صفحة 19 من 27 الأولىالأولى ... 913141516171819202122232425 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 271 إلى 285 من 398
    الصورة الرمزية shady2500
    shady2500 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:لأصحاب النفس الطويل بيع اليورو ين لمدة 60 يوم

نسيت كمان اوضح معلومه

و هيا ...

اذا تحرك السعر عرفن و قت البيع و الشراء بأذن الله

الصورة الرمزية ابو لاما
    ابو لاما غير متواجد حالياً عضو نشيط

الكثير يحاولون الوصول للنجوم ومن يصل اليها من الصعب الوصول اليه
    شكرا دكتور حمادة يا عبقري وبارك الله بك وجزاك الف خير
    توقيع العضو
    2050

الصورة الرمزية hamadasalam
    hamadasalam غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    فعليا مفيش حاجه جديده و متحاولش تعاند ... الحمدلله رب العالمين الهبوط ثم الصعود كان متوقع >>>
    فأى أصول انت بتتكلم عنها بالظبط ؟ هل اصول انك تبيع فى تريند صاعد و التريند لم يمت بعد و تجزم بأمور حتى صناع السوق ذات نفسهم مبيعملوهاش ...
    يعنى الحمدلله و بفضل الله تعالى قابلت ناس محترفين وخبراء كتير فى اسواق المال و من ضمنهم الحاج مارتن برينج الهو مؤسس برينج ريسيرش ... و الراجل ده ليه كتب فى السى فى اتى ايه "بعيد عنك و السمعمين شهاده فى التحليل الفنى و تطبيقات النماذج و موفينج افريدج و فوليوم و اليوت ...... و هكذا ".... عمرى عمرى مسمعت اى محترف بيجزم بأن السعر لازم يرتد هنا او لازم يكسر هنا "بغض النظار انى كنت واحد من الناس كنت اجزم و لكن تعمقت اكثر فوجدة مكنت افعله اكبر خطر لان ده سوق و ديه اسمها تجاره "

هذا سوق ياحاج حماده لا يتحكم فيه نجمة اسرائيل و التى لم تنسب لنبى الله داود السلام , و انت تفخر بها (يأخى تذكر قول حبر الامه عبدالله بن عمر رضى الله عنه الذى تتلمذ على يد النبى محمد صل الله عليه و سلم _من تشبه بكم فهو منهم_)
    و لا يتحكم فيه احد ... سواء اوانت او اى حد من المتاجرين حتى الهيدج فاندز العندهم فوق ال 10 مليار دولار فى السوق تخيل حتى البنوك ذات نفسه (لان السوق مش بيتاجر فيه واحد و لا اتنين بل ملايين من المتاجرين ) . لم و لن يتحكم احد بهذا السوق ... مش مصدقنى أسأل ياعم الاستاذ وليد الحلو .. الراجل دارس سى اف تى ايه و مخلصه و عند كمان استاذ رمضان الغنيم راجل شاطر فى التحليل الاساسى ....

نرجع بقا لموضعنا ..

انت أجزمت ان السعر سوف يتحرك 1000 نقطه ..و خلال 60 يوم ....
    و الان بعد الصعود العجيب بالنسبه للبعض اصبحت ارئك متخبطه ... فعلى ما يدل ذلك ؟
    مع العلم انك اجزمت عدة مرات وفشلت (ليسة شماته و لكنها الحقيقه) حتى انك راهنت على اعتزالك و انظر اين انت الان عجيبه الدنيا!!

التريند موجود منذ زمن و صاعد و بقوه و التريند ده خط مايل واحد يعنى لا محتاجين مليون خط مثلا او كم نجمه و لا بلوره و لا حتى ماسوره ... يبقا من خبرتى او من بديهى جدا انى ادور على نقطه دعم و هيا الفصل بأن تحتها ابيع و فوقها (ارتداد او ظهور نموزج سعرى جديد زاى الكان على الساعه ويدج هابط و كمان دبل بوتم و الناس تتفلسف و تقولك لا الصعود مكنش متوقع ) و اشترى على طول بستوب لوس خفيف على المعده ...اما لو كان السعر نزل تحت الدعم او الخط الافقى ده و هوكان متمثل فى سعر 118.70 يبقا ان بتكلم فى البيع و بقوه و لونج تيرم مش مجرد 1000 نقطه و 60 يوم و 1000 يوم ...

