صفحة 11 من 20 الأولىالأولى ... 567891011121314151617 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 151 إلى 165 من 289
    الصورة الرمزية forex opera
    forex opera غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حامد القحطاني مشاهدة المشاركة
    لا اعلم يا اخي لماذا تصب غضبك علي دائما افرض ان المؤشر ليس بحوزتي وطرحت الفكره ليتم برمجتها وتعديل المؤشر
    كفيت ووفيت ...... ارجو من الأخوه المتابعين للموضوع بعدم التهجم على الاخ حامد القحطانى الرجل بصراحه لما قريت الموضوع لقيته مش غلطان فى شيئ الرجل قال انا اقسمت انى مش حدى المؤشر لحد بعد اللى حصل معايا وده من حقه و عرض الفكره بالتفصيل ليه بقه نتهجم عليه ممكن اى حد من اللى بيتهجم بدلا من تهجمه يفتح موضوع و يطالب ببرمجة الفكره و حتى من غير فتح موضوع بيتابع معانا هنا اخى تركم و ده من المبرمجين اللى اقل ما يقال عليه انه عبقرى يعنى من الاخر الموضوع مش مستاهل تهجم على احد كلنا هنا اخوه وفرضا لو قام الاخ حامد القحطانى و فتح موضوع محترم وقال فيه توصيات مؤشرى الخاص حتكسب المليار فى 3 دقايق زى المواضيع اللى بنشوفها كل يوم كنا حنلاقى سيل من الترحيبات و الدعاء و كان سيتوج اميرا فى المنتدى و لكن الرجل دخل من الطريق الصحيح و عرض الفكره بدون اى مكر او التواء ارجو يا اخوتى التحلى بالالتزام فى ردودنا و مساعدة بعضنا البعض ....... ارجو ان تتقبلوا مرورى

الصورة الرمزية turkm
    turkm غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex opera مشاهدة المشاركة

كفيت ووفيت ...... ارجو من الأخوه المتابعين للموضوع بعدم التهجم على الاخ حامد القحطانى الرجل بصراحه لما قريت الموضوع لقيته مش غلطان فى شيئ الرجل قال انا اقسمت انى مش حدى المؤشر لحد بعد اللى حصل معايا وده من حقه و عرض الفكره بالتفصيل ليه بقه نتهجم عليه ممكن اى حد من اللى بيتهجم بدلا من تهجمه يفتح موضوع و يطالب ببرمجة الفكره و حتى من غير فتح موضوع بيتابع معانا هنا اخى تركم و ده من المبرمجين اللى اقل ما يقال عليه انه عبقرى يعنى من الاخر الموضوع مش مستاهل تهجم على احد كلنا هنا اخوه وفرضا لو قام الاخ حامد القحطانى و فتح موضوع محترم وقال فيه توصيات مؤشرى الخاص حتكسب المليار فى 3 دقايق زى المواضيع اللى بنشوفها كل يوم كنا حنلاقى سيل من الترحيبات و الدعاء و كان سيتوج اميرا فى المنتدى و لكن الرجل دخل من الطريق الصحيح و عرض الفكره بدون اى مكر او التواء ارجو يا اخوتى التحلى بالالتزام فى ردودنا و مساعدة بعضنا البعض ....... ارجو ان تتقبلوا مرورى
    هلا وغلا أخي أوبرا والله زمان ايام البصمة الرقمية

بس الله يسامحك فأنا لست عبقريا ابدأ ممكن بعرف شوية برمجة

على العموم عتبي على الاخ حامد لماذا لم يوضح من البداية ان المؤشر ليس عنده وموضوعه فتح من أجل إنشاء هذا المؤشر

وشئ آخر أخي حامد طالما ان المؤشر ليس بحوزتك فكيف تأكدت انه رابح مئة بالمئة

يعني أحدنا لو حصل على مؤشر بضل يختبر ويقلب فيه حتى ينهكه فكيف حكمت على مصداقية هذا المؤشر ودقته العالية جدا وهو ليس عندك

ارجو الاجابة....... هذا سؤال وليس تهكم أبدا
    آخر تعديل بواسطة turkm ، 28-04-2013 الساعة 05:50 PM

الصورة الرمزية mohalia
    mohalia غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

