صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 42
    الصورة الرمزية amr eltabei
    amr eltabei غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

افتراضي التحليل الفنى والا طرق جان والا التحليلات الاخبارية والا المصابيح السحرية فى الفوركس.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    اخوانى واخواتى فى هذا المنتدى الرائع
    والله دة اول موضوع ليا اكتبة هنا وكان نفسى من فترة انزل هذا الموضوع للمناقشة فية على حاجة استفذتنى شخصيا واعتقد استفذت اخوة لينا هنا وكتير اوى .
    والله انا لا اقصد احد بشخصة انما فية ظاهرة انتشرت كثير الفترة السابقة وان كانت موجودة على طول لكن هذة الفترة بالاخص انتشرت اوى وهى :

التهجم بالكلام والغمز على بعض الاخوة اصحاب الطرق والتحاليل المختلفة
    وان كانت مباشرة او غير مباشرة

انا هتكلم عن نفسى شوية كدة معلش استحملونى:

انا فى سوق الفوركس من 10 سنوات تقريبا ومن قبلة بورصة مصرية تقريبا 6 او 7 سنوات مش فاكر بالظبط
    واسلوبى فى المتاجرة طول هذة الفترة بالتحليل الفنى لا غير
    رغم انى المفروض انى محلل فنى فى مكان ما ودية شغلتى وناس هنا عارفين الكلام دة كويس يعنى المفروض اكون بتاع اخبار كمان لكن لا احب الاخبار بتاتا
    والا احب طرق جان بتاتا ولا احب طريقة التحليل بالعدد الثنائى خالص لجهلى بهذة الطرق وكلنا هنفضل نتعلم حتى الموت
    لكن مش من حقى كمتاجر انى اتعدى حتى بالغمز على اى احد من الاخوة ممن يتعاملون بهذة الطرق بمجرد ان نجح التحليل الفنى فى فترة ما ولم يوفق اى نوع اخر من اى تحليل فى هذة الفترة لية احنا كدة مع بعض؟ المفروض نتعاون مع بعض مش نشمت لا سمح الله فى بعض ونعيش بقة ارمى التحليل الفنى مش عارف فين وارمى التحليل الاخبارى مش عارف فين ومفيش غير تحليلنا وبس الله دة احنا بنحرك السوق زى ما احنا عايزن طيب يا جماعة ما بتوع التحليل الفنى ومنهم انا بنكسب برضة وبتوع التحليل الاخبارى برضة بيكسبوا وانتوا بتكسبوا ايا كان نوع تحليلكم اية .. لا وكمان فية ناس والله والا بتشتغل باى نوع من هذة الطرق خالص وانا اعرفهم شخصيا من خلال شغلى فى هذا المجال والله كمان بيشتغلوا والشارت فاضى تماما بالنظر فقط هنا هدخل بيع ويضرب الصفقة ويكسب اللى ربنا كاتبهوله فى رزقة
    او هنا هشترى وشكرا مكاسب بالجملة طيب الناس دية لا تستخدم اى نوع من التحليلات خالص يبقى القصة مش فى التحليل صح والا اية؟ القصة بصيرة يعطيها الله لمن يشاء وهى فى الاول والاخر رزق من عند الله سبحانة وتعالى
    ومش معنى انك مش بتعرف تشتغل بالفنى انة فاشل لا فية غيرك ربنا عاطيهم بصيرة المتاجرة بالفنى والا اية ؟
    طيب نرجع نتكلم عنى تانى .....

