صفحة 1616 من 2609 الأولىالأولى ... 616111615161566160616101611161216131614161516161617161816191620162116221626166617162116 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 24,226 إلى 24,240 من 39130

الموضوع: طريقتي

الصورة الرمزية abo-saif
    abo-saif غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alrashedy مشاهدة المشاركة
    شكرا استاذ معطى ولكن ماهو النيو زين
    NZD JPY

الصورة الرمزية Abo-Abed-Elrahman
    Abo-Abed-Elrahman غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة
    تصدق وتأمن بايه يا الراشدي
    انا نسيت ان شمعة 12 قفلت
    ده الى كنت لسة بقولكم عليه وحتى حصل معايا امبارح..
    وحتى اعتقد من تركيزنا كلنا فى مشاركة تطوير ناجي اعتقد نسينا شمعة 12 .. وشخصيا روحت اعمل باك تيست ونسيت الاغلاق
    عامة ياشباب تقرير 12
    لا يوجد فرص على ازواجنا الرئيسية لسة مازال معنا فقط يورو الهدف الثاني من امس

+++++++++++++++++++++++++

يوجد فرصة على النيوزين 2 بين بار مرتدة من 150+ الازرق الاول
    معتمدة معنا الان توكلت على الله ودخلتها وستوبها فقط 20 نقطة لاننا داخلين كدة من موفنج 150
    فمفيش منها قلق للدرجة والله المستعان

هذه ليست توصية وكل شخص مسؤل عن حسابه
    واذا لم يتفق تحليلي مع تحليلك فلا تدخل
    والله يا استاذ بعد تكرار نفس الموقف اقولك كان الله فى عونك بجد واعتزر لك بشدة انى مكنتش واخد بالى خالص من الحتة دى وانت على راسى من فوق والله واعتزر مرة اخرى
    توقيع العضو
    سيدى وحبيبى يا رسول الله سعادتى فى النظر اليك * وبهجتى فى الجلوس بين يديك * وعزتى فى الانس بك * يا أنيس الانسين ومحب المحبين

الصورة الرمزية SHIF FX
    SHIF FX غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

2 بين بار مرتدة صعود نشترى

الصورة الرمزية alrashedy
    alrashedy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بارك الله فيك استاذ معطى والاخوه الكرام فعلا الورشه مفيده جدا للنفسيه وجامحه فعلا للطمع فشتان بين تفكيرى الان وتفكيرى من اسبوع سابق دخلت عقد الاسبوع السابق النقطه 100$ واليوم انا ابحث عن شركه بونص بدون ايداع او اتعامل ديمو وعلى اعلى تقدير عقود صغيره بستوب لوس لايتعدى الدولارين او الثلاثه وهذا فى حد ذاته انجاز كبير بالنسبه لى قبل الخول فى التداول المنتظم منخفض المخاطره

الصورة الرمزية ahmed zidan
    ahmed zidan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed zidan مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    تحية طيبة للاخوة المشاركين والمتابعين للموضوع ولاخى معطى جزاة الله خير على تعاونة
    انا عندى نقطة كنت حابب استفسر عنها وانافشها لانى لاحظت ان محدش اكلم عنها او حاول يستفسر منها وانا هذكرها اقتباس من كلام معطى

**عند ضرب الهدف الاول اقوم بتقريب الستوب لنقطة الدخول .. وبذلك اكون ضمنت اول ربح وهو حوالي 50نقطة.
    هنا نفترض انى مقسم صفقى على عقدين يعنى النقطة ب 50 سنت لكل عقد لو ان حسابى 1000$ مثلا وبحسبة بسيطة
    **وانتظرالهدف الثاني لو تم ضربه فالحمد لله خرجت ب 200نقطة.. مضربش فمشمشكلة خارج كسبانايضا ب 50نقطة
    هنا تم تحقيق هدف العقد الاول اللى قيمتة 50 سنت وكان الهدف 50 نقطة والعقد التانى خرجت على الدخول اى بدون ربح او خسارة ولحد هنا تمام جدا
    **وعادة على الاقل فى الشهر الواحد الهدف الثاني بيضرب 3مرات اى ضمنت 600نقطة+ كام اوردر ب 50نقطة حتلاقي مكسب حوالي 800 نقطة على زوج واحد.. لو اضرب 4ستوبات ب 300نقطة ستجد نفسك كسبان 500نقطة على زوج واحد
    لو الهدف التانى ضرب 3 مرات يعنى ضمنت 600 نقطة +اوردرات 50 نقطة هيكون حوالى 800 نقطة (قيمة النقطة 50سنت ) اتحققوا من صفقاتى اللى بقسم العقد فيها 50 سنت و 50 سنت يعنى تقريبا 400 نقطة بعقد 1 $
    طيب النقطة اللى انا اقصد لو افترضنا ان كما ذكر ضرب خلال الشهر 4 ستوبات ب 75 نقطة للصفقة (الصفقة الواحدة مقسمة الى عقدين والعقد الواحد 50 سنت ) والعقدين قيمتهم 1$ ببساطة (75*4*1$) = 300$ خسارة لصفقاتى بينما انا كسبت 800نقطة *50سنت يعنى 400 نقطة اى 400 $ اذا هنا صافى ربحى 100 نقطة يعنى 100 دولار وليس 500 نقطة