نعم نعم المؤشر ليس عندي واتحدى اي مبرمج ان يقلبه ويعطيك لتربح منه لان هذا يعني نهاية الفوركس
    غريب امرك اصبح الان امر تحدي مع المبرمج ان برمجه طيب ان كنت لا تملك المؤشر ان وجد طبعا من اين لك بالصور التي ارفقتها من قبل هل اقتنصتها من موضوع اخي باي منتدى و اردت ان تربح مشاركت الناس بالبحث ليبرمج المؤشر ان كان نعم كان الاولى ان تكون صريحا من البداية و ان تعرض الفكرة و رابطها وصدقني كنت راح تلقي ترحيب اكثر ان كانت لك الصور فهنا الاشكال و الغموض عزيزي لا اريد ان اسيء الظن بك لكن تحلى بالصدق و الامانة مهما كانت الظروف
    بخصوص نهاية الفوركس فلا تهتم فالسوق ليس فقط للمضاربين امثالي و امثالك هناك امور واطراف اخرى هدفها ليس المضاربة اليومية

الصورة الرمزية whgp
    whgp غير متواجد حالياً موقوف

افتراضي رد:هذا المؤشر فيه الخير الكثير بإذن الله

المؤشر ليس بحوزتي وطرحت الفكره ليتم برمجتها وتعديل المؤشر
    سبحان الله !!!!!!

مرة تقول مبرمج عملي المؤشر

ومرة تقول ما راح انزل المؤشر

ومرة تقول ما عندي المؤشر

جمعت الصفات كلها طيب وش باقي عليك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة turkm مشاهدة المشاركة

هلا وغلا أخي أوبرا والله زمان ايام البصمة الرقمية

بس الله يسامحك فأنا لست عبقريا ابدأ ممكن بعرف شوية برمجة

على العموم عتبي على الاخ حامد لماذا لم يوضح من البداية ان المؤشر ليس عنده وموضوعه فتح من أجل إنشاء هذا المؤشر

وشئ آخر أخي حامد طالما ان المؤشر ليس بحوزتك فكيف تأكدت انه رابح مئة بالمئة

يعني أحدنا لو حصل على مؤشر بضل يختبر ويقلب فيه حتى ينهكه فكيف حكمت على مصداقية هذا المؤشر ودقته العالية جدا وهو ليس عندك

ارجو الاجابة....... هذا سؤال وليس تهكم أبدا
    طول عمرك متواضع و محب الخير للناس ودى العبقريه وبعدين الاخ حامد القحطانى من مشاركاته فعلا المؤشر معاه بس هو اخر ما ملل و زهق قال مش معاه لان الردود دى كلها و الصفحات دى كلها فى الموضوع لوكانت استغلت فى المناقشه و التحاور حول الفكره كانت زمانها اتبرمجت من فتره بس احنا سيبنا الاصل و دخلنا فى التشكيكات هو المؤشر موجود ولا مش موجود الرجل بصراحاه ما قصر قال اقلب المؤشر انطلب من صوره لمؤشر واحد جاب مؤشر واحد و اللى بيسأل على صوره تبين اخر شمعه لو كان بص فى الصور كويس كان لقى ان فيه صور مبينه اخر شمعه الرجل قال اقلب البولينجر و ان فى مبرمج قلب البولينجر و طالما فى مبرمج قلب البولينجر اعتقد ان اقل مبرمج هندنا مش احسن منه بل بالعكس بسم الله ما شاء الله فى شوية مبرمجين هنا فى المنتدى فطاحل و طبعا انت على راس القائمة اخى تركم ((((( صحبى بقه و بتحيزلك )))))) دعونا نستثمر جهودنا فى النقاش المفيد و اعتقد الاخ حامد مش حيتاخر بالمساعده و السلام ختام

الصورة الرمزية ecash
    ecash غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:هذا المؤشر فيه الخير الكثير بإذن الله

نعم نعم المؤشر ليس عندي واتحدى اي مبرمج ان يقلبه ويعطيك لتربح منه لان هذا يعني نهاية الفوركس
    السلام عليكم ورحمه الله
    تحية طيبة للجميع
    لم اتكلم عن الموشر السبب هو ( لايعلم الغيب الا الله) لذلك سوف اوضح فكرة التى تكلمت عنها

