صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 16 إلى 29 من 29
    الصورة الرمزية hema007
    hema007 غير متواجد حالياً متداول متميز / مشرف سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر555 مشاهدة المشاركة
    وأنا والله اتعامل مع نتلر منذ سنوات لكن هذا لا يعنى بأى حال أنه نزيه
    اعتقد فى السابق كان أفضل أما الآن فكثيرون يشكون منه وهذا تأكدت منه بنفسى بعد قراءة كل الاراء والتقييمات حتى فى صفحتهم على فيس بوك جرب بنفسك
    تمام كويس إنك حذرت , علشان الواحد ياخد باله و التحويل عليه يتم بمراحل على مبالغ بسيطة

و يتم التوزيع بين البنوك الإلكترونية فهذا سوف يكون أفضل حل .

أنا هابحث بردوا كويس في الموضوع دة و أشوف الحال أية و هل مازال هناك من يشتكي أم لا .

شكراً لك يا غالي
    توقيع العضو
    محلل فني محترف بأسواق المال
    خبرة أكثر من 7 سنوات , مختص بمدرسة العرض و الطلب / وايكوف / VSA

الصورة الرمزية نادر555
    نادر555 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema007 مشاهدة المشاركة
    تمام كويس إنك حذرت , علشان الواحد ياخد باله و التحويل عليه يتم بمراحل على مبالغ بسيطة

و يتم التوزيع بين البنوك الإلكترونية فهذا سوف يكون أفضل حل .

أنا هابحث بردوا كويس في الموضوع دة و أشوف الحال أية و هل مازال هناك من يشتكي أم لا .

شكراً لك يا غالي
    شكرا لك أيضاً يا غالى واتمنى اذا تعرف احد سحب على البنوك الالكترونية من wwm تعطيه رابط موضوعى او تسأله نفس السؤال لنعرف الحقيقة...تحياتى

الصورة الرمزية forexhercules
    forexhercules غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مين الواهم اللي بيقول علي نتللر و سكريل محترمين؟؟؟؟
    طب ارجع كده لسنة 2012 و 2011 و شوف كام حساب اتقفلو و الدعم أصلاً مش بيرد هما خلاص اتقفلو.
    مين أصلاً بيقول علي انجلترا محترمة في التعاملات المادية؟
    بالمناسبة مش هتفرق حتي لو كنت في أي بي. أنت كده كده مادام عربي تبقي ارهابي و الفلوس اللي معاك في سكريل و نتللر بتدعم الإرهاب.
    فاكر لما وقفو الدفع بالدولار وقالك فلوسك تاخدها بعملة تانية؟
    طبعاً ده للضغط علي مصر.
    متربطش حسابك في الفوركس بالبنكين دول بس و لازم يكون فيه برفكت أو ويب في الموضوع.
    توقيع العضو
    الفوركس يصلح فقط برافعة مالية بسيطة أقل من أو تساوي 1 :10

الصورة الرمزية الصنقور
    الصنقور غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

قرب اعلان wwm
    توقيع العضو
    الرزق على الله والهدى من الله فمن ماذا نخاف

الصورة الرمزية الصنقور
    الصنقور غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ماكان خلف الابواب سيظهر قريبا للعلن
    توقيع العضو
    الرزق على الله والهدى من الله فمن ماذا نخاف

الصورة الرمزية MOF
    MOF
    MOF غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا جاوبت حضرتك على الفيس بوك
    وهجاوب تاني هنا
    انا سحبت رصيدي بالكامل عن طريق بنك سكريل من الشركة ( لأنها كانت نفس طريقة الايداع سابقا )
    التحويل وصل في خلال ربع ساعه اعتقد
    بنك سكريل بنك محترم جدا ومفيش أي مشاكل في التعاملات المالية من خلاله وانا بتكلم عن تجارب شخصيه مش تجربه واحده فقط !!
    ومبالغ كبيره واعرف وسطاء الكترونيين بيتعاملو بآلاف الدولارت عليه

اما بخصوص المبلغ فانا بعد المشكله اللي حصلت وبعد استلام فلوسي انتظرت كام يوم والرصيد موجود بداخل حسابي في سكريل
    وقمت بعمل ايداع داخل شركه فوركس جديده وتم التحويل بكل سلاسه

انا بس عايز افهم حاجه بعد اذن حضرتك ، انت ليه متشكك في موضوع حرية استخدام الاموال بعد استلامها من الشركه على سكريل ؟؟
    ياريت توضيح لو سمحت حتى نستفيد جميعا
    مع العلم انه محصلش مشاكل معايا وزي ما قلتلك عملت ايداع في شركه جديده يعني استخدمت الرصيد بكل حريه

وشكرا
    توقيع العضو
    محمد فتحي - متداول حر

الصورة الرمزية نادر555

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOF مشاهدة المشاركة
    وهجاوب تاني هنا
    انا سحبت رصيدي بالكامل عن طريق بنك سكريل من الشركة ( لأنها كانت نفس طريقة الايداع سابقا )
    بنك سكريل بنك محترم جدا ومفيش أي مشاكل في التعاملات المالية من خلاله وانا بتكلم عن تجارب شخصيه مش تجربه واحده فقط !!

