صفحة 205 من 355 الأولىالأولى ... 105155195199200201202203204205206207208209210211215255305 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 3,061 إلى 3,075 من 5314
    الصورة الرمزية guly
    guly غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: ورشة عمل موجات اليوت

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العسيرى مشاهدة المشاركة
    بعد اذن أخى بيل جيتس
    أخى الفاضل ...
    على شارت الشهرى ...
    نرى الدولار ين فى موجة تصحيحية تكون منها A وتكون منها B وكانت على شكل مثلث وقد تم كسر الضلع bd لأعلى بالموجة c التى اعتقد أن أهدافها بعيدة إلى أعلى
    (الشارت الأول والثانى )
    وموضح تفاصيل الموجة التصحيحية الأخيرة على الشارت الثالث
    هذا ما أرى ... وجهة نظر تحتمل الصواب والخطأ ... والله أعلى وأعلم
    يبدو لي أن الين لم ينهي الموجة (B ) الكبرى بعد والقمة عند 124.14 كانت نهايه الموجة d من الموجة المثلثيه وتبقى هبوط اخير قد يصل لمستويات 103.50
    هذا السيناريو يتأكد بكسر 115.14
    أما إذا الين صعد وكسر القمة 124.14 يتأكد السيناريو الاخر باننا انهينا ال(B) وبدأنا ب (C)
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة yen.JPG‏  

الصورة الرمزية BillGatesJordan
    BillGatesJordan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحديث على التقرير

الباوند: لا يمكن الجزم أن القيمة 2.0182 هي نهاية التصحيح وخصوصا بأن الإرتفاع بعد الوصول لهذه القيمة لا يبدوا موجه دافعة بشكل واضح المهم مع نهاية التصحيح المتوقع الإرتفاع والصعود لقمة جديده

الفرنك: الصعود من النقطة 1.1962 كان موجه تصحيحيه ولكن في نفس الوقت الهبوط من 1.2165 كان موجه ثلاثية لذلك من السابق لأوانه الجزم بأن الصحيح على الفرنك قد إنتهى ولكن بنهاية التصحيح سيعاود الهبوط للأسفل حسب القيم التي ذكرت في التقارير السابقة

الأسترالي: كما هو متوقع بدأ بالصعود قليلا ليحقق البي في الموجه التصحيحيه والتي من المتوقع أن تصل لمنطقة 0.86 -0.87 ليعاود من هناك الهبوط نحو 0.83-0.84 لينهي تصحيح الموجه الرابعة ويبدأ من هناك الصعود في الموجه الخامسة هدفها 0.92

الكندي: الصعود المتواصل للكندي يحقق الموجه إي من التصحيح ولكن من المتوقع هبوط الكندي في حركة تصحيحيه خلال الأيام القليلة القادمة ووصوله لمنطقة 1.0500 والتي تعتبر نقطة شراء ممتازة ولا أتوقع أن يكسر الدعم عند القيمة 1.0417 هدف هذه الموجه التصحيحيه عند 1.0900-1.1200

الصورة الرمزية MoOoDy
    MoOoDy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا أخي أنا و الله مش بستريح لإليوت ده و مش عارف إنتو إزاي بتتبعوه, يعني أنا من شهر و نصف تقريبا قرأت موضوع للأستاذ إليوت إليت, و قال إن الباوند دولار أخره 1.9920
    و دخلت وراه خسرت كتييير أوي, و أهو الباوند دلوقتي بعد ما نزل واصل2.01, و كان واصل لل 2.05 , ليه بأه إنتو مصممين عليه ؟؟؟؟

الصورة الرمزية ahmed taha
    ahmed taha غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أخي وأين كنت حينما اثمرت التوصيات علي عديد من نقاط المكسب المجنون ورحله مكسب اكتر 1000 نقطه والاسترليني /ين ؟؟؟؟؟؟؟؟
    وطبعا كلنا عارفين استراتيجه استاذ ياسر اللي بيتسخدم استوب لوز مقداره 1/3 من قيمه الهدف
    كون حضرتك مااستخدمتش استوب لوز ده مشكلتك انت
    اما نحن هنا ندين بالفضل الي استاذ ياسر علي الوقت الذي منحه لينا فيما مضي وعلي ماعلمه لنا
    من علم اكتسبه طول سنين
    هذا أيضا انه اننا بشر خطأوون ولا يوجد احد كامل
    فليس معناه ان توصيه واحده خطأ يبقي النظريه كلها غلط
    ولو عندك طريقه تربحك في كل تريده ياريت تبلغنا فيها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية H_ELBRADIE
    H_ELBRADIE غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Thumbs up رد: ورشة عمل موجات اليوت