انا زى ما قولت بقالى فترة اعتقد انها كبيرة فى التحليل الفنى والحمد والفضل لله وحدة بكسب كويس وبالفنى فقط
    وياما دار بينى وبين اخ لينا هنا حبيبى وزميل كفاح طويل جدا فى هذا السوق القوى وهو ابو ادم الراجل دة بيشتغل بالتحليل الاخبارى وبارع فية جدا ما شاء الله وربنا يدمها علية نعمة وفضل وبيشتغل بابسط ادوات التحليل الفنى خطين وشدة فيبوناتشى فقط وشكرا وبرضة ما شاء الله شغال تمام اجى انا بقة
    بتاع الفنى اللى مبعرفش اشتغل بالاخبار اتهجم علية دة اسمة كلام طيب الراجل دة بيكسب بية وانا بشوف بعينى يبقى ازاى اتهجم على اسلوب تحليلة حتى لو انا مش مقتنع بية.
    فى الفترة الاخيرة كنت متابع على السريع كدة مواضيع اخ عبقرى لينا هنا اسمة الدكتور حمادة سلام طبعا غنى عن التعريف وبصراحة مكنتش فاهم حاجة من مواضيعة خالص خالص وطرقة كانت شديدة على عقلى جدا مش عارف لية (البصيرة بقة مفيش ) رغم انى عارف ان الراجل دة عندة علم قوى وعايز يفيد بية الناس وكنت بدخل مواضيعة واحاول اعرف هو عايز يقول اية وكانت دائما المحاولات تاتى بالفشل
    الى ان من الله عليا بالبصيرة فى الفترة السابقة لفهم هذة النوعية من التحليل عمل اخونا حمادة موضوع يحتل حاليا الصفحة الاولى فى المنتدى
    وهو طريقة المتاجرة السعرية الزمنية بمفهوم جديد
    قولت فى الاجازات ابقى ادخل هذا الموضوع وخصوصا كان من اولة واشوف يمكن افهم حاجة وعلى فكرة انا مش محتاج والحمد لله يعنى بخسر وبدور على طريقة تكسبنى لا بس للتطوير ومحاولة التعلم اكثر واكثر وانا احب اطور من اسلوبى فى المتاجرة على طول للاحسن للتعامل مع هذا السوق المتغير دائما وفعلا دخلت موضوعة
    وفهمت يعنى اية زوايا على حسب ما هو شارح فى الموضوع
    وقولت اجرب طريقتة واشوف اية النتائج بعد ما فهمت اتعامل معاها ازاى (هنا البصيرة من عند الله)
    بصراحة وانا قولت من الاول الراجل دة عبقرى والعلم اللى عندة انا مكنتش مقتنع بية خالص لكن لما فهمتة منة ومن اخ لينا بارك الله فية بيشارك فى هذا الموضوع وهو اخونا براين ومن شارتاتة الجميلة ساعدتنى على الفهم اكثر واكثر ربنا يكرمهم هما الاثنين باذن الله وجربت اضافة هذة الطريقة على شارتى بسم الله ما شاء الله طريقة فوق الممتازة وافادتنى كتير جدا جدا الفترة السابقة
    وزودت رؤيتى اكثر للسوق يعنى التطوير هنا اهة
    اجى هنا بقة وارمى التحليل الفنى واقول للناس اللى شغالة بية شكرا دة انا كنت مضيع وقت كتييييييييييييييير اوى فى الكلام الهايف دة 10 سنين واكلم ابو ادم واقولة يا عم الحاج انت مضيع وقتك ونظرك في اية دة كلام فاضى واخيرا لاقيت المصباح السحرى وبحرك السوق زى ما انا عايز وارموا بقية التحاليل كلها فى اقرب مش عارف اية جانبك واحنا مش بتوع بطاطا دة اسمة كلام طيب ما انا بكسب من الفنى وبرضة مش بتاع بطاطا والا ترمس والا لب كمان ويمكن بكسب ادك 100 مرة بالفنى لكن مينفعش اقول كدة وانا اسف انى قولت الكلام دة لاخ لينا هنا معروف برضة جدا لكن والله استفذنى جدا جدا جدا خصوصا انة حسسنى انة بطريقتة معاة المصباح السحرى واحنا بتوع جرجير فاضريت انى اقولة هذا الكلام وانا من هنا بعتذرلة على العام وهو عارف نفسة طبعا وارجو منة السماح بس والله كان غصب عنى خالص وانا مش من نوعية فرد العضلات لانى فى الاول وفى الاخر مليش يد فى اللى انا فية ودة من عند ربنا وفضلة عليا .. اذا كنت انا بتخنق من الكلام دة ومنزل هذا الموضوع عشان كدة اقوم اقولة طبعا لا وزودت والحمد لله مكسبى من الزوايا بدمجها مع الفنى يعنى طورت نفسى للاحسن بالاسلوبين مع بعض يعنى انا دلوقتى احسن من بتوع الفنى اهة وبتوع الزوايا كمان لانى بشتغل بالاثنين مع بعض وبعدين ما الفنى كمان بقالة سنة تقريبا محتل اولى صفحات المنتدى بلا منازع من خلال موضوع خبرتى طبعا معروف للكل سواء المقتنعين او المعارضين للطريقة لكن من خلال هذة الطريقة للعبقرى والخلوق ابو ياسر بعد الله سبحانة وتعالى كان لة الفضل فى مكاسب ناس كتييييييييييييير اوى فى هذا المنتدى وانا منهم وغيرة كمان من المنتديات
    واخونا معطى اخذ الطريقة وطورها حسب اسلوبة فى المتاجرة والحمد لله ناس كتيرة استفادت من هذا التطوير لنفسهم برضة وبيكسبوا والحمد لله سواء فى خبرتى بطريقة ابو ياسر او بطريقة التطوير لمعطى وناس تانية برضة استفادت من هذة القنوات واضافتها على طريقتها وبتكسب وربنا يديم علينا المكاسب كلنا باذن الله
    الله
    طيب ما الفنى اهة ممتاز وبيكسب برضة واحنا مش بتوع بطاطا اهة وبشهادة الكل وانا واحد منهم بستخدم قنوات خبرتى بدل الترندات المعروفة للكل وبستخدم الزوايا كمان يعنى بضيف اقوى الادوات للتمبل بتاعى وبشتغل وبرضة بكسب بالطريقتين مع بعض والحمد لله ولو ربنا من عليا بفضلة اكثر واكثر وسهلى معرفة الاخبار يبقى هعوز اية تانى الحمد لله
    يعنى بعد الرغى دة كلة معلش انا اسف طولت اوى اوى عليكم
    لكن اخوكم بقة استحملوة لانى بجد شايل فى قلبى كتير من تعاملتنا مع بعض لية كدة دة احنا كلنا اخوة فى الله ووجودنا هنا لكى نستفيد ونفيد مش عشان نتنطط على بعض بمختلف الطرق
    وننسى ان دة من فضل الله علينا ونقعد بقة نغمز على خلق الله مينفعش الكلام دة مع بعض
    ارجوا انى مكنش دايقت حد
    فكلامى هذا لا اقصد بية والله احد بالاخص انما نفسى نغير اسلوبنا مع بعض دة احنا اخوات فى الله مش ضد بعض فى هذا السوق وكفاية الشد العصبى بتاع السوق نفسة علينا
    اعتذر مرة اخرى لو كلامى دة دايق اخ او اخت ليا هنا
    واتمنى التوفيق للجميع .
    اخوكم عمرو التابعى .