شغلتنا كتاجر فى هذا السوق هيا اننا نجد افضل سعر و ندخل منه بأمان و ليس بأنى اكتشف سر اين سوف تحدث القمم و اين سوف تحدث القيعان ... فمعا احترامى للجميع بلاش اشتغلات و بلاش احلام ورديه

فبالنسبه للهبوط

لا هبوط الا بكسر تحت دعم 118.70 اذا لم يكسر السعر ال 118.70فتوكل على الحى القيوم ثم دور على اى منطقه حلوه تشترى منها بستوب لوس محترم ... و اهدافك 130 اول و منها الى 138 و هو الهدف الاساسى و قوضيا الامر الذى فيه نستفتى !!

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    و بالتوفيق
    و بلاش نظام خالف تعرف و اشرب اسبريت و خليك طبيعى

ياعم منا قولتلك انك راجل محترف ومش هتشوف اى حاجة جديدة اى حد يقدمها دة شئ انا اعترفتلك بية زعلان لية

تانى حاجة اصول الصعود والهبوط دة كان حاجة كنت عاوز اوصلهالك لكن سيبك منها ارميها ورا ظهرك وطنش

تالت حاجة

تالت حاجة انا بعت من السعر 12510 والسعر وصل الى 11910 يعنى 600 نقطة هبوط من ترند انا اول واحد

قال انة صاعد زمان وقولت انة شكل دائرى واللى يعرف يعنى اية دائرى يعرف انا باتكلم عن اية واذا كنت تريد ان

تناقشنى فى طريقتى فاما ان تتعلمها لكى تعرف نظام حركتها او تتركنا فى حالنا نخبط ونتحمل نتيجة تخبطنا

رابع حاجة انت تقابلت مع ناس محترفين ياعم ربنا يزيدك مانت محترف لازم كل مقابلاتك تكون مع محترفين

لكن احنا ياسيدى ناس غلابة وعلى قد حالنا ومش عارف ازاى انت تنازلت وجيت تكلم ناس غلابة زينا

خامس حاجة انت بتقول انى اجزمت ان السعر هيكون هنا

طيب ممكن تجيبلى الاقتباس اللى بيقول الكلام دة؟

ولا هى كعادتك تلقى اتهامات دون اى دليل وتتهرب من الدليل دائما

ياخى راجع كلامى ستجد كلمة (ان شاء الله) وكلمة (باذن الله) ملاصقة لكل كلامى

ثم ان الصفقة موضوع بها هدف واستوب وموعد فبالله عليك كيف اجزم على شئ واضع له استوب لوز؟

يعنى كلامك بلا اى مصداقية او دليل وحتى الان لم ينتهى الموعد ولم يضرب الاستوب والسعر عاكس على من

مازال فى البيع 160 نقطة

بل وابشرك بشئ قد يزعجك ان السوق باذن الله سيفتح على جاب سفلى وسيتقلص فارق النقاط لكى ادخل واقول

نخرج من الصفقة لكى ارتاح من اعضاء جبهة الانقاذ الذين لا نراهم الا عند الكوارث والنكبات

سادس حاجة نجمة اسرائيل اية دى اللى انا بافخر بيها

انا بارسم ترندات ومثلثات وبيتحرك عليها السعر تطلع بقى علم اسرائيل تطلع بتنجان انا مالى ماتتحرق اسرائيل

على اللى جابها ولا عمرى تشبهت باى حد ولا سيرت على نهج حد غير سيدنا محمد صل الله علية واله وصحبه وسلم

وبأشهد بالوحدانية لله عز وجل مالك كل شئ ومدبر كل شئ

واخر حاجة بقولهالك انا مش محتاج اخالف لكى اعرف فالحق لا يعرف بالرجال ولكن الرجال هى التى تعرف بالحق

الصورة الرمزية الصنقور
    الصنقور غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

ياعم منا قولتلك انك راجل محترف ومش هتشوف اى حاجة جديدة اى حد يقدمها دة شئ انا اعترفتلك بية زعلان لية

