صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 19
    الصورة الرمزية eez
    eez
    eez غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي ردا على موضوع : سائل يسأل هل ينفع الفوركس كمصدر دخل يعتمد عليه؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا جاتلى كذا رساله على الخاص بتدعونى للمشاركه فى الموضوع ده
    سائل يسأل هل ينفع الفوركس كمصدر دخل يعتمد عليه؟

ولان تم ذكرى فى الموضوع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .ابوجاسم مشاهدة المشاركة
    النمر هذا عز رابح 120 مليون بس مع ذلك يشارك ويكتب مواضيع وعادي الوضع عنده
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimou مشاهدة المشاركة
    اخي كتبت هذا مسبقا الشخص الذي تتكلم عنه لا يتاجر بالمارجن هو يشتري كاش يعني لا يوجد ستوب اوت و هو لا يضارب هو يستثمر و فقط في العملات المشفرة و قال ايضا انه ترك الفوركس من سنوات
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saidsweety مشاهدة المشاركة
    مع احترامي لك ابو جاسم
    انهو بروكر و انهو بنك يحول 120 مليون , خلينا واقعيين

فقررت انى اكتب موضوع خاص افضل من رد فى الموضوع نفسه علشان الرد مايضيعش وسط كل الردود اللى حتتكتب .
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

( بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـ°نِ الرَّحِيمِ )
    وَمَا كَانَ النَّاسُ إِلَّا أُمَّةً وَاحِدَةً فَاخْتَلَفُوا وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ فِيمَا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ

وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ

اتمنى ان الموضوع مايتحولش لجدال فاضى
    ويكون الموضوع عباره عن نقاش هادف

انا حجاوب على السؤال ده من وجهة نظرى الشخصيه وكل واحد ليه حرية ابداء رايه بكل احترام
    انا شخصيا بتقبل كل الافكار بصدر رحب
    .

هل ينفع الفوركس كمصدر دخل يعتمد عليه؟
    ممكن ينفع لغيرى (شخصيا بالنسبه ليه لا مينفعش )
    لانى تركت الفوركس من زمان
    لسه بحلل عملات بس علشان اتدرب على التحليل عل الديمو
    لكن مش فاتح حساب حقيقى حاليا ولو قررت انى اشتغل فى الحقيقى فحيكون بس بمبلغ الف دولار علشان اتدرب على العامل النفسى
    مش حيكون مصدر دخل خالص حيكون للتدريب

معظم الشركات اللى بيتم ذكرها فى المنتديات العربيه شركات بير سلم ومش بتدخلك على السوق الحقيقى علشان كده كل الشركات دى ممنوع انها تفتح حسابات لامريكيين
    انت متخيل انك ممكن تشتغل بمليون دولار مثلا فى اى شركه من الشركات ديه وبرافعه 400 ولا رافعه الف
    المحترفين اللى شغالين فى الفوركس شغالين مع شركات ضخمه (مثل شركات الاسهم الامريكيه ) اعتقد ان الرافعه مابتتعداش 25 ضعف
    معظم الشركات اللى فى المنتديات فاتحه مكاتب فى اسهل الدول الاوروبيه من حيث فتح الشركات وتكلفة فتح اى شركه ممكن ماتكملش حتى المليون دولار
    لو حتتعامل بمبالغ كبيره انصحك بالشركات الامريكيه الكبيره المعروفه عالميا ابحث على جوجل بنفسك
    شركات الفوركس اللى الاغلبيه شغاله معاها فى المنتديات دى مناسبه للمبتدئين اللى شغالين بالف دولار مثلا
    ومعاه حساب فى بنك اليكترونى ولا كارت فيزا وعايز يجرب اسواق المال لاول مره
    سهولة فتح الحسابات فى الشركات ديه هيه اللى خلت الاغلبيه يسجلوا فبها وسهولة التحويل برضه وقبول وسائل دفع عديده
    بعكس الاسهم مثلا اللى فتح حساب فيه مش بسهولة فتح حساب فى شركة فوركس
    والاسهم سوق انت بتربح فيه فى حالة الصعود فقط ( الا لو كنت شغال مارجن او اوبشن )
    الفوركس مش هوه سوق المال الوحيد اللى فى العالم
    وكل الشركات اللى بيتم تقديمها فى المنتديات مش هيه احسن شركات العالم (بل بالعكس هىيه اسوا شركات )