تسلم يا احمد باشا احنا كلنا ندين بالفضل للاستاذ الكبير والمعلم ياسر .. واتذكر طلوع المجنون من 233.15 الى 242.65 وكان الاستاذ ياسر يقول ذلك وكان كل السوق يتوقعوا احتمال النزول وفق الله استاذ الحبيب ياسر ولنا عتاب حار عليه على هذا الهجر لنا ونرجو عودته فى اقرب فرصه لان السوق قلبنا على كفيه وسلامى للاستاذ ابو خليلو المختفى ايضا وسلام كبير جدا للاخ بيل جتس الذى دائم المرور هنا واحييه على احياء ورشه عمل موجات اليوت بعد موتها لفترات طويله ونرجو ان تعود الورشه الى سابق عهدها ولكن اظن ان الاخ ياسر اخذ الصفوه معه كما قال من قبل وتركنا نحن مع السوق .. ارجو من الاستاذ ياسر الترفق بنا والرجوع الينا او ان يدلنا كيف نجده وسوف نلحق به وبالقافله .. وسلامى لك احمد باشا وللجميع.
    آخر تعديل بواسطة H_ELBRADIE ، 02-08-2007 الساعة 09:04 AM

الصورة الرمزية BillGatesJordan
    BillGatesJordan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحديث التقرير

الباوند: كما هو في تحليل يوم أمس

الفرنك: كما هو في تحليل يوم أمس

الكندي: توقع أن يصحح الكندي حتى 1.0477 ويكون الشراء من هناك ممتاز بهدف 1.0900-1.1200

الأسترالي: توقع أن يرتفع إلى 0.8610-0.8710 ثم يهبط إلى 0.83-0.84 ثم صعود نحو 0.9200

الصورة الرمزية عبدالمجيد احمد
    عبدالمجيد احمد غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoOoDy مشاهدة المشاركة
    يا أخي أنا و الله مش بستريح لإليوت ده و مش عارف إنتو إزاي بتتبعوه, يعني أنا من شهر و نصف تقريبا قرأت موضوع للأستاذ إليوت إليت, و قال إن الباوند دولار أخره 1.9920
    و دخلت وراه خسرت كتييير أوي, و أهو الباوند دلوقتي بعد ما نزل واصل2.01, و كان واصل لل 2.05 , ليه بأه إنتو مصممين عليه ؟؟؟؟

مش مستريح عشان صفقه خسرت

ليه انت متعود انك ماتخسر ابدا

الصورة الرمزية MoOoDy

Wink رد: ورشة عمل موجات اليوت

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالمجيد احمد مشاهدة المشاركة
    مش مستريح عشان صفقه خسرت

ليه انت متعود انك ماتخسر ابدا
    لا طبعا

بس هي الصفقه دي من الصفقات التي قضت علي, و المشكله إن تجاربي كلها مع إليوت, بتكون هي نسبه الخطأفي النظرية, هههههههه, يعني كل ما بدخل تبع توصيه شخص من متبعي إليوت بتكون خطأ

بس طالما, إنكم مقتنعين بيه, يبقى أنا اللي حظي وحش معاه.

و إعذروني إن كنت ضايقتكم

الصورة الرمزية سمير صيام
    سمير صيام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoOoDy مشاهدة المشاركة
    لا طبعا

بس هي الصفقه دي من الصفقات التي قضت علي, و المشكله إن تجاربي كلها مع إليوت, بتكون هي نسبه الخطأفي النظرية, هههههههه, يعني كل ما بدخل تبع توصيه شخص من متبعي إليوت بتكون خطأ

بس طالما, إنكم مقتنعين بيه, يبقى أنا اللي حظي وحش معاه.

و إعذروني إن كنت ضايقتكم
    اخى الكريم الايليوت بيكون فيه كذا احتمال وفيه مدارس متنوعة
    وبعدين حتى لو دخلت والتوصية لم تنجح انت مفرض حاطط استوب ولو م حاطط استوب وسيبتها يبقى العيب منك مش من ايليوت
    انا واحد من الناس مكنتش بحب الايليوت لانه ممكن يكون فيه كذا احتمالات لو طلع هتلاقى سبب ولو نزل هتلاقى سبب وده يمكن اللى خلانى مشدش حيلى فيه كويس
    لكن عموما خلى لنفسك تحليلك الخاص وشوف النزرة اللى تتحق بيها نظرتك مع الايليوت وتوكل على الله فيها
    يعنى بمعنى ادق لو تحليلى الشخصى الكلاسيكى اتفق معاه الايليوت حتى لوكان هناك سيناريوهين هختار اللى متفق مع تحليلى ولو عكس يبقى السيناريو البديل هو الاكيد بكل الاحوال

والاختلافق لا يفسد للود قضية

الصورة الرمزية فوركسي طموح
    فوركسي طموح غير متواجد حالياً عضو نشيط

اليوت يعطيك كما اعتقد كم احتمال وميزته ان يلغي بعض الاحتمالات سريعا عند ملامسة بعض اهداف الموجات ويكاد يؤكد الأخرى .

وكلام استاذي الغالي ابو عبدالرحمن حسم بقية الامور في نظري .

ومهما كنت متأكدا من العمليه اعتقد انه لابد ان تحدد الوقف او الهيدج قبل الدخول اليها .