تانى حاجة اصول الصعود والهبوط دة كان حاجة كنت عاوز اوصلهالك لكن سيبك منها ارميها ورا ظهرك وطنش

تالت حاجة

تالت حاجة انا بعت من السعر 12510 والسعر وصل الى 11910 يعنى 600 نقطة هبوط من ترند انا اول واحد

قال انة صاعد زمان وقولت انة شكل دائرى واللى يعرف يعنى اية دائرى يعرف انا باتكلم عن اية واذا كنت تريد ان

تناقشنى فى طريقتى فاما ان تتعلمها لكى تعرف نظام حركتها او تتركنا فى حالنا نخبط ونتحمل نتيجة تخبطنا

رابع حاجة انت تقابلت مع ناس محترفين ياعم ربنا يزيدك مانت محترف لازم كل مقابلاتك تكون مع محترفين

لكن احنا ياسيدى ناس غلابة وعلى قد حالنا ومش عارف ازاى انت تنازلت وجيت تكلم ناس غلابة زينا

ثم ان الصفقة موضوع بها هدف واستوب وموعد فبالله عليك كيف اجزم على شئ واضع له استوب لوز؟

يعنى كلامك بلا اى مصداقية او دليل وحتى الان لم ينتهى الموعد ولم يضرب الاستوب والسعر عاكس على من

مازال فى البيع 160 نقطة

بل وابشرك بشئ قد يزعجك ان السوق باذن الله سيفتح على جاب سفلى وسيتقلص فارق النقاط لكى ادخل واقول

نخرج من الصفقة لكى ارتاح من اعضاء جبهة الانقاذ الذين لا نراهم الا عند الكوارث والنكبات

انا بارسم ترندات ومثلثات وبيتحرك عليها السعر تطلع بقى علم اسرائيل تطلع بتنجان انا مالى ماتتحرق اسرائيل

على اللى جابها ولا عمرى تشبهت باى حد ولا سيرت على نهج حد غير سيدنا محمد صل الله علية واله وصحبه وسلم

واخر حاجة بقولهالك انا مش محتاج اخالف لكى اعرف فالحق لا يعرف بالرجال ولكن الرجال هى التى تعرف بالحق

توقيع العضو
    الرزق على الله والهدى من الله فمن ماذا نخاف

الصورة الرمزية make it easy
    make it easy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بالتوفيق اخي الفاضل حماده متمنيا لك كل الخير اللي مايعرفك يجهلك لاتؤاخذني لمست فيك التواضع وحب الخير موفق ان شاء الله
    ومتقلقش انا مش جبهة انقاذ ولا حاجه انا حبيت اسلم عليك واني من الناس اللي توقعوا الصعود بس كلها احتمالات الحمد لله على كل حال
    تقبل تحياتي وتقديري

الصورة الرمزية النسر الذهبى
    النسر الذهبى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا اخ شادي نصيحة مني حود علي اول موضوع علي ايدك اليمين الموضوع ده مش من مستواك واحترافك

دكتور حماده طنش تعش تنتعش وبارك الله فيك ومتابعين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة make it easy مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق اخي الفاضل حماده متمنيا لك كل الخير اللي مايعرفك يجهلك لاتؤاخذني لمست فيك التواضع وحب الخير موفق ان شاء الله
    ومتقلقش انا مش جبهة انقاذ ولا حاجه انا حبيت اسلم عليك واني من الناس اللي توقعوا الصعود بس كلها احتمالات الحمد لله على كل حال
    تقبل تحياتي وتقديري
    والله خايف المشاركه تتفهم غلط وانه علشان كان توقعي سليم شاركت لا اعوذ بالله من الكبر والغرور انا بس والله حبيت اسلم على شخصك لمست فيك الطيبه وكرم الاخلاق وعلشان ميتقلش عني توقت بس الصعود ودخلت رفعت الموضوع بنجاح التوقع هبعد والله الظن ده عني وارفق شارت دخولي على زوج الين بفضل الله تعالى انتظرت انتهاء التصحيح للدخول مع الترند فشغلي دائما مع الترند

الصورة الرمزية shady2500

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة

انا مش زعلان و لا حاجه و لا يهمنى رأيك فيا فالحمدلله لا يعلم قدر العباد الا رب العباد وانا مش محتاج حد يوصفلى نفسى .. حتى و ان سولت لى نفسى الخبيثه بسوء فأسأل الله ان يهدينى و يهدى المسلمين و استعذو من شر نفسى !!