هل تنفع اسواق المال كمصدر دخل يعتمد عليها ؟
    نعم لو شغال بطريقه بقالك كذا سنه ورابح بيها فنعم

انا حاليا كل شغلى فى الاسواق الماليه واسست شركه خاصه هنا فى امريكا وكل شغلى حاليا فى سوق الكريبتو والاسهم

انا مش عارف ماتعريفك للنجاح ؟؟؟

هل كشف حساب لمدة 3 شهور ؟
    وهل لازم تكون نسبة نجاحك فى 3 شهور 100% ؟
    ولا تكون محقق ارباح اكثر من الخساير ؟

حتكلم عن تجربتى الشخصيه لانى مابحبش اتكلم بكلام عام او فيه واحد صاحبى شغال وربحان والكلام ده .
    انا شخصيا شغال فى اسواق المال بقالى حوالى 15 سنه من سن صغير خالص .
    وفى سوق الكريبتو من عام 2016 .
    بدات تجربتى من 15 سنه كنت لسه مراهق صغير ببحث عن اى طريقه للربح من الانترنت وجربت فيها كل حاجه ممكن تتخيلها من مدونات لادسنس لمنتديات لعمل مواقع لفرى لانس وعديت على بنوك اليكترونيه كتيره جدا
    انا متاكد ان الاغلبيه ماسمعتش عنها زى الليبرتى يسيرف والاى بيليون اللى قفلوا وناس كتير خسروا اموال فيهم
    وبعد كده دخلت على الفوركس بسبب الاعلانات الكتير اللى بتتكلم عنه ولقيت منتديات عربيه كتيره فاتحه وبتتكلم عنه وفتحت حسابات حقيقيه وجربت
    والموضوع استهوانى جدا ممكن تقول ادمنت المجال ده ممكن ده يكون حال الاغلبيه برضه
    بس كنت دايما بلف فى حلقه مفرغه كنت شغال مابين ربح وخساره لغاية ماقررت فى عام 2016 انى ادخل سوق الاسهم الامريكى بعد سفرى لامريكا
    وقلت اجرب البينى استوك لان ارباحها كبيره جدا
    وبالصدقه اتعرفت على سوق الكريبتو فى عام 2016 وقررت اجربه بمبلغ 2000 دولار
    ودى كانت نقطه التحول الحقيقيه فى حياتى
    من عام 2016 لغاية النهارده ( قولوا : مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ )انا محقق حوالى 120 مليون دولار ربح تراكمى من سوق الكريبتو ومن نفس ال 2000 دولار اللى بدات بيهم فى اول عام 2016 , وان شاء الله فى طريقى الى المليار دولار

هل معنى ده ان سوق الكريبتو مناسب للجميع ؟
    لا
    هل معنى كده ان الفوركس مفيهوش ربح ؟
    لا برضه

لازم انت بنفسك تحدد ايه اللى انت عايزه
    شخصيا انا لقيت نفسى فى سوق الكريبتو والاسهم
    وبقالى 7 سنين الحمد لله محقق ارباح فى السوقين الكريبتو والاسهم ( اعتقد ان دى فتره كافيه جدا لاثبات النجاح )
    هل معنى كده انى مابخسرش خالص وانى وجدت الطريقه السحريه او السريه اللى بتتوقع كل الاسعار اللى فى كل الاسواق
    الاجابه لا
    انت مش محتاج تلاقى الطريقه اللى نسبة نجاحها 100 % علشان تربح فى اى سوق
    عارف ليه ؟؟؟ لاننا بشر مش الهه والبشرعلمهم محدود جدا
    وَمَا أُوتِيتُم مِّنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا
    قُل لَّا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ

ده غير اننا بتحكمنا مشاعرنا
    فحتى لو فرضت انك وصلت لنسبة ال 100 % فحيظل العامل النفسى احد اسباب خسارتك

وعلى فكره التداول ب الف دولار غير التداول بمليون دولار غير 100 مليون برضه
    وعكس الاغلبيه مامتخيله ان لو اتداولت بمبالغ كبيره حتكون مرتاح نفسيا
    عن تجربه العكس هوه الصحيح
    لو بتتداول بمبلغ 120 مليون دولار لو السوق اتراجع بس بنسبة 10 % فى يوم واحد فانت خسران 12 مليون دولار فى يوم واحد وده بيشكل ضغط نفسى كبير جدا عليك
    تخيل بقى لو السوق اتراجع بنسبة 50% فانت خسران 60 مليون دولار
    انت متخيل الارقام دى ممكن تخلى نفسيتك ازاى ؟

فلذلك اعرف اصدقاء كتير اجانب بعد ماوصلوا لمليون او بضع ملايين خرجوا بره الاسواق الماليه واستثمروا ارباحهم على ارض الواقع
    العامل النفسى مهم جدا وخساره 500 دولار من الف دولار ممكن تعوضها حتى فى وظيفتك على ارض الواقع
    لكن خسارة ملايين الدولارات مابين يوم وليله ممكن تدمرلك نفسيتك فعليا

معنى الكلام ده ايه ؟
    الاسواق الماليه مش لكل الناس
    وده مش معناه ان فيك عيب فيك لا سمح الله ده معناه ان ممكن السوق مش مناسب ليك
    مش كل الناس حتبقى دكاتره او مهندسين وده مش عيب فى اللى مادخلش طب او هندسه
    ولكن كل انسان مختلف عن التانى
    انا شخصيا كنت بحب الرياضيات جدا وانا صغير وده اللى خلانى ادخل هندسه وكنت مبحبش المجالات الطبيه هل معنى كده ان كل الناس مثلى
    اكيد لا فيه ناس عكسى ولو كنت مثلا دخلت المجال الطبى وانا مبحبوش فاكيد كنت حفشل فيه
    او ممكن بعد دخولى هندسه رغم انى بحب الرياضيات الاقى كلية هندسه مش مناسبه لطريقة تفكيرى عادى يعنى ده مايقللش منى فى حاجه

بمناسبة كلية هندسه , هل لازم كنت اجيب 100% فى الثانويه العامه علشان ابقى ناجح وادخل هندسه ولا ممكن مثلا ب98 %
    ولازم برضه فى ال5 سنين هندسه اجيب 100% وامتياز علشان هو ده التعريف الوحيد للنجاح !!
    طبعا لا
    ده شىء يكاد يكون مستحيل تحقيقه

نفس الفكره فى اسواق المال انت مش محتاج تبقى نسبة نجاحك 100 %
    انت محتاج بس ارباحك تكون اكثر من خسايرك ولفترة كذا سنه
    احنا مش فى سباق مين اللى ماخسرش ولا صفقه

وده برضه مش حيضمنلك انك تكون ناجح على طول
    فلازم تطور نفسك بشكل يومى وتتعلم فى مجالك اكثر
    انا لغاية النهارده بحمل كورسات وكتب وبتعلم
    الاسواق الماليه مالهاش كبير
    ده حتى إيلون ماسك خسر 200 مليار دولار في حوالى 13 شهراً

وبمناسبة ايلون ماسك انا ارفقت شارت لشركة تسلا
    وشوفوا كمية الارباح اللى ممكن تحققوها لو اشتريتوا السهم ده فى بداية الطرح
    بس مين يصبر ومبيبعش كل السنين دى .

وفيه شارت تانى للدهب اعتقد ان الدهب اقترب من تكوين قمه وحيكون هابط السنين اللى جايه والله اعلى واعلم .

دى حتكون اخر مشاركه ليه فى المنتدى السنه ديه , علشان اركز فى السوق وانتباهى مايتشتتش , ولو لقيت وقت اول السنه القادمه ممكن ادخل واكتب مشاركات .