الصورة الرمزية رمضان غنيم
    رمضان غنيم غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم

كفيت و وفيت ،،، اخي عمرو

بارك الله فيك
    توقيع العضو
    مضارب في سوق العملات منذ عام 2006 ، محلل اساسي للعملات

الصورة الرمزية ابو لاما
    ابو لاما غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr eltabei مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اخوانى واخواتى فى هذا المنتدى الرائع

والله دة اول موضوع ليا اكتبة هنا وكان نفسى من فترة انزل هذا الموضوع للمناقشة فية على حاجة استفذتنى شخصيا واعتقد استفذت اخوة لينا هنا وكتير اوى .

والله انا لا اقصد احد بشخصة انما فية ظاهرة انتشرت كثير الفترة السابقة وان كانت موجودة على طول لكن هذة الفترة بالاخص انتشرت اوى وهى :

التهجم بالكلام والغمز على بعض الاخوة اصحاب الطرق والتحاليل المختلفة

وان كانت مباشرة او غير مباشرة

انا هتكلم عن نفسى شوية كدة معلش استحملونى:

انا فى سوق الفوركس من 10 سنوات تقريبا ومن قبلة بورصة مصرية تقريبا 6 او 7 سنوات مش فاكر بالظبط

واسلوبى فى المتاجرة طول هذة الفترة بالتحليل الفنى لا غير

رغم انى المفروض انى محلل فنى فى مكان ما ودية شغلتى وناس هنا عارفين الكلام دة كويس يعنى المفروض اكون بتاع اخبار كمان لكن لا احب الاخبار بتاتا

والا احب طرق جان بتاتا ولا احب طريقة التحليل بالعدد الثنائى خالص لجهلى بهذة الطرق وكلنا هنفضل نتعلم حتى الموت

لكن مش من حقى كمتاجر انى اتعدى حتى بالغمز على اى احد من الاخوة ممن يتعاملون بهذة الطرق بمجرد ان نجح التحليل الفنى فى فترة ما ولم يوفق اى نوع اخر من اى تحليل فى هذة الفترة لية احنا كدة مع بعض؟ المفروض نتعاون مع بعض مش نشمت لا سمح الله فى بعض ونعيش بقة ارمى التحليل الفنى مش عارف فين وارمى التحليل الاخبارى مش عارف فين ومفيش غير تحليلنا وبس الله دة احنا بنحرك السوق زى ما احنا عايزن طيب يا جماعة ما بتوع التحليل الفنى ومنهم انا بنكسب برضة وبتوع التحليل الاخبارى برضة بيكسبوا وانتوا بتكسبوا ايا كان نوع تحليلكم اية .. لا وكمان فية ناس والله والا بتشتغل باى نوع من هذة الطرق خالص وانا اعرفهم شخصيا من خلال شغلى فى هذا المجال والله كمان بيشتغلوا والشارت فاضى تماما بالنظر فقط هنا هدخل بيع ويضرب الصفقة ويكسب اللى ربنا كاتبهوله فى رزقة

او هنا هشترى وشكرا مكاسب بالجملة طيب الناس دية لا تستخدم اى نوع من التحليلات خالص يبقى القصة مش فى التحليل صح والا اية؟ القصة بصيرة يعطيها الله لمن يشاء وهى فى الاول والاخر رزق من عند الله سبحانة وتعالى

ومش معنى انك مش بتعرف تشتغل بالفنى انة فاشل لا فية غيرك ربنا عاطيهم بصيرة المتاجرة بالفنى والا اية ؟

طيب نرجع نتكلم عنى تانى .....

