عدنا بعد الحظور لندوة رائعة من طرف شركة Activtrades وكان لي اشرف بالتعرف على الأستاذ حاتم العلمي محلل فني معتمد دوليا في الأسواق المالية
الملف المرفق 473858
Printable View
عدنا بعد الحظور لندوة رائعة من طرف شركة Activtrades وكان لي اشرف بالتعرف على الأستاذ حاتم العلمي محلل فني معتمد دوليا في الأسواق المالية
الملف المرفق 473858
نعم إغلاق البيع في كل المرة والبيع سيغلق إما سيكون ب 0 ربح او ستربح منه بعض النقاط او ستخسر منه 20 نقطة وايضا لازم تغلق البيع لانه في اي فرصة السعر سيقوم بالتصحيح او الصعود 20 نقطة او 25 نقطة ونحن يلزم عندها الخروج بتعادل لان الشراء المضاعف سيعطيك ربح يغطي الخسائر يعني انت في الاخير ستخرج متعادل بدون خسارة نهائيا وايضا كلما اغلقت صفقة بيع بخسارة قم بكتابة تلك الخسارة في ورقة او مكان ما بعدها عندما يصعد السعر ويعطيك تلك الخسارة التي خسرت من البيع تغلق الجميع على تعادل وتدخل مرة تانية وللإشارة لو دخلت مع الإتجاه لن تصادفك إنعكاسات كبيرة ابدا :) بتوفيق
اهلا بك اخى الفاضل
اولا لو انت السعر عكس عليك اكتر من 3 مرات اعرف ان داخل غلط
لانك لو داخل مع الاتجاه السعر مش هيعكس كتير
طيب فرضا لاسوا الظروف السعر عكس
المضاعفات 1 ثم 2 ثم 3 ثم 4 ثم 5 وطبعا بتغلق الصفقة المعاكسة مع فتح صفقة جديدة مضاعفة
لو حساب 500 انا ذكرت طريقة جيدة لادارة راس المال
انت بتقسم حسابك على 100 صفقة يطلعلك حجم الصفقة الواحد تخسر فيها قد ايه
وعلى اساسها تقدر حجم اللوت
لو رجعت الصفحات لوراء صفحتين ثلاثة
هتلاقى طريقة لادارة راس المال
اما لو 500 انصحك اللوت ب 10 سنت فى البداية
اهلا بك اخى الفاضل
السؤال الاول انا افضل بوكس 5 نقط لا الفرص هتكون افضل والانعكاس مش هيكون بنقط كتير لما ادخل فرص عكسية
السؤال الثانى حسب راس المال لو يسمح ممكن ادخل على زوجين بلاش اكتر من كدة
السؤال الثالث عشان كدة قلنا البوكس يبقى 5 عشان نقلل عدد النقاط عند الانعكاس
ادارة راس المال دى لو طبقت على اى طريقة صدقنى هتنجح لانها الاهم
الحمد لله إفتتاح السوق كان كما هو متوقع وكان هناك ربح زيادة كثير هاذه لعيونك يا احمد ولن نصل للمارجن مع الملعون هههه
الملف المرفق 473860