اما بخصوص المبلغ فانا بعد المشكله اللي حصلت وبعد استلام فلوسي انتظرت كام يوم والرصيد موجود بداخل حسابي في سكريل

انا بس عايز افهم حاجه بعد اذن حضرتك ، انت ليه متشكك في موضوع حرية استخدام الاموال بعد استلامها من الشركه على سكريل ؟؟
    مع العلم انه محصلش مشاكل معايا وزي ما قلتلك عملت ايداع في شركه جديده يعني استخدمت الرصيد بكل حريه

وشكرا
    تمام
    شكرا للاخ محمد قد اجبنى على فيس بوك بانه استخدم ماله بعد ان سحبه بدون مشاكل مما يجعلنى اعيد النظر فيما كنت أشك فيه لكن هذا لا يمنع انى عند بحثى عن نتلر وسكريل باللغة الانجليزية فى جوجل بدافع الفضول فوجئت بكمية مهولة من الشكاوى والتى لا اعلم مصير اموال اصحابها حتى الآن...

الصورة الرمزية نادر555

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexhercules مشاهدة المشاركة
    مين الواهم اللي بيقول علي نتللر و سكريل محترمين؟؟؟؟
    طب ارجع كده لسنة 2012 و 2011 و شوف كام حساب اتقفلو و الدعم أصلاً مش بيرد هما خلاص اتقفلو.
    مين أصلاً بيقول علي انجلترا محترمة في التعاملات المادية؟
    بالمناسبة مش هتفرق حتي لو كنت في أي بي. أنت كده كده مادام عربي تبقي ارهابي و الفلوس اللي معاك في سكريل و نتللر بتدعم الإرهاب.
    فاكر لما وقفو الدفع بالدولار وقالك فلوسك تاخدها بعملة تانية؟
    طبعاً ده للضغط علي مصر.
    متربطش حسابك في الفوركس بالبنكين دول بس و لازم يكون فيه برفكت أو ويب في الموضوع.
    بصراحة انا كما ذكرت من قبل وجدت عدد كبير من الشكاوى على هذه البنوك لكن لا اظن انها موجهة للعرب خصيصاً انا تعاملت مع نتلر لسنوات لكن فى مبالغ صغيرة لا تكاد تتجاوز 20 دولار للمعاملة الواحدة فلا استطيع ان احكم.... واعتقد والله اعلم ان التفسير لهذه المشاكل واحد من اثنين

1- اما هذه البنوك لديها اجراءات مشددة جداً لكى لا يتم اتهامها بغسيل اموال وقضايا كبرى كما حدث سابقاً مع بنك ليبرتى الذى تم اغلاقه.. وفى هذه الحالة سيكون هناك سوء تفاهم لعدد كبير من العملاء بسبب تعقيد الاجراءات

2- أن تكون هذه البنوك فعلاً نصابة وتستغل بعض الاجراءات او تخترع اى اسباب قانونية للاستيلاء على اموال العملاء وهذا يفسر كثير من الشكاوى ضدهم تتهمهم بالاستيلاء على مبالغ صغيرة مثل 500 او 1000 دولار..

هذا والله اعلم.

الصورة الرمزية نادر555

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصنقور مشاهدة المشاركة
    قرب اعلان wwm
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصنقور مشاهدة المشاركة
    ماكان خلف الابواب سيظهر قريبا للعلن
    ياريت توضح قصدك لنستفيد
    أى اعلان تقصد بالضبط؟