انا زى ما قولت بقالى فترة اعتقد انها كبيرة فى التحليل الفنى والحمد والفضل لله وحدة بكسب كويس وبالفنى فقط

وياما دار بينى وبين اخ لينا هنا حبيبى وزميل كفاح طويل جدا فى هذا السوق القوى وهو ابو ادم الراجل دة بيشتغل بالتحليل الاخبارى وبارع فية جدا ما شاء الله وربنا يدمها علية نعمة وفضل وبيشتغل بابسط ادوات التحليل الفنى خطين وشدة فيبوناتشى فقط وشكرا وبرضة ما شاء الله شغال تمام اجى انا بقة

بتاع الفنى اللى مبعرفش اشتغل بالاخبار اتهجم علية دة اسمة كلام طيب الراجل دة بيكسب بية وانا بشوف بعينى يبقى ازاى اتهجم على اسلوب تحليلة حتى لو انا مش مقتنع بية.

فى الفترة الاخيرة كنت متابع على السريع كدة مواضيع اخ عبقرى لينا هنا اسمة الدكتور حمادة سلام طبعا غنى عن التعريف وبصراحة مكنتش فاهم حاجة من مواضيعة خالص خالص وطرقة كانت شديدة على عقلى جدا مش عارف لية (البصيرة بقة مفيش ) رغم انى عارف ان الراجل دة عندة علم قوى وعايز يفيد بية الناس وكنت بدخل مواضيعة واحاول اعرف هو عايز يقول اية وكانت دائما المحاولات تاتى بالفشل

الى ان من الله عليا بالبصيرة فى الفترة السابقة لفهم هذة النوعية من التحليل عمل اخونا حمادة موضوع يحتل حاليا الصفحة الاولى فى المنتدى

وهو طريقة المتاجرة السعرية الزمنية بمفهوم جديد

قولت فى الاجازات ابقى ادخل هذا الموضوع وخصوصا كان من اولة واشوف يمكن افهم حاجة وعلى فكرة انا مش محتاج والحمد لله يعنى بخسر وبدور على طريقة تكسبنى لا بس للتطوير ومحاولة التعلم اكثر واكثر وانا احب اطور من اسلوبى فى المتاجرة على طول للاحسن للتعامل مع هذا السوق المتغير دائما وفعلا دخلت موضوعة

وفهمت يعنى اية زوايا على حسب ما هو شارح فى الموضوع

وقولت اجرب طريقتة واشوف اية النتائج بعد ما فهمت اتعامل معاها ازاى (هنا البصيرة من عند الله)

بصراحة وانا قولت من الاول الراجل دة عبقرى والعلم اللى عندة انا مكنتش مقتنع بية خالص لكن لما فهمتة منة ومن اخ لينا بارك الله فية بيشارك فى هذا الموضوع وهو اخونا براين ومن شارتاتة الجميلة ساعدتنى على الفهم اكثر واكثر ربنا يكرمهم هما الاثنين باذن الله وجربت اضافة هذة الطريقة على شارتى بسم الله ما شاء الله طريقة فوق الممتازة وافادتنى كتير جدا جدا الفترة السابقة

وزودت رؤيتى اكثر للسوق يعنى التطوير هنا اهة

اجى هنا بقة وارمى التحليل الفنى واقول للناس اللى شغالة بية شكرا دة انا كنت مضيع وقت كتييييييييييييييير اوى فى الكلام الهايف دة 10 سنين واكلم ابو ادم واقولة يا عم الحاج انت مضيع وقتك ونظرك في اية دة كلام فاضى واخيرا لاقيت المصباح السحرى وبحرك السوق زى ما انا عايز وارموا بقية التحاليل كلها فى اقرب مش عارف اية جانبك واحنا مش بتوع بطاطا دة اسمة كلام طيب ما انا بكسب من الفنى وبرضة مش بتاع بطاطا والا ترمس والا لب كمان ويمكن بكسب ادك 100 مرة بالفنى لكن مينفعش اقول كدة وانا اسف انى قولت الكلام دة لاخ لينا هنا معروف برضة جدا لكن والله استفذنى جدا جدا جدا خصوصا انة حسسنى انة بطريقتة معاة المصباح السحرى واحنا بتوع جرجير فاضريت انى اقولة هذا الكلام وانا من هنا بعتذرلة على العام وهو عارف نفسة طبعا وارجو منة السماح بس والله كان غصب عنى خالص وانا مش من نوعية فرد العضلات لانى فى الاول وفى الاخر مليش يد فى اللى انا فية ودة من عند ربنا وفضلة عليا .. اذا كنت انا بتخنق من الكلام دة ومنزل هذا الموضوع عشان كدة اقوم اقولة طبعا لا وزودت والحمد لله مكسبى من الزوايا بدمجها مع الفنى يعنى طورت نفسى للاحسن بالاسلوبين مع بعض يعنى انا دلوقتى احسن من بتوع الفنى اهة وبتوع الزوايا كمان لانى بشتغل بالاثنين مع بعض وبعدين ما الفنى كمان بقالة سنة تقريبا محتل اولى صفحات المنتدى بلا منازع من خلال موضوع خبرتى طبعا معروف للكل سواء المقتنعين او المعارضين للطريقة لكن من خلال هذة الطريقة للعبقرى والخلوق ابو ياسر بعد الله سبحانة وتعالى كان لة الفضل فى مكاسب ناس كتييييييييييييير اوى فى هذا المنتدى وانا منهم وغيرة كمان من المنتديات

