مشاهدة نتائج الإستطلاع: ماهو رأيك بخصوص خاصيه ( اعجبني _ لم يعجبني)

المصوتون
62. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • البقاء على خاصيه اعجبني فقط

25 40.32%
  • البقاء على الخاصيه ( اعجبني _ لم يعجبني)

16 25.81%
  • عدم البقاء على الخاصيه

21 33.87%
صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة
النتائج 16 إلى 30 من 48
    الصورة الرمزية Mo3Ty
    Mo3Ty غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prince_ahmed مشاهدة المشاركة
    ياريت يا معطى يكون سبب للاختلاف فى الرأى دا فيه ناس بيحطوه للاستفزاز مش اكتر اتمنى من الاداره انها تستجيب لموقفنا لان الموضوع بقاله يومين ومفيش حد رد من الاداره
    فعلا اتفق معك يا احمد باشا.. وان شاء الله الادارة ما بخلت على اعضائها بتنفيذ طلباتنا... وتنفذلنا طلبنا ان شاء الله خاصة لو الاغلبية صوت بالموافق على اعجبني فقط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رانيا وجدي مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حياكم الله إخواني الأعزاء

عدم الرد على الموضوع ليس بهدف التجاهل أو عدم الإهتمام على العكس فضلت الإنتظار وإتاحة الفرصة لجميع الإخوة الأعزاء بالمشاركة وإبداء وجهة نظرهم لأن بالأساس الإستطلاع موجه للأعضاء لمعرفة وجهة نظرهم ،

بشكل شخصي كعضوة في المنتدى أتفق مع فكرة الإحتفاظ بخاصية أعجبني ويتم إضافة إسم العضو الذي وضع التقييم أيضا ، لما له من اثر إيجابي ،

وإزالة خاصية لم يعجبني لأنها فعلا تسبب أثر نفسي سىء لكاتب المشاركة بشكل خاص إذا كان مبتدىء بالإضافة الى تدخل الأهواء الشخصية في هذه النقطة حيث من الممكن أن يتم تقييم مشاركة انها غير جيدة لمجرد ان صاحب التقييم يختلف مع صاحب المشاركة او له خلاف شخصي سابق معه بموقف سابق بالتالي كل تقييمه لمشاركاته بغض النظر عن مضمونها سوف يكون لم يعجبني ،

حتى الأن نتيجة التقييم تتجه الى تأييد الفكرة بالإحتفاظ بالتقييم الجديد وبشكل خاص التوافق على فكرة أعجبني فقط دون لم يعجبني ،

وبناءا على ذلك سوف أقوم بإضافة هذا الإقتراح الى جدول الإجتماع الإداري القادم لمناقشته إن شاء الله ..

تحياتي وتقديري لجميع المشاركين بالإستطلاع والموضوع
    بارك الله فيكي اخت رانيا.. وبارك الله فى الادارة
    هذا ماعهدناه منكم دائما
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية wely
    wely غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:اقتراح واستطلاع للمنتدى

تم التصويت لصالح ترك خاصية اعجبنى ولم يعجبنى, بغض النظر عن ما قال الاخوة ولكن اعتقد انه من الممكن ان نجد بعض الايجابية فى التقييم السلبى كما اننا لا يمكن ان نتوقع ان يوافقنا الجميع فى الراى, اما من يضع تقييم سلبى فقط لانه مختلف مع كاتب المشاكرة فهذا يعود اليه وبعد فترة سيتوقف عن هذا الشئ,

اعتقد بعد فترة شهر او اكثر لن نرى الا تقييم حقيقى سواء كان ايجابى او سلبى

انتظر الكثير من لم يعجبنى
    آخر تعديل بواسطة wely ، 14-11-2012 الساعة 02:58 AM

الصورة الرمزية ابــ آدم ــو
    ابــ آدم ــو غير متواجد حالياً عضو نشيط

وعليكم السلام ورحمه الله
    صراحه ملهاش لازمه لان ببساطه احنا كعرب المعرفه والصداقه هى الى بتحكم
    بحبو هختار عجبنى
    محبوش لا يعجبنى
    سواء بقا عمل مشاركه مفيده او لا
    وبعدين معلش انا مش شايف فيها رفع من الروح المعنويه ولا حاجه على الاقل يتقال مين الى صوت
    لان ببساطه لو اتعرف مين الى صوت بالايجاب او السلب مش هيبقا فى الحته بتاعت العاطفه او الكره لان لو انا حد مابحبوش وعارف ان اسمى مش هيطل هفضل وراه لا يعجبنى لا يعجبنى لحد ماطفشو
    لكن لو عارف ان اسمى بيطلع اكيد بخلى عندى شويه احمر ومش هعمل كدا

بس فى المجمل مش شايف اصلا الموضوع ليه اى ميزه
    توقيع العضو
    -اللهم أسألك خير هذا اليوم وخير ما فيه وأعوذ بك من شره وشر ما فيه.

