النتائج 1 إلى 15 من 353
الموضوع: البيتكوين ( فرص وتحليلات )
- 12-04-2026, 04:23 PM #1
- 12-04-2026, 04:31 PM #2
رغم اني اعرف انك محلل فذ وقوي ، بس هذه المره لا •
- 12-04-2026, 08:12 PM #3
عودا حميدا أخي محمد، استمر بارك الله فيك،
اتفق معك في فرصة الشراء وإن كنت أعتقد أن الصعود سيكون بزخم ضعيف
- 13-04-2026, 05:58 PM #4
- 13-04-2026, 06:00 PM #5
- 13-04-2026, 06:07 PM #6
- 13-04-2026, 06:16 PM #7
- 13-04-2026, 09:04 PM #8
- 14-04-2026, 01:23 AM #9
- 14-04-2026, 02:48 AM #10
- 14-04-2026, 05:06 AM #11
لا زلت محتفظ بالشراء، أرى مستوى 75230 جيد للبيع والله أعلم، الزخم كان ممتاز، عندي سؤال إذا تكرمت: هل تحلل باستخدام موجات إليوت برختر أم مدرسة أخرى أم أسلوب خاص بك؟
- 14-04-2026, 03:47 PM #12
- 14-04-2026, 04:07 PM #13
معظم شغلى بموجات إليوت استاذ احمد
وانا شرحتها هنا فى المنتدى قبل كده ولكن بمعرف اخر لا اذكره
والنظريه غنيه عن التعريف ومشروحه من ناس افضل واحسن منى بكتير
الفكره كلها فى موجات اليوت ( الدرجه الموجيه ) وده بيعدد من السناريوهات والاحتمالات للاتجاه سواء العام أو الحالى
وهنا بيجى دور الدارس لهذه النظريه ياما بتخلى عن الموضوع برمته ويشوف مدرسه تانيه
ياما يحاول اضافه مدرسه تانيه تساعده على فلترة هذه السيناريوهات
ياما بتحاول جاهدا فصل هذه الدرجات الموجيه وتحديد افضل سيناريو وترجيحه عن الاخر وانا من هذا النوع وكل ده بالنسبه للتحليل
اما بالنسبه للتداول شئ اخر تماما بتدخل حسابات تانيه وهى عامل رئيسى ومفصلى اهم من اى نظام تتبعه فى التحليل كادارة راس المال مثلا
وقبل دخول اى صفقه يجب ان يسأل المتداول نفسه هى فى حالة الخسارة هتاخد كام وفى حال الربح هتجيب كام ؟ مش عشان الربحيه فقط لكن الاهم لتوطين العامل النفسى لدى المتداول بقبول الخسارة فى حال خالفه التحليل والخروج بأقل الخسائر الممكنة بدل التمسك بصفقه خاسرة تأكل الأخضر واليابس
- 15-04-2026, 06:32 PM #14
- 16-04-2026, 12:15 PM #15
الأكثر زيارة

رد مع اقتباس