واخونا معطى اخذ الطريقة وطورها حسب اسلوبة فى المتاجرة والحمد لله ناس كتيرة استفادت من هذا التطوير لنفسهم برضة وبيكسبوا والحمد لله سواء فى خبرتى بطريقة ابو ياسر او بطريقة التطوير لمعطى وناس تانية برضة استفادت من هذة القنوات واضافتها على طريقتها وبتكسب وربنا يديم علينا المكاسب كلنا باذن الله

الله

طيب ما الفنى اهة ممتاز وبيكسب برضة واحنا مش بتوع بطاطا اهة وبشهادة الكل وانا واحد منهم بستخدم قنوات خبرتى بدل الترندات المعروفة للكل وبستخدم الزوايا كمان يعنى بضيف اقوى الادوات للتمبل بتاعى وبشتغل وبرضة بكسب بالطريقتين مع بعض والحمد لله ولو ربنا من عليا بفضلة اكثر واكثر وسهلى معرفة الاخبار يبقى هعوز اية تانى الحمد لله

يعنى بعد الرغى دة كلة معلش انا اسف طولت اوى اوى عليكم

لكن اخوكم بقة استحملوة لانى بجد شايل فى قلبى كتير من تعاملتنا مع بعض لية كدة دة احنا كلنا اخوة فى الله ووجودنا هنا لكى نستفيد ونفيد مش عشان نتنطط على بعض بمختلف الطرق

وننسى ان دة من فضل الله علينا ونقعد بقة نغمز على خلق الله مينفعش الكلام دة مع بعض

ارجوا انى مكنش دايقت حد

فكلامى هذا لا اقصد بية والله احد بالاخص انما نفسى نغير اسلوبنا مع بعض دة احنا اخوات فى الله مش ضد بعض فى هذا السوق وكفاية الشد العصبى بتاع السوق نفسة علينا

اعتذر مرة اخرى لو كلامى دة دايق اخ او اخت ليا هنا

واتمنى التوفيق للجميع .

اخوكم عمرو التابعى .

قلت المفيد جزاك الله الف خير وبارك بك وبالفعل اللمز من صفات المنافقين وليس من صفات المستقيمين هدانا الله جميعا لما فيه الخير يا رب وبارك الله بك وكلام يكتب بالذهب
    وسلامة قلبك لا تشيل ولا اي حاجة استغفر الله وسبحه
    تقبل تحياتي
    توقيع العضو
    2050

الصورة الرمزية ابــ آدم ــو
    ابــ آدم ــو غير متواجد حالياً عضو نشيط

مساء الفل
    ازيك ياصديقى العزيز
    انا معاك فى كل كلمه قلتها صراحه مش فاهم ليه ياجماعه مابنفكرش قبل مانكتب مشاركه او جمله فيها تلميح لشخص او حتى نغلط باسلوب ناس مومنه بيه
    طيب انا مش معجب بالطريقه او بالشخص خلاص اتجاهله ولا اكنه موجود ولا حتى الموضوع موجود وله اصلا فى طريقه
    يعنى فعلا انا وعمرو حصل بينا جدال اكتر من ميه مره بخصوص اقوله سبب النزول او الطلوع خبر او تصريح يقولى لا السبب كدا كدا بس ولا مره جيت قلتله انت مابتفهمش حاجه وله هو قالى
    كل واحد يشتغل زى ماهو عايز هو حر بدل مومن بطريقته انا بقا مش عجبانى الطريقه خلاص اتجاهلها لكن المح واكلم هبقا انا الخسران

اهم شى فى الحياه ان الواحد يوم يتذكر اسمه الناس يبقا بالخير
    مش يوم يتذكر اسمى الكل وشه يقلب وتلاقى قيل وقال

شكرا ياصحبى وصدقنى انت قلت الى كتير عايز يقوله
    ربنا يخليكى ياباشا
    توقيع العضو
    -اللهم أسألك خير هذا اليوم وخير ما فيه وأعوذ بك من شره وشر ما فيه.

