صفحة 458 من 1076 الأولىالأولى ... 358408448452453454455456457458459460461462463464468508558958 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 6,856 إلى 6,870 من 16133
    الصورة الرمزية سمير صيام
    سمير صيام غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد: المتاجرة باستخدام الدايفرجنس

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samtaq3 مشاهدة المشاركة

دلوقتي انا شايف ان من انهاردة لغاية يوم الاحد فرصتنا ان نحط الخطوط العريضة للعمل عشان نجرب الاسبوع للي جاي بشكل منظم اكتر

يعني كل حد عنده نقط يضيفها لتنظيم العمل يقول لغاية ميتم صياغتها كلها في مشاركة واحدة و يكون دة كأنه قانون العمل بتاعنا

انا هاقول رايي في شوية حاجات و محتاج اعرف رايكم المهم نحط قانون العمل بتاعنا

1-استاذ سمير و الاخ محمود متفرغين للفريق بالاضافة انهم اول ناس بدات الموضوع بجانب خبرتهم الكبيرة مع الديفرجنس
    اذن استاذ سمير قائد الفريق و الاخ محمود هو نائب القائد يعني في غياب استاذ سمير هايكون محمود هو القائد و دي مفيهاش تواضع لكن الموضوع محتاج تنظيم

موافقون اوعى تنسى عباس قبل منى بعدين يجيبلك الخرزانة

دور القائد هو انه يقرر ان الفرصة دي تعتمد و لا لأ بناء علي الاراء المكتوبة و الاعتراضات و يكتب الفرصة النهائية بلون واضح مميز و مختلف عن كتابته للمشاركات العادية او الاراء يعني اي فرصة لم تكتب باللون دة و من القائد او النائب تعتبر مجرد مناقشة لكن لا تعتمد الا بكتابتها باللون ده و التنبيه عليها بالمسنجر مع كتابتها في موضوع المليون بنفس اللون و من نفس الاشخاص

موافقون وافضل تتكتب باللون الابيض فى النهائى

2-اعضاء الفريق الاساسيين و هم عباس و ابو النور و الامل و سامر(انا)
    لابد من وجود اتنين منهم علي الاقل في مناقشة الفرص داخل الموضوع و لازم يقولوا رايهم حتي لو كان كل اللي يقولوه انهم موافقين بس ده هايخلي القرار مؤيد من 4 اشخاص علي الاقل و هما سمير و محمود و اتنين من الفريق

سمير - عباس - محمود اللى موجود له القرار النهائى
    والاعضاء هم الامل و سامر وابو النور ونتمنى ان ينضم اخرين

كل شهر و بناء علي نشاط الناس ينضم اشخاص للاعضاء الاساسيين و ده هايزود عدد الاصوات علي الصفقة

نتمنى ذلك

3-يتم عرض الفرصة زي ماقال محمود انها ديفرجنس موجود علي الزوج الفلاني و التنبيه بالمسنجر علي نزول فرصة للمناقشة و يبدا ال6 اعضاء الاساسيين باقتراح نقطة الدخول مع ذكر الاسباب بالتفصيل و لو تخوف من اشياء يتم ذكرها ثم يقرر قائد الفريق اذا كانت تعتمد الفرصة و لا لأ و لو تعتمد يختار نقطة الدخول بناء علي الاراء المعروضة و ليس رأيه الشخصي و يقوم بتنزيلها كما ذكرت سابقا

موافقون

4- كل يوم قبل افتتاح السوق الاوروبي يكون شخص مسئول عن عرض جدول الاخبار الخاص باليوم للابتعاد عن الازواج التي عليها اخبار مهمة

بسيطة وابو عبد الله بينزل اخبارالسلاحف ممكن الرجوع اليه او نضع هنا للتنبيه

البقية تأتي مع المناقشة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samtaq3 مشاهدة المشاركة
    انتوا فين؟
    مفيش حد قال ايه رأيه الكلام دة كويس ولا مش كويس
    عاوزين نستغل اليومين دول كويس عشان نفسي الاسبوع اللي جاي نكون ماشيين بنظام
    مينفعش فريق كورة ينزل يلعب من غير خطة و من غير صانع العاب و من غير حارس مرمي و لا مدافع و لا مهاجم

