صفحة 64 من 84 الأولىالأولى ... 14545859606162636465666768697074 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 946 إلى 960 من 1256
    الصورة الرمزية rasha24
    rasha24 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimoforex مشاهدة المشاركة

والله كده خطر جدا لان اليورو ممكن مش حيقف علي 1.36 بالظبط يعني عنده 1.3650

وخلي بالك من خبر فايدة الدولار حياثر جامد فلو ممكن هدج قبل الخبر لانقاذ اي شئ يبقي افضل والقرار

راجع لك

الفيديوهات في اول صفحة افتح ملف اندكس واتفرج هو الي شغال صوت وصورة
    معلش يا كيمو على الازعاج لكن الفيديوهات مش شغاله

الصورة الرمزية kimoforex
    kimoforex غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasha24 مشاهدة المشاركة
    معلش يا كيمو على الازعاج لكن الفيديوهات مش شغاله
    فيه ملف اسمه Index علي شكل متصفح انترنت هو الي شغال تمام

الصورة الرمزية mohammed_knawy
    mohammed_knawy غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم اخوتى الكرام اصحاب هذه الورشه العظيمه
    عندى استفسار بخصوص نقطه بدايه رسم الزوايا هل تكون من سعر الاغلاق للقمه او القاع ام تكون من الهايات واللوهات للقمه او القاع
    وجزاكم الله خيرا

الصورة الرمزية rasha24

فيه ملف اسمه Index علي شكل متصفح انترنت هو الي شغال تمام
    السلام عليكم
    معلش يا كيمو بما انى لسه مبتداء فى دراسة الزوايه وانت مشاء الله عليك عندك خبره اكتر منى
    عندى استفسار صغير
    انا حسبت من القاع 1.2041 طلع عندى من 2 الى 4 دورات هوانهى اتنين عند 1.2934 وابداء واحده تانيه صعود الى انتهت عند 1.3469 كل ده فى 7شهور الان
    المفروض التصحيح لى اخر قمه 1.3469 يكون تصححها تقريبا 542 نقطه يكون التصحيح فى 3 شهور
    والا يكون التصحيح 15 يوم لان اخر دوره كانت الصعود من 10/12 يعنى تقريبا شهر ونص
    ومعلش على الاطاله

الصورة الرمزية kimoforex

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed_knawy مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم اخوتى الكرام اصحاب هذه الورشه العظيمه
    عندى استفسار بخصوص نقطه بدايه رسم الزوايا هل تكون من سعر الاغلاق للقمه او القاع ام تكون من الهايات واللوهات للقمه او القاع
    وجزاكم الله خيرا
    وعليكم السلام ورحمة الله

نقطة رسم الزوايا من الهاي او اللو ياغالي للقمة او القاع

بالتوفيق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasha24 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    معلش يا كيمو بما انى لسه مبتداء فى دراسة الزوايه وانت مشاء الله عليك عندك خبره اكتر منى
    عندى استفسار صغير
    انا حسبت من القاع 1.2041 طلع عندى من 2 الى 4 دورات هوانهى اتنين عند 1.2934 وابداء واحده تانيه صعود الى انتهت عند 1.3469 كل ده فى 7شهور الان
    المفروض التصحيح لى اخر قمه 1.3469 يكون تصححها تقريبا 542 نقطه يكون التصحيح فى 3 شهور
    والا يكون التصحيح 15 يوم لان اخر دوره كانت الصعود من 10/12 يعنى تقريبا شهر ونص
    ومعلش على الاطاله

وعليكم السلام ورحمة الله

طب ممكن حضرتك تضع شارت لتوضح قصدك بالظبط للدورة الصاعدة لاني لم افهم قصدك

بالتوفيق

الصورة الرمزية dado_ll
    dado_ll غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم
    ممكن اعرف ازاى بنحسب التصحيح ونتوقع بدايته ؟

الصورة الرمزية amim15
    amim15 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يا كيمو باشا اليورو ين علي الاسبوعي ماشئ دائري كسر الزاوية 270 اللي هيا عند 125.45 باكثر من 100 نقطة ومش عاوز يرتد الي اسفل -تفتكر كده هيكمل الي 360 ولا ايه؟؟ولا دي حركة لضرب البائعين ولا ايه؟؟؟

الصورة الرمزية forever
    forever غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

ايه رأيك فى اليورو حاليا ( يا كيمو ) اعتبر اللى حصل ده يعنى مرحلة تكسير عظام ولا فى كلام تانى ؟؟؟

الصورة الرمزية kimoforex

افتراضي رد:||||||||| ورشة المتاجرة السعرية الزمنية |||||||||

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dado_ll مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    ممكن اعرف ازاى بنحسب التصحيح ونتوقع بدايته ؟
    وعليكم السلام ورحمة الله

