صفحة 5 من 24 الأولىالأولى 123456789101115 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 61 إلى 75 من 349
    الصورة الرمزية waelnea
    waelnea غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: فرص وعمليات تحليل موجات اليوت

يا معالى الباشا أنا بالفعل رفعة فى الورشة بس لقيت حضورك هنا ولظروف عملك الورشة لحظت تركك المؤقت للورشة فأنى مشتاق للتصحيح والتوضيح فرفعتة هنا

الصورة الرمزية Forex Elite
    Forex Elite غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

معالي الوزير ...انا رايح علي هناك الان ..زحمة مواصلات بس ...اتفضل سعادتك

الصورة الرمزية رافت الشاهد
    رافت الشاهد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Forex Elite مشاهدة المشاركة
    رضوان باشا

الترقيم الاتيني تم ابطاله لكسر 1.9827 و عليه صعدنا درجة لاعلي بالترقيم و ايضا اصبحت هذه الرابعة هي رابعة من درجة اكبر ...و عليه لن تكون هناك 3 قمم اعلي من 2.0130 بل اصبح المتوقع قمتين فقط لاننا اسقطنا درجة
    ارفقت الشارت اعلاه و يوضح ..و ارفق لك الشارت مرة اخري اسفله بالغاء الترقيم اللاتيني

بالنسبة لترقيم فرعيات الرابعة...انت جبته لنفسك ......شوف اهي عندك و عليك امتحان فيها ..الرابعة المعجزة ...تدرس و الله المفروض يحطوها في المتحف
    استاذى الغالى ابو عمر بناء على الترقيم الجديد فان الرابعة بذلك صححت حوالى 61.8% من الثالثة انا اعرف ان القانون يجيز لها ان تصحح حتى قمة الاولى 1.9827 واحد مفاتيح ابو عمر ان الرابعة على الباوند دولار النسبة الذهبية لها 38.2% والاستثناء 50% فهل هذا يعتبر حالة خاصة ام انه عادى طالما انها لم تكسر قاعدة الرابعة بكسر قمة الاولى

الصورة الرمزية pal
    pal
    pal غير متواجد حالياً عضو نشيط

مشكور علي الورشة . وبالتوفيق للجميع

الصورة الرمزية BillGatesJordan
    BillGatesJordan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حمد لله على سلامتك أخونا الكبير ياسر

طيب إحنا كده قلنا الترقيم الصغير بطل وطلعنا درجه أكبر منه بس عندي سؤال ممكن لو سمحت ترقملنا الموجه الفرعية الأخيره بين الموجه ii والموجه iii فيها علشان نشوف شكل الخمس موجات في الموجه الثالثة منها شكلها إزاي طالما بطلت الحالية

حمد لله على سلامتك أخونا ياسر

طيب طالما قلنا إنه الترقيم اللاتيني الأخير بطل وطلعنا درجه أكبر منه ممكن لو سمحت بس ترقملنا الموجه الثالثة علشان نشوف شكل الموجه الثالثة ومكوناتها إيه (مش المفرض تكون خمس موجات طيب شكلهم إزاي) وشكرا

احبائي

تحديث عملية الباوند

اثنا غيابي تم التعميم علي المسنجر بتعديل الستوب علي الباوند دولار ليصبح 1.9740 في حالة كسر 1.9842 ..حيث ان كسر قاع 1.9842 يؤكد عدم انتهاء الموجة الرابعة و اننا لازلنا بالسي الكبيرة لها و التي لا يجب ان تكسر قمة الاولي علي 1.9727 ....لذا نفضل دائما وضع الستوب علي الترقيم اي تحت 1.9727 ...لكن يصفة عامة و كما ساشرح اري ان الهبوط قد انتهي و لن نصل لهذا الستوي المشار اليه و لكن كناحية تأمينة نضع الستوب دائما تحت قمة الاولي (تحت 1.9727) ...اي 1.9700 يفضل...الهدف مفتوح لنا الي مستوي 2.0300

تم الشراء من سعر 1.9910 ...الهدف 2.0300 ..الستوب 1.9700

الباوند اري انه قد انهي الموجة الرابعة علي سعر 1.9760 نظرا لارتداده من خط ترند هناك بالاضافة لانه لا يستطيع ان يصل الي 1.9727 (قانون الدافعة) بالاضافة الي رؤيتنا ان موجات ال C الخمسة قد اكتملت كما بالشارت
    حمد لله على السلامة أخ ياسر

