صفحة 78 من 97 الأولىالأولى ... 28687273747576777879808182838488 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,156 إلى 1,170 من 1441
    الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafasaso مشاهدة المشاركة
    مرعوب جدا ياباشا انا خرجت باوامر الشراء عند 50 ودخلت تاني عند 62 لما كسر ال 50 وابتدى يريح تاني على اعصابي معلش استحملني وربنا يجازيك كل خير

وتوقعاتك ان شاء الله يجيب التارجت النهارده بإذن المولى تعالى ؟

بارك الله فيك اخي الكريم
    ياغالي انا مقدر وضعك وانا بحاول اساعدك بس الحركه اللي انت عملتها دي خرجت من 850 ودخلت تاني من 862 مش كويسه لسبب بسيط اننا بنقدم الاستوب يعني لو حطيت استوبك على دخولك زي ماعملنا ونزل وهبط وخرجت على دخولك هيكون افضل لانه ساعتها ممكن يكمل هبوط لاني بحط الاستوب عند نقاط موجيه ودعوم لكن دلوقتي اهو انت عملت فرق 12 نقطه كنت انت اولى بيهم وكمان الاستوب في الحاله دي هيكون كبير عليك وانا يهمني الصفقه وتحركها لان مهمتي اما اطلعك من الصفقه اللي انا داخلها بربح يااما على التعادل اما بالنسبه لصفقات البيع زي ماقولتلك بنحاول ناخد اكبر ربح من الشراء ولما نخرج تسيب البيع بعد مايهبط لنقطة التعادل وقتها اقفل وتكون عدت على خير لكن كده بجد هتتعقد اكتر انا والله مقدر بس انا مركز في الصفقه اللي داخلنا وهيا كده كده هتدعمك يعني هتديك مش هتاخد منك ربنا يسهل ويعديها على خير
    بالنسبه للصعود مش مهم الوقت ماهو اكيد مش هيكون صاروخ طالع 24 ساعه لازم يهدي وينزل ويطلع واحنا معانا استوب وتارجت للشراء فين بقى الداعي للقلق
    كنت عايزك بالنسبه للعقد الشراء المضاعف اللي قولتلك ادخله تكون ماشي معايا وبالنسبه للهدج اكيد من العقد المضاعف اول متلاقي المحصله ربح اقفل كل حاجه واهو عدت على خير مش وقت عاوزها تعدي وكمان بربح واحده واحد هدي اعصابك بس على فكره دي مش نفسية متاجر جمد قلبك ومش بغشم لا بطمئنان ربنا يسهل ان شاء الله
    آخر تعديل بواسطة حــ م ــزه ، 11-09-2012 الساعة 07:32 PM

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

اليورو دولار هنحرك الاستوب عند 2815
    آخر تعديل بواسطة حــ م ــزه ، 11-09-2012 الساعة 08:06 PM

معلش انا بتابع التوصيه وكمان وضعت تحليلي للموجه سابقا يعني اللي حابب يتعلم يتعلم واللي مش بيفهم في الشارت انا وضعت التوصيه وبتابعها علشان التحليل مش يتم الدخول عليه كده بدون تأكيد زي الاسبوع اللي فات اقول طالما فوق كذا صاعد وناس تدخل تبيع بدون تأكيد مهما حللت المدى المتوسط هابط مش بدخل الا بتأكيد ونقطه تانيه اوقات بيكون فيه صفقات وبندخل بتأكيد وبتضرب استوب بس زي ماشفتوا الاستوب بيكون صغير بالنسبه للهدف فالمحصله اخر الشهر بتكون ربح كويس ان شاء الله يعني مش تنجح معانا صفقه او 2 واضع صفقه تروح متقل في حسابك لا كده هتعمل خلل في ادارة راس المال والنسبه في اخر الشهر ديما خليك ملتزم وراضي بالخساره قبل الربح مفيش واحد كل صفقاته ناجحه وخصوصا لو بستوب اللي من غير استوب ده له احترامه لكن مش اسلوبي تقدر تقولي لو من غير استوب ازاي تحدد نسبة دخولك نسبه الدخول بتتحدد بناءا على وقف الخساره مش راس المال
    ربنا يوفق الجميع ان شاء الله
    آخر تعديل بواسطة حــ م ــزه ، 11-09-2012 الساعة 08:43 PM

الصورة الرمزية ابو كشة
    ابو كشة غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

