صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123
النتائج 31 إلى 40 من 40
    الصورة الرمزية Hawk Eyes
    Hawk Eyes غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RABBIT مشاهدة المشاركة
    معلش انا ليا سوال بسيط يعنى ايه السوق بيمشى عكس الاغلبيه لانه المفروض العكس؟؟
    اسف على التأخير في الرد لسه شايف سؤالك
    دي السيكلوجيه لحركة السوق يعني الاغلبيه فيه بتتأثر بأراء بعض لانه طبيعة النفس البشريه انه صعب اخرج عن القطيع بحيث انه اذا خسر يقول فيه ناس كتير خسروا معايا حتى يجد ان الم الخساره اصبح اكبر من قوة اتباع القطيع فيسلم بالخساره صعب جدا انك تكون رؤيه منفرده محتاجه ترويض للنفسية البشريه انت نفسك تحليلك ممكن يكون سليم لكن غيرك يقنعك بالعكس تروح انت تدور على رأي اخر تلاقيه زي ماقال تروح متبعه وتقول الاغلبيه كده سيبك من النقطه دي وسيبك من التحليل انا محلل بس هقولهالك بصراحه التحليل حاجه والتجاره حاجه تاني مش اي محلل تاجر ومش اي تاجر محلل
    خليك تاجر وسيبك من التحليل مش بيأكل عيش ابحث عن استراتيجيه واضحة المعالم نقطه دخول وهدف واستوب والتزم بها لكن مش تهمل التحليل ولاتعتمد عليه خللي فقط عندك خلفيه عن اساليب التحليل كلها
    واسف على الاطاله
    توقيع العضو
    حسبى الله لا إله إلاّ هو عليه توكلت وهو ربّ العرش العظيم

الصورة الرمزية Hawk Eyes

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hawk Eyes مشاهدة المشاركة
    ده الباوند دولار من اول الموضوع بفضل الله مطيع بيتحرك على التحليل مفيش جديد الهبوط ده بالنسبالي تصحيح طول ماحنا فوق 1.5855 يعني البيع على التصحيح ضد الترند
    الباوند دولار زي ماهو في اخر تحديث طول مااحنا فوق 1.5855 الاتجاه صاعد متوقع قليل من الهبوط مش شرط يوصل مستوى 50% ممكن فوقها وبعدها يواصل صعوده الى 1.6700

طبعا كتجار ديما بنبحث عن العمله الافضل للتجاره فالين ضعيف والباوند متوقع صعوده يبقى الافضل اننا نتجه للباوند ين وكمان الاستوب فيه صغير عكس الباوند دولار
    وضعت الفرصه هنا
    https://forum.arabictrader.com/t185731.html#post2756646
    تنبيه : محدش يشـتري الباوند مع الفدرالي لانه ممكن يرجع يهبط لمستويات 50%_61% يعني متوقع ان الفدرالي يخلي الدولار يصعد ان شاء الله
    توقيع العضو

الصورة الرمزية Hawk Eyes

ده الباوند دولار من اول الموضوع بفضل الله مطيع بيتحرك على التحليل مفيش جديد الهبوط ده بالنسبالي تصحيح طول ماحنا فوق 1.5855 يعني البيع على التصحيح ضد الترند
    بغض النظر عن الاخبار احنا يهمنا سلوك السعر والترند
    من اول الموضوع بقول الترند صاعد طول مااحنا فوق 1.5855 دلوقتي السعر عمل ارتكاز عند 1.6215 لمواصلة الصعود الى 1.6700 طول مااحنا فوق 1.6215 اي هبوط هيكون تصحيح لمواصلة الصعود الى 16700
    تحديث الباوند
    توقيع العضو

الصورة الرمزية Hawk Eyes

مفيش حد يقارن عمله بعمله اليورو كان قوي لكنه بقى اضعف في المرحله دي يعني اليورو دولار ممكن يصعد شويه يصعد الباوند قصاده الضعف اللي حابب يعرف مين اقوى دلوقتي الباوند ولا اليورو يروح يشوف اليورو باوند هيلاقيه بيهبط بس انتبهوا اليورو دولار على الديلي صاعد وقولت كده ملون مره في احد المواضيع عن اليورو دولار
    اليورو دولار هنشوف ان شاء الله 1.4400_ 1.4800 طول مااحنا فوق 1.3295 اليورو دولار لو بدأ ترنده مش هيرحم محدش يتخض وببساطه تاجر مع الترند فكك من اي تصحيح خلاص بقى عندي ترند افضل معاه
    توقيع العضو

