صفحة 2359 من 2609 الأولىالأولى ... 135918592259230923492353235423552356235723582359236023612362236323642365236924092459 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 35,371 إلى 35,385 من 39130

الموضوع: طريقتي

الصورة الرمزية hassen2100
    hassen2100 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم و رحمة الله
    يا ريس انا دخلت للجروب على الفايسبوك , وجدتك منزل الصورة دي و انا بصدد اول دخول لي على الايف و كنت حفتح حساب مع شركة امانا كابيتال بعد سنة و نصف من التعلم و التدريب , صدمت باستاذي الذي علمني التداول ينصح بعدم دخول مجال الفوركس و عدم تحويل مبلغ لشركة وساطة و يلح على ذلك في التعاليق و انا بصدد تحويل مبلغ 1000 دولار

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	molllllllllllllllllll.jpg
المشاهدات:	194
الحجـــم:	24.4 كيلوبايت
الرقم:	445701

الصورة الرمزية aboaly17
    aboaly17 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassen2100 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم و رحمة الله
    يا ريس انا دخلت للجروب على الفايسبوك , وجدتك منزل الصورة دي و انا بصدد اول دخول لي على الايف و كنت حفتح حساب مع شركة امانا كابيتال بعد سنة و نصف من التعلم و التدريب , صدمت باستاذي الذي علمني التداول ينصح بعدم دخول مجال الفوركس و عدم تحويل مبلغ لشركة وساطة و يلح على ذلك في التعاليق و انا بصدد تحويل مبلغ 1000 دولار

لا اكيد الكلام مش صح

الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassen2100 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم و رحمة الله

عليكم السلام
    اخي الكريم حسن لا تستغرب فهذه هي الحقيقة وذلك ما انادي به دائما
    1- هذا المجال خطر جدا والاغلبية خسران .. فحتى لو معك اقوى استراتيجية فى العالم لا تكفي .. فالنفسية هى الاهم وهو شئ صعب اى شخص يسيطر عليه.. لذلك تجد الاغلبية خسران للاسف.. لذلك الى بيجي حتى ويسالني ادخل المجال ده اقوله لا احسن بلاش :D.. خاصة الفترة ده المجال اصبح سئ وملئ بالنصابين فاصبح شئ مقزز صراحة

2- ابتعدوا عن مديرين الحسابات ولا تعطي حسابك لاحد يديرهولك

3- افضل دائما عدم ضخ اموال مدام فى مسابقات.. ولو مصرين على التحويل يبقا بحوالي 10 % من مدخراتك وقتها على الاقل نفسيا لو خسرتهم لقدر الله ميأثرش عليك.. فوالله العظيم ان فى ناس بتتصل بيا بتقولي على مبالغ خسرتها رهيبة وبسببها اصبح عليهم ديون او مشاكل عائلية

4- لذلك انصحك جديا بالابتعاد عن هذا السوق ولو مصر يبقا متحولش فلوس لشركات وادخل مسابقات واكسب منهم حساب مجاني وقتها لو حتعرف تكسب يبقا حتعرف تكمل فى المجال

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::

طيب حتقولي وحتستغرب انت ليه بتشرح طريقتك فى العمل مدام شايف عدم دخول المجال افضل
    حقولك عشان احاول على قد ما اقدر الحق ناس من الوقوع فى فخ الشركات ومديرين الحسابات.. خاصة الناس الى رجلها دخلت فى المجال خلاص وتايهة ومشعارفة تعمل ايه
    واهو انت فرحتني وناس كتيرة بتيجي تسألني نفس سؤالك ان فى جروبي على الفيس انا حاطت cover الصورة الى انت ارفقتها وبفهمهم والحمد لله بلحقهم
    .فصراحة انا شايف وللامانة ان بعد الاستراتيجية ده ومشغرور بيها والله بس انا عارف امكانياتها كويس لو حد اشتغل بيها ولسة بيخسر نصيحة المجال ده مشجالك وابعد عنه احسن.. فطريقتي هى ملخص الفوركس وبدون غرور وذلك فى رايي الشخصي.. فهى استراتيجية مميزاتها كسبتها من مشاكل المتاجرين خلال 6 سنوات السابقة وهى

1- استراتيجية محددة بوقت محدد وليس طول اليوم
    2- استراتيجية محددة ازواج محددة منعا للتشتيت
    3- لها هدف وستوب واضح
    4- الهدف للستوب على الاقل 1:1
    5- استراتيجية لا تنظر للاخبار
    6- استراتيجية للدخول مع الترند والسلوك السعري
    7- استراتيجية بادوات بسيطة وغير معقدة