ان شاء الله لولقيت وقت فى خلال السنتين او تلاته اللى جايين حطرح كتاب مجانى لكل العرب باللغه العربيه الفصحى (لكل العرب ) فيه خلاصه خبرتى البسيطه السنين اللى فاتت
    ادعولى بالتوفيق
    وتحياتى لكم جميعا وربنا يوفقكم جميعا

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	gyWaOTc6.jpg
المشاهدات:	53
الحجـــم:	76.5 كيلوبايت
الرقم:	549973

الاســـم:	eJb15sXZ.jpg
المشاهدات:	42
الحجـــم:	61.7 كيلوبايت
الرقم:	549974
    آخر تعديل بواسطة eez ، 23-01-2023 الساعة 01:01 PM

الصورة الرمزية arabictraderr2020
    arabictraderr2020 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eez مشاهدة المشاركة

ولان تم ذكرى فى الموضوع

فقررت انى اكتب موضوع خاص افضل من رد فى الموضوع نفسه علشان الرد مايضيعش وسط كل الردود اللى حتتكتب .
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وَمَا كَانَ النَّاسُ إِلَّا أُمَّةً وَاحِدَةً فَاخْتَلَفُوا وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ فِيمَا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ

وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَجَعَلَ النَّاسَ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَا يَزَالُونَ مُخْتَلِفِينَ

انا حجاوب على السؤال ده من وجهة نظرى الشخصيه وكل واحد ليه حرية ابداء رايه بكل احترام
    .

لكن مش فاتح حساب حقيقى حاليا ولو قررت انى اشتغل فى الحقيقى فحيكون بس بمبلغ الف دولار علشان اتدرب على العامل النفسى

معظم الشركات اللى بيتم ذكرها فى المنتديات العربيه شركات بير سلم ومش بتدخلك على السوق الحقيقى علشان كده كل الشركات دى ممنوع انها تفتح حسابات لامريكيين
    انت متخيل انك ممكن تشتغل بمليون دولار مثلا فى اى شركه من الشركات ديه وبرافعه 400 ولا رافعه الف
    المحترفين اللى شغالين فى الفوركس شغالين مع شركات ضخمه (مثل شركات الاسهم الامريكيه ) اعتقد ان الرافعه مابتتعداش 25 ضعف
    معظم الشركات اللى فى المنتديات فاتحه مكاتب فى اسهل الدول الاوروبيه من حيث فتح الشركات وتكلفة فتح اى شركه ممكن ماتكملش حتى المليون دولار
    لو حتتعامل بمبالغ كبيره انصحك بالشركات الامريكيه الكبيره المعروفه عالميا ابحث على جوجل بنفسك
    شركات الفوركس اللى الاغلبيه شغاله معاها فى المنتديات دى مناسبه للمبتدئين اللى شغالين بالف دولار مثلا
    سهولة فتح الحسابات فى الشركات ديه هيه اللى خلت الاغلبيه يسجلوا فبها وسهولة التحويل برضه وقبول وسائل دفع عديده
    وكل الشركات اللى بيتم تقديمها فى المنتديات مش هيه احسن شركات العالم (بل بالعكس هىيه اسوا شركات )

انا حاليا كل شغلى فى الاسواق الماليه واسست شركه خاصه هنا فى امريكا وكل شغلى حاليا فى سوق الكريبتو والاسهم

