صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 36

الموضوع: مؤشر هام جدا

الصورة الرمزية aljadani
    aljadani غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة geopt مشاهدة المشاركة
    طيب ياريت اخي SIMOS تقولنا هو ظهر ع الشارت ازاي عشان نشرح المؤشر ونستفيد منه ؟ولا حضرتك وضعته ف فولدر غير MQL4/INDICATORD؟ونا ان شاء الله بنزل المعادلات اليوم
    رفــــــع

الصورة الرمزية geopt
    geopt غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طب ليه محدش عاوز يفيدنا ويقول المؤشر ظهر ع الشارت ازاي او ايه عيوب المؤشر اللي مخليه مش بيظهر ؟

وعاوزيني انزل المعادلات طب انزلها ليه والشارت مش بيظهر اصلا!!!!!!!!!!!

الصورة الرمزية recooo
    recooo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

الموشر قمت بتعديلة وبقى يشتغل كويس قبل رفع الموشر بعد تعديلة
    عايزك ترفعmanual للموشر او شرح للمدخلات وشرح معدلاتة لو تعرفها حتى يستفيد الجميع
    وبعد اذنك عايز مصدر الملف (يعنى جبتة منين) وفى ملفات تانية عندك زي كدا كبيرة الحجم
    ومعلش للاطالة اصل الموشر حجمة كبير جدا وشكلة مفيد وانا مش فاهم منة حاجة
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	try indi.jpg
المشاهدات:	195
الحجـــم:	56.5 كيلوبايت
الرقم:	398831

الصورة الرمزية SIMOS
    SIMOS غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طب ليه محدش عاوز يفيدنا ويقول المؤشر ظهر ع الشارت ازاي او ايه عيوب المؤشر اللي مخليه مش بيظهر ؟

وعاوزيني انزل المعادلات طب انزلها ليه والشارت مش بيظهر اصلا!!!!!!!!!!!
    اخي الفاضل
    حضرتك بتقول ان المؤشر فكرتة جامدة وعندك معادلاتة!! ..هذا شئ جميل
    معني كدة حضرتك ..عارف المؤشر.. وعارف كيف يعمل
    طلبنا منك اكثر من مرة!! تشرح فكرةعمل المؤشر... ولم تستجب !! وحاليا تشترط اولا ظهور المؤشر علي الشارت
    حضرتك طالب مساعدة الاعضاء ...وفي نفس الوقت انت لاتساعد احد !!!!!!!!
    ربنا يوفقك

الصورة الرمزية SIMOS

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة recooo مشاهدة المشاركة
    الموشر قمت بتعديلة وبقى يشتغل كويس قبل رفع الموشر بعد تعديلة
    عايزك ترفعmanual للموشر او شرح للمدخلات وشرح معدلاتة لو تعرفها حتى يستفيد الجميع
    وبعد اذنك عايز مصدر الملف (يعنى جبتة منين) وفى ملفات تانية عندك زي كدا كبيرة الحجم
    ومعلش للاطالة اصل الموشر حجمة كبير جدا وشكلة مفيد وانا مش فاهم منة حاجة
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	try indi.jpg
المشاهدات:	195
الحجـــم:	56.5 كيلوبايت
الرقم:	398831
    المؤشر حجمة عادي حوالي 715 كيلوبايت !!!
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.jpg‏  

الصورة الرمزية recooo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SIMOS مشاهدة المشاركة
    المؤشر حجمة عادي حوالي 715 كيلوبايت !!!
    لا على فكرة هوا حجمة كبير جدا لما قلت كدا كنتش اقصد ال 715 كيلوبايت انا بقارن حجمة بحجم الموشرات الاخرى

انا اكبر موشر حجما شفتة فى حياتى كان تقريبا 60 كيلو

انظر للصورة الموشر تقريبا 26 الف سطر برمجى !!!!
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ham 2.jpg‏  

الصورة الرمزية SIMOS

لا على فكرة هوا حجمة كبير جدا لما قلت كدا كنتش اقصد ال 715 كيلوبايت انا بقارن حجمة بحجم الموشرات الاخرى

انا اكبر موشر حجما شفتة فى حياتى كان تقريبا 60 كيلو

انظر للصورة الموشر تقريبا 26 الف سطر برمجى !!!!
    صحيح ....مؤشر دسم ... واعتقد راح يطلع في النهاية من مؤشرات توقع السعر
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.png‏  

الصورة الرمزية geopt

بسم الله اولا المؤشر فكرته تعتمد ع اثبات هندسي لقوانين السرعه الميكانيه التي تحدد مكان تسارع الخطوط المستقيمه او عن امكانيه رسم الخط المستقيم كاملا او جزء من اي شكل هندسي فهو يتكون من 8 خطوط كل منهم موفيج الا الاول فهو يعتمد علي رسم شكل هنسي اي كان منحني او مستقيم اعتمادا ع النقطتين التي تسبقها ويقوم بالرسم النقطه الثالثه interpolation
    فيمكن استخدام المؤشر كموفينج قوي جدا للسعر وكذلك يكم استدام الخط الاول كمستنتج للنقاط قوي جدا
    وعن معادلات اثبات المؤشر هنسيا فساسردها للتوضيح