الصورة الرمزية MOF
    MOF
    MOF غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تمام
    شكرا للاخ محمد قد اجبنى على فيس بوك بانه استخدم ماله بعد ان سحبه بدون مشاكل مما يجعلنى اعيد النظر فيما كنت أشك فيه لكن هذا لا يمنع انى عند بحثى عن نتلر وسكريل باللغة الانجليزية فى جوجل بدافع الفضول فوجئت بكمية مهولة من الشكاوى والتى لا اعلم مصير اموال اصحابها حتى الآن...
    انا تحت امرك طالما في حاجه بعرفها
    موضوع الريفيوهات اللي بتشوفها على المواقع مش دليل على وجود مشاكل
    البنوك لها شروط وانت بتوافق عليها عند فتح الحساب
    وحين مخالفه الشروط تحدث المشاكل
    انا اسمع انه نتلر مثلا متشددين جدا في محاولة الدخول للحساب وسمعت انه عند حدوث خطئين او تلاته متكررين ممكن حسابك يتعمله هولد
    سكريل فيها طريقة حماية مزدوجه عن طريق تطبيق حماية من شركة جوجل بيديلك كود متجدد على موبايلك للدخول

انت لو بتتابع جروبات الفيس بوك بدون ما اذكر اسماء جروبات
    في انسان محترم جدا مشهور باسم التنين
    مرة كان منزل سكرين شوت من حسابه في نتلر بسم الله ما شاء الله مجموع المبالغ اللي بيتعامل فيها ضخمه فوق ال 300 الف دولار على ما اتذكر ( ربنا يباركله )
    وفي وسطاء الكترونيين بيتعاملو في مبالغ أضخم من كده بكتير على سكريل ونتلر

يعني اطمن

شكرا
    آخر تعديل بواسطة MOF ، 25-07-2017 الساعة 10:23 PM
    توقيع العضو
    محمد فتحي - متداول حر

الصورة الرمزية Ahmedz
    Ahmedz غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وهجاوب تاني هنا

وشكرا
    أستاذ محمد

شكرا للإيضاح والإفادة بما حدث معك بخصوص الأموال التي تم سحبها وحرية التصرف بها

الأخ العزيز نادر له كل الحق في الشك نظرا للوضع الحالي للشركة وتكتمها على مايحدث خلف الأبواب المغلقة ... حتى وكلاء الشركة ليس لديهم أي علم ما الذي يحدث ولماذا سحب على بنوك الكترونية فقط شيء يدعو للريبة حقيقة .... لهذا انا ألتمس كل العذر للاخ نادر ان يفكر بهذا الشكل وان تتولد لديه شكوك .

أخي محمد فتحي لماذا توقفت عن المشاركة أذكر لك مواضيع قوية .... هل هناك عودة قريبة ؟

شكرا لكم جميعا

الصورة الرمزية نادر555

انا تحت امرك طالما في حاجه بعرفها
    موضوع الريفيوهات اللي بتشوفها على المواقع مش دليل على وجود مشاكل
    البنوك لها شروط وانت بتوافق عليها عند فتح الحساب
    وحين مخالفه الشروط تحدث المشاكل
    انا اسمع انه نتلر مثلا متشددين جدا في محاولة الدخول للحساب وسمعت انه عند حدوث خطئين او تلاته متكررين ممكن حسابك يتعمله هولد
    سكريل فيها طريقة حماية مزدوجه عن طريق تطبيق حماية من شركة جوجل بيديلك كود متجدد على موبايلك للدخول

انت لو بتتابع جروبات الفيس بوك بدون ما اذكر اسماء جروبات
    في انسان محترم جدا مشهور باسم التنين
    مرة كان منزل سكرين شوت من حسابه في نتلر بسم الله ما شاء الله مجموع المبالغ اللي بيتعامل فيها ضخمه فوق ال 300 الف دولار على ما اتذكر ( ربنا يباركله )
    وفي وسطاء الكترونيين بيتعاملو في مبالغ أضخم من كده بكتير على سكريل ونتلر

يعني اطمن

شكرا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmedz مشاهدة المشاركة
    أستاذ محمد

شكرا للإيضاح والإفادة بما حدث معك بخصوص الأموال التي تم سحبها وحرية التصرف بها

الأخ العزيز نادر له كل الحق في الشك نظرا للوضع الحالي للشركة وتكتمها على مايحدث خلف الأبواب المغلقة ... حتى وكلاء الشركة ليس لديهم أي علم ما الذي يحدث ولماذا سحب على بنوك الكترونية فقط شيء يدعو للريبة حقيقة .... لهذا انا ألتمس كل العذر للاخ نادر ان يفكر بهذا الشكل وان تتولد لديه شكوك .