الصورة الرمزية Hawk Eyes

بغض النظر عن الاخبار احنا يهمنا سلوك السعر والترند
    من اول الموضوع بقول الترند صاعد طول مااحنا فوق 1.5855 دلوقتي السعر عمل ارتكاز عند 1.6215 لمواصلة الصعود الى 1.6700 طول مااحنا فوق 1.6215 اي هبوط هيكون تصحيح لمواصلة الصعود الى 16700
    تحديث الباوند

وبغض النظر عن الاخبار نسيب المايك للشارت
    توقيع العضو

الصورة الرمزية Hawk Eyes

مع ان التحليل من اول الموضوع والسعر ماشي عليه الحمد لله الا اني لا اجد متابعه مش عارف السبب هل لان الاغلبيه هنا بايعين ولا ايه !! بصراحه مش عارف
    خلاص انا بعتذر منكم عن المتابعه في موضوع بلا فائده ارجو من المراقب اغلاق الموضوع
    توقيع العضو

الصورة الرمزية باشان
    باشان غير متواجد حالياً عضو نشيط

مع ان التحليل من اول الموضوع والسعر ماشي عليه الحمد لله الا اني لا اجد متابعه مش عارف السبب هل لان الاغلبيه هنا بايعين ولا ايه !! بصراحه مش عارف
    خلاص انا بعتذر منكم عن المتابعه في موضوع بلا فائده ارجو من المراقب اغلاق الموضوع
    اخي الغالي ان عملك رائع و انا لو لم اكن في مدرجات البائعين كنت معك بالموضوع ولكن انت قلت كلمه جوهريه اكثر المتداولين يراهنون على قوه الدولار و لهذا السبب المتابعه قليله بنظري و رغم هذا اتمنى ان تتابع بعملك فهو الله اولا

الصورة الرمزية foreeex
    foreeex غير متواجد حالياً عضو نشيط

يا باشا انت عامل مجهود رائع و تحليلك ممتاز اكيد و انا شخصيا متابع جيد لك
    و اكيد فى غيرى كتير متابعين لك
    لكن مش بيشاركو كتير
    يكفى ان يوجد مشاهدات لموضوعك اكيد ده دليل ان فى ناس بتدخل تشوف رايك و تحليلك
    استمر و بارك الله فيك

الصورة الرمزية Hawk Eyes

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة باشان مشاهدة المشاركة
    اخي الغالي ان عملك رائع و انا لو لم اكن في مدرجات البائعين كنت معك بالموضوع ولكن انت قلت كلمه جوهريه اكثر المتداولين يراهنون على قوه الدولار و لهذا السبب المتابعه قليله بنظري و رغم هذا اتمنى ان تتابع بعملك فهو الله اولا
    ممكن تكون قلة المتابعه لانه زي ماقولت اكثر المتداولين يراهنون على قوة الدولار طيب اذا كان التحليل لايجعل على الاقل اللي بيفكر في البيع لو تابع المفروض يفكر مرتين قبل دخوله تدايق لما تشوف تعبك ع الفاضي او لنفسك طيب لو لنفسك يبقى خلاص اخليه لنفسي !!
    توقيع العضو

الصورة الرمزية Hawk Eyes

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foreeex مشاهدة المشاركة
    يا باشا انت عامل مجهود رائع و تحليلك ممتاز اكيد و انا شخصيا متابع جيد لك
    و اكيد فى غيرى كتير متابعين لك
    لكن مش بيشاركو كتير
    يكفى ان يوجد مشاهدات لموضوعك اكيد ده دليل ان فى ناس بتدخل تشوف رايك و تحليلك
    استمر و بارك الله فيك
    ازيك ياصديقي انت اللي استاذ وبحس ليك اسلوب مستقل بس مش عارف ليه مش بتشارك بتحاليلك
    قولي اشتريت الدولار ين معايا
    توقيع العضو

صفحة 3 من 3 الأولىالأولى 123

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17