صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 53
    الصورة الرمزية MRVivantor
    MRVivantor غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي صفقة سوينجية ريسك ريوورد 1:12

السلام عليكم صفقة سوينجية استوب 66 نقطة هدف 300 سعر الدخول الان 1.3222

بالنسبة لاقصى انعكاس ممكن يحصل فى اعتقادي الشخصى هو الهاي ال هيعملة اليورو انهردا وهو بدء فية حاليا ع فريم الساعة اهوة وبعد كدا بوم لتحت وربنا يستر عموما عندنا استوب وهدف كويسين جدا وريسك ريوورد ممتاز نتابع والله ولى التوفيق اولا انا اول مرة فى حياتي اكتب توصية الدخول يكون على مسئوليتك ثانيا انا اول مرة اخش صفقة سوينجية اهوة نتعلم الصبر شوية :D
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة X545a.png‏  
    آخر تعديل بواسطة MRVivantor ، 31-12-2012 الساعة 02:27 AM سبب آخر: اضافة سعر الدخول
    توقيع العضو
    The World is yours

الصورة الرمزية nadmondo
    nadmondo غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

بالتوفيق......مارايك بتريلينج استوب50 لانه توجد دعوم قوية فى الاسفل...؟

الصورة الرمزية محمد الزيني
    محمد الزيني غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كلام مظبوط استخدام الترينلج استوب جيد ولكن في اريي 50 نقطة قليلة نوعا ما اعتقد ان 70 نقطة افضل ان كنت لن تتابع سلوك السعر لان متابعة سلوك السعر افضل واولى لانه باذن الله يجنبك ضياع نقاط كثيرة والله اعلم وبالنسبة للدعوم التي في طريق السعر هي اماكن جني ارباح واعادة ظبط مراكز واعادة دخول افضل في الترند الهابط بعدما يبدا بمشيئة الله تعالى... وارى ان النقطة الافضل للدخول الان قد تكون من سعر 3260 ... وهذا ليست توصية ولادعوة للدخول ولكنها مشاركة وكل عام والجميع بخير
    توقيع العضو
    متداول محترف وخبرة فوركس 7 سنوات

الصورة الرمزية make it easy
    make it easy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ربنا يوفقك ان شاء الله شفتك مالي المنتدى بالرقم 2900 ربنا يكرمك بس انا سؤالي ماسبب الثقه في الرقم ده على ماذا اعتمدت في تحليلك يازعيم مش لازم تشرح قول زمني او رقمي او فلكي اما كلاسيكي صعب لان الكلاسيكي مش يخليك تتأكد انه مش هيعكس لقمة الجمعه
    بس خلي بالك الترند صاعد والهبوط من اوله تصحيحي ممكن نشوف 3090 لكن 2900 كل اللي اقدر اعمله الدعاء ربنا يوفقك لهدفك ان شاء الله
    آخر تعديل بواسطة make it easy ، 31-12-2012 الساعة 02:50 AM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة make it easy مشاهدة المشاركة
    ربنا يوفقك ان شاء الله شفتك مالي المنتدى بالرقم 2900 ربنا يكرمك بس انا سؤالي ماسبب الثقه في الرقم ده على ماذا اعتمدت في تحليلك يازعيم مش لازم تشرح قول زمني او رقمي او فلكي اما كلاسيكي صعب لان الكلاسيكي مش يخليك تتأكد انه مش هيعكس لقمة الجمعه
    بس خلي بالك الترند صاعد والهبوط من اوله تصحيحي ممكن نشوف 3090 لكن 2900 كل اللي اقدر اعمله الدعاء ربنا يوفقك لهدفك ان شاء الله
    والله بص التريلينج استوب صديق الابدي زي ما استاذ وليد الحلو بيقول بس انا طريقتي دي مبشتغلش بيها الا انترا داي حتى هتلاقى فعلا السوق كان بيطلع لغاية منا قلت فى توقيت كتابة موضوعي وهي شمعة بتاعت ساعة 1 بتوقيت اف اكس دي دي والقمة ال عملها حاليا لغاية الان هي دي مش هيعديها وكل بقيت اليوم هيبقى هبوط فلذلك نمشى تريلينج استوب بس يكون بذكاء انا مقدرش اقول كام نقطة بس نحاول نقدر حركة السوق ! وفى نفس الوقت ال هيخش معايا صفقة يتابع الموضوع بحيث اقولكم لو فى اغلاق صفقة او كدا وربنا يسهل شكرا على مرورك يباشا
    آخر تعديل بواسطة MRVivantor ، 31-12-2012 الساعة 08:50 AM
    توقيع العضو
    The World is yours

افتراضي رد:صفقة سوينجية ريسك ريوورد 5.5 :1

هذا ما كنت انوة له صعود ومن ثم هبوط والله اعلم والحمد لله رب العالمين بس السؤال هل طرق التحليل الانترا داي تنفع على السوينج دا ال هنعرفة من خلال الموضوع لان فضلت انى اجرب قدام الناس مش لواحدي وان شاء الله هطرح موضوع قريبا بشرح الطريقة وليس كباقى الناس ال يخفون العلم
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة X99aa.png‏  
    توقيع العضو
    The World is yours