البلنجرباند العلوي والسفلي مبنى على الاوسط لذلك كيف تقلبة مع الاحتفاض بالاوسط على حالة
    تستطيع ان تقلب الخط الاوسط لاكن سوف يكون يتقاطع مع السعر وليس يمشي معة

يمكن عمل موشر يعطيك نفس النتيجة وافضل لاكن لا يستحق ان اقوم بعملة لاني غير مقتنع من الصور التى ارفقتها انه مفيد

اما نهاية الفوركس اعتقد ان نهاية حساب من يستخدمة اسرع (مارجن كول)

مع تمنياتي للجميع بالتوفيق
    لاتنساني من دعائك

الصورة الرمزية mohalia
    mohalia غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طول عمرك متواضع و محب الخير للناس ودى العبقريه وبعدين الاخ حامد القحطانى من مشاركاته فعلا المؤشر معاه بس هو اخر ما ملل و زهق قال مش معاه لان الردود دى كلها و الصفحات دى كلها فى الموضوع لوكانت استغلت فى المناقشه و التحاور حول الفكره كانت زمانها اتبرمجت من فتره بس احنا سيبنا الاصل و دخلنا فى التشكيكات هو المؤشر موجود ولا مش موجود الرجل بصراحاه ما قصر قال اقلب المؤشر انطلب من صوره لمؤشر واحد جاب مؤشر واحد و اللى بيسأل على صوره تبين اخر شمعه لو كان بص فى الصور كويس كان لقى ان فيه صور مبينه اخر شمعه الرجل قال اقلب البولينجر و ان فى مبرمج قلب البولينجر و طالما فى مبرمج قلب البولينجر اعتقد ان اقل مبرمج هندنا مش احسن منه بل بالعكس بسم الله ما شاء الله فى شوية مبرمجين هنا فى المنتدى فطاحل و طبعا انت على راس القائمة اخى تركم ((((( صحبى بقه و بتحيزلك )))))) دعونا نستثمر جهودنا فى النقاش المفيد و اعتقد الاخ حامد مش حيتاخر بالمساعده و السلام ختام
    السلام عليكم طبعا اخي كلامك سليم لكن اسمحلي بتوضيح بعض النقاط بالنسبة للموضوع هنا اعتقد انوا الاخ حامد لم يتلقى اي تهجم او ردود سيئة بالموضوع الاخر نعم اما بالنسبة للنقاش فهذا ما حصل فعلا لكن ما هي فكرة و ما الية قلب وعكس البولنقر وما اساسها لم يكن واضحا الاخ حامد قال مكان الحد العلوي يبقى السفلي و العكس لكن لا اعتقد ان الامر بهاته السهولة فاغلب المبرمجين قاموا بقلبه على هذا الاساس لكن من غير تغيير بمعنى لنفرض ان الصورة معكوسة فعلا للبولنقر لكن عكسها لا يقتصر فقط على قلب الحدين العلوي و السفلي

