صفحة 12 من 97 الأولىالأولى ... 267891011121314151617182262 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 166 إلى 180 من 1441
    الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:اليورو دولار فنيا

اعتذر عن التأخير لظروف عائليه ورمضان كريم عليكم واشكر كل الاخوه وكل من شارك بوجهة نظره اخجلتني ردودكم الله يبارك فيكم جميعا
    ..........
    تحديث للحركه القادمه ان شاء الله وسأذكر لكم لماذا تم عدم ترقيم الموجه الاخيره 1 وان شاء الله يجد الجميع الرد في الشارت لوجهة نظري على جميع اسألته واكرر دائما لا يتم الدخول على السيناريو الا بتأكيد وعند تأكيد الشراء يتم بعقود صغيره لانه عكس الاتجاه
    سبب عدم ترقيمي للموجه الاخيره كموجه 1 هو ربط الازواج الاسترالي صعد بموجه دافعه وكان هبوطه تصحيحي لذلك سنستبعد السيناريو الهابط موقتا حتى يتأكد بكسر واغلاق يومي اسفل 2133
    طبعا الشارت مش محتاج شرح واي استفسار انا حاضر
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	eur5.gif
المشاهدات:	75
الحجـــم:	12.5 كيلوبايت
الرقم:	333906

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمران حسن مشاهدة المشاركة
    حياك الله اخوي حمزه و جميع المشاركين

ما سر صعود اليورو دولار لليوم فقط

رغم هبوطه الى 1.2340

وفقك الله
    اسف على التأخير استاذي عمران والله يجازيك كل خير اخر مشاركه وضحت فيها السبب ان شاء الله
    تحياتي وتقديري
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maasa مشاهدة المشاركة
    لا اعلم هل من اللائق ان اجيب على السؤال قبل اخي حمزة و اعتذر عن ذلك

و لكن اليورو اكمل 5 موجات هابطة و بدا التصحيح في ثلاث موجات صاعدة . كون الموجة الصاعدة الاولى . سيحدث تصحيح للاسفل ثم سيصعد في الموجة الاخيرة ليكمل بعدها الاتجاه الهابط

مرفق شارت للتوضيح
    اهلا بالغالي مش محتاج استأذان ياغالي وتشرفني مشاركتك دائما
    تقبل تحياتي
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جازورا مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ومساء الخير على الجميع

ممكن أحد من الخبراء يفيدني في هذا السؤال

هل تعتقد أن اليورو دولار سوف يصل إلى 1.2127 في الأسبوع القادم ؟
    ان شاء الله تجد الجواب في المشاركه السابقه
    تقبل تحياتي
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samerbaddar مشاهدة المشاركة
    حمزة باشا الف مبروك على الرؤية الرائعة للنزول
    على مستوى الدعوم و المقاومات اليورو صعود طالما فوق ال 2140
    الزوايا انهى دورة النزول والان في الاتجاه الصاعد للان لم يعطي اشارة انعكاس للاسفل
    القنوات اختراق من الاعلى و نزول للتصحيح
    سؤالي
    الى اي مدى ترى النزول و هل هو تصحيح ؟ و اذا ما عليك امر و عارف انه صعب تشرحلنا شوي كل مرة عن الامواج و اذا وقتك لا يسمح بلاها
    ان شاء الله صدرك يسع طلباتي و عذرا على الاطالة
    اهلا بالحبيب سامر ياباشا انت تؤمرني امر ومش تقول كده تاني كلنا هنا اخوه ومفيش حد يحرج من حد
    ان شاء الله توقعي للحركه القادمه في المشاركه السابقه يكون فيها الجواب
    تحياتي ياملك
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الوحيد مشاهدة المشاركة
    بارك الله فيك اخي حمزة وانت تستاهل اكثر واكثر

اسال الله العظيم ان يوفقك لكل خير فعلا قلبك صافي ونقي كنقاء الماء العذب
    اهلا بالغالي الله يجزيك كل خير ويوفقك ويسدد خطاك
    تقبل تحياتي
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معذب الفوركس مشاهدة المشاركة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

أخي الكريم جازورا على حسب استراتيجيتي الرقمية سوف يصل إلى الرقم 1.2127 بإذن الله تعالى
    بارك الله فيك اخي وان شاء الله يتحقق هدفك

الى اخونا ياسيين اللي مهدج بيع من 2292 فك الهيدج عند 2260 وان شاء الله بيوصلها ولاتقلق مش ينفع يهبط من هنا كتير لازم يصحح لما يصعد انتظره وهدج تاني فوق مش من نفس النقطه والله يكرمك ان شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة
    الى اخونا ياسيين اللي مهدج بيع من 2292 فك الهيدج عند 2260 وان شاء الله بيوصلها ولاتقلق مش ينفع يهبط من هنا كتير لازم يصحح لما يصعد انتظره وهدج تاني فوق مش من نفس النقطه والله يكرمك ان شاء الله
    وصلها بالمللي ومش عارف اذا كنت اتصرفت ولا ايه !!

