صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123
النتائج 31 إلى 34 من 34
    الصورة الرمزية Jodanadad
    Jodanadad غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ممكن اسال هو المتابعين محدش ورانا رسمة واحده ولا الموضوع مش مؤثر
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	توضيح2.png
المشاهدات:	23
الحجـــم:	84.5 كيلوبايت
الرقم:	478306
    طب ده شكل الشارت بتاعي
    ودية صفقات بيع عشان وصل للخط الأخضر ومكنش قادر يقطع الخط ده كذا ساعة وعمل قمة للبيع وبيعت من فوق الخط وعززت تحت الخط أرجو الأهتمام يا أخواني عشان اقدر افيدكم بجد أنا ايه اللي يخليني اعمل موضوع و ورشة انا كفاية عليا اطور الاستراتيجية وربنا بيرزق والحمد لله بس متعلتمش احب نفسي
    تقبلوا تحياتي

الصورة الرمزية Jodanadad

المؤشرات
    ا
    لموفنج افريدج الاعدادات اللي محدش عملها قبل كده عدد 3 موفنج افريدج (7) كلهم Liner weighted بس واحد High , Low , Close
    1 موفينج افريدج 21 liner weighted Close
    نيجي للبولنجر هنعملة 21 وبدل 2 هتبقي 1.618 ونخلية أسود ونتقل الخط درجة
    الزجزاج 21 , 7 , 3
    Fractals
    بالنسبة للموفنج افريدج فى الصعود الهاي مع الكلوز بيبقا قريبيين جدا مع بعض والعكس لما يهبط ولما يصعد السعر خارج الموفنجات الثلاثة السعر بيبقي صعوده سريع والتصحيح بعد الصعود او التذبذب بيتعرف بدخول السعر جوه الموفنجات والعكس أكيد فى الهبوط
    زي البولينجر باندر بلظبط بس الأعدادات الجديدة دي هتضيق الاحتملات بتاعت الصعود والهبوط وتستخدم البولنجات زي ما الكل عارف الخط العلوي مقاومة وفى حالات الصعود القوي بتستخدم كدعم للسعر وبنعرف ان السعر خلاص هيعكس مع اشارات الأستوب أكشن او شمعات الانعكاس ومع دخول السعر داخل البولنجر وداخل الموفنجات و كمان يأكد معانا ان السعر جه عند Trend line وتنح ودخل جوه البولنجر مع شمعات انعكاس مع الموفنجات واخير وليس اخرا ظهور الزجزاج مع اخر شمعه انعكاس والسعر مكسرش القمة او القاع ده وبكده عندك trend line العب معاه زي ما انت عايز عايز تاخد من اول القمة عايز تتأكد من الأنعكاس وتاخد من تحت الخط خد يا باشا اللي تقدر تشيلة و التزم بأدارة راس مال سليمة وحط على اخر قمة او قاع عمل شمعة انعكاس 300 بيب استوب لوز يعني الصفقة 0.01$ هتخسر معاك 3$ ده لو انت مطبقتش الأستراتيجية بحزافيرها
    ونصيحة مني ليكم Fractals لما بيظهر على فريم ال4 ساعات واليومي قوية بس الأسبوعي شمعة انعكاس مع زجزاج مع Fractals صدق انة ده خلاص عكس اتجاهه ومش هيوصل للقمة دية تاني
    والنصيحة التانية افهموا كويس اوي الهارمونيك واشكاله واحفظوها لان السعر بيمشي عليها واقله لما يتكون الضلع X,A,B هتلاقي نفسك عارف اتجاة السعر فين وهيمشي على اي ترند ومش شرط عندنا انة يكمل مشوارة يكفي اننا شايفين كل 30 نقطة او 50 او حتي اكتر امتي السعر هيعكس علينا قبل ما يكمل
    هذا وان كان من توفيق فمن الله عز وجل واخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين

الصورة الرمزية stopfx
    stopfx غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jodanadad مشاهدة المشاركة
    ممكن اسال هو المتابعين محدش ورانا رسمة واحده ولا الموضوع مش مؤثر
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	توضيح2.png
المشاهدات:	23
الحجـــم:	84.5 كيلوبايت
الرقم:	478306
    طب ده شكل الشارت بتاعي
    ودية صفقات بيع عشان وصل للخط الأخضر ومكنش قادر يقطع الخط ده كذا ساعة وعمل قمة للبيع وبيعت من فوق الخط وعززت تحت الخط أرجو الأهتمام يا أخواني عشان اقدر افيدكم بجد أنا ايه اللي يخليني اعمل موضوع و ورشة انا كفاية عليا اطور الاستراتيجية وربنا بيرزق والحمد لله بس متعلتمش احب نفسي
    تقبلوا تحياتي
    جاري الرسم يا غالي

الصورة الرمزية Jodanadad

أبتسامة أمل

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17