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::
    لذلك فاذا شخص لسة بيخسر بعد هذه الطريقة فتاكد ان وقتها المشكلة عندك بالنفسية وادارة راس المال وان المجال ليس مجالك فاخرج منه نهائيا افضلك وحافظوا على اموالكم وربنا يوفق الجميع
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboaly17 مشاهدة المشاركة
    لا اكيد الكلام مش صح
    لا صح يا ابو علي يا جماعة مستغربين ليه ده جروبي على الفيس فعلا ومعروف وفيه 5400 شخص
    وانا حاطت الصورة ده cover عشان حتى اى حد قبل ما يدخل يشوفها لان زهقت فى الجروب برغم دائما اقول ابعدوا عن مديرين الحسابات
    ارجع الاقي الناس راجعة تقول اتنصب علينا تقولهم ليه يقولك اصلي حاولت اتعلم وفشلت.. اقوله طيب بقالك قد ايه فى المجال ببتعلم اتفاجئ
    ان البعض يقولي بقالي شهور وهنا ده شخص متسرع نفسيا ولازم يفشل.. والاخر يقولي بقالي سنين.. وده خلاص الخوف سيطر عليه فلازم يسيب المجال
    طيب خلاص انت حاولت تتعلم وفشلت اخرج من المجال خالص المجال ده اصعب مجال فى الدنيا
    مجال بيعتمد اعتماد كلي على النفسية
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::
    عارفين جملة المصرية الى بتقول الجري نص الجدعنة
    اقولكم انا بقا ان في الفوركس لو لقيت نفسك ضعيف فيه فهنا الخروج من المجال بعتبره كل الجدعنة

توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Mo3Ty

نفسي افهم كل ما اقول لحد كدة بيستغربني ليه
    يعني انا اضحك عليكم .. مستحيل انا عمري ما حعمل كدة وليس لي هدف ان اضحك عليكم .. بالعكس اصلا الكل شايف المجال وبيكابر وبيعاند
    انا زى ما الناس القديمة عارفاني فى جروبي او فى المتداول العربي .. دائما احذر من المجال وخطورته خاصة للمبتدأين وللقدامي الذين لم يحققوا به شئ
    ده انا قولت كدة حتى فى فيديوهات ليا
    عامة حكررهالكم تاني ياشباب

اقولكم انا بقا ان في الفوركس لو لقيت نفسك ضعيف فيه برغم تعلمك فهنا الخروج من المجال بعتبره كل الجدعنة
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    تصبحوا على خير
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية hassen2100
    hassen2100 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تمام يا ريس كلامك من ذهب جزاك الله خير
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    نفسي افهم كل ما اقول لحد كدة بيستغربني ليه
    يعني انا اضحك عليكم .. مستحيل انا عمري ما حعمل كدة وليس لي هدف ان اضحك عليكم .. بالعكس اصلا الكل شايف المجال وبيكابر وبيعاند
    انا زى ما الناس القديمة عارفاني فى جروبي او فى المتداول العربي .. دائما احذر من المجال وخطورته خاصة للمبتدأين وللقدامي الذين لم يحققوا به شئ
    ده انا قولت كدة حتى فى فيديوهات ليا
    عامة حكررهالكم تاني ياشباب

اقولكم انا بقا ان في الفوركس لو لقيت نفسك ضعيف فيه برغم تعلمك فهنا الخروج من المجال بعتبره كل الجدعنة
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    تصبحوا على خير
    لا صح يا ابو علي يا جماعة مستغربين ليه ده جروبي على الفيس فعلا ومعروف وفيه 5400 شخص
    وانا حاطت الصورة ده cover عشان حتى اى حد قبل ما يدخل يشوفها لان زهقت فى الجروب برغم دائما اقول ابعدوا عن مديرين الحسابات
    ارجع الاقي الناس راجعة تقول اتنصب علينا تقولهم ليه يقولك اصلي حاولت اتعلم وفشلت.. اقوله طيب بقالك قد ايه فى المجال ببتعلم اتفاجئ
    ان البعض يقولي بقالي شهور وهنا ده شخص متسرع نفسيا ولازم يفشل.. والاخر يقولي بقالي سنين.. وده خلاص الخوف سيطر عليه فلازم يسيب المجال
    طيب خلاص انت حاولت تتعلم وفشلت اخرج من المجال خالص المجال ده اصعب مجال فى الدنيا
    مجال بيعتمد اعتماد كلي على النفسية
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::
    اقولكم انا بقا ان في الفوركس لو لقيت نفسك ضعيف فيه فهنا الخروج من المجال بعتبره كل الجدعنة

عليكم السلام
    اخي الكريم حسن لا تستغرب فهذه هي الحقيقة وذلك ما انادي به دائما
    1- هذا المجال خطر جدا والاغلبية خسران .. فحتى لو معك اقوى استراتيجية فى العالم لا تكفي .. فالنفسية هى الاهم وهو شئ صعب اى شخص يسيطر عليه.. لذلك تجد الاغلبية خسران للاسف.. لذلك الى بيجي حتى ويسالني ادخل المجال ده اقوله لا احسن بلاش :D.. خاصة الفترة ده المجال اصبح سئ وملئ بالنصابين فاصبح شئ مقزز صراحة