فريق يعني نظام و خطة و تدريب علي الخطة
    لاوم الخطة تتحط قبل ماننزل السوق الاسبوع ده عشان نتدرب عليها قبل ماننزل الماتش الحقيقي الاسبوع اللي بعديه

انا عاوز اقول حاجة مهمة الفترة اللي فاتت كان الديفرجنس متألق و كان الاخ محمود بيعرض نتايج هايلة و لكن دة لاني كان الموضوع مجرد استراتيجية كل واحد بيطبقها من وجهة نظره يعني ممكن في اسبوع محمود يجيب +200 نقطة و انا اجيب -50 و بنفس الاستراتيجية و دة عشان فيه عوامل كتيرة بتدخل في اختيار الصفقة و الهدف و الستوب و غلق الصفقة و دور الفريق هو تقليل العوامل دي
    عشان كدة الصفقات هاتقل و النقط مش هاتكون كتيرة زي اللي فات لان في حاجات كتيرة هاتحكم الصفقات و لكن المهم اننا نمشي بخطوات ثابتة

اتمني اشوف ردود لان خلاص السوق بيلم عزاله يعني نستفاد بالوقت عشان نقرر قانون العمل و الاسلوب المتبع
    عاوز ناس تؤيد و ناس تعارض و ناس تقترح عشان نبقي فريق بجد

تم

الصورة الرمزية ilmattoi
    ilmattoi غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يعنى انتم استبعدتمونى من الفريق الاساسى و حاطتونى ع الدكة اوك و انا موافق
    انا مش هاشتكى ولا هاتذمر و اعلن العصيان و اقول دا تعنت الجهاز الفنى ولا هالوح بالعروض الخارجية و المحلية من المنافسين انا هافضل لغاية اما اخذ الفرصة بس كلة يخلى بالة لانى لما هاخدها الجماهير هى اللى هاتحسبكم انى كنت ع الدكة و انا منتظر
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 1.jpg‏  

الصورة الرمزية samtaq3
    samtaq3 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمير صيام مشاهدة المشاركة

تم

انا مقدرش انسي عباس دة استاذ كبير و عميد الهارمونيين
    بس الفكرة ان عباس بيختفي اوقات طويلة بعدين انا معرفش اذا كان متفرغ للفوركس و لا لأ لان انتم قلتوا انكم تقريبا متفرغين و دة مهم للي بيقود الفريق

بالنسبة للفريق الاساسي انا من رايي انه اي حد تاني من حقه يقول رايه و هايكون مهم جدا بس اللي بنعتبرهم الفريق هما اللي بيكونوا موجودين بشكل اساسي و ملزمين انهم يقولوا رايهم و لو فضلوا فترة مش بيقولوا رأيهم هايطلعوا من الفريق الاساسي و العكس اي حد هايفرض نفسه علي الفريق اكيد هاينضم للفريق الاساسي
    الناس اللي انا قلتهم مش انا اللي اختارتهم دة الاستاذ سمير هو اللي قال مين المتابعين عشان محدش يزعل مني
    لكن ممكن تزعلوا منه!!!!!!!!

الصورة الرمزية samtaq3

انا عندي سؤال؟
    كم واحد من الفريق من مصر
    ممكن لو معظمنا من القاهرة نجتمع في اي مكان محايد لو تحبوا عشان نعرف بعض اكتر و ننتناقش اكتر في خطط الفريق
    دة مجرد فكرة لو مفيش حاجة تمنعها

الصورة الرمزية أبو طلال
    أبو طلال غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samtaq3;[SIZE=4
    265640][/SIZE]
    انا مقدرش انسي عباس دة استاذ كبير و عميد الهارمونيين
    بس الفكرة ان عباس بيختفي اوقات طويلة بعدين انا معرفش اذا كان متفرغ للفوركس و لا لأ لان انتم قلتوا انكم تقريبا متفرغين و دة مهم للي بيقود الفريق

بالنسبة للفريق الاساسي انا من رايي انه اي حد تاني من حقه يقول رايه و هايكون مهم جدا بس اللي بنعتبرهم الفريق هما اللي بيكونوا موجودين بشكل اساسي و ملزمين انهم يقولوا رايهم و لو فضلوا فترة مش بيقولوا رأيهم هايطلعوا من الفريق الاساسي و العكس اي حد هايفرض نفسه علي الفريق اكيد هاينضم للفريق الاساسي
    الناس اللي انا قلتهم مش انا اللي اختارتهم دة الاستاذ سمير هو اللي قال مين المتابعين عشان محدش يزعل مني
    لكن ممكن تزعلوا منه!!!!!!!!