عشان متزعلش رمتها

تالت حاجة

تالت حاجة انا بعت من السعر 12510 والسعر وصل الى 11910 يعنى 600 نقطة هبوط من ترند

اللف مبروك و انا عارف بس على فكرة انت نسيت جملة (فل مارجن)

انا اول واحدقال انة صاعد زمان وقولت انة شكل دائرى واللى يعرف يعنى اية دائرى يعرف انا باتكلم عن اية واذا كنت تريد ان

اللف مبروك كمان ياعم .. انا عارف انك قولت صاعد لذلك انت اتيت و هوالتريند لازال صاعد قولت انه هابط 1000 نقطه و دلوقت الانور اصبحت دائريه مثلاثيه طلعت نجمه اسرائيليه .. سبحان الله

حبيبى ان سيبط بتخبط و عادى بس خلينا نقول كلمه حق و انا جيت ف ىالموضوع من الاول كتبت تحذير و بعدين خلص الامر بعد كده الكنت كتبتة كنت بعلق عليه .. عنى على مشاركتى الانا كنت حططه من الشهر الفات ...

اه الحمدلله رب العالمين ... و معلش فى الكلمه الناس ديه احسن منى و منك فى اسواق المال و عمالين نجاحات يشهد له عالم الاقتصاد و المال

عفوا .. انا لسة متكبر و لا متعالى و الحمدلله و رحم الله أمرا عرف قدر نفسه !!

اه أجزمت عدة مرات و هذه مره

اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Untitled.png
المشاهدات:	51
الحجـــم:	12.2 كيلوبايت
الرقم:	364781

اتهرب من مين ؟ و الحمدلله قدمت كل الدلائل من زمان ...

الحمدلله

ليست هذه المره الاول بأنك تجزم فانا اعنيت مشاركت اخرى و ممكن بجانب هذا الموضوع فمتمسكش فى نقطه واحده و تتكلم عنها

شكرا جدا ...

مازال فى البيع 160 نقطة

خير و بركه و كل واحد بياخد نصيبه

ماشاء الله ... و هصدمك انا مش منزعج لانى خارج السوق

يبقا عملت الخير فى الناس الدخلت معاك , لو حد دخل ... و نحن لا اتباع انقاذ و لا سوق عكاز

فرحان بيه على الشارت باللون المزهز... يبقا نسميه ايه ان شاء الله ؟

سبحان الله حكم.. النجم بتطلع لوحده حتى من كتر تأثرها عليك ادعيت فى احد المشاركات القديمه لك بأنها منسوب لنبى الله داود !!

اللهم صل و سلم على نبينا محمد و اله و صحبه و سلم كما ينبغى الى يوم الدين

لم يشكك احد فى ايمانك لانه من الامور التى لا يعلمها احد الا الله ...

صحيح اذا قول كلمة حق و اتبع الحق انت كنت فعلا راجل حق !!

خير الكلام ماقل و دل و تم الرد باللون الاحمر ووضع صوة بين السطور

و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الصورة الرمزية corsair
    corsair غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

