صفحة 5 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرةالأخيرة
النتائج 61 إلى 75 من 87

فيه فرص اخرى جيده على ازواج مختلفه وايضا على الذهب وعلى الفضه اللي حابب اذكرها يقول
    واللي بيتاجر على الذهب والفضه كمان يقول

الصورة الرمزية VEVA
    VEVA غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم
    مش الافضل كان انتظار القمة السابقة 1.3415 والدخول منها بيع ؟؟؟ على اساس انه ممكن يختبرها قبل الهبوط ؟
    هي وجهة نظر وعايز اتناقش معاك فيها

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة VEVA مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    مش الافضل كان انتظار القمة السابقة 1.3415 والدخول منها بيع ؟؟؟ على اساس انه ممكن يختبرها قبل الهبوط ؟
    هي وجهة نظر وعايز اتناقش معاك فيها
    هي دي المشاركات المفيده وانا تحت امرك ياغالي
    عايز اوضحلك حاجه ياغالي في الترقيم الموجي اعادة اختبار قمة شيء وارد لكن اختراقها ولو بنقطه بيغير الترقيم يعني الاستوب بيكون فوق القمه بنزود الاسبريد لانه بيع
    فبيتم الاتزام بالاستوب دائما داخل الموجات واحنا دخولنا من 3330 ده بعقد صغير وبنزود المخطره مع تحركات الموجه وتأكيدها عند الهبوط , بخصوص الاختراقات الكاذبه للترند الكلاسيكي بيقول عليها اختراق كاذب لكن في الموجي بتغير الترقيم ياغالي
    طبعا مش ينفع اضع امر بيع عند القمه على امل انه يلمسها وينزل كده الفرصه لو صحيحه ممكن تضيع
    اذا حابب تكون اكثر حرص انتظر تأكيد الهبوط بكسر 3165 وانتظر يصحح وادخل بيع باستوب القمه الجديده
    لكن شخصيا شايف مفيش اي مانع ادخل بيع من 3330 بنسبة صغيره زي ماقولت وباستوب فوق 3415 ونزود الاسبريد هبط واكد الترقيم بنزود مخاطره تدريجيه محسوبه ضرب استوب كمان انا كسبان اني شفتها فرصه تستحق الدخول الخساره جزء من التجاره وليس هناك من يربح 100% ابدا وضعنا خطه وترقيم واستوب ونسبه هدف للاستوب مجزيه ونسبة اداره راس مال ده كده خطة متكامله نلتزم بيها والتوفيق او عدمه من الله سبحانه وتعالى
    آخر تعديل بواسطة السنابل الخضراء ، 28-07-2013 الساعة 12:26 AM

الصورة الرمزية dr eurusd
    dr eurusd غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

راي حضرتك ايه فالدولار ين والدولار نيوزلندي
    انا شايف الاسبوع ده هيبقي قوي للدولار وارتدادات واضحه لجميع الازواج امام الدولار

الصورة الرمزية VEVA
    VEVA غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السنابل الخضراء مشاهدة المشاركة

هي دي المشاركات المفيده وانا تحت امرك ياغالي
    عايز اوضحلك حاجه ياغالي في الترقيم الموجي اعادة اختبار قمة شيء وارد لكن اختراقها ولو بنقطه بيغير الترقيم يعني الاستوب بيكون فوق القمه بنزود الاسبريد لانه بيع
    فبيتم الاتزام بالاستوب دائما داخل الموجات واحنا دخولنا من 3330 ده بعقد صغير وبنزود المخطره مع تحركات الموجه وتأكيدها عند الهبوط , بخصوص الاختراقات الكاذبه للترند الكلاسيكي بيقول عليها اختراق كاذب لكن في الموجي بتغير الترقيم ياغالي
    طبعا مش ينفع اضع امر بيع عند القمه على امل انه يلمسها وينزل كده الفرصه لو صحيحه ممكن تضيع
    اذا حابب تكون اكثر حرص انتظر تأكيد الهبوط بكسر 3165 وانتظر يصحح وادخل بيع باستوب القمه الجديده
    لكن شخصيا شايف مفيش اي مانع ادخل بيع من 3330 بنسبة صغيره زي ماقولت وباستوب فوق 3415 ونزود الاسبريد هبط واكد الترقيم بنزود مخاطره تدريجيه محسوبه ضرب استوب كمان انا كسبان اني شفتها فرصه تستحق الدخول الخساره جزء من التجاره وليس هناك من يربح 100% ابدا وضعنا خطه وترقيم واستوب ونسبه هدف للاستوب مجزيه ونسبة اداره راس مال ده كده خطة متكامله نلتزم بيها والتوفيق او عدمه من الله سبحانه وتعالى
    شكرا ليك وربنا ييسر الامور للجميع
    رمضان كريم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr eurusd مشاهدة المشاركة
    راي حضرتك ايه فالدولار ين والدولار نيوزلندي
    انا شايف الاسبوع ده هيبقي قوي للدولار وارتدادات واضحه لجميع الازواج امام الدولار
    الدولار ين مازال امامه شوية هبوط لسه وعايز اقولك حاجه مهمه ان شاء الله ان ترند الدولار ين على الديلي صاعد وقريبا هيكسر القمه على الديلي لكن مش ندخل شراء من هنا طبعا لان لسه امامه هبوط هننتظر تأكيد للشراء لانه حاليا مازال هابط يعني كاانترادى لسه امامه هبوط الى منطقه 97.50 _ 96.60
    ودي فرصه كنت داخلها عليه وضعتها في منتدى مجاور جابت هدفها لكن مازال هابط اي تصحيح كانترادى للبيع للهدف المذكور لكن مش هدخل عليه لان نسبة الهدف للاستوب هتكون مش مناسبه الان

