رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
معلش ممكن اعرف رايكم فى شراء استرالى دولار 770
هدف (ا ) 30
هدف (2) 50
استوب 30
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif81
معلش ممكن اعرف رايكم فى شراء استرالى دولار 770
هدف (ا ) 30
هدف (2) 50
استوب 30
الاخ الكريم
اذا امكن ترفق الشارت الذى بنيت عليه هذه التوصيه
بارك الله فيك
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
باوند - ين بيع
من 23890
او من
23950
يوجد نموذجان فهل هما صحيحان
نموذج الكوب والعروه
ونموجد مثلث الكسر باى اتجاه به اهادف اكتير من 300 نقطه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
اخى الكريم الامل اتمنى من المولى عز وجل ان يكون من عليك بالشفاء التام من الانفلونزا
اشكرك على ردودك
واتمنى ان يشارك جميع الاخوه بارائهم فى الفرص التى تم وضعها قبل بدايه السوق
ونتمنى التوفيق من المولى عز وجل
جزاك الله خيراً أخي محمود والله يعطيك العافية على هذا المجهود الأكثر من رائع
بالنسبة للباوند ين أرى أن يكون الدخول من 238.90 فايبو 50 ونقطة التقاء بترند هابط 4 ساعات فتكون جيدة إذا لم يتم الكسر
أما وإن حصل كسر الترند فيكون من 239.50 فايبو 38 والله الموفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
ابو عبد الرحمن
لو انت موجود بالمنتدى رجاء حار ان تقول رايك بالفرص
وها سيبك تغلب:18: :18: :18: :18:
تقبل تحياتى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
ابو عبد الرحمن
لو انت موجود بالمنتدى رجاء حار ان تقول رايك بالفرص
وها سيبك تغلب:18: :18: :18: :18:
تقبل تحياتى
موجود اهو وهرد حاضر على الفرص
بس الجهاز عمال يهنج كل ما افتح واقول خلاص يهنج تانى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
بسم الله الرحمن الرحيم
فرصه للمناقشه قبل بدايه السوق ونتمنى من المولى عز وجل التوفيق
يورو - دولار شراء
نقطه الدخول من 12890 الى 12910
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faissal
معك حج محمود فيها 1.2890 الى 1.2910
منطقة اختبار الترند الصاعد
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأمل11
أرى منطقة 2925 حصل منها ارتداد عدة مرات وأيضاً قريبة من فايبو 76
ومنطقة 2910 جيدة جداً لكن هل سيصلها ؟
نقطة 1.2925 كويسة وممتازة لكن على الدايلى الوضع مختلف يوحى بالهبوط اكتر ولذلك ارى نقطة 1.2865-1.2890 مهمة جدا لليورو الدخول منهم شراء افضل ولو ضرب استوب يعكس بيع فورا لانه سيكسر ترند يومى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
باوند - فرنك بيع
نقطه الدخول 24615
او
24665
حسب راى ان 24665 هى الافضل بموجب الشارت
الهدف 50
الوقف 50
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأمل11
أرى نقطة 4660 أفضل ميوري الساعة 8/8 وعلى 4 ساعات 4/8
لكن يقابله ترند هابط على 4 ساعات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faissal
ممكن مايصل لنقطة الدخول
لوجود خط الترند الهابط
ولو وصلها يبقى ال 2.4610 ممتازه ان شاء الله
على العموم اي نقطه من 2.4600 الى 2.4615 تعتبر جيده ان شاء الله
انا متفق مع نقطة 2.4615
مقاومة
61 فايبو
ترند هابط
الهدف طبعا كبير ان شاء الله على الاقل 2.4500
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
باوند - ين بيع
من 23890
او من
23950
يوجد نموذجان فهل هما صحيحان
نموذج الكوب والعروه
ونموجد مثلث الكسر باى اتجاه به اهادف اكتير من 300 نقطه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faissal
اقترح من 239
للاسباب الموضحه بالشارت ترند هابط مع خط ميوري مقاوم
انا شايف انه قد يكسر قبل ما يوصل الى 239 هناك ترند على الساعة لو كسره ندخل مع الكسر او لو طلع الى 238.70 يعمل دبيل توب ناخده من هناك
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
استرالى - كندى بيع
نقطه الدخول من 9265 الى 9290
وهناك نموذج الرأس والكتفين فى طور التكوين
حيث لم يتبقى الا الكتف الايمين وقد يتكون عند 9290 وبالتالى سيكون الهدف هنا اكثر من 200 نقطه
لا ارى اى دايفرجنس على الاربع ساعات لكن الدايلى قد يكون هناك لو واصل الصعود للنقطة المذكورة
1 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
السلام عليكم ...
ديفريجنس واضح لليورو دولار على شارت الأربع ساعات ...
رأي أهل الخبرة .. ...
و شكرا ..
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
كندى - ين شراء
نقطه الدخول من 10144 الى 10155
دايفرجنس على الاربع ساعات
دايفرجنس على الديلى
10155 فابيو 61% على الاربع ساعات
10144 فابيو 23 على الديلى
نقطه دعم ومقاومه سابقه ارتد منها
صحيح 61 فايبو قوية لكن هناك ترند مكسور على اليومى وختباره هيكون عند 101.03
وهى الاقوى لنقطة الدخول
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Al-Waseem
السلام عليكم ...
ديفريجنس واضح لليورو دولار على شارت الأربع ساعات ...
رأي أهل الخبرة .. ...
و شكرا ..
اهلا بيك اخى الكريم
راجع المناقشات الاخيرة حول نقطة الدخول لهذه الفرصة ونتشرف برايك معانا
2 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
يورو فرنك شراء من 1.6160 ستوب 40 هدف 40 دايفرجنس اربع ساعات وساعة
نقطة الدخول تمثل 23 فيبو اربع ساعات +نقطة على الترند الصاعد ولكم الشارت
2 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
فرصة للمناقشة
نيوزيلندي دولار
بيع من 6855 بايفوت ويكلي أو من 6870 فايبو 38
الهدف / 40
الوقف / 40
2 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأمل11
فرصة للمناقشة
نيوزيلندي دولار
بيع من 6855 بايفوت ويكلي أو من 6870 فايبو 38
الهدف / 40
الوقف / 40
أرى بأن النقطة 6885 هي الافضل للدخول لأنها نقطة اعادة اختبار ترند مكسور على اليومي وهي ايضا فيبو 38 أربع ساعات