الله لايجيب زعل ياسيدي ونعم اختيارات الاخ سمير ونحن بانتظار الرحلة
    وبالتوفيق لنا جميعا

تقبل تحياتي

الصورة الرمزية faissal
    faissal غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ونعم الاختيار من حج سمير ونحن جميعا تحت قيادة الفريق الى ما فيه خير للجميع ان شاء الله

القول لكم حاجه بس لا تضحكوا

القوات تتقدم ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

صافرة البدايه

الصورة الرمزية hadi75m
    hadi75m غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ilmattoi مشاهدة المشاركة
    يعنى انتم استبعدتمونى من الفريق الاساسى و حاطتونى ع الدكة اوك و انا موافق
    انا مش هاشتكى ولا هاتذمر و اعلن العصيان و اقول دا تعنت الجهاز الفنى ولا هالوح بالعروض الخارجية و المحلية من المنافسين انا هافضل لغاية اما اخذ الفرصة بس كلة يخلى بالة لانى لما هاخدها الجماهير هى اللى هاتحسبكم انى كنت ع الدكة و انا منتظر
    حد يقدر ينسى احمد منصور المذيع المشهور ممكن طلب تعمل لقاء مع فريق الدايفرجنس الخميس المقبل على الهواء على قناه الجزيره . ولو عملت كده ها نخليك انت القائد الاعلى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو طلال مشاهدة المشاركة
    الله لايجيب زعل ياسيدي ونعم اختيارات الاخ سمير ونحن بانتظار الرحلة
    وبالتوفيق لنا جميعا

تقبل تحياتي
    ايه يا عم سامر انت نسيت ابوطلال وهو من الرعيل الاول وكمان الحبوب فيصل
    آخر تعديل بواسطة hadi75m ، 12-01-2007 الساعة 10:04 PM

الصورة الرمزية عبده المصرى
    عبده المصرى غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

إن شاء الله معكم وربنا يعنى وأقدر أفيد الفريق وبإذن الله أنا أكبر وقت موجود على الجهاز ،،،
    توقيع العضو
    متداول محترف متفرغ للفوركس

الصورة الرمزية samtaq3

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadi75m مشاهدة المشاركة
    حد يقدر ينسى احمد منصور المذيع المشهور ممكن طلب تعمل لقاء مع فريق الدايفرجنس الخميس المقبل على الهواء على قناه الجزيره . ولو عملت كده ها نخليك انت القائد الاعلى

ايه يا عم سامر انت نسيت ابوطلال وهو من الرعيل الاول وكمان الحبوب فيصل

يا جدعان انا مقدرش انسي الناس الجامدة دي انا قلت بس الناس اللي كانوا بيشاركوا كتير الوقت اللي فات و في الاسبوع اللي فات كان استاذ سمير قال عليهم لما قولنا نعمل لجنة

و عموما احنا نعتبر الاسبوع اللي جاي فرصة لكل اللي عاوز ينضم للفريق يورينا همته و الكابتن سمير المدير الفني ينزله الملعب
    يعني اتمني الاسبوع اللي جاي يكون شغل جامد عشان كل اللي عاوز ينضم للفريق

و لا ايه رايكم؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية rosebox
    rosebox غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا معاكم يا جماعه
    لى كام تعليق كده معلش استحملونى