اللى اقصدة
    اننا لو افترضنا اننا دخلنا صفقة هدفها 50 نقطة وستوبها 75 ثم قسمنا الصفقة على نصفين وحسبنا ان الصفقة حققت هدف 50 نقطة على نصف العقد والاخر خرجنا عالدخول كدا يعتبر حققنا 25 نقطة فقط او اننا نعتبر لو ان الصفقة ككل ضربت ستوب فهنا هيكون 75 نقطة فى العقدين يعنى 150 نقطة ستوب
    دى النقطة اللى كنت حابب اناقشها وهى خاصة بادارة راس المال وادارة الصفقة ومرة تانية تحياتى للجميع وبجد اقوى ورشة وان شاء الله هكون مشارك الفترة الجاية

انا كتبت المشاركة دى الصبح وماشاء الله بسبب كثرة المشاركات فات عليها 10 صفحات واعتقد ان اخى معطى لم يراها بسبب كثر المشاركات فانا بنشرها تانى علشان اعرف وجهة نظرة فى كلامى ربنا اكون على صواب او على خطا وشكرا للجميع

الصورة الرمزية SHIF FX

2 بين بار مرتدة صعود نشترى النيوز ين

الصورة الرمزية alrashedy
    alrashedy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed zidan مشاهدة المشاركة
    انا كتبت المشاركة دى الصبح وماشاء الله بسبب كثرة المشاركات فات عليها 10 صفحات واعتقد ان اخى معطى لم يراها بسبب كثر المشاركات فانا بنشرها تانى علشان اعرف وجهة نظرة فى كلامى ربنا اكون على صواب او على خطا وشكرا للجميع
    لو حضرتك عملت صفقتين بنصف اللوت معنى كده ان الربح 25 نقطه النصف وايضا الاستوب 37 نقطه فقط وليس 75 نقطه

الصورة الرمزية SHIF FX

محدش عايز يأكد لنا انيوز ين شررا

الصورة الرمزية ahmed zidan
    ahmed zidan غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alrashedy مشاهدة المشاركة
    لو حضرتك عملت صفقتين بنصف اللوت معنى كده ان الربح 25 نقطه النصف وايضا الاستوب 37 نقطه فقط وليس 75 نقطه
    طب ازاى 37 نقطة .. المفروض انى داخل من نفس النقطة للعقدين والاستوب 75 نقطة لكليهما فلو ضربوا الاستوب هيكون الاتنين خسروا 75 نقطة فازاى 37

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ksaa مشاهدة المشاركة
    اتوقع هذا شكل الفراشه انا دخلت الصفقه والى الهدف بعون الله
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

هو مشفراشة لان يجب على الفراشة يكون جسمها كبير
    بس هى فرصة حلوة وبستوب صغير

دا نموذج الفراشة صورة ليه من ملخص اخونا محمد الشامى اتفضل اخى
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	نموذج الفراشة.jpg
المشاهدات:	21
الحجـــم:	90.6 كيلوبايت
الرقم:	441724
    توقيع العضو
    سيدى وحبيبى يا رسول الله سعادتى فى النظر اليك * وبهجتى فى الجلوس بين يديك * وعزتى فى الانس بك * يا أنيس الانسين ومحب المحبين