كله بالزوايا ياغالي لومثلا ترند صاعد وبدا الهبوط نمسك القمة ونشتغل عليها لنري الشكل الهابط متي ينتهي وفي اي سعر وهكذا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amim15 مشاهدة المشاركة
    يا كيمو باشا اليورو ين علي الاسبوعي ماشئ دائري كسر الزاوية 270 اللي هيا عند 125.45 باكثر من 100 نقطة ومش عاوز يرتد الي اسفل -تفتكر كده هيكمل الي 360 ولا ايه؟؟ولا دي حركة لضرب البائعين ولا ايه؟؟؟
    بص علي الشهري ياغالي حتلاقي الشهر الماضي اغلق اسفل الزاوية 270 وبداية هذا الشهر طلع وعدي ال270

احتمال ان يكون هذا ديل علوي علي الشهري ويهبط بعدها الزوج ولكن طالما هو فوقها فالصعود هو الغالب اهم شئ يغلق مرة اخري اسفل الزاوية 270 بشمعة يوم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forever مشاهدة المشاركة
    ايه رأيك فى اليورو حاليا ( يا كيمو ) اعتبر اللى حصل ده يعنى مرحلة تكسير عظام ولا فى كلام تانى ؟؟؟

ولا تكسير عظام ولا حاجة ياغالي انا قايل الشكل الدائري بيعمل كده علطول ومحذر من البيع

المهم شمعة الاسبوع ضربت الزاوية360 بقوة وبكده تكون انتهت الدورة الصاعدة لليورو وان شاء الله نري هبوط

بداية الاسبوع القادم طالما تحت ال1.3657

تحياتي
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة eurooo.gif‏  

الصورة الرمزية forever

وعليكم السلام ورحمة الله

كله بالزوايا ياغالي لومثلا ترند صاعد وبدا الهبوط نمسك القمة ونشتغل عليها لنري الشكل الهابط متي ينتهي وفي اي سعر وهكذا

بص علي الشهري ياغالي حتلاقي الشهر الماضي اغلق اسفل الزاوية 270 وبداية هذا الشهر طلع وعدي ال270

احتمال ان يكون هذا ديل علوي علي الشهري ويهبط بعدها الزوج ولكن طالما هو فوقها فالصعود هو الغالب اهم شئ يغلق مرة اخري اسفل الزاوية 270 بشمعة يوم

ولا تكسير عظام ولا حاجة ياغالي انا قايل الشكل الدائري بيعمل كده علطول ومحذر من البيع

المهم شمعة الاسبوع ضربت الزاوية360 بقوة وبكده تكون انتهت الدورة الصاعدة لليورو وان شاء الله نري هبوط

بداية الاسبوع القادم طالما تحت ال1.3657

تحياتي

تمام يا غالي بس انا فاهم بس انا حبيت اتاكد لانو لاقيتو وصل ال 1.3710 بس بكده انشاء الله بيكون اخر قمتة باذن الله

حبيبي يا كيمو كنت عايز اتاكد منك كمان فى حاجه المفروض الهبوط يوصل الى الزاوية 180 على نفس الرسمه اللى انت حططها زى ما قولتلى قبل كده لما سالتلك عن الهبوط قولتيلي تقريبا بيوصل على الزاويه 180 عاده يعنى عند ال180 فى رسمتك على الويكلي تمام كده اى مستويات 27 تقريبا او اواؤل 28 صح كده وبيكون هبوط حاد ولا علي شكل معين لسه هيبان ( يعنى فاكر لما الدكتور دخل اخر مشاركه ليه لما قالك انو اليورو انهى دوره على الساعه تقريبا وهحصل هبوط حاد وقالك ليه ماخدتهاش تقريبا وكان ساعتها متوافق مع النقطه القاتلة لو تفتكر فا اللى انا عايز اعرفه منك انو لما بينهي الدوره بيحصل هبوط حاد وبعد كده بنبتدي نوصل لشكل جديد هيمشي عليه صح كده ) ارجو التاكييد على المعلومه لانى رايك يهمني وهيفرق معايا جدا انا عايز اؤلك انى انت والاخ نسر بتكملونى جدا في شغلي بعد الدكتور حماده الله يجازيه كل خير ولاخ براين بردو .

مستنى ردك يا احلي كيمو

تحياتى يا اغلي الغاليين

اخوك امجد
    آخر تعديل بواسطة forever ، 03-02-2013 الساعة 12:35 AM

الصورة الرمزية amim15
    amim15 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

وعليكم السلام ورحمة الله

تحياتي
    كيمو بالنسبة لليورو ين صحيح اغلق شهر يناير اسفل الزاوية 270 وفتح الشهر الجديد فوق الزاوية 270 بس انا هنا باتكلم علي شارت الاسبوعي اللي احنا ماسكين حركته وقايلين انه دائري والشمعة بتاعت الاسبوع اغلقت فوق الزاوية 270 -طيب مال ده ومال شمعة الديلي او الشهري؟؟؟؟معلش انا كده اتلخبطت علي الاخر