مش حابب ارفق ترقيم الدولار ين لان عليه سيناريوها كثير في وقته الحالي واللي مش بيعرف في التحليل الموجه مش هيعرف يتعامل ازاي

بالنسبه للنيوزيلندي دولار كانترادي لسه صاعد شويه لكن ترند الديلي مازال هابط فقط نراقب فقط

الاسترالي دولار اخو النوزيلندي امامه صعود الى منطقة 9500_9600 كمنطقة بيع لترند مازال هابط
    عليه فرصه الاسبوع القادم شراء ممكن اضعها لمن ارادها

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة VEVA مشاهدة المشاركة
    شكرا ليك وربنا ييسر الامور للجميع
    رمضان كريم
    الله اكرم تحت امرك في اي سؤال

افتراضي رد:!!!! اليورو دولار على المدى الطويل !!!!!

للتذكير
    فيه اسباب تدعم هبوط قوي لليورو دولار وصعود قوي للدولار فرنك ومواصلة ترنداتهم الاسبوع القادم
    مش مهم اذكر الاسباب الاهم الخطه المذكوره والتحليل والالتزام التام بالاستوب والادارة في المشاركه دي
    https://forum.arabictrader.com/t1726...ml#post2688757

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السنابل الخضراء مشاهدة المشاركة
    فيه فرص اخرى جيده على ازواج مختلفه وايضا على الذهب وعلى الفضه اللي حابب اذكرها يقول
    واللي بيتاجر على الذهب والفضه كمان يقول
    والاقتباس ده لو حد حابب اذكر فرص اخرى بالاضافه لفرصة اليورو دولار لاني مش احب الموضوع يخرج عن سياقه وهو الاستفاده من التحليل وكل واحد بطريقته , لكن اللي عايز فرص اخرى يقول وانا هرفقها له

الصورة الرمزية kamildamer
    kamildamer غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

تحياتي لك ولمجهودك الاكثر من رائع واتمنى منك التركيز على الانترادي اكثر لو سمحت. وانا معك تماما في هبوط اليورو بس مش عارف الى اين بصراحة انا اعمل على فريم اقل بكثير من الديلي.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kamildamer مشاهدة المشاركة
    تحياتي لك ولمجهودك الاكثر من رائع واتمنى منك التركيز على الانترادي اكثر لو سمحت. وانا معك تماما في هبوط اليورو بس مش عارف الى اين بصراحة انا اعمل على فريم اقل بكثير من الديلي.
    الله يكرمك ياغالي بالنسبه لهدف اليورو انا ذكرته عند منطقه 2600_2500 ونقطة الدخول 3330 كأول دخول والاستوب فوق القمه 3415 شوف القمه عندك كام وزود اسبريد
    وبالنسبه كانترادى اذا تحرك في اتجاهنا ممكن تاخد هدف ضعف الاستوب اهم حاجه ولو حابب تخرج اخرج انا عارف كتير مش بيشتغلوا سوينج بس صدقتني اهم حاجه الترند وتدخل معاه اغلبيه تقول صاعد واغلبيه هابط خلي كل واحد يحدد استوبه فين ده اهم حاجه علشان ميبقاش الكلام عايم
    شخصيا مع الهبوط طالما اسفل القمه 3415 كاستوب للبيع
    واذا حابب فرص على ازواج اخرى زي ماقولتلك عيوني

اخواني توضيح مهم
    شخصيا لما بدخل بقول نقطة دخول واستوب وهدف لكن اللي بيسألني عن تحليل بقوله وهو يتعامل بطريقته لان مش كل تحليل يعتبر فرصه
    وبذكر ديما اللي حابب فرص على ازواج اخرى يقول اعتقد كده انا مقصرتش في حاجه

طيب علشان مكونش قصرت في حاجه انا هرفق الفرص واللي حابب يدخل يتوكل على الله اهم حاجه يدير راس ماله موضح الاستوب والاهداف وكل حاجه

الفرصه الاولى
    اليورو دولار تم ذكرها هنا
    https://forum.arabictrader.com/t1726...ml#post2688757

افتراضي الدولار فرنك

الفرصه الثانيه
    الدولار فرنك
    شراء من 9250
    استوب 9125
    هدف 9850

افتراضي اليورو باوند

الفرصه الثالثه

اليورو باوند ( الملكي)