صفحة 3 من 97 الأولىالأولى 1234567891353 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 31 إلى 45 من 1441
    الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed 2005 مشاهدة المشاركة
    تحلبل رائع يا استاذ حمزة
    الاروع هو مشاركتك اخي شرفتني ونورت موضوعك

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة

مفيش جديد الشارت بيتكلم قدامكم انهى الموجه a وبيكون b هننتظر c وطبعا كالعاده البرايس اكشن لتأكيد الدخول شراء فيه اللي هيقول طب نستنى ليه برايس اكشن واحنا اتأكده من الاول انه هيصعد في 3 موجات على الاقل هقولك البرايس اكشن مفيد علشان تدخل صح ومش تمتد الموجه عليك كل شيخ وليه طريقه اقصد بالبرايس اكشن وهو سلوك سعري اهمها ان الهبوط بيكون له قناه هابطه عند كسرها لاعلى واتمام 5 موجات دافعه ده بالنسبالي السلوك السعري او البرايس اكشن بننتظر بعدها التصحيح لل 5 موجات دي وبندخل منه او بندخل وبنعزز من التصحيح وطبعا كله باستوب ووقتها بيكون واضح
    تحياتي واي جديد نتابع ان شاء الله
    لايوجد اي جديد الصعود الذي حدث بسبب انه لم يكن انهى الموجه b الترقيم الموجي لايتغير بسهوله ننتظر تكون c للشراء

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

لايوجد اي جديد الصعود الذي حدث بسبب انه لم يكن انهى الموجه b الترقيم الموجي لايتغير بسهوله ننتظر تكون c للشراء
    هبط اليورو كما هو متوقع الحمد لله ولم يخيب ظني سننتظر انتهاء الموجه c وايضا B في حدود 2190 _2150 وهي مقاومه جيده ان شاء الله والشراء بالهدف المذكور في المشاركه الاولى والاستوب اغلاق يومي اسفل 2041

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

هبط اليورو كما هو متوقع الحمد لله ولم يخيب ظني سننتظر انتهاء الموجه c وايضا B في حدود 2190 _2150 وهي مقاومه جيده ان شاء الله والشراء بالهدف المذكور في المشاركه الاولى والاستوب اغلاق يومي اسفل 2041
    الحمد لله كنت بايع في انتظار الموجة c

ننتظر كما قلت اخي انتهاء الموجة c لبدء الشراء

التوقع اللي هقوله ده سابق لاوانه و الافضل الانتظار لظهور سلوك سعري و لكن الاحتمال الاغلب للارتداد هو منطقة 2175

فهي تصحيح 61.8 من الموجة الاكبر

و هناك ستكون الموجة c تساوي الموجة a

و اخيرا منطقة مقاومة قوية تحولت لدعم بعد الكسر
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ScreenShot002.jpg‏  
    آخر تعديل بواسطة د/مصطفى ، 01-08-2012 الساعة 10:05 PM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maasa مشاهدة المشاركة
    الحمد لله كنت بايع في انتظار الموجة c

ننتظر كما قلت اخي انتهاء الموجة c لبدء الشراء

التوقع اللي هقوله ده سابق لاوانه و الافضل الانتظار لظهور سلوك سعري و لكن الاحتمال الاغلب للارتداد هو منطقة 2175

فهي تصحيح 61.8 من الموجة الاكبر

و هناك ستكون الموجة c تساوي الموجة a

و اخيرا منطقة مقاومة قوية تحولت لدعم بعد الكسر
    مبروك عليك الارباح ونظره موفقه ان شاء الله المشكله تم تحليل اليورو قبل بدايه الاسبوع واليورو يسير على الموجه وقريت مشاركات عن ناس متورطه في اليورو طب ازاي !!!

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

مبروك عليك الارباح ونظره موفقه ان شاء الله المشكله تم تحليل اليورو قبل بدايه الاسبوع واليورو يسير على الموجه وقريت مشاركات عن ناس متورطه في اليورو طب ازاي !!!
    يمكن عشان في بعض الناس لا تعلم موجات اليوت و بالنسبة لهم الكلام ده غريب ( زي الفلكي بالنسبة لي بالظبط )
    لدرجة انا كنت حللت نفس التحليل و قريت مشاركتك و مشاركات بعض الاخوة و كلنا كنا متفقين في الراي و لكن التذبذب الذي سبق الهبوط خلاني اشك شويه بس الحمد لله صبرت على الصفقة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maasa مشاهدة المشاركة
    يمكن عشان في بعض الناس لا تعلم موجات اليوت و بالنسبة لهم الكلام ده غريب ( زي الفلكي بالنسبة لي بالظبط )
    لدرجة انا كنت حللت نفس التحليل و قريت مشاركتك و مشاركات بعض الاخوة و كلنا كنا متفقين في الراي و لكن التذبذب الذي سبق الهبوط خلاني اشك شويه بس الحمد لله صبرت على الصفقة
    معاك حق انت جبت الخلاصه التذبذب عمل قلق بس زي ماانت عارف لما تكون الموجه متذبذبه داخل قناه وصاعده ده بيوضح على طول ان ده تصحيح ومهما صعد هيهبط علشان كده الترقيم مش بيتغير غير في حاله ان القناه الصعده يخترقها السعر لاعلى بموجه صاعده حاده غير كده هيفضل تصحيح طول ماهو متذبذب ومتقاطع داخل القناه ارسم قناه صاعده على الموجه b او تخيلها وهتفهم قصدي طول مانت ملتزم ياهدف يااستوب خلاص انت عملت اللي عليك والباقي على الله

