صفحة 28 من 45 الأولىالأولى ... 182223242526272829303132333438 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 406 إلى 420 من 666
    الصورة الرمزية ahmed elsayed
    ahmed elsayed غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:البرايس اكشن + افتكاسات = ربح فى الفوركس

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M_A_G مشاهدة المشاركة
    المهم الدعاء لانه ليس هناك كثير مثله و ثانيا اثبات النجاح على مستوة ال6 استراتجيات و زي ما قال رح نبقا ملوك الهامر
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatim1980 مشاهدة المشاركة
    بالتوفيق
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة burning69heart مشاهدة المشاركة
    شكرا لردك يا اخى وبالنسبة للاخبار ممكن تدخل فى اعلى الصفحة على مربع تحليلات ثم تختار المفكرة الاقتصادية ومتنساش تضبط الساعه بتاعت الصفحة عشان يجيبلك الاخبار حسب توقيتك وانت ممكن تعرف منها اخبار بكرة واخبار الاسبوع او الاسبوعين الجايين كلهم وفيه طبعا مواقع تانية بس مش عارف مصرح لينا نذكرها هنا فى المنتدى ولا لا
    الترتيب لازم يكزن كما في الفيديو , كما في الصورة بالضبط و الفرق بين الهامر و الكيل ذا سيلر زي ما انت قلت بالضبط :
    - هامر تكون حمراء أي اغلاقها أقل من افتتاحها (نازلة و ذيلها طويلة زي ما احنا عارفين)
    - كيل ذا سيلر خضراء و عكسها تماما
    و هذه الصورة توضح كل شيء و الحقوق محفوظة لبو جميد ربنا يجازيه فنان و يزيدو يا رب و يرحب بيا في شرم الشيخ كدا يومين
    مشكور على الرد يا اخي الحبيب , بارك الله فيك , لكن انا ليس هذا سؤال اريد اجابة اكثر احترافية , بروفيشينيل
    لكن انا لست أربطها بنقاط , أنا فاهم كل ما قلته بل و أشكرك على الاجابة
    - لكن السؤال الخاص بك , كيف تتمكن من معرفة الاخبار مبكرا و ماهو المصدر لو ليس هناك قلق ؟ أرجو ان لا يكون سؤالي ظايقك و لك الحرية في الاجابة
    اخى الهامر او الشوتنج استار لابد ان يكون طول الذيل مثل طول الجسم مرتين على الاقل ومش مهم كام بيب
    اخى احمد مش عارف اقولك ايه اقولك يسلمدماغك وايدك وضميرك يا اخى ربنا يباركلك ويكتر من امثالك لك منى كل الاحترام والتقدير وليا سؤال اولا بالنسبة لنموذج الاخوه الاعداء هل لابد من الترتيب ده بالظبط يعنى لازم الهامر الاول وبعدين الشوتينج استار وبعدين الشمعة اللى وراهم ولا ينفع الشوتنج استار وبعدين الهامر وكلامى ده بالنسبة لجميع النماذج فى الاستراتيجية الخامسة وايه الفرق بين الشمعة الهامر وكيل ذا سيلر هل فقط ان دى اقفالها صاعد والاخرى هابط وهل يفرق اننا نستخدم واحده فيهم مكان الاخرى اسف لازعاجك يا اخى والف شكر بالمناسبة هو ينفع ازود افتكاسة كده من عندى ده طبعا بعد اذنك
    سوال حيرني هل هناك تعريف جيد للهامر و الكيل و غيرها لاني احيانا اقول عندما يكون الجسم حوالي 3 او 5 بيب نعم لكن اكثر لا لكن احيانا اجد شموع جبارة ذات جسم 15 بيب و لها ذيل سفلي ما شاء الله و بالتالي تصبح هامر
    أنا قلت في الاول ان هذا السؤال لن يجيب عنه الا انا و بالخبرة اتعلم و لكن قلت لعل لديك انت جواب يا باشا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mouhaned Makled مشاهدة المشاركة
    شغل عالى اوى اوى يا احمد ومتابع معاك وبقوه
    وفعلن فهمت شغلك الجديد كويس وان شاء الله احاول انزل الفرص اللى حلاقيها
    عشان كلنا نفيد بعض
    شكرا جدااا على الاهتمام واحلى تفاعل من الناس