استاذي الغالي حمزه انا اغلقت صفقات الشراء .. خوفاا وتحسباا لخبر بكره الاربعاء .. اتمنا تكون معنا غذا اول بأول اخي الغالي حمزه وشكراا لك يالغالي

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 غير متواجد حالياً عضو نشيط

الله ينور عليك يا عم حمزة يا أستااااذ . ما شاء الله حقيقى تحليلات رائعة جداً . انا لسة راجع من شوية ولقيت الصفقة ماشية تمام . ربنا يوفقك ومن نجاح إلى نجاح إن شاء الله . وربنا يجعل مجهودك من أجل زملاءك فى ميزان حسناتك ويرزقك الخير دائماً إن شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو كشة مشاهدة المشاركة
    استاذي الغالي حمزه انا اغلقت صفقات الشراء .. خوفاا وتحسباا لخبر بكره الاربعاء .. اتمنا تكون معنا غذا اول بأول اخي الغالي حمزه وشكراا لك يالغالي
    اخي الغالي كان دخولنا من 2780 والاستوب الان 2815 بناءا على تحرك الموجه فلماذا اغلقت واصلا العقد رابح يعني مفيش قلق من الخبر عموما مبروك عليك وان شاء الله لو متخوف من الخبر خليك بره السوق لكن احنا في السليم العقد رابح والاستوب فوق دخولنا يااما هدفنا يااما الاستوب المتحرك وفي كلا الحالتين ربح والحمد لله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser74 مشاهدة المشاركة
    الله ينور عليك يا عم حمزة يا أستااااذ . ما شاء الله حقيقى تحليلات رائعة جداً . انا لسة راجع من شوية ولقيت الصفقة ماشية تمام . ربنا يوفقك ومن نجاح إلى نجاح إن شاء الله . وربنا يجعل مجهودك من أجل زملاءك فى ميزان حسناتك ويرزقك الخير دائماً إن شاء الله
    صفقه الاسترالي ولا اليورو الاسترالي خلاص الحمد لله خرجنا بربح 110 نقطه اليورو الاستوب الان فوق نقطه دخولنا عند 2815 ومستمرين للهدف ان شاء الله او الاستوب المتحرك في اسوء الاحوال وهو رابح ايضا
    بالتوفيق اخي الغالي وبالنسبه للاستوب كل مالموجه تتحرك واحركه هذكر ذلك

الصورة الرمزية sobh
    sobh غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

استاذ حمزة الف مبروك على الصعود وان شاء اللة يتم تحقيق الهدف غدا مع اعلان المحكمة الدستورية كنت عايز اسال كيف يتم توقع الهدف عن طريق تحليل اليوت وهل مكان الهدف يكون رينج ام انة رقم ثابت والف شكر ليك ياباشا.....

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة

صفقه الاسترالي ولا اليورو الاسترالي خلاص الحمد لله خرجنا بربح 110 نقطه اليورو الاستوب الان فوق نقطه دخولنا عند 2815 ومستمرين للهدف ان شاء الله او الاستوب المتحرك في اسوء الاحوال وهو رابح ايضا
    بالتوفيق اخي الغالي وبالنسبه للاستوب كل مالموجه تتحرك واحركه هذكر ذلك
    مبروك عليك صفقة الاسترالى يا غالى . أنا خرجت منها بمكسب لأنى دخلت من بدرى والحمد لله على الأرباح . لكن مشاركتى السابقة كانت عن اليورو لأن أغلب المنتدى كان بيتوقع الهبوط ( وأنا منهم ) لكن انت كنت بتتوقع الصعود وتحليلك كان مقنع جداً لى ودة يخلينى أرفع لك القبعة احتراماً . حقيقى انت من الناس المحترمين جداً هنا فى المنتدى اللى أثق بأرائهم مع اخواننا أبو عادل والدكتور حمادة وأخى العزيز أبو آدم ويا ريت ماحدش يزعل منى إذا نسيت اكتب أسماءهم .
    لى طلب صغير عندك بالنسبة للكندى انت كنت ارفقت تحليل سابق له بناء على طلبى يا ريت اول ما تلمح فيه إمكانية تغير مسار إلى الصعود انك تنبهنا ( وأنا عارف كويس انه فى بالك ) لأنى شايف فيه خير كتير قريباً إن شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sobh مشاهدة المشاركة
    استاذ حمزة الف مبروك على الصعود وان شاء اللة يتم تحقيق الهدف غدا مع اعلان المحكمة الدستورية كنت عايز اسال كيف يتم توقع الهدف عن طريق تحليل اليوت وهل مكان الهدف يكون رينج ام انة رقم ثابت والف شكر ليك ياباشا.....
    الله يبارك فيك ومبروك عليكم
    الهدف بيتحدد بالفايبو وممكن يكون محصور بين منطقتين بس فرقهم مش كبير على حسب الفايبو على اي فريم موضوع , طبعا ممكن يتجاوز الهدف اذا الموجه امتدت اقوم بوضع الهدف الاعلى واتحرك مع ترقيمات الموجه بالاستوب المتحرك يدويا احركه وليس اوتوماتيكي لاني احركه طبقا للترقيم

