رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
مش قلتلك ابو يوسف براحتي اكل العلقه دي منك
المتل عندنا في سوريا بيقول الي ماله كبير مالوش تدبير
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة faissal
مش قلتلك ابو يوسف براحتي اكل العلقه دي منك
المتل عندنا في سوريا بيقول الي ماله كبير مالوش تدبير
خلاص سماح
على فكرة البايفوت فايبو كويس مع الدايفرجنس بس طبعا هيكون مع الخطوط الجديدة
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
بسم الله الرحمن الرحيم
للمهتمين أيضا بالدايفرجينس ، ويعتقدون انها قد تكون ضالتهم فى التجارة المقبله ، ولتوسعة الأفاق
هذا موقع احد الشركات المتخصصة التى صممت برنامج لملاحقة الدايفرجينس على كل ملحقات التحليل واعطاء اشارات معينة عند حدوثها سواء باريش او بوليش ، انا ليس لى خبرة او خلفية ببرامجهم ، ولكن احببت أن اعطيكم الموقع ، ونسمع لصوت اى خبرة سابقة لأى عضو معهم ، او مجرب جديد ، ومنكم نستفيد .
أخوكم محمد
الشرح الخاص بالتريدستيشن للدايفرجينس :
https://www.tradingalchemy.com/ViewChartsDivergence.htm
الموقع الرئيسى وبه بعض ما صممته الشركة من برامج مساعده :
https://www.tradingalchemy.com
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة musyehia
بسم الله الرحمن الرحيم
للمهتمين أيضا بالدايفرجينس ، ويعتقدون انها قد تكون ضالتهم فى التجارة المقبله ، ولتوسعة الأفاق
هذا موقع احد الشركات المتخصصة التى صممت برنامج لملاحقة الدايفرجينس على كل ملحقات التحليل واعطاء اشارات معينة عند حدوثها سواء باريش او بوليش ، انا ليس لى خبرة او خلفية ببرامجهم ، ولكن احببت أن اعطيكم الموقع ، ونسمع لصوت اى خبرة سابقة لأى عضو معهم ، او مجرب جديد ، ومنكم نستفيد .
أخوكم محمد
شكرا لك ياغالى
موقع كويس لكنه بمقابل مادى
عموما هناك مؤشرات للدايفرجنس وقمنا بتنزيلها واعتقد ان اخونا ايهاب كان يجرب واحد منهم
عموما هو المؤشر ممكن يساعد لكن نظرى افضل لانه لازم حد يفهمنا المؤشر شغال على اى اساس وبعدها نجربه عشان نكون مطمئنين لنتائجه
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
أخوي سمير الله يطولي عمرك على البر والتقوى أتمنى منك ومن الإدارة الكريمة للمنتدى حذف المشاركات غير التعليمية في الموضوع لأن 279 صفحة أصبحت كثيرة جدا.
وماهو مؤش إيهاب أرجو التوضيح.
ولك تحياتي
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحربي2
أخوي سمير الله يطولي عمرك على البر والتقوى أتمنى منك ومن الإدارة الكريمة للمنتدى حذف المشاركات غير التعليمية في الموضوع لأن 279 صفحة أصبحت كثيرة جدا.
وماهو مؤش إيهاب أرجو التوضيح.
ولك تحياتي
اهلا بيك اخى الكريم
بالنسبة للمؤشر فهى مؤشرات للدايفرجنس والاخ ايهاب جرب واحد فيهم وليس من صنعنا ولكن ان افضل النظرى اكتر حتى نثبت ان المؤشر كويس
بالنسبة لحذف المشاركات هذا صعب احذف للناس مشاركاتهم بدون سبب وبعدين الموضوع واضح ومشروح ويمكن قراءة اول صفحة واى حاجة مش مفهومة انا والاخوان تحت امرك وان شاء الله هيكون فى لقاء على الياهو المفترض انه اليوم لكن اغلب الظن يا اما اليوم متاخر او بدرى على العصر او بكره بدرى شوية
ياريت بس محمود يقولنا رايه ونشوف هل حد طلب الحضور ام لا
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
بسم الله الرحمن الرحيم
فى مبرمج اسمه Ron Thompson عمل اكسبيرت ادفايزر على استراتيجية الدايفرجينس ،
أنا لم استطع فهمها ( يمكن لأن الساعة 7 صباحا ، وفقدت التركيز ) .