طيب طالما الترقيم اللاتيني الأخير تم إلغاؤه ممكن لو سمحت بس ترقملنا الموجه الثالثة الأخيره لأني صراحه محتار فيها (هي لازم تكون خمس موجات بس تفاصيلها مش واضحه)

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BillGatesJordan مشاهدة المشاركة
    حمد لله على السلامة أخ ياسر

طيب طالما الترقيم اللاتيني الأخير تم إلغاؤه ممكن لو سمحت بس ترقملنا الموجه الثالثة الأخيره لأني صراحه محتار فيها (هي لازم تكون خمس موجات بس تفاصيلها مش واضحه)
    ملاحظة ممتازة... هي غير واضحة و انا نفسي محتار فيها.. .كسر 1.9827 عمل لخبطة
    لكن بما اننا بالرابعة و هو امر منتهي نظرا للشكل و الخواص و كل شيء ...كيف تكسر قمة الاولي بمسافة 70 نقطة و نظل نعتمدها كموجة دافعة
    بتحصل استثنائات واحد في المليون و يا ريت يكون ده استثناء لان مالهاش حل تاني

لو لك رأي ارفعه

استاذى الغالى ابو عمر استسمحك فى ابداء راى فى عملية الباوند دولار والراى فى النهاية لسيادتك
    قد تكون هذه الموجة هى الرابعة ولكن للترقيم الاكبر كما بالشارت وليس بها ايه استثناءات كما بالترقيم فنهاية تصحيحها 38.2% فايبو وقد تهبط الى 1.9671والتى تمثل 50% فايبو وهى التقاء حد القناة السفلى مع الفايبو وانها باحتمال انها لم تنتهى بعد وان الاختلاف فى الشكل كان بالثالثة لاى سبب كان حيث اننا تعودنا على قوة الثالثة وضعف التصحيحات بها بالاضافة الى رايى بالمشاركة اعلاه والذى لم يعلق سيادتك عليه
    وارجو من سادتك التصحيح
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة h4.gif‏  
    آخر تعديل بواسطة رافت الشاهد ، 14-05-2007 الساعة 01:25 PM سبب آخر: مش عارف

الصورة الرمزية المتوكل علي الله
    المتوكل علي الله غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أستاذي العزيز أ/ياسر

(أولا حمد الله علي سلامتك وما تغيب عنا تاني )

أطلقت لخيالي العنان وحاولت أن أرقم علي أصغر فريمات حتي طلع معي هذا الترقيم بالشارت

مرفق شارتين

شارت الساعة و 15 دقيقة

أرجو التعليق والتصحيح

ولك جزيل الشكر علي مجهودك المبذول أعانك الله
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة gbp 1 hours DESC.GIF‏   gbp 15 m .gif‏  
    آخر تعديل بواسطة المتوكل علي الله ، 14-05-2007 الساعة 02:36 PM

ملاحظة ممتازة... هي غير واضحة و انا نفسي محتار فيها.. .كسر 1.9827 عمل لخبطة
    لكن بما اننا بالرابعة و هو امر منتهي نظرا للشكل و الخواص و كل شيء ...كيف تكسر قمة الاولي بمسافة 70 نقطة و نظل نعتمدها كموجة دافعة
    بتحصل استثنائات واحد في المليون و يا ريت يكون ده استثناء لان مالهاش حل تاني

لو لك رأي ارفعه
    أنا ما ليش ترقيم ثاني في تداخل بين الرابعة والأولى وده كان عاملي قلق لأنه التداخل ده مش على فريم صغير ده تداخل على فريم اليومي وعلى الأربع ساعات وكنت بتناقش في الموضوع ده يوم السبت مع رضوان وهو كان قالي لو عملت التشارت خطي مش حشتوف التداخل بس أنا قلت الخطي ده لفلترة التشارت على الفريم الصغير ولا يجوز أن نعتمده على الفريمات الكبيره ولكن إن شاء الله يكون الوضع كده بس الحته دي حتفضل عاملالي قلق مستقبلا لغاية إنتهاء الموجه بشكل كامل والتأكد من أنه ده هو اللي حصل فعلا إستثناء غير عادي

وبعدين في حته مهمة جدا في الموضوع وهو وصول السعر إلى 20130 هو سعر تاريخي على الباوند وعادة في كسر القمم وتسجيل ريكورد جديد بتدخل في مرحله مطبات هوائيه غير طبيعيه فممكن نتوقع إنه ده هو السبب في اللخبطة إلي حصلت وتباين غير طبيعي بين الدببه والثيران وستبدي لك الأيام ما كنت تجهله
    آخر تعديل بواسطة BillGatesJordan ، 14-05-2007 الساعة 03:18 PM

