4 قبل الساعه...وهل ممكن نلخص موضوع الترندات بالنسبه لطريقتنا..ان نأخذ ترند الاربع وبس بما انه اصدق...؟؟؟؟؟؟؟؟
    النجده

الشارت 2
    القناه؟ هي تتحكم بينا شكلها يبقى الزاي؟
    والافضل طبعأً نأخذها من الاربع ساعات؟
    وللاخت رونا: مساحتها السعريه كويسه, ولا ممكن تكون اصغر

لو حد يعطينا تلخيص عن الترندات والقناه (ليس عن طريقة رسمها) انما عن طريقتنا..يعني بالنسبه الفريمات...
    وسامحونا...
    الزيك يا معلم سامح
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.png‏   2.png‏  

الصورة الرمزية فادي كفوف
    فادي كفوف غير متواجد حالياً عضو نشيط

مساء الخير

كانت الفرص اليوم جديدة على البعض والاراء متضاربة بين مؤيد ورافض لبعض القمم و القيعان

وهذه هي حلاوة الطريقة

كلما اعتقدت بانك اتقنتها , تاتي حالة جديدة وسؤال اصعب من السابق تجعلك تؤمن اكثر بالمتابعة اليومية

قبل الخوض بفرص هذا اليوم هناك اعتذار واجب لشخص عزيز جدا علينا
    توقيع العضو
    المعرف السابق "مشروع مليونير"

الصورة الرمزية remo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو حسن مشاهدة المشاركة
    تساؤلات وبدون مقدمات:
    بالنسبه للشارت 1
    طبعأ ترند الاربع ساعات اصدق واقوى من ترند الساعه( والارتكازات ابعد)..فكيف يكسر ترند ال4 قبل الساعه...وهل ممكن نلخص موضوع الترندات بالنسبه لطريقتنا..ان نأخذ ترند الاربع وبس بما انه اصدق...؟؟؟؟؟؟؟؟
    النجده

الشارت 2
    القناه؟ هي تتحكم بينا شكلها يبقى الزاي؟
    والافضل طبعأً نأخذها من الاربع ساعات؟
    وللاخت رونا: مساحتها السعريه كويسه, ولا ممكن تكون اصغر

لو حد يعطينا تلخيص عن الترندات والقناه (ليس عن طريقة رسمها) انما عن طريقتنا..يعني بالنسبه الفريمات...
    وسامحونا...
    الزيك يا معلم سامح
    بص يا خى العزيز بالنسبة للشق الاول من السؤال ممكن يبقى هدفك الاول بعد كسر خط الاربع ساعات هو خط الساعة او اقصد ترند الساعة بس كل دة اقصد انة يتوافق مع كسر قمة

نفس الطريقة مع القنوات هى تعتبر خط ترند لو كسرت خط القناة مع كسر قمة او قاع ان شاء الله تحقق هدفها

الصورة الرمزية ابو حسن

بص يا خى العزيز بالنسبة للشق الاول من السؤال ممكن يبقى هدفك الاول بعد كسر خط الاربع ساعات هو خط الساعة او اقصد ترند الساعة بس كل دة اقصد انة يتوافق مع كسر قمة

نفس الطريقة مع القنوات هى تعتبر خط ترند لو كسرت خط القناة مع كسر قمة او قاع ان شاء الله تحقق هدفها
    بارك الله فيك اخي ...وجزاك الله كل خير

انا ممكن ما عرفت اوضح سؤالي..ودا ذنبي انا
    يعني ردك مفهوم ليا وواضح.
    قصدي..بشكل عام باي ترند ناخذ؟ (جزء من السؤال)؟ الاربع ام الواحد؟وطبعأً اكيد لازم يتوافق مع كسر.....
    وعلى كل حال بالرك الله فيك....
    انا اخوك فراس وانت يا ريمو؟

يظهر ما فيش حد غير انا وانت؟؟؟

الصورة الرمزية فادي كفوف
    فادي كفوف غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام مشاهدة المشاركة
    معلش ياشباب حبيت بس اعلق على المشاركات بتاعة قبل النوم

