صفحة 4 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 105
    الصورة الرمزية حــ م ــزه
    حــ م ــزه غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد:الاسترالي دولار فنيا

نظرا لكسر المنطقه الحرجه عند 0519 في الشارت السابق تم وضع الاستوب للاسترالي فوق المنطقه الحرجه التي تليها وهي عند القمة السابقه 0612 حتى نتأكد من انتهاء الموجه 2 هبط الاسترالي بحده على الرفيمات الصغيره مما جعلني اتوقع انتهاء مؤقت للموجه 2 عند 0544 حتى تزداد حده الهبوط ان شاء الله ويثبت لنا بالفعل ان الموجه 2 اكتملت لذلك حتى نتأكد من ذلك سيظل الاستوب للبيع فوق القمه عند 0612
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	aud.gif
المشاهدات:	36
الحجـــم:	19.6 كيلوبايت
الرقم:	335060

الصورة الرمزية alysharf
    alysharf غير متواجد حالياً عضو نشيط

استاذ حمزه
    اشكرك لفتح موضوع الاسترالى و لكن انا الان اختلف معك فى موضوع تحديد الاتجاه فى المشاركات السابقه, لان المشاركات تختلف و تتضاد عكس بعضها تماما

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alysharf مشاهدة المشاركة
    استاذ حمزه
    اشكرك لفتح موضوع الاسترالى و لكن انا الان اختلف معك فى موضوع تحديد الاتجاه فى المشاركات السابقه, لان المشاركات تختلف و تتضاد عكس بعضها تماما
    اهلا بالغالي ابدا مفيش تعارض ولا حاجه الاسترالي عمله ضعيه الان وزي ماانت شايف هبطت واليورو واقف بس اعتقد قريبا سيلحقه في الهبوط
    ولو لاحظت اخر مشاركه في موضوع اليورو قولت فيها 3سيناريوهات واحد هبوط من من هنا الى منطقه 2480_2430 والثاني هبوط من هنا لقاع جديده والثالث هبوط في الدبل زجزاج الى مناطق 2400_2380
    تعالى ناخد العامل المشترك بينهم هما الثلاثه هو الهبوط صح؟ طب تعالي ناخد اقل هدف لانه اكيد مشترك بينهم هو منطقه 2480_2430 يبقى نخليها هدف بتجزيء العقود وبعدها نضع استوب على الدخول وتكون المخاطره صفريه وتتابع هبط خير وبركه صعد مش هتفرق برضو ربحنا تمام كده ؟

الصورة الرمزية حسين اسكندراني
    حسين اسكندراني غير متواجد حالياً متداول مميز

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حــ م ــزه مشاهدة المشاركة

اهلا بالغالي ابدا مفيش تعارض ولا حاجه الاسترالي عمله ضعيه الان وزي ماانت شايف هبطت واليورو واقف بس اعتقد قريبا سيلحقه في الهبوط
    ولو لاحظت اخر مشاركه في موضوع اليورو قولت فيها 3سيناريوهات واحد هبوط من من هنا الى منطقه 2480_2430 والثاني هبوط من هنا لقاع جديده والثالث هبوط في الدبل زجزاج الى مناطق 2400_2380
    تعالى ناخد العامل المشترك بينهم هما الثلاثه هو الهبوط صح؟ طب تعالي ناخد اقل هدف لانه اكيد مشترك بينهم هو منطقه 2480_2430 يبقى نخليها هدف بتجزيء العقود وبعدها نضع استوب على الدخول وتكون المخاطره صفريه وتتابع هبط خير وبركه صعد مش هتفرق برضو ربحنا تمام كده ؟

تمام عليك ياعمدة

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين اسكندراني مشاهدة المشاركة
    تمام عليك ياعمدة
    اهلا بالغالي اخي حسين شرفتني ونورت موضوعك ولاتحرمنا من لمساتك جزاك الله كل خير

استاذ حمزه
    اهو ياغالي ده برهان ان الاسترالي هبط واليورو صعد الان هيهبط اليورو ويزيد هبوط الاسترالي ان شاء الله

الصورة الرمزية حسين اسكندراني
    حسين اسكندراني غير متواجد حالياً متداول مميز

اهو ياغالي ده برهان ان الاسترالي هبط واليورو صعد الان هيهبط اليورو ويزيد هبوط الاسترالي ان شاء الله

كأني اشوف الاسترالي عند 0.9 والله اعلم
    وبعدعها 0.6

لكن نمشي حبة حبة معاه ان شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين اسكندراني مشاهدة المشاركة
    كأني اشوف الاسترالي عند 0.9 والله اعلم
    وبعدعها 0.6

لكن نمشي حبة حبة معاه ان شاء الله
    زي ماقلت نمشي معاه حبه حبه الاسترالي اذا شاهدت اول مشاركه في الموضوع هتعرف توقعي على المدى المتوسط هو بيتحرك في موجه مثلثية هدفها الهابط لايمكن ان يتجاوز قاع الموجه C عند 9580 بكسرها يبطل الترقيم ولكن من تحرك الموجات ثلاثيات داخل المثلث نعتمده حتى يثبت عكس ذلك علشان كده خلينا مع الموجه الهابطه الان ولكن لانطمع في اهداف كبيره

