الفرنك لو اغلقت الشمعة الهابطة الحالية أسفل خط الموفينج الاحمر العلوي
حتبقى فرصة حلوة
لأنه اتجاه هابط وراح تكون شمعة ابتلاعية مخترقة الموفينج ومغلقة تحته
Printable View
الملف المرفق 436278 فؤصة على اليورو دولار
فرصة علي الاسترليني فرك لو خطا حد يصححلي
فرص اليوم الصحيحة اللي دخلتها
الكندي جابت الهدف الاول وفي انتظار الهدف التاني
والساحر جابت الهدف الاول وضربت استوب التاني عند الدخولالملف المرفق 436279الملف المرفق 436280
في صفقات تانية دخلتها طبعا لكن بطلع منها تاني لاني باكتشف انى دخلت غلط او مالتزمتش بالشروط والازواج اللي قالها ا معطي
وعلشان كده قررت اشتغل على الازواج اللي قال عليها بس مبدأيا
وهي اليورو والكيبل واليورو ين والمجنون
بالاضافة الى الكندي انا شايفة من تجربتي بيحترم الطريقة لحد ما
السلام عليكم
هل يوجد مؤشر للاستراتيجية
من احد الصفقات الخطأ الفرنك
دخلتعه بيع على شمعة بين بار تعزز الهبوط مرتده من موفينج بار
لكن مش عارف ليه ضرب استوب
ممكن يكون علشان كان اول مفتاح بعد افتراق الموفنجات
ممكن يكون علشان زي ا معطي مقال امس الزوج ده من يوم ازمة الفرنك مش بيحترم اي حاجة
ممكن يكون اختياري غلط
عموما انا مش شغال غير على الازواج المعتمده من منالملف المرفق 436281 ا معطي والكندي تحت الاختبار
فرصة اليورو دولار برده انا شاكك فيها لكن هسيبها ياستوب ياهدف
وسبب الشك هو
الشمعة الابتلاعية اللي ظلها كبير تكون ابتلاعية ضعيفة جدا فلا يفضل الدخول فيها أي انه لا دخول مع ابتلاعية بيعية ظلها تحت طويل لان ده بيدل ان البائعين مقدروش يسيطروا بقوة سيطروا بشمعة ضعيفة ولا دخول مع ابتلاعية شرائية ظلها فوق طويل لان ده بيدل ان المشترين مقدروش يسيطروا بقوة سيطروا بشمعة ضعيفة يعنى ( خلو بالكم من الملاحظة ده مهمة جداااااااااا جداااااااا اى شمعة مفتاح دخول خاصة الابتلاعية او البين بار ظلها الى فى اتجاهنا طويل لا يتم الدخول )
لكن اديني بتعلم من كل خطأ
وده ميزة الورشة والتدريب
بصراحة اول مرة اجرب حاجة بالشاكل ده ممتعة جدا جدا جدا
ربنا يجزاك خير يا استاذ احمد معطي
تنبيه ياشباب مفيش دخول من الشمعة اللي جاية زي ما قال ا معطي امس مفيش دخول بعد الساعة 5