1- موضوع الروم مش متيسر للجميع
    2- موضوع المسنجر بالنسبه و الشات بصوت مش متيسر للجميع برضه لأن فى ناس غير متفرغه للفوريكس متهيألى نخلى الاساس بتاعنا هنا فى الموضوع ده مناقشاتنا
    3- بتتكلموا ان الصفقات النهائيه تكتب فى موضوع المليون. هل سيتم فتح موضوع جديد ام هو موضوع اكسب مليون دولار فى 9 شهور و تقصدوا انهى موضوع؟
    4- هل احنا ناويين نستبعد ازواج معينه مثلا لأنها لا تحترم الدايفرجنس او السبريد بتاعها عالى او لأى سبب؟ كم زوج احنا نشتغل عليهم؟
    5- الاهداف انا عايزه طريقه سهله لتحديد هدف كل صفقه يعنى ممكن نقول ان كل صفقه ندخلها نبقى عايزين منها 20 نقطه او نقاط الدخول القويه ممكن نقول 50 او 70 نقطه.
    7- ممكن نقول ان فى معاد معين نكون كلنا موجودين فى المنتدى او الياهو
    8- ممكن الاعضاء الاساسيين يحطوا الياهو بتاعهم عشان نضيفهم كلهم؟
    [email protected]

الصورة الرمزية سمير صيام

احب ارد واوضح شوية حاجات
    احنا لما قلنا الفريق على اسا اللى هيدوا الاوكيه للفرص
    لكن اللى عنده فرصة وهيحطها ده متاح للجميع عشان محدش يزعل يعنى مثلا كام اخ مشاركتهم قليلة ولسه بيتعلموا دول اكيد من الفريق بتاعنا لكن مش هيدوا اوكيه على الفرص لكن اخونا فيصل غير منتظم وابو طلال لسه منتظمش ولسه كام شخص بيتعلموا يبقى هم معانا اينعم لكن وهيحللوا لكن اللى هيوافق على الفرص هم الاشخاص اللى شايفهم قويين ومنتظمين معانا وطبعا فيصل وابو طلال وايهاب ممتازين لكن غير منتظمين
    هذا كل مافى الامر

وبكرر تانى الفريق مفتوح للمشاركين وهياخدوا ويدوا معانا مش مجرد متلقى للفرص يعنى فريق الكرة 11 لاعب كل واحد ليه دور يعنى مش هيقعد فى المدرجات واعتبره من الفريق ولو حصل ان حد من الفريق غاب او توقف الباقى يحتاسوا ويلوصوا يبقى لما يكون متمكن وحصل سمير توقف او عباس او محمود او س من الناس يبقى فى حد متمكن
    واحنا قلنا من الاول الموضوع تعليمى اكتر منه فرص للدخول وموضوع المليون ماهو الا ادارة مالية لننجح لزيادة راس مالنا ان شاء الله حتى فى 5 سنين المهم نكون ماشيين بخطى ثابتة ومدروسة

نقطة اخونا سامر المصريبن اللى متابعين ونتجمع مع بعض هى ممكنة بس مين مافيش غير انا وانت ووروز والفقير لله ولكن عباس وابو النور ومحمود والامل كل فى مكان
    الانترنت قرب المسافات وزممكن نتجمع فى الروم بتاعتنا لاى مناقشلت او حتى على الياهو

الاخت روز
    الماسنجر فقط لتبليغ الفرص
    الفرص ومناقشتها هنا والفرص النهائية هنا وتكرر فى موضوع المليون الاصلى لاخونا ابو عبد الله
    الازواج كلها ونختار الفرص الاقوى لان الدايفرجنس شئ اساسى من التحليل الفنى مثل الدعم والمقاومة
    بالنسبة للاهداف سنحاول انها لا تقل عن 35-40 نقطة للفرصة ولكن حسب سير السوق ممكن نوقف عند 20 نقطة وممكن 100
    الميعاد اللى هنكون على الياهو يفضل على بداية السوق

فاضل نقطة هامة جدا
    ان اخونا ابو النور مادام ظروفه تسمح بوجوده ماقبل الاوروبى ان يقوم بمهمة استخراج الفرص اللى موجودة ونناقشها قبل دخول السوق بساعة منعا للحركة لبداية اوروبا
    يعنى السوق يفتح 9 بتوقبت مصر 10 بتوقيت السعودية نكون جميعا موجودين 8 صباحا بتوقيت مصر الموافق 9 بتوقيت السعودية لمناقشة الفرص

