صفحة 1 من 24 123456711 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 353
  1. #1
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي البيتكوين ( فرص وتحليلات )

    بسم الله الرحمن الرحيم

    تتشكل فرصه شرائيه على البيتكوين الان

    وفقا للتحليل المبين على الشارت التالى :

    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Screenshot_٢٠٢٦٠٤١٢_١٥١١.jpg
المشاهدات:	10
الحجـــم:	128.6 كيلوبايت
الرقم:	569104

    نقطة الدخول شراء بالقرب من المستوى الحالى 71000

    باستهداف المستوى 76000

    وقف الخسارة عند المستوى 70000

    (( ريشو 1 : 5 ))

    بالتوفيق ان شاء الله

  2. #2
    الصورة الرمزية donald_trump
    donald_trump غير متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Sep 2024
    الإقامة
    زيمبابوي
    المشاركات
    1,738

    افتراضي

    رغم اني اعرف انك محلل فذ وقوي ، بس هذه المره لا •
    توقيع العضو
    رئيس الولايات المتحدة الامريكية •
    مؤسس مصنع الظلال (قريبا)•

  3. #3
    الصورة الرمزية أحمد_عبده
    أحمد_عبده غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2024
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    346

    افتراضي

    عودا حميدا أخي محمد، استمر بارك الله فيك،
    اتفق معك في فرصة الشراء وإن كنت أعتقد أن الصعود سيكون بزخم ضعيف
    توقيع العضو
    الحمد لله

  4. #4
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة donald_trump مشاهدة المشاركة
    رغم اني اعرف انك محلل فذ وقوي ، بس هذه المره لا •
    حبيبى تسلم ربنا يعزك
    ان شاء الله تحقق كامل اهدافها

  5. #5
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد_عبده مشاهدة المشاركة
    عودا حميدا أخي محمد، استمر بارك الله فيك،
    اتفق معك في فرصة الشراء وإن كنت أعتقد أن الصعود سيكون بزخم ضعيف
    حبيبى استاذ احمد ربنا يكرمك يارب
    اتفاقك يزيد الفرصه قوة ان شاء الله

  6. #6
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    الحمد الله بداء الصعود وصولا للمستوى 72

    يفضل تأمين الصفقه على الدخول لتصبح بدون مخاطرة تماما

    وبالتوفيق ان شاء الله

    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Screenshot_٢٠٢٦٠٤١٣_١٧٠٣.jpg
المشاهدات:	2
الحجـــم:	140.4 كيلوبايت
الرقم:	569107

  7. #7
    الصورة الرمزية donald_trump
    donald_trump غير متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Sep 2024
    الإقامة
    زيمبابوي
    المشاركات
    1,738

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_kandil مشاهدة المشاركة
    الحمد الله بداء الصعود وصولا للمستوى 72

    يفضل تأمين الصفقه على الدخول لتصبح بدون مخاطرة تماما

    وبالتوفيق ان شاء الله

    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Screenshot_٢٠٢٦٠٤١٣_١٧٠٣.jpg
المشاهدات:	2
الحجـــم:	140.4 كيلوبايت
الرقم:	569107
    ماشاء الله اها لم انتبة انه فريم صغير موفق بيغلق الجاب ويكمل هبوطة .
    توقيع العضو
    رئيس الولايات المتحدة الامريكية •
    مؤسس مصنع الظلال (قريبا)•

  8. #8
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة donald_trump مشاهدة المشاركة
    ماشاء الله اها لم انتبة انه فريم صغير موفق بيغلق الجاب ويكمل هبوطة .
    اتفق معاك بالنسبه للاتجاه العام مازال هابط

    ربما نرى كسر مستويات 60 قريبا والله اعلم

  9. #9
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    الحمد الله وصول سريع للمستوى 74 وأكثر من + 300 نقطة حتى الان

    انا اكتفيت بكده وهاخرج من الشراء

    اذا حد دخل الصفقه فالأفضل جنى جزء من الارباح وتأمين العقود المتبقيه

    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Screenshot_٢٠٢٦٠٤١٤_٠٠١٨.jpg
المشاهدات:	0
الحجـــم:	125.5 كيلوبايت
الرقم:	569108

  10. #10
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    تتواجد فرصه بيعيه جيدة على البيتكوين الان

    يمكن الدخول بيع بالقرب من المستوى 75 كما هو موضح بالشارت التالى

    باستهداف 73800 مع الاحتفاظ بوقف خسائر اعلى المستوى 75 بعشرين نقطة

    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Screenshot_٢٠٢٦٠٤١٤_٠١٤٠.jpg
المشاهدات:	1
الحجـــم:	121.8 كيلوبايت
الرقم:	569109

  11. #11
    الصورة الرمزية أحمد_عبده
    أحمد_عبده غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Jan 2024
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    346

    افتراضي

    لا زلت محتفظ بالشراء، أرى مستوى 75230 جيد للبيع والله أعلم، الزخم كان ممتاز، عندي سؤال إذا تكرمت: هل تحلل باستخدام موجات إليوت برختر أم مدرسة أخرى أم أسلوب خاص بك؟
    توقيع العضو
    الحمد لله