الصورة الرمزية alameen911
    alameen911 غير متواجد حالياً عضو نشيط

ماشاء الله تبارك الله ايه دا كله يا عم حمزة الله يزيدك دائما وأبدا قول آمين وجميع الاخوة والاخوات .........

تحياتي يا قمر وبكل ود

أخوك المحب / أبو عبدالله ((صقر1))

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alameen911 مشاهدة المشاركة

ماشاء الله تبارك الله ايه دا كله يا عم حمزة الله يزيدك دائما وأبدا قول آمين وجميع الاخوة والاخوات .........

تحياتي يا قمر وبكل ود

أخوك المحب / أبو عبدالله ((صقر1))
    اهلا بالحبيب ابو عبد الله الله يوفقنا ويوفقك ويوفق الجميع ان شاء الله كله بفضل الله سبحانه وتعالى
    تقبل تحياتي وتقديري

احب اوضح وجهة نظري من السيناريو علشان نستفاد ان شاء الله منه
    الاتجاه على المدى المتوسط هابط ان شاء الله دي النقطه المهمه عندي
    زي ماانتو عارفين مش بدخل على تصحيح وخصوصا لما يكون تصحيح 100 او 150 نقطه لانه من وجهة نظري مخاطره لان زي ماانتو عارفين انا مع الهبوط ان شاء الله واي صعود للبيع
    عند وصول اليورو الى منطقه 2380 وماحولها هنبيع باذن الله مش بخاف يعكس عليا في البيع لان لو داخل صفقه 10 % وده مش بيحصل مش هيعكس ان شاء الله 1000 نقطه خصوصا واحنا عارفين حدود التصحيح ده فين من اول مشاركه في الموضوع وهو السيناريو الاساسي
    زي ماقولنا هبيع من 2380 وعند الهبوط باذن الله هجزء الهدف بمعني نصف العقد عند الهدف الموضح بالشارت اخر مشاركه اذا وصله ان شاء الله هنحرك الاستوب للعقد الثاني في نقطه هحددها وقتها ان شاء الله
    واحد هيسألني ليه مش نقفل الصفقه كلها هقوله لان ممكن يهبط ويكسر الترند ووقتها مش اكون فقدت عقودي لو بدأ بالفعل الهبوط لان زي ماانتو عارفين انا مش مع اي صعود وهكون ايضا ربحت من نصف العقد والنصف التاني حر بمعنى انه بدون مخاطره لان الاستوب ياهيكون على الدخول يااسفله في نقطه هنحددها مع بعض ان شاء الله

الصورة الرمزية عمران حسن
    عمران حسن غير متواجد حالياً عضو نشيط

زي ماانتو عارفين مش بدخل على تصحيح وخصوصا لما يكون تصحيح 100 او 150 نقطه لانه من وجهة نظري مخاطره لان زي ماانتو عارفين انا مع الهبوط ان شاء الله واي صعود للبيع
    عند وصول اليورو الى منطقه 2380 وماحولها هنبيع باذن الله مش بخاف يعكس عليا في البيع لان لو داخل صفقه 10 % وده مش بيحصل مش هيعكس ان شاء الله 1000 نقطه خصوصا واحنا عارفين حدود التصحيح ده فين من اول مشاركه في الموضوع وهو السيناريو الاساسي
    زي ماقولنا هبيع من 2380 وعند الهبوط باذن الله هجزء الهدف بمعني نصف العقد عند الهدف الموضح بالشارت اخر مشاركه اذا وصله ان شاء الله هنحرك الاستوب للعقد الثاني في نقطه هحددها وقتها ان شاء الله
    واحد هيسألني ليه مش نقفل الصفقه كلها هقوله لان ممكن يهبط ويكسر الترند ووقتها مش اكون فقدت عقودي لو بدأ بالفعل الهبوط لان زي ماانتو عارفين انا مش مع اي صعود وهكون ايضا ربحت من نصف العقد والنصف التاني حر بمعنى انه بدون مخاطره لان الاستوب ياهيكون على الدخول يااسفله في نقطه هنحددها مع بعض ان شاء الله

