النتائج 1 إلى 5 من 5
    الصورة الرمزية Codecx
    Codecx غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

Thumbs up استفسار عن فيزا انترنت لشركات الفوركس

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

كل عام وانتم بخير شباب ، لدى استفسار

انا عاوز اعمل فيزا انترنت او الكترون فى الحقيقه انا مش عارف اسمها ، انا عاوز احول منها واستقبل عليها لشركات الفوركس

فعاوز اعرف عدة نقاط لو تكرمتم

اولا / ايه البنوك الي بتعمل الفيزا دي علما بان المنطقة الى انا متواجد فيها ، مفهاش البنك العربى الافريقي ؟

ثانيا / هل ينفع ارسل واستقبل من عليها يعنى الارباح بستقبلها على الفيزا وبعدين بتنزل فى حسابى فى البنك ؟

ثالثا / هل الفيزا انترنت مرتبطة بحسابي في البنك يعنى بروح اعمل ايداع فى حسابي وبكدا الفلوس بتنزل في الفيزا ؟

في انتظاركم ، وكل عام وانتم بخير

الصورة الرمزية sameh seef
    sameh seef غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هاحكيلك تجربتى
    فيزا البنك العربى الافريقى وطلعت فى خلال 5 دقائق واودعت فى fxdd وماستغرقش الايداع ساعتين بالكتير
    بالنسبه للسحب راس المال فقط يرجع لكارت الانترنت اما الارباح فتستطيع سحبها عن طريق حسابك البنكى
    بالنسبه لكارت البنك العربى الافريقى يجب اغلاق الكارت لو هاتسحب الاموال وهاياخد وقت 30 يوم لكده
    انا عارف انك كاتب انك بعيد عن البنك العربى الافريقى بس حبيت اشارك

الصورة الرمزية رانيا وجدي
    رانيا وجدي غير متواجد حالياً متـــداول بلاتـيـــــني

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Codecx مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

كل عام وانتم بخير شباب ، لدى استفسار

انا عاوز اعمل فيزا انترنت او الكترون فى الحقيقه انا مش عارف اسمها ، انا عاوز احول منها واستقبل عليها لشركات الفوركس

فعاوز اعرف عدة نقاط لو تكرمتم

اولا / ايه البنوك الي بتعمل الفيزا دي علما بان المنطقة الى انا متواجد فيها ، مفهاش البنك العربى الافريقي ؟

ثانيا / هل ينفع ارسل واستقبل من عليها يعنى الارباح بستقبلها على الفيزا وبعدين بتنزل فى حسابى فى البنك ؟

ثالثا / هل الفيزا انترنت مرتبطة بحسابي في البنك يعنى بروح اعمل ايداع فى حسابي وبكدا الفلوس بتنزل في الفيزا ؟

في انتظاركم ، وكل عام وانتم بخير
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

- لو جنبك فرع لبنك بيروس Piraeus Bank
    تقدر تقدر تفتح حساب وتستخرج فيزا اليكترون تستخدمها في السحب من ماكينات الاي تي ام وتقدر تشتري بواسطتها اونلاين ومن اى محل تجاري

الميزة في الفيزا ده انها مرتبطة بحسابك مباشرة لما بتجري سحب بواسطتها بينزل على حسابك في البنك مباشرة وتقدر تسحبه عن طريق الاي تي ام في اي وقت بس طبعا بالمصري لان الايداع والسحب هيكون بالعملة المصرية

فيزا الانترنت كما تفضل اخي سامح يمكن السحب عليها لكن كل بنك له شروط العربي الافريقي يشترط اغلاق البطاقة وتحصل على الاموال بعد 30 يوم بعض بنوك مثل بنك مصر حسب مااذكر يشترط انتظار 3 شهور حسب تجربتي من اكثر من 5 سنوات

فيزا الانترنت غير مرتبطة بحسابك عندما تذهب للبنك سوف تقوم بشحنها وهى منفصلة عن حسابك بالبنك

اتمنى اكون افدتك
    توقيع العضو
    متداول ومحلل محترف للأسواق المالية أسهم وعملات منذ 2006

الصورة الرمزية مصطفى خالد
    مصطفى خالد غير متواجد حالياً عضو نشيط

فيزا الانترنت بتطلع خلال اسبوعين من ال ان اس جى بى
    بالنسبك للعربى الافريقى معرفش لكن انت فى منطقتك اقوى بنك فى التعاملات الدوليه فى مصر

الفيزا تقدر تحول بيها عادى جدا بالجنيه المصرى و البنك بيحولهولك للعمله الى ات عايزها
    الارباح ان شا ءالله بتتحول على حسابك مش على الفيزا

الفيزا حساب مستقل عن جسابك للامان عشان لو اتهكرت ميضعش الحساب كله و ده الى سارى فى بنوك مصر كلها
    توقيع العضو
    409068

الصورة الرمزية Codecx
    Codecx غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا ليكم جميعا

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17