الصورة الرمزية samtaq3

احب ارد واوضح شوية حاجات
    لكن اللى عنده فرصة وهيحطها ده متاح للجميع عشان محدش يزعل يعنى مثلا كام اخ مشاركتهم قليلة ولسه بيتعلموا دول اكيد من الفريق بتاعنا لكن مش هيدوا اوكيه على الفرص لكن اخونا فيصل غير منتظم وابو طلال لسه منتظمش ولسه كام شخص بيتعلموا يبقى هم معانا اينعم لكن وهيحللوا لكن اللى هيوافق على الفرص هم الاشخاص اللى شايفهم قويين ومنتظمين معانا وطبعا فيصل وابو طلال وايهاب ممتازين لكن غير منتظمين
    هذا كل مافى الامر

وبكرر تانى الفريق مفتوح للمشاركين وهياخدوا ويدوا معانا مش مجرد متلقى للفرص يعنى فريق الكرة 11 لاعب كل واحد ليه دور يعنى مش هيقعد فى المدرجات واعتبره من الفريق ولو حصل ان حد من الفريق غاب او توقف الباقى يحتاسوا ويلوصوا يبقى لما يكون متمكن وحصل سمير توقف او عباس او محمود او س من الناس يبقى فى حد متمكن
    واحنا قلنا من الاول الموضوع تعليمى اكتر منه فرص للدخول وموضوع المليون ماهو الا ادارة مالية لننجح لزيادة راس مالنا ان شاء الله حتى فى 5 سنين المهم نكون ماشيين بخطى ثابتة ومدروسة

نقطة اخونا سامر المصريبن اللى متابعين ونتجمع مع بعض هى ممكنة بس مين مافيش غير انا وانت ووروز والفقير لله ولكن عباس وابو النور ومحمود والامل كل فى مكان
    الانترنت قرب المسافات وزممكن نتجمع فى الروم بتاعتنا لاى مناقشلت او حتى على الياهو

الاخت روز
    الفرص ومناقشتها هنا والفرص النهائية هنا وتكرر فى موضوع المليون الاصلى لاخونا ابو عبد الله
    الازواج كلها ونختار الفرص الاقوى لان الدايفرجنس شئ اساسى من التحليل الفنى مثل الدعم والمقاومة
    بالنسبة للاهداف سنحاول انها لا تقل عن 35-40 نقطة للفرصة ولكن حسب سير السوق ممكن نوقف عند 20 نقطة وممكن 100

فاضل نقطة هامة جدا
    ان اخونا ابو النور مادام ظروفه تسمح بوجوده ماقبل الاوروبى ان يقوم بمهمة استخراج الفرص اللى موجودة ونناقشها قبل دخول السوق بساعة منعا للحركة لبداية اوروبا
    يعنى السوق يفتح 9 بتوقبت مصر 10 بتوقيت السعودية نكون جميعا موجودين 8 صباحا بتوقيت مصر الموافق 9 بتوقيت السعودية لمناقشة الفرص
    متفقين

الصورة الرمزية ABU-NOOR
    ABU-NOOR غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

فاضل نقطة هامة جدا
    وانا حاضر
    طبعا هذا لايمنع بقية الاخوة من وضع فرصهم لان الفرص تتوفر باستمرار

الصورة الرمزية سمير صيام

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABU-NOOR مشاهدة المشاركة
    وانا حاضر
    طبعا هذا لايمنع بقية الاخوة من وضع فرصهم لان الفرص تتوفر باستمرار
    هذا اكيد لكن بتكلم على وقت انت بتقدر تدخل قبلنا وتشوف الفرص اللى ممكن تكون قدامنا قبل افتتاح السوق
    يعنى انت اللى هتكون صائد الفرص فى الاوروبى وتقولنا اقتراحك للنقط وانت عارف اننا مش محتاجين اكتر من 3 فرص ناجحة اسبوعيا وربنا يجيب النور على ايديك فلا تستقلل دورك ده

الصورة الرمزية os2000
    os2000 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

احب ارد واوضح شوية حاجات
    هذا كل مافى الامر

الاخت روز

فاضل نقطة هامة جدا
    كلام جميل حاج سمير وعلى بركة الله
    اننى متابع الموضوع منذ بدايتة حرفاً حرفاً ولكن قلة مشاركاتى لظروفى العائلية واتمنى ان تقبلونى معكم كطالب الى ان تتحسن الظروف واكون ان شاء الله من المتابعين المداومين
    [email protected]