حتكلم عن تجربتى الشخصيه لانى مابحبش اتكلم بكلام عام او فيه واحد صاحبى شغال وربحان والكلام ده .
    بدات تجربتى من 15 سنه كنت لسه مراهق صغير ببحث عن اى طريقه للربح من الانترنت وجربت فيها كل حاجه ممكن تتخيلها من مدونات لادسنس لمنتديات لعمل مواقع لفرى لانس وعديت على بنوك اليكترونيه كتيره جدا
    انا متاكد ان الاغلبيه ماسمعتش عنها زى الليبرتى يسيرف والاى بيليون اللى قفلوا وناس كتير خسروا اموال فيهم
    وبعد كده دخلت على الفوركس بسبب الاعلانات الكتير اللى بتتكلم عنه ولقيت منتديات عربيه كتيره فاتحه وبتتكلم عنه وفتحت حسابات حقيقيه وجربت
    بس كنت دايما بلف فى حلقه مفرغه كنت شغال مابين ربح وخساره لغاية ماقررت فى عام 2016 انى ادخل سوق الاسهم الامريكى بعد سفرى لامريكا
    من عام 2016 لغاية النهارده ( قولوا : مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ )انا محقق حوالى 120 مليون دولار ربح تراكمى من سوق الكريبتو ومن نفس ال 2000 دولار اللى بدات بيهم فى اول عام 2016 , وان شاء الله فى طريقى الى المليار دولار

120مليون دولار
    هل انت مدرك للرقم؟
    انت دارس الموضوع ده كويس؟
    يعني تقريبا نص مليار ريال سعودي
    4مليار جنيه مصري
    وكل ده من الفين دولار
    لا حول ولا قوة الا بالله
    توقيع العضو
    قال تعالى: (وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ)
    آل عمران/185
    العاجز من اتبع نفسه هواها وتمنى على الله الأماني
    ...من جعل نفسه عظمآ أكلته الكلاب....

الصورة الرمزية alskndry
    alskndry متواجد حالياً فريق عمل المنتدى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eez مشاهدة المشاركة

ولان تم ذكرى فى الموضوع

.

لا
    هل معنى كده ان الفوركس مفيهوش ربح ؟
    لا برضه

لازم انت بنفسك تحدد ايه اللى انت عايزه
    شخصيا انا لقيت نفسى فى سوق الكريبتو والاسهم
    وبقالى 7 سنين الحمد لله محقق ارباح فى السوقين الكريبتو والاسهم ( اعتقد ان دى فتره كافيه جدا لاثبات النجاح )
    هل معنى كده انى مابخسرش خالص وانى وجدت الطريقه السحريه او السريه اللى بتتوقع كل الاسعار اللى فى كل الاسواق
    الاجابه لا
    انت مش محتاج تلاقى الطريقه اللى نسبة نجاحها 100 % علشان تربح فى اى سوق
    عارف ليه ؟؟؟ لاننا بشر مش الهه والبشرعلمهم محدود جدا
    وَمَا أُوتِيتُم مِّنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا
    قُل لَّا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ

ده غير اننا بتحكمنا مشاعرنا
    فحتى لو فرضت انك وصلت لنسبة ال 100 % فحيظل العامل النفسى احد اسباب خسارتك

وعلى فكره التداول ب الف دولار غير التداول بمليون دولار غير 100 مليون برضه
    وعكس الاغلبيه مامتخيله ان لو اتداولت بمبالغ كبيره حتكون مرتاح نفسيا
    عن تجربه العكس هوه الصحيح
    لو بتتداول بمبلغ 120 مليون دولار لو السوق اتراجع بس بنسبة 10 % فى يوم واحد فانت خسران 12 مليون دولار فى يوم واحد وده بيشكل ضغط نفسى كبير جدا عليك
    تخيل بقى لو السوق اتراجع بنسبة 50% فانت خسران 60 مليون دولار
    انت متخيل الارقام دى ممكن تخلى نفسيتك ازاى ؟

فلذلك اعرف اصدقاء كتير اجانب بعد ماوصلوا لمليون او بضع ملايين خرجوا بره الاسواق الماليه واستثمروا ارباحهم على ارض الواقع
    العامل النفسى مهم جدا وخساره 500 دولار من الف دولار ممكن تعوضها حتى فى وظيفتك على ارض الواقع
    لكن خسارة ملايين الدولارات مابين يوم وليله ممكن تدمرلك نفسيتك فعليا