الاخوة اعترضوا ومنهم الاخ ميرو على قمة 212 وهو حاطط شارت عليه خط على نفس القمة وانا مش هجيب حاجة من عندى الصورة مرفقة مرة اخرى بتاعته وهى على 212 وهى تتوافق مع الترند الهابط لو تم كسر القمة هيكون متوافق مع كسر الترند والغريب انه محدش علق على النقطة دى غير الاخ الفقير الى الله اللى فاهم قصدى وقال للاخ عليها ولم يعلق على رده وعلق فقط على ردى بلا تعليق كانى اخطات فى حقه
    عموما الشارت مرفق مرة تانية وناسف ازعاجكم
    حبيب الشعب سمير باشا

انا بالنيابه عن عمرو بعتذر ليك ويمكن هو كان يقصد بلا تعليق انه لا يوجد اختلاف بالراي بينكما بخصوص القمة 212 , فانتم متفقين عليها
    اوان تنبيهك له بخصوص وجوب كسر الترند مع القاع لاكتمال شروط الدخول , فقد لا يكون قد انتبه لها مسبقا واعتقد هي التي احدثت اللبس
    اذا انت يا معلمنا مكتنش تتحملنا امال مين يتحملنا
    توقيع العضو
    المعرف السابق "مشروع مليونير"

الصورة الرمزية ابو حسن

الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 3.png‏  

الصورة الرمزية ابو حسن

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشروع مليونير مشاهدة المشاركة
    حبيب الشعب سمير باشا

انا بالنيابه عن عمرو بعتذر ليك ويمكن هو كان يقصد بلا تعليق انه لا يوجد اختلاف بالراي بينكما بخصوص القمة 212 , فانتم متفقين عليها
    اوان تنبيهك له بخصوص وجوب كسر الترند مع القاع لاكتمال شروط الدخول , فقد لا يكون قد انتبه لها مسبقا واعتقد هي التي احدثت اللبس
    اذا انت يا معلمنا مكتنش تتحملنا امال مين يتحملنا
    انا الان رجعت وتابعت ما حصل......
    وانا ايضاً شخصياً اعتذر عن نفسي وعن اخونا عمرو....
    ولا زياده على كلام زعيمنا..واعتقد والله اعلم ان فعلاً هذا ما حصل
    وتحيه لك يا مشرفنا الغالي

آخر تعديل بواسطة ابو حسن ، 16-01-2008 الساعة 12:34 AM

الصورة الرمزية remo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو حسن مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيك اخي ...وجزاك الله كل خير

انا ممكن ما عرفت اوضح سؤالي..ودا ذنبي انا
    يعني ردك مفهوم ليا وواضح.
    قصدي..بشكل عام باي ترند ناخذ؟ (جزء من السؤال)؟ الاربع ام الواحد؟وطبعأً اكيد لازم يتوافق مع كسر.....
    وعلى كل حال بالرك الله فيك....
    انا اخوك فراس وانت يا ريمو؟

يظهر ما فيش حد غير انا وانت؟؟؟
    مثلا لو رسمت واخترق ترند الساعة الاول مع كسر قمة مثلا فى نفس الوقت هقول لاء
    هى المسالة مرتبطة بكسر قمم وقيعان مسالة الترند سواء كان اربع ساعات او ساعة ليس لها علاقة الا بتحديد الهدف او بمعرفة انة بعيد ام قريب من الكسر
    ارجو انى اكون جاوبتك صح

اسمى ريمون وفرصة سعيدة يا فراس

الصورة الرمزية ابو حسن

بالنسبه لموضوع الاخبار .....والنصائح بالابتعاد عن السوق وقت الاخبار......
    طبعأً انا فاهم انو الاخبار اليابانيه والبريطانيه فقط؟ ولا في حاجه ثانيه؟
    واي الاخبار المقصود بها

الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 4.png‏   5.png‏