في ناس كتير دخلت تتريق علي الدكتور العظيم حمادة سلام ربنا يعلم اني معرفش الراجل دا ولا عمرى اتكلمت معاة وكمان انا مش من بلدة بس بامانة الراجل دا عبقرى بس انا عايز اقولكم علي حاجة حد خلي الصفقة دى خشرانة اضعف الايمان اهة الصفقة دى خسرانة طيب يبقي الراجل دا وحش ؟ ولو اني عارف بعقلية الدكتور حمادة انها مش هتخسر معاة طيب خلينا نحط اضعف الاحتمالات هي خسرت طيب مهو مكسبك صفقات فرعية كتير من الصفقة عايز اية تاني في حد فيكم يسمع عن ذئب وول ستريت ( اسمة جيسي ليفرمور ) الراجل دا اكتسب شهرة عالمية سنة 1907 نتيجة الازمة المالية العالمية وهو من القلائل الذين توقعوا بهذا النهيار وكسب اكتر من 3 مليون دولار في الوقت دا انتوا متخيلين المبلغ دا وقتها كان عامل قد اية لاسف بقي ان جيسي مور دا خسر ال3 مليون دولار واكتر في صفقة واحدة في بيع القطن وخرج من التداول مديون باكتر من مليون دولار تقريبا كدا لو حد فيكم حيحكم علية لغاية كدا بس حتقولوا علية فاشل ونصاب ومغرور وكلام كتير طيب الراجل دا تداول تاني عشان يسدد ديونة واتوقع بانهيار تاني سنة 1929 وخرج بارباح اكتر من 100 مليون دولار طيب انا بقول كدا لية اظن لو الدكتور حمادة لا قدر الله لا قدر الله لا قدر الله خسر صفقتين ورا بعض هتعملوا دا موضوع الساعة وكل واحد يطلع بكلمتة ياريت نحترم علمائنا شوية والراجل دا بجد عالم مهو ممكن يمشي من المنتدى ولا يكتب ولا يشرح ولا اي حاجة وهو الكسبان محدش قالة كلمة تضايقة ولا هو جزاء الخير الشماتة وطولة اللسان ؟

وحدوا الله سبحانه وتعالى الموضوع ليس من اصاب توقع واخطأ توقع الانسان بيخطيء ويصيب الاهم الاستمرار والتعامل مع السوق وكلنا اخوه في الله , الله يهدي الجميع لكل مايحب ويرضى

الصورة الرمزية shady2500

وحدوا الله سبحانه وتعالى الموضوع ليس من اصاب توقع واخطأ توقع الانسان بيخطيء ويصيب الاهم الاستمرار والتعامل مع السوق وكلنا اخوه في الله , الله يهدي الجميع لكل مايحب ويرضى
    لا اله الا الله و لا حول و لا قوة الا بالله
    للاسف الخوف من الاعتراف بأن هذا السوق .. عند بعض الناس شىء محرم لذك سوف تجد نفسية البعض مدمره ...
    و الحمدلله انا لا احمل اى دغينه ضد اى واحد . حتى عندما قل احد الاعضاء ادبه عليا و سولت نفسه بأن يسبنى و شتمنى .. لم احمل فى نفسى اى شىء ....

و لكن انا على مقدر بحاول ان اظهر بعض الحقائق التى يحاول البعض ان يطمسه و الله اعلى و اعلم ماهيا نوايهم !!

و لكن الله يهدينا و يهديهم و يهدى سائر المسلمين !!

همسه انا هرد على الحاج حماده اما باقى الاعضاء العمالين يبجلو و يمدحو ... فأنتم الطلاقاء و متخفوش مش هقرا تعليقاتكم اساسا لانى الهدف من انى هنا ليس بأن ارد عليكم اعلم ان فيكم المحترم وفيكم المنحرف .. و لكن اعذرونى
    آخر تعديل بواسطة shady2500 ، 07-04-2013 الساعة 07:22 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady2500 مشاهدة المشاركة
    لا اله الا الله و لا حول و لا قوة الا بالله
    للاسف الخوف من الاعتراف بأن هذا السوق .. عند بعض الناس شىء محرم لذك سوف تجد نفسية البعض مدمره ...
    و الحمدلله انا لا احمل اى دغينه ضد اى واحد . حتى عندما قل احد الاعضاء ادبه عليا و سولت نفسه بأن يسبنى و شتمنى .. لم احمل فى نفسى اى شىء ....

لو لكن انا على مقدر بحاول ان اظهر بعض الحقائق التى يحاول البعض ان يطمسه و الله اعلى و اعلم ماهيا نوايهم !!

و لكن الله يهدينا و يهديهم و يهدى سائر المسلمين !!

اعزك الله اخي الفاضل شادي كلنا اخوه ولايوجد من يخفي الحقائق ان شاء الله , وان كان بيننا متنافس فلنتنافس على مرضاة الله عز وجل في اقوالنا وافعالنا والمنافسه على حب الخير والتعاون
    تحياتي لك وتقديري موفق ان شاء الله

الصورة الرمزية shady2500

شىء اخر نسيته اقوله ...

