عايزني اقيم المستويات يعني ؟
الأفضل بقى تعمل موضوع و تضع فيه عدة شارتات لأزواج مختلفة
علشان نقدر نحكم كويس على المستويات و تفاعل الأزواج .
كمان يفضل أرفاق فريمات مختلفة إلا لو كانت المستويات مخصصة لفريم معين .
Printable View
اليست منطقة شراء يا صاحبي ؟
الملف المرفق 490386
الشراء كان من الأول و خلاص أصبح الشراء ضعيف حالياً .
الملف المرفق 490387
الدهب ولعبه الكبار والمافيا //// 1322.60 او 1315.60/////
القاع لقمه جديده 1374 الله اعلم
اي كسر لمنطقه 1315 نزول عنيف الى 1300 و 1296
الاحتمال الاول ممكن اكثر توقعه
طالما الين سجل تصحيح الى 107 من اخر قاع 104.65
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بفضل الله التوقع كان سليم والذهب صعد
الان مع تحديث للشارت
الملف المرفق 490610
التوقع شراء بأهداف 1365 / 1380
الهبوط تصحيحي لتوسيع رنج الحركه والشراء مع كل هبوط
تمام
توقع جميل و مبروك يا أخي .
انا متفق بردوا معاك في الشراء و شايف الشراء هايبقى فرصة كويسة
من منطقة الطلب على الأربع ساعات المتداخلة مع المنطقة اليومية ...
الملف المرفق 490616
ان شاء الله بالتوفيق وتكون صفقه ناجحه
لاكن لابد اننا ناخد بالنا من انديكس الدولار ونشوف وضعه ايه انا بحلله علي الاشيميكو واكيد حضرتك عارف العلاقه العكسيه بين الانديكس وحركه الذهب
الان السعر داخل السحابه اذن في تذبذب يتخلله تقاطع سلبي هابط للتنكن والكيجن
اذن عشان نقدر نشتري بقلب جامد لابد من كسر الانديكس لمستوي 1.9230 حتي ولو باغلاق شمعة ساعه
هتكون اشارة شراء قويه للذهب
بالتوفيق ان شاء الله
الملف المرفق 490642
بعيداً عن الإيشموكو فالسعر على الأندكس داخل على منطقة عرض و حسب أخر هبط منها
فمازالت المنطقة فعالة و وارد الهبوط منها و هي متوافة مع حركة الذهب و دة بيدعم الشراء على الذهب .
الملف المرفق 490649
ممتاذ اخي هيما حقا مناقشه هادفه ومفيده شكرا لك