إذا كانت قيمة X1 الرسم البياني (تفترض يختلف من ناقص إلى زائد X1 X1)، وأشر X5 مع الإحداثيات (0، 0)، ومتوسط ​​خط النقطة الأخيرة، وقيمة الإرادة X2 عن طريق حساب متوسط ​​درجة الأولى أو المباشر (ذراع أرخميدس - فقدان في الفوز بعد في القوة ) والحصول على قيمة X3 عن طريق حساب متوسط ​​القوة الثانية أو القطع المكافئ مربع. يمكنك أن ترى أن القطع المكافئ توفر قدرا أكبر من نعومة خط متوسط. مع درجة متزايدة من نعومة والكتف زيادات طول. من وجهة نظر الميكانيكا، وX1 قيمة التغيير عن طريق حساب متوسط ​​الطاقة المرتبطة مع تغيير السرعة الأولى، وعن طريق حساب متوسط ​​القوة الثانية مع تغيير التسارع. نتيجة لحساب متوسط ​​النقاط N الماضي ترتبط المناظرة المعادلة.
    مبدأ الخطية

فمن المعروف أن الحد الأدنى بحاجة نقطتين لرسم خط مستقيم، ثلاث نقاط لقضاء القطع المكافئ من الدرجة الثانية، وأربعة مكعب الخ أو X4 X5 وفي الاستيفاء من الدرجة الأولى، وX4، X5 و X6 في الاستيفاء من الدرجة الثانية. كان نقطة محرف لتشكيل خط حاجة سلس إلى حد ما إما درجة أو الكتف الاستيفاء أقل من درجة المتوسط ​​أو الكتف. عندما تحمل على حد سواء الحصول X1 القيمة الأولية. (يعمل المؤشر على نقطة افتتاح شريط الماضي)

التقدم الحسابي المباشر هو الحصول على النقطة الثالثة بعد أول اثنين:

V3 = (V2-V1) + V2 = 2 * U2 - U1 - المعادلة العائد من الدرجة الأولى للحصول على نقاط متساوية البعد. (وبالمثل، بعد تخفيض معاملات معادلة لاغرانج)

مبدأ الاستيفاء المثلثية.

استخدام الصيغة زاوية مزدوجة شرط: الخطيئة 2A = 2 * COS على الخطيئة * أ. ممكن هندسيا لإثبات صلاحيتها على النحو التالي: الخطيئة 2A = 2 * COS ل* الخطيئة أ - 0
    وعلى التوالي: الخطيئة 3A = 2 * كوس خطيئة 2A * - الخطيئة والخ حيث COS أ - جيب تمام الخطوة زاوية واحدة، والخطيئة الأساس المقابلة الرسم البياني القيمة. ثم المعادلة العائد من الدرجة الأولى لsinusoydy ينظر حوله صفر: V3 = 2 * COS ل* U2 - U1. رؤية القياس الكامل مع معادلة خط مستقيم. في مؤشر التحول من المعادلات المثلثية الخطية لضمان فترة التعيين يساوي الوحدة. كوس 360 هو 1، ثم تتحول إلى المعادلة الخطية.
    المؤشرات الممكنة

إذا كان ( LIN_2_NAPR == -1)
    {
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 100 ) إذا كان ( LIN_2_STEP == 200 ) إذا كان ( LIN_2_STEP == 300 )
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 400 ) من خط ممهدة يبحث المحوري FOUR sinusoyd
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 500 ) من خط ممهدة يبحث المحوري FIVE sinusoyd

إذا كان ( LIN_2_STEP == 1 ) المتوسطات المقابلة درجة.
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 2 ) إذا كان ( LIN_2_STEP == 3 ) إذا كان ( LIN_2_STEP == 4 ) إذا كان ( LIN_2_STEP == 5 ) إذا كان ( LIN_2_STEP == 6 ) إذا كان ( LIN_2_STEP == 7 ) إذا ( LIN_2_STEP == 8 ) إذا ( LIN_2_STEP == 9 )

إذا كان ( LIN_2_STEP == 10 ) متوسطات درجة المقابلة. الرصد ل أقصى درجة المعادلات الخطية في 4 درجة عالية من خط غير مستقرة الخطي (اذهب إلى السعة خلع الملابس ) .