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed elsayed مشاهدة المشاركة
    فيديو الدرس الثالث
    http://www.mediafire.com/?gra1xdaif7m187a
    فيديو الدرس الثانى
    http://www.mediafire.com/?n0bz8rae9h6aylm
    فيديو الدرس الاول

الصورة الرمزية elazez
    elazez غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا علي استراتيجياتك
    وجزاك الله كل خير

الصورة الرمزية M_A_G
    M_A_G غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

الصورة الرمزية M_A_G

في سؤال حبرني بعض الشيء

- هي البروكر بتعكسب الزي طبعا اضافة الى 4 نقاط الخاصة بكل صفقة , لكن اقصد مثلا ان كان هناك ناس ذات رؤوس اموال عالية مثل 500000 دولار ستكسب ثروة من أبسك صفقات فماذا ن كانت تقوم بضفقات عديدة فستكسب ثروة الثروة ذهب يعني فكيف لبروكر ان يوفر مثل تلك الاموال عند طلبها و هو لا يربح كثيرا سوى 4 نقاط , على العموم انا عايز واحد يفسرلي طريقة اشتغالها و كيف تربح كما و ماذا يقوم الاعضاء الذين يشتغلون فيها فأنا لما يكلمني أحد عمالهم دائما ما اسمع ضوضاء كثيرة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elazez مشاهدة المشاركة
    شكرا علي استراتيجياتك
    وجزاك الله كل خير
    شكرا لذوقك واتمنى مشاركتك معنا دائما

في سؤال حبرني بعض الشيء

- هي البروكر بتعكسب الزي طبعا اضافة الى 4 نقاط الخاصة بكل صفقة , لكن اقصد مثلا ان كان هناك ناس ذات رؤوس اموال عالية مثل 500000 دولار ستكسب ثروة من أبسك صفقات فماذا ن كانت تقوم بضفقات عديدة فستكسب ثروة الثروة ذهب يعني فكيف لبروكر ان يوفر مثل تلك الاموال عند طلبها و هو لا يربح كثيرا سوى 4 نقاط , على العموم انا عايز واحد يفسرلي طريقة اشتغالها و كيف تربح كما و ماذا يقوم الاعضاء الذين يشتغلون فيها فأنا لما يكلمني أحد عمالهم دائما ما اسمع ضوضاء كثيرة
    بسم لله ماشاء الله 40 مشاركه قربت ههههه بس 4 بيب اسبريد كثير الا لو انت بتتكلم على الاسترلينى لكن لو على اليورو دولار كثير

الصورة الرمزية M_A_G

بسم لله ماشاء الله 40 مشاركه قربت ههههه بس 4 بيب اسبريد كثير الا لو انت بتتكلم على الاسترلينى لكن لو على اليورو دولار كثير
    40 مشاركة و لسا مازال مازال و الله يا بو حميد عايز اشكرك على استراتجيتك جميعا فالله قدر ان تكون انت مفتاح مشكلة كانت تواجهني و على فكرة في الاستراتجية الرابعة نسبة النجاح رائعة لكن هناك بعض الاخطاء فلترت بعضها بالاعتماد على التشبع كذلك لكن هناك أخطاء لا تفلتر لكن محتاج نقاط بيب أقل من 13 بيب يعني بعض الخبرة من المتاجر و حلوة فكرة الهجوم على السوق قبل خبر في الاستراتجية السادسة - في انتظار العملي
    - سؤال آخر , هل يمكن المتاجرة بعد فتح السوق ب2 ساعتين ان كانت هناك توافق مع احد الاستراتجيات ؟