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MRVivantor مشاهدة المشاركة
    هذا ما كنت انوة له صعود ومن ثم هبوط والله اعلم والحمد لله رب العالمين بس السؤال هل طرق التحليل الانترا داي تنفع على السوينج دا ال هنعرفة من خلال الموضوع لان فضلت انى اجرب قدام الناس مش لواحدي وان شاء الله هطرح موضوع قريبا بشرح الطريقة وليس كباقى الناس ال يخفون العلم
    بالتوفيق يا باشا إن شاء الله يوصل اليورو لهدفك . هى الصفقة دى غير صفقة البيع الفل مارجن اللى انت بايعها من حوالى ثلاث اسابيع ولا هى نفس الصفقة ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser74 مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق يا باشا إن شاء الله يوصل اليورو لهدفك . هى الصفقة دى غير صفقة البيع الفل مارجن اللى انت بايعها من حوالى ثلاث اسابيع ولا هى نفس الصفقة ؟
    اممممممممممممممممم لا مش دي :D التانية قفلتها من زمان
    توقيع العضو
    The World is yours

لسة حوالى شمعتين تلاتة سايد واي وينزل يجيب هدفك يجميل :D عايز تخش بلوت عالى خش :D توكل ع الله بس خلى الهدف بتاع اللوت العالى هو اخر لو عملة لان المنطقة ال انت محددها دي منطقة ارتداد وليست هدف فخد بالك جدا جدا جدا لان ممكن قبلها بشوية او بعدها بشوية
    كما توقعت فى موضوع اخونا عماد ومازال السعر فى الرينج حتى هذة اللحظة :D الهم لك الحمد والشكر وسوف ينفجر للاسفل واحتمال كبير فى الشمعة الحالية 13 بتوقيت اف اكس دي دي والله ولى التوفيق

توقيع العضو
    The World is yours

بووووووووووووووم الله واكبر وله الحمد انفجر الان للاسفل الهم لك الحمد والشكر
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة الحفلة.png‏  
    توقيع العضو
    The World is yours

ناخد بالنا جدا للناس ال بتشتغل انتراداي مسار اليوم هيرتد شوية لفوق لمة اليورو يقفل تحت رينج مابين 3171 و 3147 يعني مسار اليوم كان هابط انهردا هيتعكس لموجة لفوق بالنسبة لصفقة السوينج بتاعتنا ممكن نشقلب الريسك ريوورد ليصبح 1:12 هههههههههه حد جاب نسبة الريسك ريوورد دي قبل كدا فى المنتدي ؟ :D ليصبح الاستوب 15 نقطة وهو الهاي المنتظر عملة من اليورو ليقل الريسك الى هذة النسبة والهدف 300 نقطة من سعر الدخول 1.3222 الهم لك الحمد والشكر
    توقيع العضو
    The World is yours

توقعي للارتداد اليورو وهبوطة لن يتعدي 40 نقطة بأي حاول من الاحوال ان شاء الله هذا الكلام لمحللين الانتراداي صفقة سوينج زي ما هي 15 نقطة استوب بتوع هاي ال عملة انهردا

توقيع العضو
    The World is yours

الصورة الرمزية النسر الذهبى
    النسر الذهبى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:صفقة سوينجية ريسك ريوورد 1:12

ناخد بالنا جدا للناس ال بتشتغل انتراداي مسار اليوم هيرتد شوية لفوق لمة اليورو يقفل تحت رينج مابين 3171 و 3147 يعني مسار اليوم كان هابط انهردا هيتعكس لموجة لفوق بالنسبة لصفقة السوينج بتاعتنا ممكن نشقلب الريسك ريوورد ليصبح 1:12 هههههههههه حد جاب نسبة الريسك ريوورد دي قبل كدا فى المنتدي ؟ :D ليصبح الاستوب 15 نقطة وهو الهاي المنتظر عملة من اليورو ليقل الريسك الى هذة النسبة والهدف 300 نقطة من سعر الدخول 1.3222 الهم لك الحمد والشكر
    الرقمى والفلكى هما اللى بيتوقعوا كده بس مين يعقل

بالتوفيق يا فيفانتور
    آخر تعديل بواسطة النسر الذهبى ، 31-12-2012 الساعة 03:48 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the golden eagle مشاهدة المشاركة

الرقمى والفلكى هما اللى بيتوقعوا كده بس مين يسمع

بالتوفيق يا فيفانتور
    انا بفضل الله ولا رقمي ولا فلكي والله يباشا تحليل رياضى فقط ! شكرا على المرور ياباشا
    توقيع العضو
    The World is yours

الصورة الرمزية النسر الذهبى
    النسر الذهبى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا بفضل الله ولا رقمي ولا فلكي والله يباشا تحليل رياضى فقط ! شكرا على المرور ياباشا
    رياضى!! تقصد رقمى يعنى ارقام ومعادلات؟

صفحة 1 من 4 1234 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17