عشان بعض الاشخاص اصبح توسوس له نفسه بأنى هنا عشان حماده سلامه ناجح و انى عدو النجاح ....

فياريت يأخى تستخدم عقلك الذى انعم الله عليك بيه

فأنا لو زاى مانت بتفكر ... لكنت هتلقينى بشكك فى كل واحد على الفاضى و المليان و لكن الحمدلله انا لسة كذلك !!
    آخر تعديل بواسطة مراقب المنتدى ، 07-04-2013 الساعة 07:32 PM

الصورة الرمزية shady2500

اعزك الله اخي الفاضل شادي كلنا اخوه ولايوجد من يخفي الحقائق ان شاء الله , وان كان بيننا متنافس فلنتنافس على مرضاة الله عز وجل في اقوالنا وافعالنا والمنافسه على حب الخير والتعاون
    تحياتي لك وتقديري موفق ان شاء الله
    بارك الله لك اخى الكريم

و هدانا الى جميعا و جعلنا نعمل دائما لمرضاته واحده !!

الصورة الرمزية ابو لاما
    ابو لاما غير متواجد حالياً عضو نشيط

بصراحة التوصية حققت اكثر 600 نقطة وهذا كافي علئ ما اظن بدون ارتداد كبير وضرب وقف الخسارة طبعا في ناس دخلوا بعد ان ارتد السعر ويكونوا محققين اكثر من 600 نقطة يعني نسبة نجاح عالية جدا بعد هذا ان لم تحقق هدفها ليس هناك مشكلة لانها حققت 60% من هدفها اي انها ناجحة ولا اظن في احد لم يخرج من ارباحه وهذا هو المطلوب الربح اولا واخيرا ومن يعاند هذا السوق ويتكابر عليه لا محالة خاسر
    طريقة الدكتور حمادة العبقري ولماذا اقول انه عبقري واصر عليها طريقة غير اعتيادية تجمع ما بين الزمن والحركة حاولت تعلمها وشاهدت الفيديو عدة مارت جزاه الله الف خير يكفي انه علمها للناس وهذا شئ يجعله في مصاف الكرام والاخيار لانه تاجر مع الله عز وجل وسيكون له ثواب من كل نقطة يربحها احد بسبب طريقته وليس بعيد ان ياتي يوم القيامة بجبال احد من الحسنات لذلك انا هنا واضع كل ما اصل اليه اتاجر مع الله عز وجل تجارة مضمونة من دون رافعة ولا مخاطرة والاجر فيها بالنية وعلئ نياتكم ترزقون
    طريقة دكتور حمادة غير اعتيادية انا فهمت فكرتها لكن للاسف اعاني من عدم القدرة علئ التركيز وتذكر الكثير من القواعد وربطها مع بعصها البعض وهذا ايضاء سبب عدم قدرتي علئ استخدام موجات اليوت والتئ اعتبرها طريقة غير اعتيادية ايضاء وبرع فيها اخي ابراهيم وهو نجم فيها make it easy
    كلنا نحاول المستحيل مع هذا السوق وهو بسيط ان شاء الله لمن اتبع قواعد بسيطة جدا ادارة ووقف وجنئ ارباح مشكلتنا هئ النفسية وفقط وهئ مشكلة كبيرة تشمل الجميع حت ئمن يكسيون لا يكسبون دائما ويخسرون العبرة بمن يكسب اكثر من خسارته
    وضعت مشاركتي هذه لالفت النظر الئ صنيع هذا الرجل اعطاكم طريقة غير اعتيادية وشرحها لكم ويتابع مجتهد ماذا تعتقدون من المفترض ان يكون جزاءه الان او يوم الدين
    لا نزكي احد علئ الله لكن الامور تعرف بظواهرها
    نشكرك يا دكتور حمادة سر وعين الله ترعاك وبارك الله بكم جميعا
    تقبلوا خالص تحياتي
    توقيع العضو
    2050

صفحة 19 من 27 الأولىالأولى ... 913141516171819202122232425 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17