2- ابتعدوا عن مديرين الحسابات ولا تعطي حسابك لاحد يديرهولك

3- افضل دائما عدم ضخ اموال مدام فى مسابقات.. ولو مصرين على التحويل يبقا بحوالي 10 % من مدخراتك وقتها على الاقل نفسيا لو خسرتهم لقدر الله ميأثرش عليك.. فوالله العظيم ان فى ناس بتتصل بيا بتقولي على مبالغ خسرتها رهيبة وبسببها اصبح عليهم ديون او مشاكل عائلية

4- لذلك انصحك جديا بالابتعاد عن هذا السوق ولو مصر يبقا متحولش فلوس لشركات وادخل مسابقات واكسب منهم حساب مجاني وقتها لو حتعرف تكسب يبقا حتعرف تكمل فى المجال

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::

طيب حتقولي وحتستغرب انت ليه بتشرح طريقتك فى العمل مدام شايف عدم دخول المجال افضل
    حقولك عشان احاول على قد ما اقدر الحق ناس من الوقوع فى فخ الشركات ومديرين الحسابات.. خاصة الناس الى رجلها دخلت فى المجال خلاص وتايهة ومشعارفة تعمل ايه
    واهو انت فرحتني وناس كتيرة بتيجي تسألني نفس سؤالك ان فى جروبي على الفيس انا حاطت cover الصورة الى انت ارفقتها وبفهمهم والحمد لله بلحقهم
    .فصراحة انا شايف وللامانة ان بعد الاستراتيجية ده ومشغرور بيها والله بس انا عارف امكانياتها كويس لو حد اشتغل بيها ولسة بيخسر نصيحة المجال ده مشجالك وابعد عنه احسن.. فطريقتي هى ملخص الفوركس وبدون غرور وذلك فى رايي الشخصي.. فهى استراتيجية مميزاتها كسبتها من مشاكل المتاجرين خلال 6 سنوات السابقة وهى

1- استراتيجية محددة بوقت محدد وليس طول اليوم
    2- استراتيجية محددة ازواج محددة منعا للتشتيت
    3- لها هدف وستوب واضح
    4- الهدف للستوب على الاقل 1:1
    5- استراتيجية لا تنظر للاخبار
    6- استراتيجية للدخول مع الترند والسلوك السعري
    7- استراتيجية بادوات بسيطة وغير معقدة

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::
    لذلك فاذا شخص لسة بيخسر بعد هذه الطريقة فتاكد ان وقتها المشكلة عندك بالنفسية وادارة راس المال وان المجال ليس مجالك فاخرج منه نهائيا افضلك وحافظوا على اموالكم وربنا يوفق الجميع

الصورة الرمزية money_maker
    money_maker غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

أسعد الله صباحكم
    احتمال تكون فرص على الكيبل و احتمال اليورو واليورو.ين يعملو مصيدة ، القرار يتوقف على اغلاق الشمعة الحالية.

الصورة الرمزية dodo1122
    dodo1122 غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    صباح الخير عليكم جميعا
    اتمنى للجميع نهاية اسبوع موفقة وجمعة مباركة عليكم وعلينا وعلى الامة العربية جميعا
    اللهم بارك لنا فيما رزقتنا وارزقنا العفو والمغفرة وارحمنا يا ارحم الراحمين ( اللهم امين )
    آخر تعديل بواسطة dodo1122 ، 23-10-2015 الساعة 09:53 AM

الصورة الرمزية dodo1122

صباح الخير مانى بوكر
    هو انتا مازلت شغال بالمصيدة ؟

الصورة الرمزية bahaa20051
    bahaa20051 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

صباح الخير

الصورة الرمزية money_maker
    money_maker غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodo1122 مشاهدة المشاركة
    صباح الخير مانى بوكر
    هو انتا مازلت شغال بالمصيدة ؟
    صحيح ، ولكن كل شيء بيعتمد على البرايس اكشن اولاً واخيراً
    احياناً ابحث عن البرايس اكشن في فريمات اصغر او اكبر لدعم الاتجاه ، المهم نلاقي برايس اكشن يدعم الصفقة

الصورة الرمزية dodo1122

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bahaa20051 مشاهدة المشاركة
    صباح الخير
    صباح النور

الصورة الرمزية dodo1122

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة money_maker مشاهدة المشاركة
    صحيح ، ولكن كل شيء بيعتمد على البرايس اكشن اولاً واخيراً
    احياناً ابحث عن البرايس اكشن في فريمات اصغر او اكبر لدعم الاتجاه ، المهم نلاقي برايس اكشن يدعم الصفقة
    طيب قولى كده لو انتعاملت بالمصيدة ..... ايه شكل الشموع اللى بتدخل عليها
    لانى مازلت متلخبطة فيها

الصورة الرمزية troyman
    troyman غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

صباح الخير يا شباب اية رايكم فى الكيبل ؟؟؟

الصورة الرمزية bahaa20051
    bahaa20051 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تابعواااا الكيبل

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17