أخي محمد فتحي لماذا توقفت عن المشاركة أذكر لك مواضيع قوية .... هل هناك عودة قريبة ؟

شكرا لكم جميعا

شكراً اخوانى
    عموماً انا عايش بمبدأ اسمه (توقع كل شئ فى ساحة التعاملات المالية)
    لذلك فالشك واجب وحرص
    يعنى من كان يتوقع هذه الحركة من شركة wwm وغيرها من الشركات؟
    ومن كان يتوقع اغلاق بنك ليبرتى سابقاً والمودعين أتذكر انهم خسروا أموالهم وكانت بالالاف؟
    أنا شخصياً فوجئت بكمية التعليقات السلبية على البنوك بالذات نتلر وسكريل ولا اعلم السبب هو تعقيد الاجراءات وسوء تفاهم من العملاء ام أن النصب والاحتيال موجود فعلاً لديهم
    أنا لا اريد ان ازرع الشك فى نفوس الناس المتعاملين فى الأسواق والتعاملات المالية لكن أعود وأكرر الحرص واجب.

الصورة الرمزية hema007
    hema007 غير متواجد حالياً متداول متميز / مشرف سابق

شكراً اخوانى
    عموماً انا عايش بمبدأ اسمه (توقع كل شئ فى ساحة التعاملات المالية)
    لذلك فالشك واجب وحرص
    يعنى من كان يتوقع هذه الحركة من شركة wwm وغيرها من الشركات؟
    ومن كان يتوقع اغلاق بنك ليبرتى سابقاً والمودعين أتذكر انهم خسروا أموالهم وكانت بالالاف؟
    أنا شخصياً فوجئت بكمية التعليقات السلبية على البنوك بالذات نتلر وسكريل ولا اعلم السبب هو تعقيد الاجراءات وسوء تفاهم من العملاء ام أن النصب والاحتيال موجود فعلاً لديهم
    أنا لا اريد ان ازرع الشك فى نفوس الناس المتعاملين فى الأسواق والتعاملات المالية لكن أعود وأكرر الحرص واجب.
    بص طول عمرها البنوك الإلكترونية بيتم إستغلالها بطرق مباشرة مثل ليبرتي أو بطرق غير مباشرة

مثل بعض البنوك الحالية لعمليات غسيل الأموال و تمويل الأرهاب و غيرها من العمليات الغير شرعية

بطبيعي تجد بعض المعاملات بها صعوبات و تدقيق بطرق تجعلك تستشيط غضباً منها .

طالما البنوك ليست عليها أحكام قضائية أو غرامات كثيرة فالوضع يعتبر أمن نسبياً

و للإحتياط كلما تسحب مبلغ إجعله صغيراً و إسحبه في خلال وقت قصير ولا تحتفظ به

و قسم المبلغ على أكثر من بنك إن أردت الإحتفاظ بالأموال و هذه الطريقة جيدة جداً .

و بالتوفيق لك
    توقيع العضو
    محلل فني محترف بأسواق المال
    خبرة أكثر من 7 سنوات , مختص بمدرسة العرض و الطلب / وايكوف / VSA

الصورة الرمزية نادر555

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema007 مشاهدة المشاركة
    بص طول عمرها البنوك الإلكترونية بيتم إستغلالها بطرق مباشرة مثل ليبرتي أو بطرق غير مباشرة

مثل بعض البنوك الحالية لعمليات غسيل الأموال و تمويل الأرهاب و غيرها من العمليات الغير شرعية

بطبيعي تجد بعض المعاملات بها صعوبات و تدقيق بطرق تجعلك تستشيط غضباً منها .

طالما البنوك ليست عليها أحكام قضائية أو غرامات كثيرة فالوضع يعتبر أمن نسبياً

و للإحتياط كلما تسحب مبلغ إجعله صغيراً و إسحبه في خلال وقت قصير ولا تحتفظ به

و قسم المبلغ على أكثر من بنك إن أردت الإحتفاظ بالأموال و هذه الطريقة جيدة جداً .

و بالتوفيق لك
    بالتوفيق لك أيضاً لكن انا لا اتكلم عن نفسى اتكلم بشكل عام
    ما ذكرته صحيح ان البنوك يتم استغلالها لاشياء مشبوهة وغير قانونية لكن المضرور فى الحالتين هم المودعين أصحاب المبالغ الصغيرة الذين ليس لهم علاقة بأى شئ وأتذكر ان من خسروا اموالهم فى ليبرتى لم يستردوا شئ حتى الآن
    والمشكلة ليست فى تعقيد الاجراءات فقط بل رأيت كثير من التعليقات تقول ان حساباتهم لسبب ما تم اغلاقها نهائياً terminated
    والحل الأفضل كما قلت التنويع فى البنوك والشركات والتعامل فى مبالغ صغيرة لا شئ مضمون على الانترنت

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17