ابوعمر يا بروفيسور متعشمين فى اقل من دقيقة تبص على المشاركات وتعلق عليها متعشمين يا دكترة واحنا عارفين ومقدرين اللى انت فيه بس اخواتك برضه متعشمين

الصورة الرمزية sgr
    sgr
    sgr غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الاستاذ الغالي
    الاخوة الكرام
    ترقيم للباوند قد يحمل الخطأ اكثر من الصواب
    ليست توصية
    استاذي الحبيب
    هل انتهت الموجة الرابعة ونحن الان في بداية الموجة الخامسة
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة هل تعتبر الموجه الاولى من الخامسة.jpg‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BillGatesJordan مشاهدة المشاركة
    أنا ما ليش ترقيم ثاني في تداخل بين الرابعة والأولى وده كان عاملي قلق لأنه التداخل ده مش على فريم صغير ده تداخل على فريم اليومي وعلى الأربع ساعات وكنت بتناقش في الموضوع ده يوم السبت مع رضوان وهو كان قالي لو عملت التشارت خطي مش حشتوف التداخل بس أنا قلت الخطي ده لفلترة التشارت على الفريم الصغير ولا يجوز أن نعتمده على الفريمات الكبيره ولكن إن شاء الله يكون الوضع كده بس الحته دي حتفضل عاملالي قلق مستقبلا لغاية إنتهاء الموجه بشكل كامل والتأكد من أنه ده هو اللي حصل فعلا إستثناء غير عادي

وبعدين في حته مهمة جدا في الموضوع وهو وصول السعر إلى 20130 هو سعر تاريخي على الباوند وعادة في كسر القمم وتسجيل ريكورد جديد بتدخل في مرحله مطبات هوائيه غير طبيعيه فممكن نتوقع إنه ده هو السبب في اللخبطة إلي حصلت وتباين غير طبيعي بين الدببه والثيران وستبدي لك الأيام ما كنت تجهله
    شوف يا زعيم
    سيبك من موضوع سعر تاريخي و بعده مطبات هوائية
    اي مطب هوائي له رقم في تحليل اليوت...ما في شيء نتركهه و نقول ده مطب...نقطة القمة بكل المقاييس هي نهاية موجة ثالثة....التصحيح الحالي بكل المقاييس و هو تصحيح الرابعة (طالت و قصرت)
    الان نحن نقصنا درجة من درجات الترقيم و هي اللاتيني لبطلانها...الله اعلم ممكن تنقصنا درجة كمان و نكون بالرابعة الكبري
    باي الاحوال عمليتنا ثابته الهدف و يتحقق كانت الرابعة الكبري او الوسطي او الصغري...و هي دي ميزة استخدام عملية الاحتمالات في اليوت
    يعني مثلا حتي لو نقصنا درجة فلازالت الحقيقة هي اننا بالرابع...و ما معني اننا بالرابعة ...اي لابد ان يليها موجة خامسة اعلي من قمة الثالثة التي كانت علي سعر 2.0130 ...اذا الهدف يتحقق ...ما في رقم موجة نسميه مطب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رافت الشاهد مشاهدة المشاركة
    استاذى الغالى ابو عمر بناء على الترقيم الجديد فان الرابعة بذلك صححت حوالى 61.8% من الثالثة انا اعرف ان القانون يجيز لها ان تصحح حتى قمة الاولى 1.9827 واحد مفاتيح ابو عمر ان الرابعة على الباوند دولار النسبة الذهبية لها 38.2% والاستثناء 50% فهل هذا يعتبر حالة خاصة ام انه عادى طالما انها لم تكسر قاعدة الرابعة بكسر قمة الاولى
    اخ رأفت

ارجع لاخر تحديث للشارت الباوند عندي....تم بطلان درجة و عليه تقوم بقياس الفيبو علي طول ثالثة اخري...ارجع للشارت و انظر ...تصحيح الرابعة حتي الان لم يصل الي 50% منها و ان كسر 38%...و الرابعة استثنائية بكل المقاييس كنوع تصحيح و شكل و مدي زمني كبير جدا و قلنا عنها قصص و حكايات فهي فعلا استثناء و ارجع صفحة لورا تقلاقي ترقيمي لفرعياتها بالكامل ردا علي الاخ رضوان

صفحة 5 من 24 الأولىالأولى 123456789101115 ... الأخيرةالأخيرة