الصورة الرمزية wely
    wely غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:اقتراح واستطلاع للمنتدى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابــ آدم ــو مشاهدة المشاركة
    وعليكم السلام ورحمه الله
    بحبو هختار عجبنى
    محبوش لا يعجبنى
    وبعدين معلش انا مش شايف فيها رفع من الروح المعنويه ولا حاجه على الاقل يتقال مين الى صوت
    لان ببساطه لو اتعرف مين الى صوت بالايجاب او السلب مش هيبقا فى الحته بتاعت العاطفه او الكره لان لو انا حد مابحبوش وعارف ان اسمى مش هيطل هفضل وراه لا يعجبنى لا يعجبنى لحد ماطفشو

عجبتنى الحتة بالاحمر

بس معليش يعنى افتكر نحن مش اطفال عشان نتاثر بالطريقة دى, وكمان لو انا واثق من نفسى مش حيهمنى اذا حد قاصد يعمل لم يعجبنى حتى لو مش عارف مين هو

همسة:
    مش عاوز اكتر من 20 لم يعجبنى على الرد ده

الصورة الرمزية make it easy
    make it easy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

انا فتحت الموضوع والموضوع بتاع الكل طبعا مش لازم اشارك لاني في الموضوع وف اي موضوع ضيف زيكم حتى لو موضوعي
    اشكر كل من شارك وصوت عن رأيه وربنا يقدم الاصلح ان شاء الله
    تحياتي للجميع

الصورة الرمزية Mo3Ty

وعليكم السلام ورحمه الله
    بحبو هختار عجبنى
    محبوش لا يعجبنى

كالعادة يا ابو ادم ارائك غاية فى الاهمية
    بس اسمحلي اوضحلك ما اراه
    بالنسبة لخاصة اعجبني بتبقا مهمة جدا للشباب الجدد فى المنتدى الى بيفتحوا مواضيع ولا يجدوا من يشاركهم .. بل يجدوا زيارات فقط.. فبيجيلهم حالة احباط ومبيكملوش مواضيعهم
    وفى نفس الوقت بتبقا سهلة للمشاهدين االي مبيحبوش او معندهمش وقت يشاركوا انهم يضغطوا لايك
    وده والله وكثير كلمنى عليها بتفرق جدا مع الزوار ومع الاعضاء الجدد

بالنسبة للقدامي فى المنتدى بالفعل مبتفرقش معاهم قصة اللايك ده.. لان بالفعل خلاص هما فى ناس بتابعهم اولا.. ثانيا فهموا ان مشلازم عدد المشاركات قد ما مهم عدد المشاهدات للحكم اذا كان المواضيع حد متابعوا ام لا فيقدر ياخد قرار لاستكماله من عدمه

هذا رأيي الشخصي بالنسبة لخاصية اللايك

تقبل تحياتي
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wely مشاهدة المشاركة
    عجبتنى الحتة بالاحمر

بس معليش يعنى افتكر نحن مش اطفال عشان نتاثر بالطريقة دى, وكمان لو انا واثق من نفسى مش حيهمنى اذا حد قاصد يعمل لم يعجبنى حتى لو مش عارف مين هو

همسة:
    مش عاوز اكتر من 20 لم يعجبنى على الرد ده

اهو ياعم اخدت انا تقيم سى حاجه زى الفل

لا ياباشا الاطفال موجودين بكل مكان

صراحه لازم الاسم يتحط
    وبعدين انا مش فاهم انت مثلا ياغالى نزلت وجهه نظرك فى التحليل على شارت على اى اساس اديك باد او سى ماهى وجهه نظرك وانت حر فيه اقيمها بسى ليه انا

