النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: برجاء الافاده

الصورة الرمزية ياسر$المصرى
    ياسر$المصرى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي برجاء الافاده

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا اود تعلم هذا النوع من التحليل (موجات اليوت ) ومعجب بهذا النوع لما به من فكر ومتعه بجد تحليل شيق
    اود ان اعرف اذا كان الترقيم الموضح بالصوره صحيح ام خطأ وما هو الترقيم الصحيح اذا كان خطأ
    واسف للاطاله
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	ترقيم.jpg
المشاهدات:	93
الحجـــم:	87.7 كيلوبايت
الرقم:	352398شكراااااااااااااا

الصورة الرمزية hassan massoud
    hassan massoud غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ياسر$المصرى مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    انا اود تعلم هذا النوع من التحليل (موجات اليوت ) ومعجب بهذا النوع لما به من فكر ومتعه بجد تحليل شيق
    اود ان اعرف اذا كان الترقيم الموضح بالصوره صحيح ام خطأ وما هو الترقيم الصحيح اذا كان خطأ
    واسف للاطاله

الاســـم:	ترقيم.jpg
المشاهدات:	93
الحجـــم:	87.7 كيلوبايت
الرقم:	352398شكراااااااااااااا
    السلام عليكم

اهلا بيك اخى الفاضل

الاســـم:	575.png
المشاهدات:	75
الحجـــم:	167.5 كيلوبايت
الرقم:	352492

الصورة الرمزية ياسر$المصرى
    ياسر$المصرى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:برجاء الافاده

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassan massoud مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

اهلا بيك اخى الفاضل

الاســـم:	575.png
المشاهدات:	75
الحجـــم:	167.5 كيلوبايت
الرقم:	352492
    فى البدايه اود ان اشكر سيادتكم على هذا التحليل الاكثر من رائع بجد انافرحت لما لقيت السعر هبط زى ما حضرتك قولت بالتحليل وانا كده خلاص فاضلى مؤشرين كمان واقدر افهم موجات اليوت

بجد انا حاسس اننا تايه فى التحليل باليوت من خطأ الترقيم ونفسى اتقن هذا العلم بس مش عارف ازاى
    يعنى حضرتك حللت الموجه A صححت كل الموجه الدافعه السابقه لانها تكونت من خمس موجات داخليه وانا زى ما حضرتك شوفت فى ترقيمى حسبت ان اول قاع ظهر لى فى المؤشر بعد الموجه الخامسه انه دى نهاية الموجه A وبعدين المؤشر هيطلع علشان يعمل الموجه B وبعدين هتتكون الموجه C وحصلها امتداد لانها اخر موجه تصحيحيه زى ما انا فهمت ورقمتها فى المؤشر كده وبكده المفروض بأنتهاء الموجه C هيبتدى المؤشر فى الصعود .... طلع اصلا بتحليل حضرتك ان كل اللى انا رقمته (A-B-C)عباره عن اول موجه تصحيحه A وان لسه فى موجه B وكمان فى هبوط اخر للموجه C وده حصل فعلا النهارده المؤشر صعد واخترق القناه السعريه اللى حضرتك رسمتها مكون الموجه B ثم حصل هبوط للسعر ومش عارف طبعا هينتهى امتى علشان اقدر اقول ان الموجه C بكده تبقى انتهت بجد نفسى افهم ياريت حضرتك تساعدنى واقدر افهم اتعلم التحليل ازاى انا حاسس انى تايه بنزل كتب كتيره عن اليوت واقعد اقراها الموجات الدافعه والتصحيحه ... الموجات الدافعه (حافزه - قطريه - مثلثليه ... الخ) والموجات التصحيحه (زجزاج - مستويه ومركبه ...الخ) وفى تصحيح سريع وتصحيح بطىء انا نفسى اقدر اعرف ازاى اقدر احدد نقطة نهاية موجة ونقطة بدايه موجة جديده هل ممكن اقدر اعرف احدد البدايه والنهايه
    انا عارف انى صدعت حضرتك بكلامى انا اسف بجد بس نفسى اتعلم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17