صفحة 92 من 97 الأولىالأولى ... 4282868788899091929394959697 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,366 إلى 1,380 من 1441
    الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي الدولار كندي

الدولار كندى
    فيه هنا اخ عزيز عليا كنت وعدته بالدولار كندي وظروفي مش سمحتلي ولكن دلوقتي بوفي بوعدي وهرفقه ليه
    .............
    الدولار كندي كسر القناه الهابطه بموجه دافعه واغلق اغلاق يومي اسفل 9796 وده السلوك اللي ديما بنستناه وبنوضحه يكسر بموجه دافعه ويغلق اسفل اقرب قاع داخل القناه وده حصل هنا ده بيقولنا ايه بيقول ان التصحيح انتهى ان شاء الله وان الموجه 4 اكتملت واحنا دلوقتي داخل الموجه 5 وطبعا زي ماانتو عارفين الموجه 5 بتكون دافعه وداخلها خمس موجات انهى منها الموجه 1 وهو الان في الموجه 2 ولذلك هننتظره يكمل الموجه 2 كما في الشارت وهيتم البيع باستوب فوق 9883 ب 10 نقط يعني استوب 9893 وهدفنا كسر القاع للموجه 3 يعني هدفنا نخليه 9600_9500 وهقولك ازاي تقدم الاستوب من نفسك بعد مايهبط السعر اسفل الموجه 1 ويغلق اسفلها 4 ساعات ده بيقولنا ان الموجه 2 اكتملت هنحط الاستوب فوقها لحد ماتوصل لهدفك ان شاء الله
    اعذروني اذا تغيبت للظروف الحاليه وضحتلكم كل حاجه وانتم اصحاب القرار واهم ماوضحته لكم هو الاستوب ومهما كنت متأكد من اتجاهك لاتزود عن 4% من حسابك لان هقولكم نصيحه الربح الحقيقي هو انك كيف تتجنب الخساره مش انك تربح صفقه وده بيخليك تستمر وده الاهم
    بالتوفيق باذن الله
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	usdcad.png
المشاهدات:	57
الحجـــم:	16.5 كيلوبايت
الرقم:	341324

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sobh مشاهدة المشاركة
    نورت المنتدى ياغالى كنت عايز اسالك هل تتوقع صعود اليورو الى مستويات 3500 وماذا بعد الصعود هل هناك هبوط الى 2500 ماهو السيناريو المتوقع من وجهة نظرك والف شكر ليك ياباشا..............
    منور بيكم وبوجودكم اخي الغالي
    طبعا انت فاكر السيناريو على الفريم الاسبوعي اللي ارفقته من فتره ولازلت مستمر عليه نعم بيقول ان هناك صعود الى منطقه 3500 وزي ماانت شايف على فريم الاربع ساعات الصعود ده في الموجه الخامسه من الموجه 3 على فريم الديلي كنت ارفقته من فتره برضو وبعد الصعود الي منطقه 3500 هناك هبوط الى مناطق 2600 ومن ثم مواصله الصعود الى 1.4000_14200 بس ياغالي انت سوينج مان مدى طويل ولا مدى متوسط انا عن نفسي سوينج مان بس باستوب متحرك بحجز ربح وبزود عقود
    هسألك انت بقى ليه سؤالك بتاع الراليات ده مارثوني ومش بيناسب اي عضو هنا خلي الطابق مستور ده فيه ناس بتتمرجن من 200 نقطه
    موفق ياغالي ان شاء الله

الصورة الرمزية Emadalaam
    Emadalaam غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مبارك عودتك عم حمزة ..نورتنا والله كعادتك..وهمتك ونشاطك..
    ربنا يكتب الشفاء العاجل لوالد حضرتك..
    كل التوفيق ..
    متابع مع حضرتك..

الصورة الرمزية Muslim4ever
    Muslim4ever غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

عوداُ حميداً ياحمزة ونتمنى الشفاء القريب للوالد

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة traderfx مشاهدة المشاركة
    مبارك عودتك عم حمزة ..نورتنا والله كعادتك..وهمتك ونشاطك..
    ربنا يكتب الشفاء العاجل لوالد حضرتك..
    كل التوفيق ..
    متابع مع حضرتك..
    الله يبارك فيك النور نورك ياغالي اشكرك على شعورك الطيب اللهم آمين
    تنور موضوعك
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Muslim4ever مشاهدة المشاركة
    عوداُ حميداً ياحمزة ونتمنى الشفاء القريب للوالد
    الله يسلمك اخي الحبيب نسأل الله له الشفاء ولجميع مرضى المسلمين اللهم آمين
    نورت مكانك اخي الغالي

الصورة الرمزية mazen1
    mazen1 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazen1 مشاهدة المشاركة
    الحمد لله على سلامتك
    لاول مره اتمنى ان لا يصدق توقعك خصوصاً لليورو لان لدى بيع من 12986
    اما الكيبل فالامر هين قليلاً فبيعى من 16110 واللى فهمتة من تحليلك انه هيزور 6066 او 6030 او 6000 والثلاث حالات هيغطونى ان شاء الله
    ربنا يستر على الجميع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة

الله يسلمك حبيبي
    ليه بس اول مره ان شاء الله تكون بدايه كل مره
    ان شاء الله تخرج سالم وبربح ان شاء الله بالنسبه للباوند لو السيناريو الاول هتكون الزياره له بالقرب من 6066 وليس عندها لنه طبقا للسيناريو الاول لايجوز للموجه 2 ان تتجاوز قاع الموجه 1 علشان كده طبقا له يكون الهبوط فوقها ولا يلمسها
    اما بالنسبه للسيناريو الثاني يزورها نعم وربما يصل الى 6030_6000
    بالتوفيق ان شاء الله

اعتذر عن الخطأ الكتابى
    حرف واحد سقط منى سهواً غير معنى الجملة كلة
    كل مره يصدق توقعك وهذه المرة اتمنى ان لا يصدق حتى اخرج من اليورو والكيبل على خير
    على فكرة انا بايع الكيبل من 16110
    آخر تعديل بواسطة mazen1 ، 07-10-2012 الساعة 12:12 PM

الصورة الرمزية majed_hmd
    majed_hmd غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

اهلا بصديقي العزيز وحيد الله يسلمك يارب واشكرك على شعورك وكلامك الطيب بارك الله فيك ارجو ان تعذرني وان شاء الله بس ظروفي تتحسن وبكون معاكم زي الاول

عزيزي وصديقي واخي حمزة انا عاذرك ودائماادعو ان الله يفرج همك ويسهل امرك وجميع المسلمين ولااريد منك الا شي واحد فقط ان تطمني على نفسك ووالدك ... لااريد تحليل ولا اي شي بل اريد ان اتطمن عليك
    ابشرك فيه من اعضاء المنتدى من قايم بالواجب وزياده ولكن ارجو ان تطمني عليك وعلى والدك اسال الله العظيم رب العرش الكريم ان يشفي والدك ويعافيه عاجلا غير اجلا.

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 غير متواجد حالياً عضو نشيط

حمدا لله على السلامة أخى العزيز حمزة . وربنا يكتب الشفاء العاجل للوالد إن شاء الله . ومع دخول الأيام المباركة أدعو الله أن يرزقك الحج ويرزق جميع الاخوة هنا فى المنتدى حج بيته الحرام إن شاء الله .

أشكرك على تحليل الكندى . أنا الحمد لله خرجت من الشراء وباستعد للبيع حول 0.9820 - 0.9840 وبالنسبة للباوند فى تحليلك الرائع اللى ارفقته هل هناك احتمال يكون اكتفى بالقاع اللى حققه ولا يعود لزيارته مرة أخرى أم ان الاحتمال الأكبر هو العودة لزيارة القاع وعندها نقرر إذا كان يصعد ام يعمل قاع جديد قبل الصعود ؟ ويا ريت يا عزيزى إذا كان عندك وقت ترفق تحليل الاسترالى ( طبعاً طلباتى كتيرة بس دة من عشمى )

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser74 مشاهدة المشاركة
    حمدا لله على السلامة أخى العزيز حمزة . وربنا يكتب الشفاء العاجل للوالد إن شاء الله . ومع دخول الأيام المباركة أدعو الله أن يرزقك الحج ويرزق جميع الاخوة هنا فى المنتدى حج بيته الحرام إن شاء الله .

أشكرك على تحليل الكندى . أنا الحمد لله خرجت من الشراء وباستعد للبيع حول 0.9820 - 0.9840 وبالنسبة للباوند فى تحليلك الرائع اللى ارفقته هل هناك احتمال يكون اكتفى بالقاع اللى حققه ولا يعود لزيارته مرة أخرى أم ان الاحتمال الأكبر هو العودة لزيارة القاع وعندها نقرر إذا كان يصعد ام يعمل قاع جديد قبل الصعود ؟ ويا ريت يا عزيزى إذا كان عندك وقت ترفق تحليل الاسترالى ( طبعاً طلباتى كتيرة بس دة من عشمى )
    الله يسلمك اخي الغالي ياسر اشكرك على مشاعرك الطيبه اللهم آمين
    بالنسبه لسؤالك عن الباوند الاتجاه صاعد ان شاء الله والله اعلم حسب تحليلي للموجه السيناريو الاول بيقول ان الباوند عنده هبوط ولكن مش هيعمل قاع جديده وبعدها هيصعد شوف رسمة الموجه على السيناريو الاول هتعرف قصدي دي مش رسمه عشوائيه دي مرسومه موجيا , اما السيناريو الثاني بيقول ان امامه مزيد من الهبوط وعمل قاع جديده عن منطقه 6030_6000 وبعدها يصعد ان شاء الله لازم تحط الاحتمالين امامك
    هنصحك نصيحه انت هتدخل الكندي ان شاء الله بيع كما ذكرت مش تدخل صفقات سوينج في وقت واحد على عملات الرابط بينها الدولار بمعني عند دخولك بيع للكندي مش تدخل شراء للباوند وشراء لليورو سوينج لانه لو ضرب استوب تأكد انه هيضرب في الكل بس مسأله وقت صفقه واحده بهدف واستوب كفايه اذا حبيت تدخل زوج تاني ابحث عن زوج مش متشابه يعني ممكن تدخل اليورو ين وضعتها هنا طبعا قم بتحليله قبل ماتقرا تحليلي وان اتفق معاك توكل على الله
    بالنسبه للاسترالي دولار فيه كلام كتير ممكن تشوف العملات بتصعد ويكون صعوده بطيء ولما تهبط يهبط معاها بسبب تخفيض سعر الفائده لسه فيه تخوف من الشراء انا تحليلي له على المدى المتوسط هابط بس اعذرني من ارفاق الشارت لاني مش متأكد منه الا لو متعلق فيه وحبيت تعرف رأيي بس هيكون وقتها برضوا ضعيف لانه بيتحرك عكس تحرك باقي العملات المرتبطه بالدولار واطلب براحتك ياغالي
    آخر تعديل بواسطة حــ م ــزه ، 08-10-2012 الساعة 12:26 AM