على العموم ايضا لأثراء هذا الموضوع المهم ، هذا هو الرابط :
http://www.lightpatch.com/forex/mt_y...on_MT4_v04.mq4
وللخبراء متابعة الاكسبيريت وتحديد مدى فاعليته ، لأنى لم أستطع التعامل معه ( برده لأن الساعة 7 صباحا ) .
أما بالنسبة للبرنامج الذى اشرت اليه فى اخر ملاحظة ، فهو فعلا تريد ستيشن مدفوع ، به خمسة
مؤشرات كلها لآستخراج الدايفرجينس ، وتحديده برسالة وصوت ، وبالطبع لابد أن يكون مدفوع لمن
أراد أن يستفيد من الشركة المصنعة .
شكرا لكم .
2 مرفق
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة musyehia
بسم الله الرحمن الرحيم
فى مبرمج اسمه Ron Thompson عمل اكسبيرت ادفايزر على استراتيجية الدايفرجينس ،
أنا لم استطع فهمها ( يمكن لأن الساعة 7 صباحا ، وفقدت التركيز ) .
على العموم ايضا لأثراء هذا الموضوع المهم ، هذا هو الرابط :
http://www.lightpatch.com/forex/mt_y...on_MT4_v04.mq4
وللخبراء متابعة الاكسبيريت وتحديد مدى فاعليته ، لأنى لم أستطع التعامل معه ( برده لأن الساعة 7 صباحا ) .
أما بالنسبة للبرنامج الذى اشرت اليه فى اخر ملاحظة ، فهو فعلا تريد ستيشن مدفوع ، به خمسة
مؤشرات كلها لآستخراج الدايفرجينس ، وتحديده برسالة وصوت ، وبالطبع لابد أن يكون مدفوع لمن
أراد أن يستفيد من الشركة المصنعة .
شكرا لكم .
تسلم ياغالى على الاكسبيرت
انا كنت نزلت اكسبيرت برضه ويظهر انه لنفس الشخص لكن اللى عندى اصدار رقم 7 وكنا تناقشت مع اخونا عباس لتجربته لكن حتى الان لم يتم التجربة
عموما فرصة ان اللى حابب يجرب اليه اصدار رقم 7 (ملحوظة هو باصدارين لا اعرف الفرق بينهم)
يعنى حد يجرب الاصدار 4 وواحد يجرب اصدار 7 ونشوف النتائج
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اريد ان اعرف طريقة سليمة لتحميل الشارتات لصفحات المنتدى ...
ارى ان هناك اشارة دايفرجنس بيع قوية على النيوزلندي / دولار على المدى اليومي ...
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
الشكر للجميع ونتمنى مزيدا من التفاعل لان هذه الاستراتيجيه سهله جدا وبها فرص ولله الحمد كثيره حيث كانت فرص هذا الاسبوع كانت اكثر من عشرين فرصه غير التى لم ننتبه لها كما وان نتائجها وصلت الى 75% ربح
وتبقى تحديد نقطه الدخول الجيده هى الاهم لكل المتابعين
فنرجوا كل من لديه فكره لتحديد نقطه الدخول القويه ان يدلى بها او ان يتم عرضها يوم السبت فى الساعه التاسعه مساءا بتوقيت مكه المكرمه الثامنه مساء بتوقيت القاهره.
نرجوا من الجميع الحضور
مع تمنياتى بالتوفيق للجميع
والشكر الجزيل للاخ / سمير على هذه الاستراتيجيه وبارك الله فيك وفى عائلتك ورحم الله والديك وجعلها فى ميزان حسناتك ان شاء الله
للتذكير
فنرجوا كل من لديه فكره لتحديد نقطه الدخول القويه ان يدلى بها او ان يتم عرضها يوم السبت فى الساعه التاسعه مساءا بتوقيت مكه المكرمه الثامنه مساء بتوقيت القاهره.