الصورة الرمزية AbuJmel
    AbuJmel غير متواجد حالياً عضو نشيط

اكيد اخي انت قلت الي اخوة كتير هنا كان نفسها تحكيه احنا هنا كلنا اخوة
    توقيع العضو
    نبذه تعريفية : خبير تداول ومحلل فني من 2009 م ,
    نقدم تحليلات يومية اسبوعية على قناة يوتيوب الشهيرة وبشكل مجاني 100% بغرض زيادة التوعية لدى المتداول العربي ,
    طريقتي بالتداول الدمج مابين الفني والأساسي المدرسة الفنية دمج مابين مدرسة العرض والطلب و مدرسة التحليل الكلاسيكي ببهارات التحليل الحجمي VSA.

الصورة الرمزية ابو لاما

انا بصراحة حصلت معي قصة في المنتدئ وهي قصة استراتيجية مركز الثقل المؤشرات خرجت بعد جهد جهيد ووصلت لارقام وضعتها في المؤشرات واول ما جاءني الموشر جاء بعد نقاش في المعادلة ومعه مؤشر الزمن روحت وضعت الارقام التوصلت لها والاستراتيجية لقت قبول بتسويقي .المهم المؤشرات قال الاعطاني اياهم وهو شخص عزيز انهم هدية اكتشفت بعد فترة ان في جدل حولهم واخ اخر من بلد اخر يدعي انهم مسروقين اتصلت به واتفقت معه اني اعطيه من دخل النظام وبعد تفكير قلت كدا انا باجرم الاهداهم لي قمت عملت ايه احتفظت بالدخل لنفسي ما انا طلعت الارقام وساهمت بشكل غير مباشر في المعادلة وسوقت النظام وتعبت لحدا ما جاءني زبائين وبصراحة احتفظت بالدخل لنفسي لكني لا انسئ ان اشكر الاخوة الساهموا معي في هذا النظام اذا في حد عايز يقول يقول بس لازم يفهم الامر كما هو انا جاءتني هدية والاخ الاخر تنازل عن حقه بشهادته وانا احترت قلت احتفظ بالامر لنفسي واخدت عهد اني افضل اطورها واحطها مجانا وبمقابل مجانا هنا وبمقابل مع الاجانب يعني من خارج الوطن العرب عشان اريح ضميري
    والسلام عليكم
    تقبلوا تحياتي
    توقيع العضو
    2050

الصورة الرمزية الفهد المصري
    الفهد المصري غير متواجد حالياً عضو نشيط

فعلا انا بتابع طرق المتاجرة الرقمية والزمنية وطرق جان وفعلا نتائجها مبهرة
    ولكن
    لا يمنع أبدا من انني أيضا مبهور بالتحليل الفني واكن كل الشكر والإمتنان لدكتور جمال ممدوح والاستاذ عمرو التابعي و معطي

فأنا تعلمت على ايديهم التحليل الفني والحمد لله من يوم ما اشتغلت بأساليبهم ومن وقتها عرفت طعم المكاسب

فكما قلت استاذ عمرو التطوير اهم شيء في الفوركس فمفيش مانع نعمل دمج بين انواع التحليل طالما بتجيب نتيجة افضل

ودليل على نجاح التحليل الفني اي حد يدخل على موضوع خبرتي وموضوع القناة الثالثة وغيرهم كتير ويشوف النجاحات المتتالية وربنا يديم النجاح للجميع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رمضان غنيم مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم

كفيت و وفيت ،،، اخي عمرو

بارك الله فيك
    وبارك فيك اخى رمضان واتشرفت بمشاركتك جدا يا عملاق التحليلات الاخبارية وربنا يذيدك من فضلة وعلمة بأذن الله
    تحياتى وتقديرى ليك.

الصورة الرمزية ahmed elsayed
    ahmed elsayed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

