النتائج 1 إلى 12 من 12

الموضوع: استفسار اليوتي

الصورة الرمزية eslam kamel
    eslam kamel غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي استفسار اليوتي

بسم الله الرحمن الرحيم
    ده سؤال موجه للكل خبراء و مبتدئين زيي
    انا رافق شارت لليورو دولار يومي في موجه دافعه اللي الموجه الرابعه فيها مثلث متماثل
    شوفوا ترقيم الموجه 1 و الموجه 2 في اعلي يسار الشارت مش مظبوط و لا انا غلطان لو غلط تبقي ممكن تصحيح مركب و الله اعلم
    تحياتي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة Elliott Wave Course Module 03-C.FLV_snapshot_04.39_[2012.12.15_07.18.58].jpg‏  

الصورة الرمزية make it easy
    make it easy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياباشا كنت سألت في قسم اليوت هيفيدوك اكتر
    وبعدين مش ينفع تقطع موجه كده لازم يكون الشارت كله قدامك علشان تعرف وعموما هيا باينه من شكلها يااما فلات يادبل زجزاج

افتراضي رد:استفسار اليوتي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة make it easy مشاهدة المشاركة
    ياباشا كنت سألت في قسم اليوت هيفيدوك اكتر
    وبعدين مش ينفع تقطع موجه كده لازم يكون الشارت كله قدامك علشان تعرف وعموما هيا باينه من شكلها يااما فلات يادبل زجزاج
    انا ماخدتش بالي ان في قسم اصلا لموجات اليوت البرد ماثر عليا
    هي اكيد مش فلات ممكن دبل زجزاج و الله اعلم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam kamel مشاهدة المشاركة
    انا ماخدتش بالي ان في قسم اصلا لموجات اليوت البرد ماثر عليا
    هي اكيد مش فلات ممكن دبل زجزاج و الله اعلم
    ولا يهمك سلامتك ان شاء الله بسيطه
    عايز نصيحه بما انك دخلت عالم اليوت خدها مني ليا 6 سنوات بحلل موجي الحمد لله مش تقول على موجه (اكيد مش كذا دي كذا) كلمة اكيد دي الغيها وحط مكانها ( لو مش كذا يبقى كذا) اتحرك بمبدا الاحتمال والسيناريوهات وكل سيناريو ليه نقطه معينه اذا تجاوزها السعر تدخل في السيناريو التاني مباشره وعند المتاجره تاجر لو عندك كذا سيناريو ومتفقين في هدف معين
    وتحياتي لك

ولا يهمك سلامتك ان شاء الله بسيطه
    عايز نصيحه بما انك دخلت عالم اليوت خدها مني ليا 6 سنوات بحلل موجي الحمد لله مش تقول على موجه (اكيد مش كذا دي كذا) كلمة اكيد دي الغيها وحط مكانها ( لو مش كذا يبقى كذا) اتحرك بمبدا الاحتمال والسيناريوهات وكل سيناريو ليه نقطه معينه اذا تجاوزها السعر تدخل في السيناريو التاني مباشره وعند المتاجره تاجر لو عندك كذا سيناريو ومتفقين في هدف معين
    وتحياتي لك
    كلام زي الفل مايطلعش الا من واحد فاهم
    شوف كدا الاستراتيجيه دي بتعتمد علي اليوت و عجبتني و انا بجربها دلوقتي

تحياتي

ان شاء الله تفيدك واذا كانت ناجحه وبقيت تربح لمده كبيره منها اجعلها اسلوبك دائما بالنسبه لي افضل طرق التحليل هي موجات اليوت وبحرها واسع جدا وعايزه خبره تداول لاتقل عن 3 سنوات علشان تعرف تتاجر بيها وكل سنه هتمر عليك هتكتشف حجات وتزيد خبره وهيكون رد فعلك سريع مع الحركه وزي ماقولتلك مهما كان مدى ثقتك مش تأكد موجه لان السعر هيفاجئك وممكن يوصل لهدفك بس بحركه تاني الاهم هو نقطة الدخول والاستوب والريسك ريورد