الصورة الرمزية ابو كشة
    ابو كشة غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

حيا الله اخي الغالي حمزه بشرنا يالغالي كيف والدك ؟ ان شاء الله طيب .. والله رجعتك فرحتني يالغالي ,..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو كشة مشاهدة المشاركة
    حيا الله اخي الغالي حمزه بشرنا يالغالي كيف والدك ؟ ان شاء الله طيب .. والله رجعتك فرحتني يالغالي ,..
    الله يسلمك اخي الحبيب الحمد لله اسأل الله ان يتم له الشفاء اللهم آمين بارك الله فيك
    موفق ياغالي ان شاء الله

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

مبارك عودتك اخي حمزة و اتم الله شفاء الوالد ان شاء الله

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 غير متواجد حالياً عضو نشيط

الله يسلمك اخي الغالي ياسر اشكرك على مشاعرك الطيبه اللهم آمين
    بالنسبه لسؤالك عن الباوند الاتجاه صاعد ان شاء الله والله اعلم حسب تحليلي للموجه السيناريو الاول بيقول ان الباوند عنده هبوط ولكن مش هيعمل قاع جديده وبعدها هيصعد شوف رسمة الموجه على السيناريو الاول هتعرف قصدي دي مش رسمه عشوائيه دي مرسومه موجيا , اما السيناريو الثاني بيقول ان امامه مزيد من الهبوط وعمل قاع جديده عن منطقه 6030_6000 وبعدها يصعد ان شاء الله لازم تحط الاحتمالين امامك
    هنصحك نصيحه انت هتدخل الكندي ان شاء الله بيع كما ذكرت مش تدخل صفقات سوينج في وقت واحد على عملات الرابط بينها الدولار بمعني عند دخولك بيع للكندي مش تدخل شراء للباوند وشراء لليورو سوينج لانه لو ضرب استوب تأكد انه هيضرب في الكل بس مسأله وقت صفقه واحده بهدف واستوب كفايه اذا حبيت تدخل زوج تاني ابحث عن زوج مش متشابه يعني ممكن تدخل اليورو ين وضعتها هنا طبعا قم بتحليله قبل ماتقرا تحليلي وان اتفق معاك توكل على الله
    بالنسبه للاسترالي دولار فيه كلام كتير ممكن تشوف العملات بتصعد ويكون صعوده بطيء ولما تهبط يهبط معاها بسبب تخفيض سعر الفائده لسه فيه تخوف من الشراء انا تحليلي له على المدى المتوسط هابط بس اعذرني من ارفاق الشارت لاني مش متأكد منه الا لو متعلق فيه وحبيت تعرف رأيي بس هيكون وقتها برضوا ضعيف لانه بيتحرك عكس تحرك باقي العملات المرتبطه بالدولار واطلب براحتك ياغالي
    أشكرك يا غالى على ردك المحترم جداً جداً . بصراحة انت انسان تستحق كل خير وربنا يجعل مجهودك دة فى ميزان حسناتك إن شاء الله

الصورة الرمزية basuoni
    basuoni غير متواجد حالياً عضو نشيط

السلام عليكم
    كيف احوالك استاذ حمزه
    الف سلامه على الوالد
    ربنا يتم شفاؤه على خير بأذن الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/مصطفى مشاهدة المشاركة
    مبارك عودتك اخي حمزة و اتم الله شفاء الوالد ان شاء الله
    الله يبارك فيك اخي الحبيب دكتور مصطفى واشكرك على مشاعرك الطيبه جزاك الله كل خير
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser74 مشاهدة المشاركة
    أشكرك يا غالى على ردك المحترم جداً جداً . بصراحة انت انسان تستحق كل خير وربنا يجعل مجهودك دة فى ميزان حسناتك إن شاء الله
    الله يبارك فيك ويرفع قدرك موفق اخي الغالي ان شاء الله

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17