والله العظيم انا انا مبسوط لان استاذى خرج من صمته وانا بقولها علنى هنا ده استاذى الى فهمنى يعنى ايه اهم حاجه تكسب بكلمه كان بيقولهالى انت عايز ايه وقلت كل الى فى نفسنا والله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عرابي مشاهدة المشاركة
    قلت المفيد جزاك الله الف خير وبارك بك وبالفعل اللمز من صفات المنافقين وليس من صفات المستقيمين هدانا الله جميعا لما فيه الخير يا رب وبارك الله بك وكلام يكتب بالذهب
    وسلامة قلبك لا تشيل ولا اي حاجة استغفر الله وسبحه
    تقبل تحياتي
    وجزاك الله مليون خير اخى عرابى وبارك فيك بأذن الله
    اشكرك كثيرا لمرورك العطر وشرف ليا مشاركتك وفقك الله
    تحياتى ليك.
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عرابي مشاهدة المشاركة
    انا بصراحة حصلت معي قصة في المنتدئ وهي قصة استراتيجية مركز الثقل المؤشرات خرجت بعد جهد جهيد ووصلت لارقام وضعتها في المؤشرات واول ما جاءني الموشر جاء بعد نقاش في المعادلة ومعه مؤشر الزمن روحت وضعت الارقام التوصلت لها والاستراتيجية لقت قبول بتسويقي .المهم المؤشرات قال الاعطاني اياهم وهو شخص عزيز انهم هدية اكتشفت بعد فترة ان في جدل حولهم واخ اخر من بلد اخر يدعي انهم مسروقين اتصلت به واتفقت معه اني اعطيه من دخل النظام وبعد تفكير قلت كدا انا باجرم الاهداهم لي قمت عملت ايه احتفظت بالدخل لنفسي ما انا طلعت الارقام وساهمت بشكل غير مباشر في المعادلة وسوقت النظام وتعبت لحدا ما جاءني زبائين وبصراحة احتفظت بالدخل لنفسي لكني لا انسئ ان اشكر الاخوة الساهموا معي في هذا النظام اذا في حد عايز يقول يقول بس لازم يفهم الامر كما هو انا جاءتني هدية والاخ الاخر تنازل عن حقه بشهادته وانا احترت قلت احتفظ بالامر لنفسي واخدت عهد اني افضل اطورها واحطها مجانا وبمقابل مجانا هنا وبمقابل مع الاجانب يعني من خارج الوطن العرب عشان اريح ضميري
    والسلام عليكم
    تقبلوا تحياتي
    مساعدة الناس مقابلها من الله سبحانة وتعالى حسنات لا يعلم عددهم الا الله والحسنة بعشرة امثالها والله يزيد لمن يشاء اخى عرابى
    وانا زيك فية عهد بينى وبين الله من زمان انى اساعد اى حد باى حاجة فى هذا المجال حتى لو واحد فقط
    دية عندى حاجة كبيرة اوى والله وربنا يكرمنا جميعا بأذن الله

الصورة الرمزية السلاحف
    السلاحف غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفهد المصري مشاهدة المشاركة
    فعلا انا بتابع طرق المتاجرة الرقمية والزمنية وطرق جان وفعلا نتائجها مبهرة
    ولكن
    لا يمنع أبدا من انني أيضا مبهور بالتحليل الفني واكن كل الشكر والإمتنان لدكتور جمال ممدوح والاستاذ عمرو التابعي و معطي

فأنا تعلمت على ايديهم التحليل الفني والحمد لله من يوم ما اشتغلت بأساليبهم ومن وقتها عرفت طعم المكاسب

فكما قلت استاذ عمرو التطوير اهم شيء في الفوركس فمفيش مانع نعمل دمج بين انواع التحليل طالما بتجيب نتيجة افضل

ودليل على نجاح التحليل الفني اي حد يدخل على موضوع خبرتي وموضوع القناة الثالثة وغيرهم كتير ويشوف النجاحات المتتالية وربنا يديم النجاح للجميع

بالله عليك اخي الفهد المصري نجاح ايه لبتتكلم عنوا،
    باين عليك عايش في اوهام الكسر العشوائي،
    على العموم خد لك كورس او اثنين لتحسين الاداء،
    وانتظار الموعد المحدد للرحله...
    ههههه، بهزر معاك يا اخي.

انا متفق مع ما قاله الاخ عمرو من حيث المظمون،
    لكن الديمقراطيه قائمه على اساس الرأي و الرأي الاخر،
    وهناك من يعتبر ان الرأي الاخر تهجم و ما إلى ذلك،
    مثل هذه المشاركه مثلا،
    من حق الاعضاء ان يبدو برايهم ايا كانت الاراء،
    ولكن في إطار تبادل الخبرات و الانتقادات،

أَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ
    اللهِ
    لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافًا كَثِيرًا

يعني ما ياتي به البشر، فيه اختلاف كثير،
    ويجب ان تتفهم مشاركاتهم،

الاخ عمرو يتكلم عن موضوعين للاسبوع الماضي،
    بصراحه، الموضوعين لم يكن فيهما اي تهجم،
    ولكن كتبا بطرق نوعا ما ساخره لازكاء جو الفكاهه،
    ولكن لم تتعد الباقه الشخصيه،
    ولكن بعض الردود اتهمت صاحبا الموضوعين بالجهل و ما الى ذلك،
    و بعض الردود كانت تترجم حسن بعض الاشخاص،
    واذكر هنا ردود الاخ السديري و الاخ حماده سلام،
    ورد الاخ حماده كان كذلك ساخرا،
    ولكن في اطار قوه الرد،

ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الأرض ولكن الله ذو فضل على العالمين،

هذا رايي الشخصي،
    فارجو ان تتقبلوه بصدر رحب،
    والا فانكم من اعداء النجاح، هههههه،
    والله الموفق، بورصات وفوركسات،،،
    توقيع العضو
    لَا إِلَه إِلَّا أَنْت سُبْحَانَكــ إِنِّي كُنْت مِن الْظَّالِمِيْن

الصورة الرمزية ahmedhero53
    ahmedhero53 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

استاذنا عمرو أخبارك ايه؟
    كلام في منتهي الجمال و ياما ناس كتير تعبت من التهجم ده وأولهم الدكتور جمال و ناس سابت المنتدي وناس بطلت تكتب واكتفت بالصمت هنقول ايه بقي

الصورة الرمزية ابو لاما

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السلاحف مشاهدة المشاركة

بالله عليك اخي الفهد المصري نجاح ايه لبتتكلم عنوا،
    باين عليك عايش في اوهام الكسر العشوائي،
    على العموم خد لك كورس او اثنين لتحسين الاداء،
    وانتظار الموعد المحدد للرحله...
    ههههه، بهزر معاك يا اخي.