40 مشاركة و لسا مازال مازال و الله يا بو حميد عايز اشكرك على استراتجيتك جميعا فالله قدر ان تكون انت مفتاح مشكلة كانت تواجهني و على فكرة في الاستراتجية الرابعة نسبة النجاح رائعة لكن هناك بعض الاخطاء فلترت بعضها بالاعتماد على التشبع كذلك لكن هناك أخطاء لا تفلتر لكن محتاج نقاط بيب أقل من 13 بيب يعني بعض الخبرة من المتاجر و حلوة فكرة الهجوم على السوق قبل خبر في الاستراتجية السادسة - في انتظار العملي
    - سؤال آخر , هل يمكن المتاجرة بعد فتح السوق ب2 ساعتين ان كانت هناك توافق مع احد الاستراتجيات ؟
    ان شاء الله فى استراتيجيه للاسترلينى بس مش هتتحط دلوقتى خالص معلش ليا وجهه نظر انا يهمنى نتقن ال 6 استراتيجيات السابقه ونحترفهم ثم ندخل على بعضوا وانت عارفنى مابطولش قوى دلوقتى فى 6 استراتيجيات معمولين فى 3 فيديوهات وان شاء الله القادم افضل انا عايز من الناس تحاول تبدع وتفلتر اخطاء الاستراتيجيات علشان لو حد عندو فكره افضل ونخرج بأفكار احسن

الصورة الرمزية M_A_G

ان شاء الله فى استراتيجيه للاسترلينى بس مش هتتحط دلوقتى خالص معلش ليا وجهه نظر انا يهمنى نتقن ال 6 استراتيجيات السابقه ونحترفهم ثم ندخل على بعضوا وانت عارفنى مابطولش قوى دلوقتى فى 6 استراتيجيات معمولين فى 3 فيديوهات وان شاء الله القادم افضل انا عايز من الناس تحاول تبدع وتفلتر اخطاء الاستراتيجيات علشان لو حد عندو فكره افضل ونخرج بأفكار احسن
    معاك على الخط و في كلمة صدقت انت فيها و انا رح اقلها فعلا بالاستراتحيات 3 يمكن تعمل ارباح جيدة بوميا و بال6 ممكن تعمل اضعاف و مشكلة الوقت حلت و الاتكال فقط على الله الآن و الله لو نتبع القوانين بدون طمع النجاح ان شاء الله مضمون

معاك على الخط و في كلمة صدقت انت فيها و انا رح اقلها فعلا بالاستراتحيات 3 يمكن تعمل ارباح جيدة بوميا و بال6 ممكن تعمل اضعاف و مشكلة الوقت حلت و الاتكال فقط على الله الآن و الله لو نتبع القوانين بدون طمع النجاح ان شاء الله مضمون

الصورة الرمزية M_A_G

- سؤال , هل يمكن المتاجرة بعد فتح السوق بساعتين ان كانت هناك توافق مع احد الاستراتجيات ؟
    آخر تعديل بواسطة M_A_G ، 02-09-2012 الساعة 11:12 PM

امثله لاستراتيجيه شموع الاخوه الاعداء
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة 22.gif‏   23.gif‏   24.gif‏   25.gif‏   26.gif‏  

27.gif‏   28.gif‏   29.gif‏   30.gif‏   31.gif‏  

- سؤال , هل يمكن المتاجرة بعد فتح السوق بساعتين ان كانت هناك توافق مع احد الاستراتجيات ؟
    بص من الاخر ده حسب تعامل السعر مع النموذج لو فى نموذج زى الاخوه الاعداء الى معمول حاليا على اليورو دولار هنشوف السعر هل هيخترق النموذج لاسفل فى الجاب بتاع بدايه الاسبوع ولا النموذج هيصمد فيها مرونه واعتقد ان فى حاله شراء حاليا لو صمد الثلاث ساعات القادمه

الصورة الرمزية M_A_G

بص من الاخر ده حسب تعامل السعر مع النموذج لو فى نموذج زى الاخوه الاعداء الى معمول حاليا على اليورو دولار هنشوف السعر هل هيخترق النموذج لاسفل فى الجاب بتاع بدايه الاسبوع ولا النموذج هيصمد فيها مرونه واعتقد ان فى حاله شراء حاليا لو صمد الثلاث ساعات القادمه
    لا لا انا طبعي اني دوما اعمل على حدا كل اسبوع و اسبوعه لكن اقصد هل عندما اري في اول 3 ساعات من الاسبوع 3 اخوة أعداء يعني أدخل بعني لا أحتاج لانتظار يوم الاثنين حتى يتحرك السوق

صفحة 28 من 45 الأولىالأولى ... 182223242526272829303132333438 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17