صراحه مش عجبنى اصلا انا عامل المنتدى على الاستايل التقليدى مابتظهرش عندى
    توقيع العضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo3Ty مشاهدة المشاركة

كالعادة يا ابو ادم ارائك غاية فى الاهمية
    بس اسمحلي اوضحلك ما اراه
    بالنسبة لخاصة اعجبني بتبقا مهمة جدا للشباب الجدد فى المنتدى الى بيفتحوا مواضيع ولا يجدوا من يشاركهم .. بل يجدوا زيارات فقط.. فبيجيلهم حالة احباط ومبيكملوش مواضيعهم
    وفى نفس الوقت بتبقا سهلة للمشاهدين االي مبيحبوش او معندهمش وقت يشاركوا انهم يضغطوا لايك
    وده والله وكثير كلمنى عليها بتفرق جدا مع الزوار ومع الاعضاء الجدد

بالنسبة للقدامي فى المنتدى بالفعل مبتفرقش معاهم قصة اللايك ده.. لان بالفعل خلاص هما فى ناس بتابعهم اولا.. ثانيا فهموا ان مشلازم عدد المشاركات قد ما مهم عدد المشاهدات للحكم اذا كان المواضيع حد متابعوا ام لا فيقدر ياخد قرار لاستكماله من عدمه

هذا رأيي الشخصي بالنسبة لخاصية اللايك

تقبل تحياتي

حبيبى ياابوحميد
    ياباشا لعيونك نصوت لبقاء يعجبنى فقط كام معطى عندنا

شوف ياصحبى ماشى كلامك صح بس ليه ماتخدهاش العكس انها ممكن تبقا احباط لما واحد مبتدا يتعب فى موضوع او مشاركه ويبقا قاعد مستنى يجيله اى لايك والراجل مستنى على امل يجيله حاجه تفرحه ومايحصلش بقا ايه رايك وقتها نفسه هتتسد صح؟

تحياتى ياصحبى
    توقيع العضو

الصورة الرمزية Mo3Ty

حبيبى ياابوحميد
    ياباشا لعيونك نصوت لبقاء يعجبنى فقط كام معطى عندنا

شوف ياصحبى ماشى كلامك صح بس ليه ماتخدهاش العكس انها ممكن تبقا احباط لما واحد مبتدا يتعب فى موضوع او مشاركه ويبقا قاعد مستنى يجيله اى لايك والراجل مستنى على امل يجيله حاجه تفرحه ومايحصلش بقا ايه رايك وقتها نفسه هتتسد صح؟

تحياتى ياصحبى
    ربنا يخليك يا كبير... عادي والله ده وجهات نظر .. وكلنا بندور على الاصلح .. لذلك اكيد كل وجهات النظر لها احترامها

بالنسبة ان ولا مشاركات ومشاهدات ولا لايكات لموضوع معين
    بالعكس ده حيبقا شئ ايجابي.. هنا يقدر يقيس العضو موضوعه هل منه افادة ام لا.. ويأاما يعيد حساباته فى شرح الموضوع.. او يتوقف عنه
    لانه خلاص كدة كدة مفيش فعلا حد متابعوا .. فليست بالفعل كل المواضيع مهمة.. اكيد فى مواضيع بتتحط فى المنتدى ليس منها افادة فده يبقا القياس لها..
    ام المشكلة الحقيقية تكمن فى موضوع قوي .. بياخد لايكات بلا اعجبني لمجرد اهواء شخصية
    توقيع العضو
    لكل مجتهد نصيب

الصورة الرمزية Sam91
    Sam91 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياريت تتشال خاصيه لم يعجني ممكن نبدلها مثلا تبقي للتعليق الشخصي يعني للتوضيح ويقول وجه نظره للشخص ده وكلوا يشوفها علشان تبقي نقد بناء تشتغل مثلا زي رد مع اقتباس
    بالتوفيق