بارك الله فيك

انا اشوف مشاركتك انك مع الهبوط طيب لماذا لا نستفيد من كل صعود

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمران حسن مشاهدة المشاركة

بارك الله فيك

انا اشوف مشاركتك انك مع الهبوط طيب لماذا لا نستفيد من كل صعود
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    اهلا بالاخ والاستاذ الغالي
    نعم ان شاء الله مع الهبوط ومن المتوقع الصعود لمنطقه الدخول ان شاء الله ومن الممكن الاستفاده من الشراء ولكن بعقود صغيره ولكن دائما افضل الدخول مع الاتجاه وليس التصحيح لانه من الممكن التصحيح يكون صغير ويكتفي السعر به ومن حق الجميع ان يستفيد طبعا ولكن افضل الاتجاه ان شاء الله
    تعالى نتناقش شويه في خصوص قناعتي بالاتجاه
    الدولار كندي مثلا هذه اقترب من الانعكاس والصعود ان شاء الله سوينج امامه هبوط قليل 50 نقطه في تحليلي لايمكن له كسر القاع 9798 في هده الموجه التصحيحيه ان شاء الله وهو قريب منها يفصله عنها 117 نقطه نقريبا الاسترالي كذلك امامه صعود ربما يحقق قمه جديده لانه اقوى الازواج الان وبعدها هبوط ان شاء الله هل من المنطق التحدث عن صعود لليورو في ظل هذه الظروف والازمات بالمنطقه الاوروبيه 400 نقطه واشوف مشاركات تقول ماشاء الله 2800_3200
    صعود اليورو لهذه المنطقه يعتبر غير طبيعي جدا من وجهة نظري لانه ليس لوحده مرتبط بالدولار هذه وجهة نظري والله اعلى واعلم

الصورة الرمزية د/مصطفى
    د/مصطفى غير متواجد حالياً عضو نشيط

اعتقد و الله اعلم اليورو صحح الموجة الهابطة في مثلث و بيستعد للهبوط الان
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة ScreenShot001.jpg‏   ScreenShot002.jpg‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maasa مشاهدة المشاركة
    اعتقد و الله اعلم اليورو صحح الموجة الهابطة في مثلث و بيستعد للهبوط الان
    لا اخي الغالي لم يكتمل التصحيح حتى الان والله اعلم شوف الاسترالي لم يغلق الجاب ولم يكون قمه جديده شوف الذهب لم يصل لمستهدفه عند 1650 شوف الباوند لم يكون اخر موجه من المثلث E قبل الهبوط شوف زوج واضح جدا وهو اليورو باوند قام بموجه دافعه مثاليه ولم يقوم باكتمال تصحيحه الصاعد اعتقد لسه ان شاء الله منطقه 2360_2380 باذن الله

الصورة الرمزية الوزير
    الوزير غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

كلاسيكيا مثلث متماثل ودايفرجنس ايجابي ننتظر الاختراق والاهداف 2360 ثم 2380 ولاايه رايك يابو حمزه
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة يورو سس.png‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الوزير مشاهدة المشاركة
    كلاسيكيا مثلث متماثل ودايفرجنس ايجابي ننتظر الاختراق والاهداف 2360 ثم 2380 ولاايه رايك يابو حمزه
    ازيك يامعالي الوزير ان شاء الله اسمع عنك انك بقيت وزير على الاقل يبقالنا ظهر ولا هتتخلى عني بمزح معاك ياغالي
    شوف ياغالي هو الدايفيرجنس مفيش دايفيرجنس لانهم في نفس الاتجاه لو رسمت على القيعان ولا ايه ؟
    وبالنسبه للمثلث المتماثل فهو نموذج استمراري يعني اذا كان الاتجاه هابط زي ماهو موجود بيكون يكسره لاسفل وليس لاعلى ياكبير وانا تحت امرك
    آخر تعديل بواسطة حــ م ــزه ، 13-08-2012 الساعة 11:45 AM

الصورة الرمزية الوزير
    الوزير غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

هووووووووووووووووووووووووووووووووووووبــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــا
    الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة هوووووبا.png‏  

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الوزير مشاهدة المشاركة
    هووووووووووووووووووووووووووووووووووووبــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــا
    هوبا ياوزير

صفحة 12 من 97 الأولىالأولى ... 267891011121314151617182262 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17