معنى الكلام ده ايه ؟
    الاسواق الماليه مش لكل الناس
    وده مش معناه ان فيك عيب فيك لا سمح الله ده معناه ان ممكن السوق مش مناسب ليك
    مش كل الناس حتبقى دكاتره او مهندسين وده مش عيب فى اللى مادخلش طب او هندسه
    ولكن كل انسان مختلف عن التانى
    انا شخصيا كنت بحب الرياضيات جدا وانا صغير وده اللى خلانى ادخل هندسه وكنت مبحبش المجالات الطبيه هل معنى كده ان كل الناس مثلى
    اكيد لا فيه ناس عكسى ولو كنت مثلا دخلت المجال الطبى وانا مبحبوش فاكيد كنت حفشل فيه
    او ممكن بعد دخولى هندسه رغم انى بحب الرياضيات الاقى كلية هندسه مش مناسبه لطريقة تفكيرى عادى يعنى ده مايقللش منى فى حاجه

بمناسبة كلية هندسه , هل لازم كنت اجيب 100% فى الثانويه العامه علشان ابقى ناجح وادخل هندسه ولا ممكن مثلا ب98 %
    ولازم برضه فى ال5 سنين هندسه اجيب 100% وامتياز علشان هو ده التعريف الوحيد للنجاح !!
    طبعا لا
    ده شىء يكاد يكون مستحيل تحقيقه

نفس الفكره فى اسواق المال انت مش محتاج تبقى نسبة نجاحك 100 %
    انت محتاج بس ارباحك تكون اكثر من خسايرك ولفترة كذا سنه
    احنا مش فى سباق مين اللى ماخسرش ولا صفقه

وده برضه مش حيضمنلك انك تكون ناجح على طول
    فلازم تطور نفسك بشكل يومى وتتعلم فى مجالك اكثر
    انا لغاية النهارده بحمل كورسات وكتب وبتعلم
    الاسواق الماليه مالهاش كبير
    ده حتى إيلون ماسك خسر 200 مليار دولار في حوالى 13 شهراً

وبمناسبة ايلون ماسك انا ارفقت شارت لشركة تسلا
    وشوفوا كمية الارباح اللى ممكن تحققوها لو اشتريتوا السهم ده فى بداية الطرح
    بس مين يصبر ومبيبعش كل السنين دى .

وفيه شارت تانى للدهب اعتقد ان الدهب اقترب من تكوين قمه وحيكون هابط السنين اللى جايه والله اعلى واعلم .

دى حتكون اخر مشاركه ليه فى المنتدى السنه ديه , علشان اركز فى السوق وانتباهى مايتشتتش , ولو لقيت وقت اول السنه القادمه ممكن ادخل واكتب مشاركات .

ان شاء الله لولقيت وقت فى خلال السنتين او تلاته اللى جايين حطرح كتاب مجانى لكل العرب باللغه العربيه الفصحى (لكل العرب ) فيه خلاصه خبرتى البسيطه السنين اللى فاتت
    ادعولى بالتوفيق

بسم الله ماشاء الله الله تبارك الله ربنا يزيدك اخى الكريم ويبارك لك
    توقيع العضو
    فهرس بأهم موضوعاتى التعليمية

http://forum.arabictrader.com/t249104.html

الصورة الرمزية zamalek
    zamalek متواجد حالياً عضو نشيط

ما شاء الله موضوع جميل يبث علي التفاؤل وسط كم الاحباط الذي نراه ..
    توقيع العضو
    لا تبحث عن الحل السحري لأنه ببساطه محدش عارف حاجه ..

الصورة الرمزية ابو_عبده
    ابو_عبده غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بالتوفيق
    آخر تعديل بواسطة ابو_عبده ، 23-01-2023 الساعة 03:23 PM

الصورة الرمزية ابو لاما
    ابو لاما غير متواجد حالياً عضو نشيط

الاخ كلامك كتير واتحداك ان تكون صادق

ربما ربحت لكن ليس هذا القدر .