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser74 مشاهدة المشاركة
    مبروك عليك صفقة الاسترالى يا غالى . أنا خرجت منها بمكسب لأنى دخلت من بدرى والحمد لله على الأرباح . لكن مشاركتى السابقة كانت عن اليورو لأن أغلب المنتدى كان بيتوقع الهبوط ( وأنا منهم ) لكن انت كنت بتتوقع الصعود وتحليلك كان مقنع جداً لى ودة يخلينى أرفع لك القبعة احتراماً . حقيقى انت من الناس المحترمين جداً هنا فى المنتدى اللى أثق بأرائهم مع اخواننا أبو عادل والدكتور حمادة وأخى العزيز أبو آدم ويا ريت ماحدش يزعل منى إذا نسيت اكتب أسماءهم .
    لى طلب صغير عندك بالنسبة للكندى انت كنت ارفقت تحليل سابق له بناء على طلبى يا ريت اول ما تلمح فيه إمكانية تغير مسار إلى الصعود انك تنبهنا ( وأنا عارف كويس انه فى بالك ) لأنى شايف فيه خير كتير قريباً إن شاء الله
    مبروك عليك الارباح اخي الحبيب وكلامك كبير والله عليا كلنا هنا اخوه بنجتهد والباقي على ربنا سبحانه وتعالى
    وبالنسبه لطلبك للكندي اكيد هنبهك ان شاء الله بس زي ماقولتلك الموجه ترقيمها هابط للمدى المتوسط يعني اي صعود هيكون تصحيحي نقدر نفكر ندخل منه بيع ان شاء الله

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

ده تحديث للموجه الحاليه على فريم الساعه نلاحظ من التفاصيل الداخليه للموجه ان هناك المزيد من الصعود طالما فوق 2750 ولكن مايهمنا الان هو هذه الموجه وهذه الموجه لايجوز لها الوصول الى 2817 قبل مواصله الصعود اذا كان الترقيم صحيح ان شاء الله لذلك رفعنا الاستوب لصفقتنا عند 2815 طبقا لترقيم الموجه الحاليه
    بالتوفيق ان شاء الله
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	eur.gif
المشاهدات:	66
الحجـــم:	12.0 كيلوبايت
الرقم:	337951

الصورة الرمزية ابو كشة
    ابو كشة غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

طيب استاذي الغالي حمزه هل رايك اني اسوي شراء الان ؟ بهدف 1.2980 ام انتظر الخبر ؟ وادخل معاه بس المشكله الخبر ماله وقت محدد هل تعرف وقته استاذي حمزه وانا تلميذك وانت استاذي واعذرني على الاسئله

الصورة الرمزية zuru
    zuru غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

جزاك الله خير اخي حمزة لما تقدمه لنا, لكن لدي سؤال وهو متى يتم نزول اليورو الى مناطق 1.4000 حسب توقعاتك؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو كشة مشاهدة المشاركة
    طيب استاذي الغالي حمزه هل رايك اني اسوي شراء الان ؟ بهدف 1.2980 ام انتظر الخبر ؟ وادخل معاه بس المشكله الخبر ماله وقت محدد هل تعرف وقته استاذي حمزه وانا تلميذك وانت استاذي واعذرني على الاسئله
    اعت1ر عن التأخير كلنا اخوة اخي الغالي بالنسبه للدخول الان لاافضل ابدا الدخول من هنا ان شاء الله بعد انتهاء الموجه 3 يوجد تصحيح هابط قي الموجه 4 على شارت الاربع ساعات النرفق سابقا اقرب فرصه بقولها ان شاء الله

صفحة 78 من 97 الأولىالأولى ... 28687273747576777879808182838488 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17