الصورة الرمزية حامد القحطاني
    حامد القحطاني غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohalia مشاهدة المشاركة
    غريب امرك اصبح الان امر تحدي مع المبرمج ان برمجه طيب ان كنت لا تملك المؤشر ان وجد طبعا من اين لك بالصور التي ارفقتها من قبل هل اقتنصتها من موضوع اخي باي منتدى و اردت ان تربح مشاركت الناس بالبحث ليبرمج المؤشر ان كان نعم كان الاولى ان تكون صريحا من البداية و ان تعرض الفكرة و رابطها وصدقني كنت راح تلقي ترحيب اكثر ان كانت لك الصور فهنا الاشكال و الغموض عزيزي لا اريد ان اسيء الظن بك لكن تحلى بالصدق و الامانة مهما كانت الظروف
    بخصوص نهاية الفوركس فلا تهتم فالسوق ليس فقط للمضاربين امثالي و امثالك هناك امور واطراف اخرى هدفها ليس المضاربة اليومية
    جميع من رد على الموضوع ليس فيهم مبرمج واحد جميعهم ليس لديهم خبره في البرمجة مثلي ومثلك لن تجد ردا واحدا لاحد من المبرمجين يقول لك والله يا اخوان لقد حاولت ولم افلح وخذوا المؤشر قمت بتعديله ولكن لم يصل الى النتيجه المطلوبه
    هل تعلم لماذا لان المبرمج لما فهم الفكره قام ببرمجته ولما ذهل بنتيجه هل تتوقع منه ان يقول لكم خذوا هذا المؤشر قد انتهيت منه بالطبع لا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohalia مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم طبعا اخي كلامك سليم لكن اسمحلي بتوضيح بعض النقاط بالنسبة للموضوع هنا اعتقد انوا الاخ حامد لم يتلقى اي تهجم او ردود سيئة بالموضوع الاخر نعم اما بالنسبة للنقاش فهذا ما حصل فعلا لكن ما هي فكرة و ما الية قلب وعكس البولنقر وما اساسها لم يكن واضحا الاخ حامد قال مكان الحد العلوي يبقى السفلي و العكس لكن لا اعتقد ان الامر بهاته السهولة فاغلب المبرمجين قاموا بقلبه على هذا الاساس لكن من غير تغيير بمعنى لنفرض ان الصورة معكوسة فعلا للبولنقر لكن عكسها لا يقتصر فقط على قلب الحدين العلوي و السفلي
    ولكن عندما طلب منه ان يوضح مؤشر واحد فقط على الشارت الرجل ما اتأخرش واعتقد الرجل ده محترم لانه نال سيل من الشتائم و السباب و لم يرد بمثل ما هوجم به بل اظهر تعاون ووضع الصوره ده اللى خلانى اشارك فى الموضوع لنجعلها ورشه للتجارب ممكن حتى لو موصلناش لشيئ ممكن نستفاد بفكره اخرى بدلا من التشكيك و فعلا اللى انا ملاحظه ليه مفيش و لا مبرمج عرض مساعدته فى الموضوع او حتى وضع تجاربه كل اللى جرب حط صور بس و لم يضع المؤشر بعد التعديل حتى لو فيه غلط . حتى ان تدخل مؤخرا اخى تركم و بصراحه انا لما بلاقيه في موضوع بعرف انه حيظبته بعون الله لانه احقاقا للحق و بدون مجامله من المبرمجين الراقيين جدا فى شغلهم فدعونا اخوتى نترك التشكيك ونبدأ العمل و اتمنى ان تكون المشاركه التاليه الكف عن التخوين و السب و نبدأ بطرح الأفكار

جميع من رد على الموضوع ليس فيهم مبرمج واحد جميعهم ليس لديهم خبره في البرمجة مثلي ومثلك لن تجد ردا واحدا لاحد من المبرمجين يقول لك والله يا اخوان لقد حاولت ولم افلح وخذوا المؤشر قمت بتعديله ولكن لم يصل الى النتيجه المطلوبه
    هل تعلم لماذا لان المبرمج لما فهم الفكره قام ببرمجته ولما ذهل بنتيجه هل تتوقع منه ان يقول لكم خذوا هذا المؤشر قد انتهيت منه بالطبع لا
    تركم مبرمج بس لسه واصل حالا انتظر منه المفاجات ان شاء الله

الصورة الرمزية turkm
    turkm غير متواجد حالياً عضو نشيط

أخي أوبرا صحصح معانا ياعم

انا عن نفسي طلبت صورتين لهذا المؤشر (فقط لبولنجر واحد) واحدة قبل عملية العكس والثانية بعده وهذا الامر طلبه أكثر من أخ قبلي
    وبعد الانتظار جاءت الصورة وفيها بولنجر مزاح...... تخيل يا اخي بعد كل عمليات الطلب فقط لصور والناس نسيت المؤشر جاتنا صورة فقط لمؤش مزاح مجرد إزاحة

والله اقولك الصدق كنت حابب امشي مع الاخ حامد للآخر وحتى لو انه أقر من ساعتها ان المؤشر ليس عنده ولم يرسل الصورة لوقفت جنبه حتى أما اعلن فشلي وعدم قدرتي على برمجة المؤشر أو اننا ننجزه حتى النهاية

ولكن الصورة الاخيرة هي القشة التي قسمت ظهر البعير
    يعني هل هو أختبار للاعضاء لمعرفة قدرتهم على اكتشاف البولنجر المزاح من غير المزاح

وعلى الرغم من كل ما قيل.....
    ليس هدفنا كثرة الكلام يلي بلا نتائج

أخي حامد انا الآن أشهد الله واشهدك واشهد الاخوة الاعضاء انني سأحاول برمجة هذا المؤشر من الصفر فأن قبلت أرجو منك عرض جميع ما عندك حتى نستطيع الوصول لشيء جيد كما تقول