الصورة الرمزية prince_ahmed
    prince_ahmed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ياجماعه الموضوع مش موضوع مبتدا او خبره الموضوع ان فيه ناس للاسف معندهاش احترام للغير وعندهم هوايه انهم يأذوا غيرهم يعنى تخيل مثلا واحد قال سلام عليكم ولقيت واحد عمله لم يعجبنى هتفرق فى ايه بأه الخبره من المبتدا المبدا العام ان فيه ناس بتستخدم الموضوع خطأ وانا بصراحه كنت مع فكرة ان صاحب الكومنت يعرف مين ايلى علقله علشان يعرف ايلى علق ده له اهواء شخصيه ولا فعلا مش مقتنع ووقتها هتقدر تقيم اسلوب كلامك صح وتشوف اخطائك فيين وبرده ايلى شغال لم يعجبنى عمال على بطال هيتعرف ومعدتشى هتفرق فى حاجه انه يعمل لم يعجبنى وممكن كمان نبلغ عنه الاداره سوء سلوك وبالتالى هنكون قدرنا نعالج المشكله وقدرنا نفرز السىء من الجيد

للرفع علشان الكل يشارك في التصويت

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رانيا وجدي مشاهدة المشاركة

حياكم الله إخواني الأعزاء

عدم الرد على الموضوع ليس بهدف التجاهل أو عدم الإهتمام على العكس فضلت الإنتظار وإتاحة الفرصة لجميع الإخوة الأعزاء بالمشاركة وإبداء وجهة نظرهم لأن بالأساس الإستطلاع موجه للأعضاء لمعرفة وجهة نظرهم ،

بشكل شخصي كعضوة في المنتدى أتفق مع فكرة الإحتفاظ بخاصية أعجبني ويتم إضافة إسم العضو الذي وضع التقييم أيضا ، لما له من اثر إيجابي ،

وإزالة خاصية لم يعجبني لأنها فعلا تسبب أثر نفسي سىء لكاتب المشاركة بشكل خاص إذا كان مبتدىء بالإضافة الى تدخل الأهواء الشخصية في هذه النقطة حيث من الممكن أن يتم تقييم مشاركة انها غير جيدة لمجرد ان صاحب التقييم يختلف مع صاحب المشاركة او له خلاف شخصي سابق معه بموقف سابق بالتالي كل تقييمه لمشاركاته بغض النظر عن مضمونها سوف يكون لم يعجبني ،

حتى الأن نتيجة التقييم تتجه الى تأييد الفكرة بالإحتفاظ بالتقييم الجديد وبشكل خاص التوافق على فكرة أعجبني فقط دون لم يعجبني ،

وبناءا على ذلك سوف أقوم بإضافة هذا الإقتراح الى جدول الإجتماع الإداري القادم لمناقشته إن شاء الله ..

تحياتي وتقديري لجميع المشاركين بالإستطلاع والموضوع

ياريت من الاخت رانيا تقولنا عدى شهر على هذا الاستطلاع والاغلبيه اجمعوا على بقاء خاصيه اعجبني فقط مع اظهار معرف من ضغط عليا وحضرتك قولتي هتقولي للاداره وعدى شهر ونصف ولا كأن شيء حدث , وزي ماحضرتك شايفه المشاكل بتزيد والخاصيه دي بتزود المشاكل , برفع الموضوع مره اخرى لعل هناك يكون استجابه وشكرا لكم

الصورة الرمزية رانيا وجدي
    رانيا وجدي غير متواجد حالياً متـــداول بلاتـيـــــني

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة make it easy مشاهدة المشاركة

ياريت من الاخت رانيا تقولنا عدى شهر على هذا الاستطلاع والاغلبيه اجمعوا على بقاء خاصيه اعجبني فقط مع اظهار معرف من ضغط عليا وحضرتك قولتي هتقولي للاداره وعدى شهر ونصف ولا كأن شيء حدث , وزي ماحضرتك شايفه المشاكل بتزيد والخاصيه دي بتزود المشاكل , برفع الموضوع مره اخرى لعل هناك يكون استجابه وشكرا لكم

حياك الله أخي Make it easy

كما أوضحت بمشاركتي بخصوص إضافة الإقتراح الى جدول الإجتماع الإداري لمناقشته ،

وكان الرد انه سيتم دراسة الإقتراح مع العلم أن الخاصية سوف يتم تطويرها وان هذا ليس شكلها النهائي ،

هذا مالدى حتى الأن وأى جديد سوف أقوم بتحديثه هنا ان شاء الله

تحياتي وتقديري
    توقيع العضو
    متداول ومحلل محترف للأسواق المالية أسهم وعملات منذ 2006

الصورة الرمزية احمد الداوود
    احمد الداوود غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

قمت بالتصويت على البقاء على خاصيه اعجبني فقط..

صفحة 2 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17