اخواني فيه شيء بيدور في دماغي قولت افكر معاكم بصوت عالى عشان نكون عاملين حسابنا الجميع اوالاغلبيه متوقع صعود وده في حد ذاته مش مريح والسيناريوهين اللي ارفقتهم يوحوا بالصعود ولكن هناك سيناريو ثالث يوحي بالهبوط مباشرتا لازم ناخد بالنا منه,,,,
    الحركه الاخيره على زوج الباوند تقول ان الزوج ربما يكون دافعه هابطه وبكده هيكون انهى الصعود عند 5767 وانا بقول ربما يعني بشرط يكسر النقطه الحرجه عند 5457 يليها 5391 غير كده احتمال الصعود وارد
    اليورو النقطه الحرجه هي اللو 2041 اغلاق يومي اسفلها ينهي السيناريوهين في اول المشاركه
    علشان كده مش هيتم الشراء زي ماديما بنبه الا ببرايس اكشن يوحي بالصعود يعني مش مجرد وصول السعر الى 2200_2150 هندخل ده اسلوبي في الموجات مش بدخل الا بتأكيد طبعا انا عارف فيه ناس هتقول لاانا بحب اخد السعر من اوله عشان مش يعكس عليا كتير بس دي مخاطره ومش اسلوب آمن ولو جت معاك مره هتعكس مرات
    الخلاصه طالما السعر فوق 2041 فهو للشراء ولكن مع تأكيد بسلوك سعري
    آخر تعديل بواسطة حــ م ــزه ، 02-08-2012 الساعة 04:21 AM

الصورة الرمزية yassin22
    yassin22 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم ورحمة الله

جزاك الله خيرا اخي حمزة على مجهودك والحمد لله عملت هيدج بيع لعقود الشراء من 12296

عندي استفسار بسيط .. هل الموجة C لازم توصل للمنطقة من 200-150
    ولا ممكن ترتد من لو الامس

ايضا ارجو التنبيه على الامر البايس اكشن حيث ان خبرتي على قد الحال بحيث اغلق هيدج البيع واخلي الشراء

والله يعطيك العافية

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassin22 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله

جزاك الله خيرا اخي حمزة على مجهودك والحمد لله عملت هيدج بيع لعقود الشراء من 12296

عندي استفسار بسيط .. هل الموجة C لازم توصل للمنطقة من 200-150
    ولا ممكن ترتد من لو الامس

ايضا ارجو التنبيه على الامر البايس اكشن حيث ان خبرتي على قد الحال بحيث اغلق هيدج البيع واخلي الشراء

والله يعطيك العافية
    اخي الكريم لقد نبهت عدم الدخول على الموجات الداخليه وانتظار هدف الموجه فكما قلت انت الان من الممكن يكتفي ب اللو للامس ولكن تفاصيل الموجه الصاعده الحاليه تصحيحيه اتوقع الموجه c لم تنتهي بعد طالمه لم يغلق يومي فوق 2389

حلوه الملاهي دي ولا الصاروخ في دريم بارك

اخي الكريم لقد نبهت عدم الدخول على الموجات الداخليه وانتظار هدف الموجه فكما قلت انت الان من الممكن يكتفي ب اللو للامس ولكن تفاصيل الموجه الصاعده الحاليه تصحيحيه اتوقع الموجه c لم تنتهي بعد طالمه لم يغلق يومي فوق 2389
    فعلا كما توقعت من تفاصيل الموجه اتضح ان الصعود تصحيحي وهبط ولم يخذلني ووصل المنطقه 2200 بصاروخ دريم بارك لم نتأكد حتى الان من انتهاء c ننتظر هدوء الحركه وتكون الموجه

الصورة الرمزية alameen911
    alameen911 غير متواجد حالياً عضو نشيط

ههههههههههههههههههههههههههههه حلوة الملاهي دي

والله من كتر من باضحك حاسس اني راح اموت

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

الله يسامح يا مستر حمزة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alameen911 مشاهدة المشاركة
    ههههههههههههههههههههههههههههه حلوة الملاهي دي

والله من كتر من باضحك حاسس اني راح اموت

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

الله يسامح يا مستر حمزة
    ههههههههههه الله يدوم الضحكه ياغالي
    ,,,,,,,,,,,,,,
    اعذروني على المتابعه الفتره القادمه لظرف طاريء اتمنى اخونا اللي دخل بهيدج مايكون خرج في الصعود اللي حصل ويكون التزم بانه تصحيحي مالم يغلق يومي فوق 2388 ومش يعمل كده تاني والان وصل للمنطقه المشاره واتوقع لن يهدأ حتى يصل الى 3150 المهم عدم الدخول شراء الا بسلوك سعري تحسبا لمزيد من الهبوط الاهم انه طالما فوق 1041 ولم يغلق اسفلها فهو للشراء
    تحياتي للجميع

الصورة الرمزية yasser74
    yasser74 غير متواجد حالياً عضو نشيط

ههههههههههه الله يدوم الضحكه ياغالي
    ,,,,,,,,,,,,,,
    اعذروني على المتابعه الفتره القادمه لظرف طاريء اتمنى اخونا اللي دخل بهيدج مايكون خرج في الصعود اللي حصل ويكون التزم بانه تصحيحي مالم يغلق يومي فوق 2388 ومش يعمل كده تاني والان وصل للمنطقه المشاره واتوقع لن يهدأ حتى يصل الى 3150 المهم عدم الدخول شراء الا بسلوك سعري تحسبا لمزيد من الهبوط الاهم انه طالما فوق 1041 ولم يغلق اسفلها فهو للشراء
    تحياتي للجميع
    أعتقد تقصد لن يهدأ حتى يصل الى 2150 . صح ولا إيه ؟ أنا برضه متوقعها لعمل الكتف الأيمن على فريم الاربع ساعات إستعداداً للصعود إلى 1.2405 - 1.2480

صفحة 3 من 97 الأولىالأولى 1234567891353 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17