الصورة الرمزية hiitness
    hiitness غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHIF FX مشاهدة المشاركة
    يا أخي هي فرصة شراء حلوة بستوب لوس صغير لأنها مرتدة من موفينج 150 تحتاج للمغامرة
    هذه ليست توصية
    تقبل مروري
    توقيع العضو
    الكيبل : GBPUSD-القطر : EURJPY-المجنون : GBPJPY-اليوزي : EURNZD-البوزي : GBPNZD-اليورو : EURUSD

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHIF FX مشاهدة المشاركة
    ايوة دخلناه شراء اخى والاستاذ احمد نزل الفرصة فى التقرير
    توقيع العضو

الصورة الرمزية SHIF FX

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hiitness مشاهدة المشاركة
    يا أخي هي فرصة شراء حلوة بستوب لوس صغير لأنها مرتدة من موفينج 150 تحتاج للمغامرة
    هذه ليست توصية
    تقبل مروري
    اشكرك

الصورة الرمزية se7en_mo
    se7en_mo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم يا شباب
    أنا رجعت تانى
    ملاحظ حاجه بقالى فتره وبدأت مشاكلها تظهر اليومين اللى فاتوا
    كلنا و أنا أولكم على فكره عاوزين نكسب بسرعه و نعمل صفقات كتيره عشان نكسب كتير و ده اللى مخلى الورشه اليومين اللى فاتوا فى حاله من _ أسمحولى _ أسميها لغبطه و كلام كتير ... صدقونى و عن تجربه البحث بإستمرار و إنك عاوز تاخد كل صفقه إذا كانت طالعه ولا نازله فى الإتجاه أو عكسه ده بيتعب الأعصاب جدا و بيبقى ضغط رهيب علينا و على جهازنا العصبي و فوق ده كله متابعة الورشه و مشاركات الأعضاء و الردود و التوصيات و كل ده كتير أوى
    أرجو من الشباب و انا اولكم نهدى شويه و نركز فى الإسترتيجيه القويه جدا بتاعتنا " أسمحلى يا معطى اقول إنها بتاعتنا " و إن شاء الله خيرها جاى بس ندى نفسنا الوقت و فى نفس الوقت نكون مرتاحين و مبسوطين من غير ضغط
    أنا عن نفسي مش بدخل كل الصفقات على اللايف .. أنا بكتفى بفرصتين ناجحين فى اليوم .. تقريبا بمجموع 40 إلى 50 نقطه فى اليوم و الحمد لله على كده و لما بخلصهم بقفل اللايف و أفتح ديمو و أكمل باقى اليوم عليه .. طبعا ساعات السوق بيعكس معايا و أقعد طول اليوم بحاول أظبط صفقاتى و الحمد لله ربنا بيكرمنى و بتظبط ... و لو لا قدر الله ماظبطتش فانا لسه فى السوق و بعوض اللى راح و ربنا برده بيكرم ...
    اللى عاوز أوصله ليكم إنه لازم نهدى أعصابنا شويه ... أما بالنسبه لتطوير الإستراتيجيه فإقتراح معطى ممتاز إنه نخلى الكلام فى ده يومين الأجازه عشان مايحصلش لغبطه و تشتيت و كمان عشان الضغط اللى على معطى .. ماتنسوش يا جماعه الراجل كتر خيره بيتابع صفقاته و الورشه و فوق ده كله كمان بيتابع الشباب و بيحاول يرد عليهم فرد فرد و الكلام ده الناس عارفينه بالذات اللى فى الورشه من أولها زى حالاتى و هو عمره ما إتأخر عن حد بس الوضع دلوقتى مختلف لأن فى أعضاء جديده و لسه بتبدأ و عاوزه تفهم فبراحه عليه شويتين تلاته أربعه ...

خلاصة الكلام و اللى عاوز أقوله " بالرااااااااااااااااحه " على نفسكم و على معطى و الرزق أولا و أخيرا بإيد ربنا و ربنا لو كاتبهولنا هيديهولنا مش لازم إحنا بقه ناخده بالعافيه و كمان مش لازم تبقى مليونير فى أسبوع .. لو بققيت مليونير فى 3 سنين فده شئ عبقرى

و شكرا يا شباب
    آخر تعديل بواسطة se7en_mo ، 18-08-2015 الساعة 02:16 PM

الصورة الرمزية SHIF FX

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo-Abed-Elrahman مشاهدة المشاركة
    ايوة دخلناه شراء اخى والاستاذ احمد نزل الفرصة فى التقرير
    شكرا على اهتمامكم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17