الصورة الرمزية kimoforex

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forever مشاهدة المشاركة
    تمام يا غالي بس انا فاهم بس انا حبيت اتاكد لانو لاقيتو وصل ال 1.3710 بس بكده انشاء الله بيكون اخر قمتة باذن الله

حبيبي يا كيمو كنت عايز اتاكد منك كمان فى حاجه المفروض الهبوط يوصل الى الزاوية 180 على نفس الرسمه اللى انت حططها زى ما قولتلى قبل كده لما سالتلك عن الهبوط قولتيلي تقريبا بيوصل على الزاويه 180 عاده يعنى عند ال180 فى رسمتك على الويكلي تمام كده اى مستويات 27 تقريبا او اواؤل 28 صح كده وبيكون هبوط حاد ولا علي شكل معين لسه هيبان ( يعنى فاكر لما الدكتور دخل اخر مشاركه ليه لما قالك انو اليورو انهى دوره على الساعه تقريبا وهحصل هبوط حاد وقالك ليه ماخدتهاش تقريبا وكان ساعتها متوافق مع النقطه القاتلة لو تفتكر فا اللى انا عايز اعرفه منك انو لما بينهي الدوره بيحصل هبوط حاد وبعد كده بنبتدي نوصل لشكل جديد هيمشي عليه صح كده ) ارجو التاكييد على المعلومه لانى رايك يهمني وهيفرق معايا جدا انا عايز اؤلك انى انت والاخ نسر بتكملونى جدا في شغلي بعد الدكتور حماده الله يجازيه كل خير ولاخ براين بردو .

مستنى ردك يا احلي كيمو

تحياتى يا اغلي الغاليين

اخوك امجد
    اهلا امجد باشا وده اقل واجب ياغالي نساعد الاخوة في تعلم الطريقة وتكملة مشوار الدكتور حمادة بارك الله فيه

بص هو مش شرط ان الدائري لما يخلص السعر يهبط ويوصل لل180 بس دي الحالة الشائعة وححاول احط شارتات توضحها

في احتمال اخر يكمل دورتين صاعدتين نحطه في دماغنا برضه وحضع الشكل الصاعد الي ممكن اليورو يمشي عليه عشان يكمل دورة صاعدة اخري او نص دورة

كل ده حنعرفه ازاي؟ بحركة السعر والاغلاقات الاسبوعية

يعني المفروض الاسبوع الجاي شمعة الويكلي ترجع وتقفل تحت الزاوية 360 هنا نقول شكرا اليورو انهي دورته الصاعدةويبدا الهبوط نمسك القمة الي عملها ونشتغل عليها بالاضافة للشكل الدائري ده ناخد منه الزاوية 270 وال180 هي دي المستويات الي حتوقفه في السكة وهو نازل

طب لو اغلق الاسبوع مثلا علي صعود ومتماسك فوق الزاوية 360 يبقي كده شكرا برضه اليورو حيكمل لفوق والشكل الصاعد موجود نشتغل عليه

وهكذا ارجو ان تكون وضحت لك الفكرة

بالتوفيق ياغالي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amim15 مشاهدة المشاركة
    كيمو بالنسبة لليورو ين صحيح اغلق شهر يناير اسفل الزاوية 270 وفتح الشهر الجديد فوق الزاوية 270 بس انا هنا باتكلم علي شارت الاسبوعي اللي احنا ماسكين حركته وقايلين انه دائري والشمعة بتاعت الاسبوع اغلقت فوق الزاوية 270 -طيب مال ده ومال شمعة الديلي او الشهري؟؟؟؟معلش انا كده اتلخبطت علي الاخر
    ولا لخبطة ولا حاجة ياباشا

انت افتح الشهري حتلاقيه ادق من الاسبوعي شموع كلها صاعدة ومفيش ولا زاوية ردته ودي مميزات الدائري غير الاسبوعي حتلاقي ارتد شوية من ال90 ودي مش مشكلة

في كلتا الحالتين لو اغلق الاسبوع القادم اعلي الزاوية 270 يبقي خلاص احتمال كبير يروح لل360 مباشرة وده انا مستبعده

اتوقع الاسبوع الجاي شمعة ابتلاعية قوية لليورو ين ويبدا الهبوط والنقطة 127.03 قريبة من هاي الاسبوع الماضي قوية

جدا اعتقد انه لن يتخطاها بسهولة

تحياتي ياغالي

آخر تعديل بواسطة kimoforex ، 03-02-2013 الساعة 03:50 PM

الصورة الرمزية forever

الف شكر يا كيمو على التوضيح واهتمامك الكبير تسلم يا غالى ومستنيين شارتاتك التوضيحية يا غالى

ربنا معاك يا غالى

الصورة الرمزية rasha24

السلام عليكم
    ياجماعه حد حلل الباوند يقولى ابداء معاه من زاويهكام على فريم الساعه والدالى

الصورة الرمزية rasha24

لو ممكن حد يقولى ازاى ارفق الصورة

صفحة 64 من 84 الأولىالأولى ... 14545859606162636465666768697074 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17