نرجوا من الجميع الحضور
مع تمنياتى بالتوفيق للجميع
الاخ سمير / لم يسجل اى شخص ولكن الدعوه عامه وسنرى ذلك عند الوقت المحدد واتمنى ان يكون الجميع حاضر
وشكرا
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام
اهلا بيك اخى الكريم
بالنسبة للمؤشر فهى مؤشرات للدايفرجنس والاخ ايهاب جرب واحد فيهم وليس من صنعنا ولكن ان افضل النظرى اكتر حتى نثبت ان المؤشر كويس
بالنسبة لحذف المشاركات هذا صعب احذف للناس مشاركاتهم بدون سبب وبعدين الموضوع واضح ومشروح ويمكن قراءة اول صفحة واى حاجة مش مفهومة انا والاخوان تحت امرك وان شاء الله هيكون فى لقاء على الياهو المفترض انه اليوم لكن اغلب الظن يا اما اليوم متاخر او بدرى على العصر او بكره بدرى شوية
ياريت بس محمود يقولنا رايه ونشوف هل حد طلب الحضور ام لا
الاخ / ابوعبدالرحمن
انا معك فى عدم حذف اى مشاركه لانها ملك لجميع الاعضاء والمنتدى وقد يحدث سوء تفاهم وطالما ان المشاركات ليس بها اى خروج فلماذا نلغيها
وكا قال الاخ سمير اقرأ اول مشاركه للاخ سمير وانت تعرف الاستراتيجيه واى استفسار الاخ سمير والكل هنا فى الخدمه
بالنسبه للاجتماع اليوم الساعه الثامنه مساء بتوقيت القاهره والتاسعه بتوقيت مكه المكرمه ونتمنى من الجميع الحضور
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فيصل العبدالله
اريد ان اعرف طريقة سليمة لتحميل الشارتات لصفحات المنتدى ...
ارى ان هناك اشارة دايفرجنس بيع قوية على النيوزلندي / دولار على المدى اليومي ...
اهلا بيك اخ مصطفى
وانت بتكتب الرد على اى مشاركة ستجد بالاسفل مربع مكتوب عليه ارفق ملف فى المشاركة وعند الضغط عليه سيظهر لك مربع وعن طريقه تختار الملف الموجود على جهازك وتريد تحميله
وبعدها رفع واغالق المربع الى ظهر واعتماد المشاركة
تقبل ودى
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m
للتذكير
فنرجوا كل من لديه فكره لتحديد نقطه الدخول القويه ان يدلى بها او ان يتم عرضها يوم السبت فى الساعه التاسعه مساءا بتوقيت مكه المكرمه الثامنه مساء بتوقيت القاهره.
نرجوا من الجميع الحضور
مع تمنياتى بالتوفيق للجميع
الاخ سمير / لم يسجل اى شخص ولكن الدعوه عامه وسنرى ذلك عند الوقت المحدد واتمنى ان يكون الجميع حاضر وشكرا
قد لا احضر اليوم لانى مرتبط بموعد هام جدا لذلك ممكن يكون بعد رجوعى وتكون انت شفت مين اللى حضر او حابب يحضر لو محدش طلب يحضر خلاص عملنا اللى علينا
اللى حابب اهلا وسهلا
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
نتائج مفرحة و الحمد لله
وجهة نظري بخصوص نقطة الدخول القوية هي وجود ترند اما على اليومي أو الأربع ساعات حتى و ان كان ترند صغير و تكون الشموع متباعدة نوعا ما ( شمعتين على الأقل )
- الدخول على السعر الحي أفضل
- الدخول بوضع الأوردر: 5 نقاط قبل ملامسة خط الترند بالنسبة لشارت 4 ساعات و 10 نقاط قبل ملامسة خط الترند بالنسبة لشارت اليومي ( لضمان تفعيل الأوردر ) و الله أعلم
هذه وجهة نظري قابلة للنقاش للخروج بفكرة أفضل للتطبيق و جزاكم الله خير:asvc:
الفكرة ربما مش عجباكم لكن نحاول ان شاء الله اليوم قدر الامكان الحظور و ابداء وجهة النظر..
رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة داي ترايدر
الفكرة ربما مش عجباكم لكن نحاول ان شاء الله اليوم قدر الامكان الحظور و ابداء وجهة النظر..
حد يقدر يقول الفكرة مش حلوة
بالعكس هو اصلا المتبع مع اى مقاومة او الدعم الدخول قبلها بعدة نقاط سواء 5 او 10 نقط