النتائج 1 إلى 2 من 2
    الصورة الرمزية Mahmoud.shatila
    Mahmoud.shatila غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

03 اسألة من منداول مبتدأ ، ارجو المساعدة :)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ؛
    لو سمحتوا كان عندي بعض الاستفسارات واتمنى انكم تساعدوني لو سمحتوا
    * انا قررت اتداول عبر الفوركس وحابب اعرف هل الموضوع ده حقيقي ولا مصب زي ما معظم الناس بتقول !؟
    * يا ريت لو حد يقولي على اسم شركة تكون محترمه وعن تجربة في امور السحب والايداع
    * ايه افضل طريقه للايداع ( التحويل البنكي ولا الكريديت كارد ) ولو كان الايداع بالكريديت كارد هل في اي مخاطر !؟
    * لو تم السحب عن طريق الكريديت كارد هل ممكن اخد المبلغ من البنك ولا لازم استخدمه في مشتريات او خلافه !؟
    * ايه احسن منصه الواحد ممكن يتداول من خلالها ( فترة تجربتي الحالية على الميتاتريدر 4 ) !؟
    انا عندي دراية بالسوق بحكم شغلي في شركة تداول ( اسهم شركات فقط ) بس دي اول تجربه ليا في التداول في الفوركس فاتمنى انكم تساعدوني.
    وشكرا جزيلا واسف على الإطالة.

الصورة الرمزية hema007
    hema007 غير متواجد حالياً متداول متميز / مشرف سابق

و عليكم السلام يا أخي .

تداول الفوركس حقيقي و ناس كتيرة بتكسب منه عادي أهم حاجة تكون عندك خبرة في التداول

و معاك طريقة جيدة للتداول و تتداول مع شركة جيدة .

الشركات الكويسة كتير و عندك شركات كويسة تحت رعاية الموقع هنا تقدر تختار منهم

و أنصحك طالما هاتكون أول تجربة تشوف شركة ذات إيداع قليل تحت رعاية الموقع و تشترك معاها و تجرب .

طرق الإيداع بتختلف من دولة لأخرى حسب ما شايف أنت من السعودية و الأيام الماضية كان في بعض

المشاكل من البنوك السعودية مع بعض الشركات , فحاول أن يكون الإيداع من بنك خارج السعودية

أو عن طريق البنوك الإلكترونية و ربط البنوك الإلكترونية بالبنك الأرضي و دة اللي الناس بدأت تتجه ليا بشكل كتير

في الفترة الأخيرة علشان مشاكل التحويل .

ممكن تستنى رد من أحد المقيمين في السعودية فهو هايكون أفضل و على دراية أكثر بهذه الأمور .

أفضل منصة حالياً ليك هاتكون الميتاتريدر 4 و المنصة دي ملايين من المتداولين في العالم بيستخدموها و هي جيدة جداً .

و إن شاء الله التجربة تكون جيدة ليك .

بالتوفيق
    توقيع العضو
    محلل فني محترف بأسواق المال
    خبرة أكثر من 7 سنوات , مختص بمدرسة العرض و الطلب / وايكوف / VSA

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17