  12. #12
    الصورة الرمزية Kareem_Alemir
    Kareem_Alemir غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Feb 2026
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    51

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد_عبده مشاهدة المشاركة
    لا زلت محتفظ بالشراء، أرى مستوى 75230 جيد للبيع والله أعلم، الزخم كان ممتاز، عندي سؤال إذا تكرمت: هل تحلل باستخدام موجات إليوت برختر أم مدرسة أخرى أم أسلوب خاص بك؟
    بص ده انا مظبط صفقاتي على البتكوين كده على lmfx، في كلام كتير على X بيتدفع ان البتكوين هيوصل 78000 قريب، بس انا شايف ان 76000 منطقة فاصلة يا يكمل يا يرفض، وناوي اصفّي هناك قبل ما ارجع ادخل تاني

  13. #13
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد_عبده مشاهدة المشاركة
    لا زلت محتفظ بالشراء، أرى مستوى 75230 جيد للبيع والله أعلم، الزخم كان ممتاز، عندي سؤال إذا تكرمت: هل تحلل باستخدام موجات إليوت برختر أم مدرسة أخرى أم أسلوب خاص بك؟
    معظم شغلى بموجات إليوت استاذ احمد

    وانا شرحتها هنا فى المنتدى قبل كده ولكن بمعرف اخر لا اذكره

    والنظريه غنيه عن التعريف ومشروحه من ناس افضل واحسن منى بكتير

    الفكره كلها فى موجات اليوت ( الدرجه الموجيه ) وده بيعدد من السناريوهات والاحتمالات للاتجاه سواء العام أو الحالى

    وهنا بيجى دور الدارس لهذه النظريه ياما بتخلى عن الموضوع برمته ويشوف مدرسه تانيه
    ياما يحاول اضافه مدرسه تانيه تساعده على فلترة هذه السيناريوهات

    ياما بتحاول جاهدا فصل هذه الدرجات الموجيه وتحديد افضل سيناريو وترجيحه عن الاخر وانا من هذا النوع وكل ده بالنسبه للتحليل

    اما بالنسبه للتداول شئ اخر تماما بتدخل حسابات تانيه وهى عامل رئيسى ومفصلى اهم من اى نظام تتبعه فى التحليل كادارة راس المال مثلا

    وقبل دخول اى صفقه يجب ان يسأل المتداول نفسه هى فى حالة الخسارة هتاخد كام وفى حال الربح هتجيب كام ؟ مش عشان الربحيه فقط لكن الاهم لتوطين العامل النفسى لدى المتداول بقبول الخسارة فى حال خالفه التحليل والخروج بأقل الخسائر الممكنة بدل التمسك بصفقه خاسرة تأكل الأخضر واليابس

  14. #14
    الصورة الرمزية مهتاب
    مهتاب متواجد حالياً عضو نشيط
    تاريخ التسجيل
    Jan 2021
    الإقامة
    مصر
    المشاركات
    1,336

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_kandil مشاهدة المشاركة
    معظم شغلى بموجات إليوت استاذ احمد

    وانا شرحتها هنا فى المنتدى قبل كده ولكن بمعرف اخر لا اذكره

    والنظريه غنيه عن التعريف ومشروحه من ناس افضل واحسن منى بكتير

    الفكره كلها فى موجات اليوت ( الدرجه الموجيه ) وده بيعدد من السناريوهات والاحتمالات للاتجاه سواء العام أو الحالى

    وهنا بيجى دور الدارس لهذه النظريه ياما بتخلى عن الموضوع برمته ويشوف مدرسه تانيه
    ياما يحاول اضافه مدرسه تانيه تساعده على فلترة هذه السيناريوهات

    ياما بتحاول جاهدا فصل هذه الدرجات الموجيه وتحديد افضل سيناريو وترجيحه عن الاخر وانا من هذا النوع وكل ده بالنسبه للتحليل

    اما بالنسبه للتداول شئ اخر تماما بتدخل حسابات تانيه وهى عامل رئيسى ومفصلى اهم من اى نظام تتبعه فى التحليل كادارة راس المال مثلا

    وقبل دخول اى صفقه يجب ان يسأل المتداول نفسه هى فى حالة الخسارة هتاخد كام وفى حال الربح هتجيب كام ؟ مش عشان الربحيه فقط لكن الاهم لتوطين العامل النفسى لدى المتداول بقبول الخسارة فى حال خالفه التحليل والخروج بأقل الخسائر الممكنة بدل التمسك بصفقه خاسرة تأكل الأخضر واليابس
    استاذ محمد قنديل حضرتك اللى كنت شارح موجات اليوت قبل كدو هنا فى المنتدى ؟؟؟؟

  15. #15
    الصورة الرمزية mohamed_kandil
    mohamed_kandil غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2023
    الإقامة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    289

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهتاب مشاهدة المشاركة
    استاذ محمد قنديل حضرتك اللى كنت شارح موجات اليوت قبل كدو هنا فى المنتدى ؟؟؟؟
    نعم استاذه الكلام ده كان فى عام 2018 او 2019 على ما اتذكر
    آخر تعديل بواسطة mohamed_kandil ، 16-04-2026 الساعة 12:30 PM

صفحة 1 من 24 123456711 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17