الصورة الرمزية alysharf
    alysharf غير متواجد حالياً عضو نشيط

زي ماقلت نمشي معاه حبه حبه الاسترالي اذا شاهدت اول مشاركه في الموضوع هتعرف توقعي على المدى المتوسط هو بيتحرك في موجه مثلثية هدفها الهابط لايمكن ان يتجاوز قاع الموجه C عند 9580 بكسرها يبطل الترقيم ولكن من تحرك الموجات ثلاثيات داخل المثلث نعتمده حتى يثبت عكس ذلك علشان كده خلينا مع الموجه الهابطه الان ولكن لانطمع في اهداف كبيره
    استاذ حمزه اعذرنى انا اسف جدا
    انت لما تكلمت اول امس قلت ان عند 519 يبطل الترقيم وطلع و بعد ماكسرها انت كتبت ان نرفع الاستوب الى 612
    الان انت تتكلم عن 0.9 و0.6 اعذرنى ده مش كلام مضبوط نهائيا و السبب ان الاسترالى الان 1.04 و الى ارتفاع لعمل قمه هابطه و الفارق بين 100 نقطه او 200 نقطه و5000 نقطه هو ليس بالبساطه التى تتحدث عنها, انت تتكلم عن سنوات طويله قادمه و بدون اى تحليل اليوتى محدد وهنا الناس بتخسر بسبب هذه التحليلات التى من الواضح انها خطأ و كما اوضحت ان من دخل معك الصفقه ووضع الاستوب كما حددت انت بترقيمك خرج بخساره و لايعلم الا الله من الذى لم يخرج
    فرجاء شخصى تعيد التحليل و تشوف فين الخطأ

استاذ حمزه اعذرنى انا اسف جدا
    انت لما تكلمت اول امس قلت ان عند 519 يبطل الترقيم وطلع و بعد ماكسرها انت كتبت ان نرفع الاستوب الى 612
    الان انت تتكلم عن 0.9 و0.6 اعذرنى ده مش كلام مضبوط نهائيا و السبب ان الاسترالى الان 1.04 و الى ارتفاع لعمل قمه هابطه و الفارق بين 100 نقطه او 200 نقطه و5000 نقطه هو ليس بالبساطه التى تتحدث عنها, انت تتكلم عن سنوات طويله قادمه و بدون اى تحليل اليوتى محدد وهنا الناس بتخسر بسبب هذه التحليلات التى من الواضح انها خطأ و كما اوضحت ان من دخل معك الصفقه ووضع الاستوب كما حددت انت بترقيمك خرج بخساره و لايعلم الا الله من الذى لم يخرج
    فرجاء شخصى تعيد التحليل و تشوف فين الخطأ
    يباشا الي دخل معايا مخرجش بخساره لانه بتابع الصفقات في منتدى التوصيات وكنت رفعت الاستوب قبل مايوصله اصلا اتأكد من توقيت المشاركه بنفسك وكمان اسأل بو محمد كان متابعني هناك والحساب التجريبي في التوقيع عززت من فوق بيع وخرجت الان بربح حتى للعقد الاصلي ولم اخسر نقطه الظاهر سوء الفهم في فكرة النقطه الحرجه شوف ياغالي كل فريم ليه موجه والموجه الاكبر لها نقطه حرجه وذكرت النقطه الحرجه على الفريم الصغير وعند الصعود كنت واثق انه تصحيحي وهيرجع يهبط وهبط وارقت التحديث الاخير للموجه الاخيره
    ممكن سؤال هو حضرتك خسرت بسببي ؟ لو خسرت بسببي علشان مش شوفت اني رفعت الاستوب فأكيد بسبب كتر المواضيع مش بعرف اتابع غير الصفقات في قسم التوصيات للسرعه
    ثانيا اذا خسرت بسببي انا اوعدك اني مش احلل تاني مش عشان بس خسرت علشان كمان اكيد في ناس كتير مش بتفهم في التحليل الموجي فهتجنب ده وهعتزل التحليل انا مقدرش استحمل ذنب واحد يخسر انا بحلل وممكن تستفاد بطريقتك لكن اتحمل خسارة واحد مقدرش والله ارجو تسامحني والجميع يسامحني
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ومعلش ياباشا انا مش جبت سيرة 0.6 وعندما سألني احد الاعضاء اخونا حسين انه يتوقعها اجبته انه على المدى المتوسط مش سنين شهور لايمكن تجاوز 9580 لانه يتحرك في موجه مثلثيه وعلى فكره مرفق تحليل اليوتي مش بس كلام وذكرت كده في المشاركه ان الترقيم موجود في اول مشاركه في الموضوع هتجد الفريم الاسبوعي وفيه الترقيم اللي قولت كده بناءا عليه

