لا الف سلامه عليك ... بس كده بقى اهتم شويه بالموضوع على الاقل لمدة الاسبوعين دول والمواظبه على العلاج ... أنا عارف الموضوع صعب أنت تستغنى عن الجلوس على الكمبيوتر بس حاول تقلله الاسبوعين دول بس عشان صحتك ... وربنا الشافى يا كبير
Printable View
أخي معطي ,,, عندي استفسار ,,, هل اليوزي كان عند منطقة طلب لما كان حقق شروط الدخول ؟؟؟
أنا كان ليا أستفسار عشان عندى لبس فموضوع الدعوم والمقاومة والأرتداد من الموفنجات وكسر الموفنجات
الملف المرفق 439587
الشارت الى قمت برفعه ده شمعه الساعة 5 ألى معلم عليها .. وأنا شايفها انسايد بار مرتدة من موفنج 100 الازرق الثانى ... فدخلت بيع جاب الهدف الاول وضرب الاستوب للتانى
فعاوز افهم موضوع الدعم والمقاومة عشان متلخبط فيه .. وكمان خطأ دخولى الفرصه ده عشان الزملاء قالولى ده فرصه خاطئة؟
معلش طولت فالسؤال :asvc:
سلامتك يا معطي..اللهم اتم شفاك على خير
ايوة يامارو كان عند منطقة طلب
بس صراحة لو انا كنت موجود كنت حدخل الصفقة ده بيع لان شروطها قوية مع العدم الالتفات للمنطقة الا بشئ واحد فقط
وهو كان المفروض الخروج بالشمعة التالية مباشرة خروج مبكر بخسارة بسيطة وعدم انتظار ضرب الستوب مثل الشباب ما انتظرت
اما كدخول فهو دخول سليم وواضح ورائع.. الخروج هو الى كان خطأ في رأيي شوية
عامة حتتظبط كل ده لما نشرحه باذن الله
تمام يا احمد
هى شمعة انسايد بار بالفعل
ولكن بالفعل كما نوه الاخوة لا دخول لنا بها للاتي:-
عشان ابسطهالك على قد ما اقدر
الموفنجات هابطة
ولكن الانسايد مرتدة من الموفنج لاعلى اى الموفنجات اصبح حائط صد امام السعر مشقادر ينزل منه
اى ببساطة الارتداد والاختراق يجب ان يكون فى اتجاه الموفنجات ايضا
+ انا نبهت كذا مرة لو السعر كسر موفنج الثاني الازرق لاعلى نخلي بالنا هنا لا يفضل الدخول خلاص على الزوج
اللهم أمين يا رب ,,,
ؤبنا يسلمك يا شيخ ,,, و حاااضر ,,,
اللهم أمين بارك الله فيك أخي
تمام ,,, أنا نبهت عن منطقة الطلب و الاستوب خفت أقول للشباب أنهم يخرجو و ف يجي و يرجع يجيب الهدف يبقى على الخحاره بتنزل من الحاسوب ,,,