النتائج 1 إلى 8 من 8
    الصورة الرمزية imomo
    imomo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي Best Cashback service for pepperstone broker

استاذنكم فى نقاش بسيط عن افضل موقع يعطى cashback على الصفقات ويكون متوافق مع pepperstone broker

لان الموقع اللى بتعامل معاه حاليا للاسف موقف تعامل مع pepperstone واتمنى يكون يدعم سكريل .

وحاليا انا اتعامل مع fxcommission و بكل امانه لا اعرف غيره ولكن ممتاز جدا وخدمة العملاء ممتازة ويدفع باستمرار و حتى الان لم اقارن اسعاره على الصفقات بالمواقع الاخرى.

الصورة الرمزية fx_lover
    fx_lover غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كيف الربح من هذا الموقع اخي انا اتداول مع xm استطيع الربح من خلال هذا الموقع؟

الصورة الرمزية imomo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fx_lover مشاهدة المشاركة
    نعم وللامانه اكتشفت ان فى مواقع اجنبية كتير جدا بتدفع اكترعلى الصفقات اكتر بكتير من هذا الموقع اللى ذكرته

الصورة الرمزية imomo

حضرتك بتكون محتاج تسجل فقط تحت الموقع المطلوب وبترسلهم بيانات حسابك وبيتم الدفع ليك بناءا على حسب حجم وعدد الصفقات اللى بتدفعها وبيتم الدفع عن طريق الوسيلة اللى بتختارها وكل فترة زمنية على حسب الموقع ممكن شهر وفى مواقع بتدفع يوميا

الصورة الرمزية amindesetif2012
    amindesetif2012 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    اخى الكريم لما تسجل تحت اى شخص يتحصل على حزء من السبريد
    و من اجل تحفيز الناس على التسجيل تحته يرجع للمتداول جزء من جزء السبريد المتحصل عليه بسبب تداولاته
    هذا الامر مفيد للاشخاص السكالبينغ الذين يفتحون الكثير من الصفقات في اليوم
    لكن الذين فتحون 5 صفقات او اقل في اليوم فلا اعتقد انه مفيد
    fxcommission توفر شركة xm

الصورة الرمزية fx_lover
    fx_lover غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا اخي

الصورة الرمزية abualhasan
    abualhasan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

لم أعهد أن الشركات توزع المال بالمجان
    فهي ليست لجان خيرية أو بيت المال للمتداولين

على كل صفقة تقوم فيها أنت على حسابك يتم استقطاع جزء من السبريد (كاش باك) وهذا يتطلب زيادة في السبريد
    فإنت في الطبيعي تحتاج (قوة شمشون الجبار عشان تقدر تشوف اللون الأزرق في صفقتك) والسبريد طبيعي
    فما بالك إذا كان السبريد فيه إضافة لكي يتم احتسابها لك
    تستطيع أن تفتح حساب في أي شركة تحت المعرف الخاص بك (الاي بي) وتقوم بالتداول بالسبريد العادي وتستفيد بجزء من السبريد من غير إضافة ، مع شرط أنك تقوم بالكثير من الصفقات أو بلوتات كبيرة جدا حتى تستطيع أن تستفيد.
    هل يمكنك أن تخبرنا كم الإيداع الذي قمت فيه وكم (الباك كاش ) الي استفدته من الشركة
    هل هو شيء مربح أكثر من التداول ؟
    أو إنك تربح من التداول ومن الباك كاش
    إذا كنت تربح من التداول فأنت لا تحتاج إلى الكاش باك
    وإذا لم تكن تربح من التداول فأعتقد إن مصير الحساب الزوال ولن تصل إلى رأس مالك الي اودعته من خلال الكاش باك
    بالتوفيق للجميع

الصورة الرمزية imomo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abualhasan مشاهدة المشاركة
    لم أعهد أن الشركات توزع المال بالمجان
    فهي ليست لجان خيرية أو بيت المال للمتداولين

على كل صفقة تقوم فيها أنت على حسابك يتم استقطاع جزء من السبريد (كاش باك) وهذا يتطلب زيادة في السبريد
    فإنت في الطبيعي تحتاج (قوة شمشون الجبار عشان تقدر تشوف اللون الأزرق في صفقتك) والسبريد طبيعي
    فما بالك إذا كان السبريد فيه إضافة لكي يتم احتسابها لك
    تستطيع أن تفتح حساب في أي شركة تحت المعرف الخاص بك (الاي بي) وتقوم بالتداول بالسبريد العادي وتستفيد بجزء من السبريد من غير إضافة ، مع شرط أنك تقوم بالكثير من الصفقات أو بلوتات كبيرة جدا حتى تستطيع أن تستفيد.
    هل يمكنك أن تخبرنا كم الإيداع الذي قمت فيه وكم (الباك كاش ) الي استفدته من الشركة
    هل هو شيء مربح أكثر من التداول ؟
    أو إنك تربح من التداول ومن الباك كاش
    إذا كنت تربح من التداول فأنت لا تحتاج إلى الكاش باك
    وإذا لم تكن تربح من التداول فأعتقد إن مصير الحساب الزوال ولن تصل إلى رأس مالك الي اودعته من خلال الكاش باك
    بالتوفيق للجميع
    ايه اللى انت بتقوله دة انا لسه مسجل فى الموقع من دقايق متخلنيش اندم طول عمرى مش بحب اتعامل ولا اتكلم مع الاشخاص المرضى اللى زيك ولا العرب مع كل احترامى ليهم لكن انت مثال سىء انت داخل تهاجمنى ليه اصلا ؟! مين قال انها لجان خيرية او بيت مال ؟ انا تخيلت ان الناس كلها حتكون عارفه يعنى ايه CASHBACK او REBATE متخيلتش ان فى ناس اصلا مش عارفه يعنى ايه وهى انواع بتتحسب من السبريد او الكوميشن وبتاخدها بمجرد غلق الصفقة سواء خاسرة او رابحة يعنى كلامك كمان غلط وقصه اللوت الكبير دة على حسب رأس مالك هو كبير ولا لا ؟ فمثلا اللوت ال standard بتاخد عليه دولار

والحمد لله بكسب من سنين وبتداول فى الفوركس من 9 سنين وايه الاسئلة دى عاوز تعرف انا عملت ايداع كام وكسبت كام ليه ؟ اعوذ بالله

وايه النصايح الغلط اللى بتقدمها دى مفيش متداول ناجح فى العالم مش بياخد على صفقاته كاش باك الا الجهله اللى زيك وايه علاقه مصير حسابى بالكاش باك وايه علاقة الكاش باك بانى بربح ولا لا ؟ ايه الجهل والقرف دة !!!!!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17