همسه لابوعبدالرحمن : إن شاء الله تبشرنا عن قريب بقرب عودة ابو عمر للورشه بعد الانتهاء من ارتباطاته العمليه ونسأل الله التوفيق له وللجميع .

الصورة الرمزية سمير صيام
    سمير صيام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوركسي طموح مشاهدة المشاركة

اليوت يعطيك كما اعتقد كم احتمال وميزته ان يلغي بعض الاحتمالات سريعا عند ملامسة بعض اهداف الموجات ويكاد يؤكد الأخرى .

وكلام استاذي الغالي ابو عبدالرحمن حسم بقية الامور في نظري .

ومهما كنت متأكدا من العمليه اعتقد انه لابد ان تحدد الوقف او الهيدج قبل الدخول اليها .

همسه لابوعبدالرحمن : إن شاء الله تبشرنا عن قريب بقرب عودة ابو عمر للورشه بعد الانتهاء من ارتباطاته العمليه ونسأل الله التوفيق له وللجميع .
    ان شاء الله هو راجع عن قريب كما وعدنى ادعو له ان يخلص ارتبطاته سريعا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H_ELBRADIE مشاهدة المشاركة
    تسلم يا احمد باشا احنا كلنا ندين بالفضل للاستاذ الكبير والمعلم ياسر .. واتذكر طلوع المجنون من 233.15 الى 242.65 وكان الاستاذ ياسر يقول ذلك وكان كل السوق يتوقعوا احتمال النزول وفق الله استاذ الحبيب ياسر ولنا عتاب حار عليه على هذا الهجر لنا ونرجو عودته فى اقرب فرصه لان السوق قلبنا على كفيه وسلامى للاستاذ ابو خليلو المختفى ايضا وسلام كبير جدا للاخ بيل جتس الذى دائم المرور هنا واحييه على احياء ورشه عمل موجات اليوت بعد موتها لفترات طويله ونرجو ان تعود الورشه الى سابق عهدها ولكن اظن ان الاخ ياسر اخذ الصفوه معه كما قال من قبل وتركنا نحن مع السوق .. ارجو من الاستاذ ياسر الترفق بنا والرجوع الينا او ان يدلنا كيف نجده وسوف نلحق به وبالقافله .. وسلامى لك احمد باشا وللجميع.
    تسلم ياغالي
    والله فعلا اللي خلاني اتدخل حبي لاستاذنا واعترافي بفضله عليا واحساسي ان ده افتراء في بحر خدماته الكبيره لنا
    وفعلا تحيه عطره لكل اخوانا ونحتاج مايسترو يرجع الروح للورشه تاني
    وان شاء الله يعود ابو عمر واستاذ خليلو بطلتهم البهيه وروحهم الجميله التي تجمعنا كأسره واحده يارب
    تسلم يااخويا حسن وبالتوفيق دائما يارب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام مشاهدة المشاركة
    ان شاء الله هو راجع عن قريب كما وعدنى ادعو له ان يخلص ارتبطاته سريعا
    ان شاء الله يرجع بالسلامه يارب

الصورة الرمزية احمد الفاضل
    احمد الفاضل غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حنا ماننسى هاذ الرجال ابدا...حتى لوغاب عنا الدهر...لانه له فضل علينا بتعليمنا موجات اليوت...والله اني كنت بكره اليوت..وين ماشوف موجات اليوت نفسي تنقبض...لكن بفضل الله ثم فضل هاذ الرجال تعلمنا اليوت...وعلى قول استاذ صيام..يمكن ان نطابق اليوت مع التحليل الكلاسيكي...ومنه تقرر ..تدخل القفة والا لا...تحياتي لكم جميعا...

الصورة الرمزية MoOoDy

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام مشاهدة المشاركة
    اخى الكريم الايليوت بيكون فيه كذا احتمال وفيه مدارس متنوعة

وبعدين حتى لو دخلت والتوصية لم تنجح انت مفرض حاطط استوب ولو م حاطط استوب وسيبتها يبقى العيب منك مش من ايليوت
    انا واحد من الناس مكنتش بحب الايليوت لانه ممكن يكون فيه كذا احتمالات لو طلع هتلاقى سبب ولو نزل هتلاقى سبب وده يمكن اللى خلانى مشدش حيلى فيه كويس
    لكن عموما خلى لنفسك تحليلك الخاص وشوف النزرة اللى تتحق بيها نظرتك مع الايليوت وتوكل على الله فيها
    يعنى بمعنى ادق لو تحليلى الشخصى الكلاسيكى اتفق معاه الايليوت حتى لوكان هناك سيناريوهين هختار اللى متفق مع تحليلى ولو عكس يبقى السيناريو البديل هو الاكيد بكل الاحوال

والاختلافق لا يفسد للود قضية
    أنا طبعا ليا شرف إنك ترد عليا يا أ.سمير, و فعلا الإختلاف لم يجعلني على خلاف مع إخواني, ربنا يوفقنا بأي طريقه, حسب ما كل واحد مستريح, بس عن نفسي أنا و إليوت لسنا على وفاق