إذا كان ( LIN_2_NAPR == 1 )
    {
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 1001) تصور نفسك في التفكير في احتمال مؤشرا استنادا إلى الوضع ، ومدى فترات معينة ( الرقم الأخير ) .
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 1002 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1003 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1004 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1005 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1006 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1007 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1008 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1009 ) إذا ( LIN_2_STEP == 1010 )
    / / ------------------------------------------------ ------------------------------
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 1 ) يحرف المعادلة المقابلة درجة
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 100 ) يحرف المعادلة المقابلة درجة ( الرقم الأول ) وتبحث عن أعلى sinusoydy المحوري. راحة عن طريق القياس. 10 000
    / / ------------------------------------------------ ------------------------------
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 2 ) a2_Buffer [ ط ] = O ؛
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 200 ) a2_Buffer [ ط ] = ( (M + P ) / 2 -O * LIN_2_COS_1 ) / (1- LIN_2_COS_1 ) ؛
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 3 ) a2_Buffer [ ط ] = O ؛
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 300 ) a2_Buffer [ ط ] = ( (M + P ) / 2 -O * LIN_2_COS_1 ) / (1- LIN_2_COS_1 ) ؛
    إذا كان ( LIN_2_STEP == 4 ) a2_Buffer [ ط ] = O ؛

إذا كان ( LIN_2_STEP == 400 ) a2_Buffer [ ط ] = ( (M + P ) / 2 -O * LIN_2_COS_1 ) / (1- LIN_2_COS_1 ) ؛

الصورة الرمزية geopt

طيب دلوقتي صوره الاثبات مش راضيه تترفع حالا معرفش من النت عندي ولا من الموقع لانه بيقول ليس لدي صلاحيات مع اني رفعت قبل كده
    ع العموم اول مهعرف ارفعها هرفع الصوره ان شاء الله وكده متهيالي انا عملت وقلت اللي انا اعرفه عن المؤشر فياريت الاخوه الافاضل يعرفونا هو ليه مش بيظهر ع الشارت

الصورة الرمزية SIMOS

طيب دلوقتي صوره الاثبات مش راضيه تترفع حالا معرفش من النت عندي ولا من الموقع لانه بيقول ليس لدي صلاحيات مع اني رفعت قبل كده
    ع العموم اول مهعرف ارفعها هرفع الصوره ان شاء الله وكده متهيالي انا عملت وقلت اللي انا اعرفه عن المؤشر فياريت الاخوه الافاضل يعرفونا هو ليه مش بيظهر ع الشارت
    الاخ الفاضلgeopt
    بكدة انت فعلا انسان ممتاز عملت اللي عليك وزيادة ..ولو ان الموضوع كلة معادلات رياضية
    لكن هذا هو المطلوب شرح المؤشر ..لك تحياتي
    اما بخصوص المؤشر ...المؤشر الذي ارفقتة حضرتك كان منتهي الصلاحية 2012 ...وتم تعديل التاريخ
    مرفق لحضرتك المؤشر وبالتوفيق
    يبدو فعلا هناك مشكلة في رفع الملفات

الصورة الرمزية SIMOS

والله بحاول ارفع الملف ..المنتدي فية مشكلة

الصورة الرمزية SIMOS

نعمل كمان محاولة
    مع الاسف في مشكلة

الصورة الرمزية recooo

شكرا على شرحك ولى طلب بعد اذنك مصدر الموشر وهل عندك موشرات تانية احجام كبيرة اوافكار مختلفة

وزى مقال الاستاذ SIMOS المشكلة كانت فى انتهاء مدتة الزمنية تم تعديل الملف وحذف دالة الزمن مرفق لك الكود بصيغة mq4 داخل الملف المضغوط تم رفعة على 4 shared فى مشاكل على سرفر المنتدى

http://www.4shared.com/rar/vOlQoh_Wb...ZUAL_modi.html

الصورة الرمزية رانيا وجدي
    رانيا وجدي غير متواجد حالياً متـــداول بلاتـيـــــني

والله بحاول ارفع الملف ..المنتدي فية مشكلة
    نعمل كمان محاولة
    مع الاسف في مشكلة
    شكرا على شرحك ولى طلب بعد اذنك مصدر الموشر وهل عندك موشرات تانية احجام كبيرة اوافكار مختلفة

وزى مقال الاستاذ SIMOS المشكلة كانت فى انتهاء مدتة الزمنية تم تعديل الملف وحذف دالة الزمن مرفق لك الكود بصيغة mq4 داخل الملف المضغوط تم رفعة على 4 shared فى مشاكل على سرفر المنتدى

http://www.4shared.com/rar/vOlQoh_Wb...ZUAL_modi.html
    الاخوة الاعزاء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تم اختبار المرفقات ورفع الملف المطلوب مع هذه المشاركة ولم تواجهني مشكلة

استاذنكم ايضاح اكثر للمشكلة التي تحدث عند محاولة الرفع وصورة لها حتى اتمكن من ايصالها للقسم التقني لحلها

تحياتي وتقديري

اختبار رفع مرفقات
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    توقيع العضو
    متداول ومحلل محترف للأسواق المالية أسهم وعملات منذ 2006

الصورة الرمزية geopt

اي خدمه اخ ريكو وشكرا لك وللاخ سيموس علي المؤشر ويارب نستفيد منه
    المؤشر وجدته في منتدي روسي واذا مافيها مشكله بضع اللينك للموقع

صفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17