ان شاء الله تفيدك واذا كانت ناجحه وبقيت تربح لمده كبيره منها اجعلها اسلوبك دائما بالنسبه لي افضل طرق التحليل هي موجات اليوت وبحرها واسع جدا وعايزه خبره تداول لاتقل عن 3 سنوات علشان تعرف تتاجر بيها وكل سنه هتمر عليك هتكتشف حجات وتزيد خبره وهيكون رد فعلك سريع مع الحركه وزي ماقولتلك مهما كان مدى ثقتك مش تأكد موجه لان السعر هيفاجئك وممكن يوصل لهدفك بس بحركه تاني الاهم هو نقطة الدخول والاستوب والريسك ريورد
    كلام موزون و يخش الدماغ بجد
    طيب رايك اشتغل علي الديمو اد ايه و ماتقوليش 3 سنين علشان عايز اتجوز

خلاص لو قدرت تحقق ربح بتحليلك لاليوت لمده 3 شهور مستمر توكل على الله وافتح حقيقي اما لو مش قدرت مش تسيب موجات اليوت وتقول انا مش نافع فيها وافضل اتعلم وحلل وادخل ديمو لحد ماتتقنها ان شاء الله بس لو دخلت عالم الفوركس بمال انت محتاجه هتخسره بتكلم بجد اما لو زائد عندك توكل على الله ونصيحه مني مش تحط حلمك على الفوركس وانت في البدايه كده لانك ممكن لاقدر الله تدخل صراع مع نفسك اذا خسرت خلي الفوركس عندك هوايه الهوايه هتوصلك الاحتراف بس لو بنيت احلامك في بدايتك عليه هتتصدم لانك لسه مبتدأ فيه او مبتدأ في علم جديد وهو علم اليوت اعذرني لصراحتي بس اعتبرني اخوك الكبير وخايف عليك اما لو احترفته تقدر تعتبره حلمك ووظيفتك وكل حاجه

خلاص لو قدرت تحقق ربح بتحليلك لاليوت لمده 3 شهور مستمر توكل على الله وافتح حقيقي اما لو مش قدرت مش تسيب موجات اليوت وتقول انا مش نافع فيها وافضل اتعلم وحلل وادخل ديمو لحد ماتتقنها ان شاء الله بس لو دخلت عالم الفوركس بمال انت محتاجه هتخسره بتكلم بجد اما لو زائد عندك توكل على الله ونصيحه مني مش تحط حلمك على الفوركس وانت في البدايه كده لانك ممكن لاقدر الله تدخل صراع مع نفسك اذا خسرت خلي الفوركس عندك هوايه الهوايه هتوصلك الاحتراف بس لو بنيت احلامك في بدايتك عليه هتتصدم لانك لسه مبتدأ فيه او مبتدأ في علم جديد وهو علم اليوت اعذرني لصراحتي بس اعتبرني اخوك الكبير وخايف عليك اما لو احترفته تقدر تعتبره حلمك ووظيفتك وكل حاجه
    لو قلتلك انا خسرت كام حساب حقيقي قبل كدا مش هتصدق انا سيبت الفوركس من سنه و رجعتلها تاني و و مش هشتغل حقيقي الا بعد سنه ارباح علي الديمو و انا شايف سنه مده كويسه
    و علي فكره مفيش احلي من الصراحه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam kamel مشاهدة المشاركة
    لو قلتلك انا خسرت كام حساب حقيقي قبل كدا مش هتصدق انا سيبت الفوركس من سنه و رجعتلها تاني و و مش هشتغل حقيقي الا بعد سنه ارباح علي الديمو و انا شايف سنه مده كويسه
    و علي فكره مفيش احلي من الصراحه
    اي مبتدأ مرجن حسابه اكيد بداياتنا كلها كده مع الوقت والخبره هتعوضهم وربنا يكرمك ان شاء الله

اي مبتدأ مرجن حسابه اكيد بداياتنا كلها كده مع الوقت والخبره هتعوضهم وربنا يكرمك ان شاء الله
    الف شكر يا غالي
    و في محللين علي fxempire و ده موقع اجنبي بيحللوا يوميا الازواج باليوت و انا متابعهم بتعلم منهم الترقيم و طريقه تفكيرهم
    تحياتي
    آخر تعديل بواسطة eslam kamel ، 15-12-2012 الساعة 12:28 PM

معلش اتلخبط التحليل الاليوتي اليومي للازواج الرئيسيه علي mt5
    fxempire تحليل اساسي ممتاز بس معلهوش تحليل اليوتي

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17