انا متفق مع ما قاله الاخ عمرو من حيث المظمون،
    لكن الديمقراطيه قائمه على اساس الرأي و الرأي الاخر،
    وهناك من يعتبر ان الرأي الاخر تهجم و ما إلى ذلك،
    مثل هذه المشاركه مثلا،
    من حق الاعضاء ان يبدو برايهم ايا كانت الاراء،
    ولكن في إطار تبادل الخبرات و الانتقادات،

أَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ
    اللهِ
    لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافًا كَثِيرًا

يعني ما ياتي به البشر، فيه اختلاف كثير،
    ويجب ان تتفهم مشاركاتهم،

الاخ عمرو يتكلم عن موضوعين للاسبوع الماضي،
    بصراحه، الموضوعين لم يكن فيهما اي تهجم،
    ولكن كتبا بطرق نوعا ما ساخره لازكاء جو الفكاهه،
    ولكن لم تتعد الباقه الشخصيه،
    ولكن بعض الردود اتهمت صاحبا الموضوعين بالجهل و ما الى ذلك،
    و بعض الردود كانت تترجم حسن بعض الاشخاص،
    واذكر هنا ردود الاخ السديري و الاخ حماده سلام،
    ورد الاخ حماده كان كذلك ساخرا،
    ولكن في اطار قوه الرد،

ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الأرض ولكن الله ذو فضل على العالمين،

هذا رايي الشخصي،
    فارجو ان تتقبلوه بصدر رحب،
    والا فانكم من اعداء النجاح، هههههه،
    والله الموفق، بورصات وفوركسات،،،

ما شا ءالله والله رائق روقة شكلوا الثلج شعشعك
    كلام موزون وحلو ويتحط في بوكيه ورد للحلوين
    توقيع العضو
    2050

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابــ آدم ــو مشاهدة المشاركة
    مساء الفل
    ازيك ياصديقى العزيز
    انا معاك فى كل كلمه قلتها صراحه مش فاهم ليه ياجماعه مابنفكرش قبل مانكتب مشاركه او جمله فيها تلميح لشخص او حتى نغلط باسلوب ناس مومنه بيه
    طيب انا مش معجب بالطريقه او بالشخص خلاص اتجاهله ولا اكنه موجود ولا حتى الموضوع موجود وله اصلا فى طريقه
    يعنى فعلا انا وعمرو حصل بينا جدال اكتر من ميه مره بخصوص اقوله سبب النزول او الطلوع خبر او تصريح يقولى لا السبب كدا كدا بس ولا مره جيت قلتله انت مابتفهمش حاجه وله هو قالى
    كل واحد يشتغل زى ماهو عايز هو حر بدل مومن بطريقته انا بقا مش عجبانى الطريقه خلاص اتجاهلها لكن المح واكلم هبقا انا الخسران

اهم شى فى الحياه ان الواحد يوم يتذكر اسمه الناس يبقا بالخير
    مش يوم يتذكر اسمى الكل وشه يقلب وتلاقى قيل وقال

شكرا ياصحبى وصدقنى انت قلت الى كتير عايز يقوله
    ربنا يخليكى ياباشا
    باشا ازيك يا احمد عامل اية ربنا يكرمك يا رب والله يا باشا كل كلامك صح وان كنت ازيد عليك حاجة بسيطة وهى لية مديش لنفسى فرصة فى معرفة الطرق الاخرى قدر المستطاع يمكن يكون فيها افادة حتى لو 1% فى هذا المجال اكيد هستفاد منها ولو محصلش يبقى شكرا مليش رزق منها لكن اهاجم الطرق الاخرى حتى لو على سبيل الدعابة لا طبعا لانها بتنفع غيرك ومستفاد بيها يبقى العيب مش فيها والا اية؟
    وكلة رزق من عند الله تحياتى ليك ياباشا.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbuJmel مشاهدة المشاركة
    اكيد اخي انت قلت الي اخوة كتير هنا كان نفسها تحكيه احنا هنا كلنا اخوة
    ابو جميل واحشنا ياراجل مختفى لية يارب يكون المانع خير باذن الله .. واكيد اخى الكريم كلنا هنا اخوات ودة اللى خلانى اكتب هذا الموضوع تحياتى ليك ابو جميل

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17