من 2000 الي 120 مليون

تنفع قصة قبل النوم .
    توقيع العضو
    2050

الصورة الرمزية الاستثنائي
    الاستثنائي غير متواجد حالياً عضو نشيط

ايوه كده بالززززبط باشا عز ،، خلي عظمك عفش ولحمك مر قصاد السوق الوحش ده ،،

ابقى لما توصل المليار دالار اكيد بنتابعك بشريط الاخبار باعلى الصفحة تحت التبويبة ،، وبلاش تنسى خوانك الغلابا ادخل بسيولتك عشان تحرك الكريبتو معاك اعطيه زقه ع قفاه عشان نلحقك ،،

كل التوفيق لاخونا عز الحبيب ،، ومعلش احب اهزر شويتين ،،

وفقك الله درش

الصورة الرمزية .ابوجاسم
    .ابوجاسم غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة arabictraderr2020 مشاهدة المشاركة
    120مليون دولار
    هل انت مدرك للرقم؟
    انت دارس الموضوع ده كويس؟
    يعني تقريبا نص مليار ريال سعودي
    4مليار جنيه مصري
    وكل ده من الفين دولار
    لا حول ولا قوة الا بالله
    يقول لك ربح تراكمي ركز ف عادي الوضع انا شخصيا صاحبي باع سيارته بأربعين الف واشترى أرض من اساس قيمة هذه السيارة بربع مليون وفي ظرف سنتين بعد والحين الأرض هذي عليها عمارة قيمتها اربع ملايين وكله من ورى قيمة السيارة المبروكة ، توافيق ربك إذا فتح لك الدرب مايسده بن امه .
    محقق حوالى 120 مليون دولار ربح تراكمى من سوق الكريبتو ومن نفس ال 2000 دولار اللى بدات بيهم فى اول عام 2016 , وان شاء الله فى طريقى الى المليار دولار
    توقيع العضو
    .

الصورة الرمزية .ابوجاسم
    .ابوجاسم غير متواجد حالياً عضو نشيط

دى حتكون اخر مشاركه ليه فى المنتدى السنه ديه , علشان اركز فى السوق وانتباهى مايتشتتش , ولو لقيت وقت اول السنه القادمه ممكن ادخل واكتب مشاركات
    كل التوفيق لك نشوفك السنة الجاية
    توقيع العضو
    .

الصورة الرمزية Ahmed_Gameel22
    Ahmed_Gameel22 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تجربتك اخي نادرة...انت انسان محظوظ...من 2000 الى 120 مليون دولار...لا اعتقد ان هناك في الوطن العربي باكمله وصل الى هذا الرقم من اسواق المال...والله اعلم.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو لاما مشاهدة المشاركة
    الاخ كلامك كتير واتحداك ان تكون صادق

ربما ربحت لكن ليس هذا القدر .

من 2000 الي 120 مليون

تنفع قصة قبل النوم .
    اذا دخل البتكوين وماشابه بالحظ سنة 2016 وصبر فقط 3 سنين ... هذا الرقم ممكن

ولكن قصة تاليف الكتاب ... لا انصحك بهذه الخطوة. . ماذا ستكتب فيه؟ الكلام اعلاه؟ !!
    آخر تعديل بواسطة خدمة الأعضاء2 ، 24-01-2023 الساعة 07:54 AM

الصورة الرمزية mimou
    mimou غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا اتفق معك في كل كلمة قلتها لكن اعتقد انك نسيت ان تذكر انك لا تتاجر بالمارجن و لا تضارب انت تستثمر على المدى البعيد و المتوسط و تشتري كاش و تتملك ما تشتريه و طبعا انت تستهدف الحركة الكبيرة لكي تعمل تدبيلات لراس المال

الصورة الرمزية khaledali
    khaledali غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بكل تااكيد مينفعش ولكن يكون عمل اضافى جيد

الصورة الرمزية متداولمحترف
    متداولمحترف غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ماشاء الله اخى ربنا يبارك لك ويزيدك بس حاول ان لا تقول مبلغ الربح لان العين حق

الصورة الرمزية ayoubito
    ayoubito غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ماشاء الله . رغم انني اجد الامر مبالغ فيه وارى فيه نوع من الترويج للعملات الرقمية بصبغة دينية رغم دلك اقول لك مبروك و الله يزيدك ان كنت صادق

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17