النتائج 1 إلى 6 من 6
    الصورة الرمزية lounis19
    lounis19 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي ارجو من المختصين عكس هذا الاكسبيرت

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اما بعد عندي اكسبيرت فاشل ارجو عكس عمله وشكرا
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية just_be
    just_be غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ارجو من الاخوه ان يساعدوك ويكون عند حسن ظنك بس عندي استفسار بسيط تفتكر انه بكده هايبقي ناجح ؟

السؤال ده هايجنني لما قابلني اكسبيرت فاشل وعكسه والاتنين فاشلين السؤال ده محيرني جدا

تقبل مروري اخي الكريم انا متابع بصمت موضوعك لأن هذا الموضوع عموما الاكسبيرتات وعكسها مسبب لي حيره

الصورة الرمزية AlTair
    AlTair غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just_be مشاهدة المشاركة
    ارجو من الاخوه ان يساعدوك ويكون عند حسن ظنك بس عندي استفسار بسيط تفتكر انه بكده هايبقي ناجح ؟

السؤال ده هايجنني لما قابلني اكسبيرت فاشل وعكسه والاتنين فاشلين السؤال ده محيرني جدا

تقبل مروري اخي الكريم انا متابع بصمت موضوعك لأن هذا الموضوع عموما الاكسبيرتات وعكسها مسبب لي حيره

لا حيرة ولا حاجة أخى...الموضوع بسيط و لكن ليه ظوابط و قوانين لكى ينجح...مش أى إكسبيرت فاشل تعكسه يكسب...لازم تعمل دراسه وافيه الأول عن الإكسبيرت الفاشل و تعرف هو بيخسر ليه و إمتى و أنهى إعدادات التى تؤدى للخسارة و بناءاً على الدراسه دى نقدر نعرف إذا كان الإكسبيرت الفاشل اللى معاك هيكسب لو عكسناه ولا لا...عموماُ دعنى أوضح لك بعد أفكار إكسبيرتات لا يمكن عكسها أبداً لكى تربح و فى الحالتين تطلع خسران...لو عندك أى إكسبيرت شغال أربيتراج أو جريد أو مضعفات أو هيدج أو معتمد إعتماد كلى على سبريد صغير جداً لا ينفع عكسه و يخسر فى الحالتين و دى قاعده كده فى عكس الإكسبيرتات...لو الإكسبيرت اللى عندك الفاشل واحد من الحالات دى يبقى لا ينفع إنما لو حالة آخرى أرفعه هنا و أنا أساعدك و أعملك دراسه وافيه لكى نعكسه بطريقة صحيحه أخى.
    توقيع العضو
    If opportunity doesn't knock, build a door

الصورة الرمزية AlTair

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lounis19 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اما بعد عندي اكسبيرت فاشل ارجو عكس عمله وشكرا
    أما بالنسبه للأخ صاحب الموضوع إمهلنى بضع أيام لعمل دراسه وافيه عن الإكسبرت لنتأكد أولاً من كيفية شغله و أنه مش حاله من الحالات الخمسه اللى لا ينفع عكسها.. و بعد التأكد سوف أقوم بعدة إختبارات و كذا باك تيست للوصول لأحسن إعدادات خساره و سوف أوافيك بالرد قريباً إن شاء الله و لكن أعذرنى لو تأخرت علشان عيد الفطر و هكون مشغول شويه.. ده غير إن الدراسه دى بتأخد وقت بس هخلصها فى أسرع وقت ممكن إن شاء الله و أخبرك بنتيجة البحث..تحياتى لك و كل عام و أنتم بخير
    آخر تعديل بواسطة AlTair ، 17-07-2015 الساعة 05:15 AM
    توقيع العضو

الصورة الرمزية BRUFEN
    BRUFEN غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وأنتم بخير وصحة وسلامة يارب

بالنسبة للأخ الكريم صاحب الموضضوع فعلن كما تفضل أخونا الكريم الطير
    كلامة صحيح لابد يكون يكون الإكسبرت إما يخسر على مدار الشهور والسنة أو على أقل تقدير بأكثر الشهور
    وتكون عارف هو يخسر بأي وقت ويربح بأي وقت وإلا ماراح تستفيد منه أبداً .

من عدة سنوات وعدة مواضيع بمثل هذه الطريقة تم متابعتها ومحاولة إيجاد إكسبرت يخسر لعكس طريقته
    ولكن لم يحالفنا الحظ حتى الآن لإيجاد هذا الإكسبرت .

ولكن مع هذا لا مانع من المحاولة وأتمنى من الله لك التوفيق

الصورة الرمزية AlTair

أخى الفاضل جربت الإكسبيرت على الباك تيست و قراءت عن طريقة شغله أيضاً من موقع صاحب الإكسبيرت و يبدو من النوع الذى لا ينفع عكسه لأن أساس شغله معتمد على سبريد قليل جداً طوال الوقت و تريلنج ستوب قليل أيضاً و صعب تلقى الظروف دى فى الحقيقه و بالتالى أى مكاسب أو خسائر محققه معتمده بشكل كبير على السبريد و سرعة التنفيذ....على الباك تيست ترى أرباح مع الإعدادات الإفتراضيه و لكن فيه ناس كتير بتشتكى أنه خسران على الايف...فى رأيى الشخصى لا يستحق عناء أنك تعكسه...أرجو أن كون ساعدتك بقدر إستطاعتى...ودى و تقديرى
    توقيع العضو

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17