وانا بانتظار ردك
    آخر تعديل بواسطة turkm ، 28-04-2013 الساعة 06:15 PM

انا عن نفسي طلبت صورتين لهذا المؤشر (فقط لبولنجر واحد) واحدة قبل عملية العكس والثانية بعده وهذا الامر طلبه أكثر من أخ قبلي
    وبعد الانتظار جاءت الصورة وفيها بولنجر مزاح...... تخيل يا اخي بعد كل عمليات الطلب فقط لصور والناس نسيت المؤشر جاتنا صورة فقط لمؤش مزاح مجرد إزاحة

والله اقولك الصدق كنت حابب امشي مع الاخ حامد للآخر وحتى لو انه أقر من ساعتها ان المؤشر ليس عنده ولم يرسل الصورة لوقفت جنبه حتى أما اعلن فشلي وعدم قدرتي على برمجة المؤشر أو اننا ننجزه حتى النهاية

يعني هل هو أختبار للاعضاء لمعرفة قدرتهه على اكتشاف البولنجر المزاح من غير المزاح

أخي حامد انا الآنأشهد الله واشهدك واشهد الاخوة الاعضاء انني سأحاول برمجة هذا المؤشر من الصفر فأن قبلت أرجو منك عرض جميع ما عندك حتى نستطيع الوصول لشيء جيد كما تقول

وانا بانتظار ردك
    بصراحه مخدش بالى من موضوع الازاحه ده بس انت بصراحه كده بكلامك كفيت و ووفيت و عداك العيب وبارك الله فيك على مبادرتك الطيبه النابعه من اصلك الطيب

الصورة الرمزية forexdiaries
    forexdiaries غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يعني هل هو أختبار للاعضاء لمعرفة قدرتهم على اكتشاف البولنجر المزاح من غير المزاح

أخي حامد انا الآن أشهد الله واشهدك واشهد الاخوة الاعضاء انني سأحاول برمجة هذا المؤشر من الصفر فأن قبلت أرجو منك عرض جميع ما عندك حتى نستطيع الوصول لشيء جيد كما تقول

وانا بانتظار ردك
    المؤشر مزاح هذا حقيقي، و لكنه ايضا مقلوب، دقق في الصور و ستدرك هذا
    ساحاول برمجته اعتمادا على هذه البيانات
    شكرا للاخ حامد

طيب احنا كده نبدأ من اول وجديد و بالراحه كده وبهدوء كل شيئ حيتم بأمر الله الاخ حامد وضح ان القلب للبولينجر قلب راس على عقب يعنى اللى فوق زى ما هو بحالته فوق و اللى تحت زى ما هو بحالته فوق ......... تمام ارجو اذا كنت مخطئ الاخ حامد يصححلى . وبيضع 24 موفينج أفريج من 2 الى 24 مع بعض بس المفروض انهم هاى او اوبن او كلوز لسه ما نعرفش بس سهله نعرفها بعدين ودى اول مرحله

الصورة الرمزية حامد القحطاني
    حامد القحطاني غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طيب احنا كده نبدأ من اول وجديد و بالراحه كده وبهدوء كل شيئ حيتم بأمر الله الاخ حامد وضح ان القلب للبولينجر قلب راس على عقب يعنى اللى فوق زى ما هو بحالته فوق و اللى تحت زى ما هو بحالته فوق ......... تمام ارجو اذا كنت مخطئ الاخ حامد يصححلى . وبيضع 24 موفينج أفريج من 2 الى 24 مع بعض بس المفروض انهم هاى او اوبن او كلوز لسه ما نعرفش بس سهله نعرفها بعدين ودى اول مرحله
    كلامك سليم ولكن يجب ان تاخذ في الاعتبار قلب معادلة الانحراف المعياري ايضا والا فن مجرد قلبه يعني انه سيخرج من نطاق الشاشه وكانك اضفت مؤشر اليورو دولار مقلوبا مما يعني انه لن يكون ملازما للسعر
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة
    آخر تعديل بواسطة حامد القحطاني ، 28-04-2013 الساعة 06:28 PM

صفحة 11 من 20 الأولىالأولى ... 567891011121314151617 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17