نظرا لكسر المنطقه الحرجه عند 0519 في الشارت السابق تم وضع الاستوب للاسترالي فوق المنطقه الحرجه التي تليها وهي عند القمة السابقه 0612 حتى نتأكد من انتهاء الموجه 2 هبط الاسترالي بحده على الرفيمات الصغيره مما جعلني اتوقع انتهاء مؤقت للموجه 2 عند 0544 حتى تزداد حده الهبوط ان شاء الله ويثبت لنا بالفعل ان الموجه 2 اكتملت لذلك حتى نتأكد من ذلك سيظل الاستوب للبيع فوق القمه عند 0612
    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	aud.gif
المشاهدات:	36
الحجـــم:	19.6 كيلوبايت
الرقم:	335060
    كان هذا اخر تحديث اخي الكريم انظر الى الموجه اين الان هل مازلت ترى اني اتسبب في خساره الاخوان وان تحليلي خطأ ان لم يتم فهم قصدى بشكل صحيح فلا لوم علي اذا خسر احد ولو كنت لاحظت اني رفعت الاستوب قبل حتى لمسه واذهب الى موضوعي في منتدى التوصيات وشاهد المشاركه وزمنها

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

كان هذا اخر تحديث اخي الكريم انظر الى الموجه اين الان هل مازلت ترى اني اتسبب في خساره الاخوان وان تحليلي خطأ ان لم يتم فهم قصدى بشكل صحيح فلا لوم علي اذا خسر احد ولو كنت لاحظت اني رفعت الاستوب قبل حتى لمسه واذهب الى موضوعي في منتدى التوصيات وشاهد المشاركه وزمنها
    اخى الكريم حمزة
    التحليل الموجى صعب على العامة وحضرتك بتشرح بالتفصيل
    انا لو مكانك اضع الشارت مع الارقام الهامة والحالة بيع ام شراء والستوب كام والهدف كام وبدون اى ايضاحات اخرى والتوفيق من عند الله سواء لتحليلك او لحسابات المتابعين
    انا لا انتقدك ولا انصحك ولكن لو فعلت هذا ستكون الفائدة اكبر خصوصا لامثالى الذين لا يفقهون شيئ فى التحليل الموجى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo reem مشاهدة المشاركة
    اخى الكريم حمزة
    التحليل الموجى صعب على العامة وحضرتك بتشرح بالتفصيل
    انا لو مكانك اضع الشارت مع الارقام الهامة والحالة بيع ام شراء والستوب كام والهدف كام وبدون اى ايضاحات اخرى والتوفيق من عند الله سواء لتحليلك او لحسابات المتابعين
    انا لا انتقدك ولا انصحك ولكن لو فعلت هذا ستكون الفائدة اكبر خصوصا لامثالى الذين لا يفقهون شيئ فى التحليل الموجى
    اهلا بالغالي ابو ريم جمعه مباركه عليك وعلى الجميع ان شاء الله
    انا مش عايز الموضوع يتقلب توصيات بتحليل موجي انا عارف ان ناس كتير مش بتحب التوصيات وانا عاوز افدهم بشرح التحليل علشان اذا عندهم طريقه للربح يستفادوا بالتحليل يدعمهم مثلا اخونا اللي بطلق عليه الموسوعه اخونا الحبيب سامر اخبرني انه عندما تتفق تحليلاتنا بيطمئن اكتر واكيد ناس كتير وانا بصراحه لو في واحد بيحلل بهدف واستوب ومش شارح بالتفصيل مش هستفاد منه هحاول اوفق بين كل الاطراف وربنا يسهل الحال

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

اهلا بالغالي ابو ريم جمعه مباركه عليك وعلى الجميع ان شاء الله
    انا مش عايز الموضوع يتقلب توصيات بتحليل موجي انا عارف ان ناس كتير مش بتحب التوصيات وانا عاوز افدهم بشرح التحليل علشان اذا عندهم طريقه للربح يستفادوا بالتحليل يدعمهم مثلا اخونا اللي بطلق عليه الموسوعه اخونا الحبيب سامر اخبرني انه عندما تتفق تحليلاتنا بيطمئن اكتر واكيد ناس كتير وانا بصراحه لو في واحد بيحلل بهدف واستوب ومش شارح بالتفصيل مش هستفاد منه هحاول اوفق بين كل الاطراف وربنا يسهل الحال
    اخى حمزة
    انا فعلا اتابع تحليلات المنتدى لمراجعة تحليلاتى لكن اهتم فى تحليل الاخرين بالخلاصة فقط دون الخوض فى التفاصيل الا اذا جذبنى شيئ ممكن استخدمة فى تحليلاتى
    ايه رايك لكى ترضى جميع الاطراف ويستفيد منك اكبر عدد ان تضع فى مقدمة او نهاية تحليلك الخلاصة كتوصية
    ولا تقلق اذا لم تصيب فكلنا المحترف قبل المبتدأ نعلم تماما ان الفوركس اكبر مننا جميعا والا ما كان هذا المنتدى وغيرة قد فتحوا ابوابهم

صفحة 4 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17